Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Kohaku schreef:
07-11-2019 09:26

Doro, ze is in de rui, dus denk dat ze dat niet zo fijn vind. Lijkt me ook wel kriebelig.
Dat lijkt me ook kriebelig inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Misschien mia iets meer eten geven?

Geen idee hoor. Mijn konijn heeft tijdens het wisselen van de vacht meer trek. En ik heb zelf bedacht, ook wel logisch, want lijkt mij veel energie kosten nieuwe vacht maken.

Ik geef haar altijd wat meer. Ze eet enorm tijdens het wisselen.

Daarna weer normaal.
Maar weet niet zeker of dit bij mia ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
ik mag haar sowieso meer eten geven dan op het pak staat, zei de dierenarts.
Ze is smal en dunnetjes dus dat kon wel zei hij. Ik ga haar eens wat meer geven, dankje GS voor de tip!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
07-11-2019 09:41
ik mag haar sowieso meer eten geven dan op het pak staat, zei de dierenarts.
Ze is smal en dunnetjes dus dat kon wel zei hij. Ik ga haar eens wat meer geven, dankje GS voor de tip!
Graag gedaan!

Kleine konijnen mogen zelfs onbeperkt voer, zolang ze in de groei zitten. Maar weet meer van konijntjes als van kittens.

Leuk trouwens dat je aan een puzzel begonnen bent. Ik deed ook veel puzzelen toen het slecht ging. Ik heb er laatst weer 1 uit de kast gehaald, nu gewoon voor leuk. Maar nog niet echt ver mee.
Lise, alvast veel succes en sterkte morgen. :hug: Gelukkig sta je als tweede op de lijst. Dat geeft goede hoop. Ik duim voor je.

Lientje, hoop blijf je altijd houden. Fijn dat je je geestelijk sterker voelt.

Kohaku, ik ben inmiddels verbijsterd over hoe lang jij op hulp moet wachten. :hug:
Heb je een borstel voor Mia? Dan kun je haar lekker borstelen en helpen met de rui.

Doro, hier regent het. Mooie dag om rustig aan te doen.

Na een slechte en spooknacht ben ik brak wakker geworden. Ik ben blij dat de hoofdpijn weg is. Toch doe ik vandaag maar rustig aan.
Dank je wel Moyrrie!
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
07-11-2019 09:41
ik mag haar sowieso meer eten geven dan op het pak staat, zei de dierenarts.
Ze is smal en dunnetjes dus dat kon wel zei hij. Ik ga haar eens wat meer geven, dankje GS voor de tip!
De dierenarts hier zegt dat de katten gewoon de hele dag eten tot hun beschikking moeten hebben. Alleen wel even opletten dat ze niet gaan eten uit verveling.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Zit in de wachtkamer, de afspraak voor mij is nu naar binnen, op mijn tijd :mrgreen: ach ja.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku, is het trouwens een idee om als er niemand kan blijven slapen af te spreken dat je kunt bellen, mocht dit nodig zijn, ook in de nacht?

Mij gaf dit al meer rust. Alleen de gedachte al. Je hebt dan op de achtergrond alsnog iemand die er voor jou is. Het slapen met iemand ging nu, tenzij je het hier niet verteld hebt, ook goed. Je kunt dus op jezelf vertrouwen dat het waarschijnlijk wel goed gaat. En je bent niet helemaal alleen want je hebt dan alsnog een open telefoon lijn met je ouders.
Succes Suzy!
Gele_Suikerspin schreef:
07-11-2019 11:03
Kohaku, is het trouwens een idee om als er niemand kan blijven slapen af te spreken dat je kunt bellen, mocht dit nodig zijn, ook in de nacht?

Mij gaf dit al meer rust. Alleen de gedachte al. Je hebt dan op de achtergrond alsnog iemand die er voor jou is. Het slapen met iemand ging nu, tenzij je het hier niet verteld hebt, ook goed. Je kunt dus op jezelf vertrouwen dat het waarschijnlijk wel goed gaat. En je bent niet helemaal alleen want je hebt dan alsnog een open telefoon lijn met je ouders.
Goede suggestie inderdaad :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames

Lise, nog niet onder het mes? Of al geweest. Ik hoop toch dat je zo'n beetje aan de beurt bent nu? Sterkte.

Ik had vanmorgen nog/weer knallende koppijn, dus ik ben thuis. Pijn is nu weer te behappen, maar ik voel me een zombie (hoe zouden die zich voelen, eigenlijk?)

Yellow, met vilt of zoiets is er vast ook wel wat te knutselen, qua penverdikkers, maar ze zijn op zich niet duur, vond ik. En op m'n werk is het handig, want iedereens pen wordt wel eens meegenomen, behalve de mijne, want iedereen vindt de verdikkers onhandig :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lastig Kohaku, dat er niemand is, die bij je kan slapen. Je wilt vast ook niet zomaar iedereen in je huis/kamer hebben :hug:
Later is nu
Morgen pas Dreamer ;-)
Dreamer Lise wordt morgen geopereerd ;)
Oh Lise ik hoop echt ZO dat die operatie doorgaat.
Zal voor je duimen morgen.

Ik heb het deze week zo druk. Merk dat ik weer over mijn grenzen heen ben gegaan.
Hier thuis is het ook nog best rommelig. Oude matras staat er nog enzo.

Nu had ik het idee om morgen dat matras weg te brengen, met een vriend. Ik moet tot 4 uur werken, dus had het plan om daarna gelijk weg te gaan.
Appt vriend gisteren: De milieustraat is vrijdag tot 4 uur open.

:steam:
Nu staat het voor zaterdag op de planning. Ik heb dan ook een dagje attractiepark op de planning staan maar moet nog maar even kijken of dat wel zo verstandig is. Dan ben ik weer de hele dag van huis en heb ik alleen zondag voor mezelf.
Druk druk..
Klinkt heel druk Kwebbel, maar ook wel weer met een leuk uitje toch?

Ik word een beetje gek van mezelf :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Oh.. morgen.. succes alvast Lise :cheer2:

:$

Ik schrok in de doktersaflevering van de opmerking dat hoofdpijn op nr. 2 staat van invaliderende aandoeningen. Ging eens terugdenken aan mijn jeugd, waarin ik vaak hoofdpijn had. Toen was ik gewoon ook al niet geschikt voor een druk schoolleven gecombineerd met een sociaal leven (niet dat ik zo'n heel druk sociaal leven had) en liep ik vaak met hoofdpijn. Op het hbo nog erger. En ik maar denken, toen toch ook al, dat ik die dingen niet graag genoeg wilde. Jeetje. :|

Wat staat er eigenlijk op nummer 1?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben eens op zoek maar volgens een hoofdpijnsite staat migraine op 7 en volgens Womeninc. staat migraine op 2. Wat er boven staat, weet ik nog steeds niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91, komt bij jullie de rova niet ook langs?
In mijn stad komen ze ook gratis langs op afspraak.
Even op de website kijken van jullie afval bedrijf.

Zou jou veel energie schelen aan schouwen en tijd.
Dreamer schreef:
07-11-2019 11:43
Oh.. morgen.. succes alvast Lise :cheer2:

:$

Ik schrok in de doktersaflevering van de opmerking dat hoofdpijn op nr. 2 staat van invaliderende aandoeningen. Ging eens terugdenken aan mijn jeugd, waarin ik vaak hoofdpijn had. Toen was ik gewoon ook al niet geschikt voor een druk schoolleven gecombineerd met een sociaal leven (niet dat ik zo'n heel druk sociaal leven had) en liep ik vaak met hoofdpijn. Op het hbo nog erger. En ik maar denken, toen toch ook al, dat ik die dingen niet graag genoeg wilde. Jeetje. :|

Wat staat er eigenlijk op nummer 1?
Dat vroeg ik me ook af ja, wat dan op 1 staat.
Alle reacties Link kopieren
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... 3%B3rkomen

Dit is de lijst van de overheid. Migraine staat hier op nummer 20.
Gele_Suikerspin schreef:
07-11-2019 11:53
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... 3%B3rkomen

Dit is de lijst van de overheid. Migraine staat hier op nummer 20.
Maar dit is niet specifiek invaliderend toch?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind allerlei lijstjes, maar die niet. Alleen dat de WHO zegt dat migraine op 2 staat. En bij een ander weer op 7
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
07-11-2019 11:54
Maar dit is niet specifiek invaliderend toch?
Alle aandoeningen zijn toch invaliderend?

"Een invaliderende ziekte is een aandoening die klachten met zich meebrengt waardoor je niet meer alles in het leven kunt doen wat je vroeger kon."

Alles op de lijst lijkt mij behoorlijk invaliderend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven