Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
donderdag 7 november 2019 om 12:35
donderdag 7 november 2019 om 12:35
https://www.libelle.nl/lekker-in-je-vel ... hoofdpijn/
Ik denk dat het lijstje bij het programma een top lijstje is van soorten hoofdpijn.
Ik denk dat het lijstje bij het programma een top lijstje is van soorten hoofdpijn.

donderdag 7 november 2019 om 12:50
Daar heb je ook gelijk in.Gele_Suikerspin schreef: ↑07-11-2019 12:28Alle aandoeningen zijn toch invaliderend?
"Een invaliderende ziekte is een aandoening die klachten met zich meebrengt waardoor je niet meer alles in het leven kunt doen wat je vroeger kon."
Alles op de lijst lijkt mij behoorlijk invaliderend.
donderdag 7 november 2019 om 13:07
Nou, idd niet veel opties meer over. Heb nu bloeddrukmedicatie gekregen dat ook migraine tegengaat en een triptaan voor een aanval. Verder blijven afvallen want ze is ervan overtuigd dat dat de oplossing is. Nu wil ik zelf de teveel aan kilo’s ook wel kwijt natuurlijk maar vind het gewoon kut met peren dat er verder zo weinig aan te doen is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 7 november 2019 om 14:15
Ik heb ook bloeddrukmedicatie icm triptanen en ik ben juist helemaal niet te zwaar. Moet moeite doen om op gewicht te blijven.suzyqfive schreef: ↑07-11-2019 13:07Nou, idd niet veel opties meer over. Heb nu bloeddrukmedicatie gekregen dat ook migraine tegengaat en een triptaan voor een aanval. Verder blijven afvallen want ze is ervan overtuigd dat dat de oplossing is. Nu wil ik zelf de teveel aan kilo’s ook wel kwijt natuurlijk maar vind het gewoon kut met peren dat er verder zo weinig aan te doen is.

donderdag 7 november 2019 om 15:29
Nee ze komen hier niet langs.Gele_Suikerspin schreef: ↑07-11-2019 11:49Kwebbeltje91, komt bij jullie de rova niet ook langs?
In mijn stad komen ze ook gratis langs op afspraak.
Even op de website kijken van jullie afval bedrijf.
Zou jou veel energie schelen aan schouwen en tijd.
Nou ja dat zeg ik verkeerd, ze komen wel langs maar nemen geen matras mee.
Ik kon mijn oude matras wel meegeven aan de bezorgers van mijn nieuwe matras, maar dan moest ik 75 euro neerleggen. Ga ik niet doen, dat is me echt teveel geld. Dan rij ik liever zelf even op en neer.
Heb versterking geregeld dus dat komt helemaal goed

donderdag 7 november 2019 om 15:45
Ik voel me echt super naïef. Maar ik kwam er gister achter dat het kalmeringsmiddel wat ik heb, diazepam, gewoon een moderne naam is voor valium. En ergens vind ik dat ook wel een beetje vies. Geef hetzelfde spul een andere naam en je hebt gewoon niet door dat al die verhalen over jouw medicatie gaan...

donderdag 7 november 2019 om 17:27
Nooit geweten joh.YellowLemon schreef: ↑07-11-2019 15:45Ik voel me echt super naïef. Maar ik kwam er gister achter dat het kalmeringsmiddel wat ik heb, diazepam, gewoon een moderne naam is voor valium. En ergens vind ik dat ook wel een beetje vies. Geef hetzelfde spul een andere naam en je hebt gewoon niet door dat al die verhalen over jouw medicatie gaan...
donderdag 7 november 2019 om 20:08
Jongens ik heb hulp nodig..
Ik heb van de begeleiding 2 keuzes gekregen,
-mezelf veilig kunnen houden dit weekend (niet mezelf pijn doen en niet snijden) geen dingen proberen zeg maar, en als het niet gaat nood telefoon bellen en naar mn ouders.
- dit weekend (vr. Avond za zo ma. Ochtend) naar mn ouders en daar ook slapen.
Ik vind het kiezen tussen 2 kwaden, gezien ik nu al weet dat ik mezelf in de avond alleen niet aan de afspraak kan houden en ik ook weet dat ik hier niet voor niks woon en heel erg overprikkeld wordt daar en nog de kans op flashbacks of herbeleving krijg vanwege herrie of nare herinneringen icm daar in de nacht moeten zijn.
Ik weet me even geen raad.
Ik heb van de begeleiding 2 keuzes gekregen,
-mezelf veilig kunnen houden dit weekend (niet mezelf pijn doen en niet snijden) geen dingen proberen zeg maar, en als het niet gaat nood telefoon bellen en naar mn ouders.
- dit weekend (vr. Avond za zo ma. Ochtend) naar mn ouders en daar ook slapen.
Ik vind het kiezen tussen 2 kwaden, gezien ik nu al weet dat ik mezelf in de avond alleen niet aan de afspraak kan houden en ik ook weet dat ik hier niet voor niks woon en heel erg overprikkeld wordt daar en nog de kans op flashbacks of herbeleving krijg vanwege herrie of nare herinneringen icm daar in de nacht moeten zijn.
Ik weet me even geen raad.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
donderdag 7 november 2019 om 20:31
Kohaku, naar je ouders gaan met Mia. Ze kunnen voor je koken en het is misschien ook wel gezellig. Samen tv kijken. Misschien kun je je puzzel mee nemen?
Als je hem op een mat legt en rond een kartonnen rol rolt kun je hem gemaakt meenemen.
Toen alleen zijn niet lukte ben ik ook een tijd bij familie geweest.
Mocht het niet gaan, dan kunje altijd weer terug gaan, toch?
Ik zou af en toe jezelf terug trekken in je slaapkamer en ook muziek oordopjes meenemen. Zodat je je af kunt sluiten.
Het is eigenlijk gewoon mooi en fijn als je ouders dit willen doen. Iedereen heeft wel eens hulp nodig.
Maar wel lastig als je daar flashbacks krijgt. Kun je dit bespreken met je ouders en als het niet goed gaat ze jou weer naaar je eigen huis brengen?
Als je hem op een mat legt en rond een kartonnen rol rolt kun je hem gemaakt meenemen.
Toen alleen zijn niet lukte ben ik ook een tijd bij familie geweest.
Mocht het niet gaan, dan kunje altijd weer terug gaan, toch?
Ik zou af en toe jezelf terug trekken in je slaapkamer en ook muziek oordopjes meenemen. Zodat je je af kunt sluiten.
Het is eigenlijk gewoon mooi en fijn als je ouders dit willen doen. Iedereen heeft wel eens hulp nodig.
Maar wel lastig als je daar flashbacks krijgt. Kun je dit bespreken met je ouders en als het niet goed gaat ze jou weer naaar je eigen huis brengen?
donderdag 7 november 2019 om 21:05

donderdag 7 november 2019 om 21:09
Wat naar voor je dat er geen goede optie bij zit voor je!
Bovenstaande klinkt alsof je je bij je ouders helemaal niet veilig voelt, in elk geval niet ‘s nachts. Klopt dat?
Is er iemand anders die bij je kan slapen of waar je naar toe kunt?
donderdag 7 november 2019 om 21:18
Ik heb erop gezocht en verschillende sites zeggen dat migraine op nr. 2 staat bij de WHO.
Het missen van een ledemaat is inderdaad ook invaliderend, maar dan kun je vaak wel vanalles doen. Met hoofdpijn lig je meestal op bed.
Maarja, ik zie veel voorkomende ziektes, de duurste ziektes en ziektes waar je de meeste gezonde jaren van je leven kwijt bent, maar dat lijstje van de WHO niet.
Later is nu

donderdag 7 november 2019 om 21:20
Moyrie, het was inderdaad een goede dag om niks te doen met al die regen.
Maar... ik heb toch veel gedaan..! Ik heb alle stukken voor het UWV verzameld, gescand en opgestuurd. Zo’n fijn gevoel!
Al begin ik meteen te zenuwen over hun reactie. Er hangt nogal wat van af zeg maar. Ik heb een voorlopig besluit gevraagd, zodat ik niet ineens voor verrassingen kom te staan over 4 jaar. We gaan het zien.
Maar... ik heb toch veel gedaan..! Ik heb alle stukken voor het UWV verzameld, gescand en opgestuurd. Zo’n fijn gevoel!
Al begin ik meteen te zenuwen over hun reactie. Er hangt nogal wat van af zeg maar. Ik heb een voorlopig besluit gevraagd, zodat ik niet ineens voor verrassingen kom te staan over 4 jaar. We gaan het zien.