Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

woensdag 6 november 2019 om 19:55
hier als er familie onverwacht aan de deur komt, terwijl ik in bed lag of net wilde of er niet uit kwam, altijd meteen ongerust. Ze zijn dan gelijk bang dat er weer wat ergs gaat gebeuren terwijl ik elke dag meerdere keren op bed lig en dat ook al héél vaak uit gelegd heb. Behalve dus de dagen dat wij een uitje hebben, dan kan ik niet (dan ga ik gelijk zodra we thuis komen), en dan moet ik het de dag erna bezuren.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

woensdag 6 november 2019 om 19:59
Dat is ook vervelend. Maar dat is iets wat mensen nooit lijken te begrijpen.VGM1980 schreef: ↑06-11-2019 19:55hier als er familie onverwacht aan de deur komt, terwijl ik in bed lag of net wilde of er niet uit kwam, altijd meteen ongerust. Ze zijn dan gelijk bang dat er weer wat ergs gaat gebeuren terwijl ik elke dag meerdere keren op bed lig en dat ook al héél vaak uit gelegd heb. Behalve dus de dagen dat wij een uitje hebben, dan kan ik niet (dan ga ik gelijk zodra we thuis komen), en dan moet ik het de dag erna bezuren.
Bij mij denken ze meteen dat ik lekker op stap ben. Dat dat al twee jaar niet echt meer gaat...
woensdag 6 november 2019 om 20:33
Ik ben meestal thuis als ik niet werk, of een paar deuren verder bij de begeleiding. Al komen mijn ouders (familie komt toch niet want dan doe ik niet open) toch niet zonder aankondiging.
Ik heb gewoon fcking weer migraine. Ik wil naar mn bed maar mn moeder is er nog niet.
Ik heb gewoon fcking weer migraine. Ik wil naar mn bed maar mn moeder is er nog niet.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

woensdag 6 november 2019 om 21:07
Ik keek vanmiddag naar dat dokersprogramma en zat te janken. En dat terwijl het b ij mij (gelukkig!) niet zo erg is. Toen dat kind uit ging leggen hoe hij aan z'n moeder zag dat ze hoofdpijn heeft, hij beschreef mij. Toen kwamen de waterlanders. EN daarna steeds weer.
Maar goed, ik zat zonet ook te janken bij DWDD, de toespraak van Kees van.. eh.. iets, docent en cabaretier, toespraak over onderwijs. Misschien nu echt de overgang ingerold.
Tijdens het hoofdpijnprogramma werd mijn eigen pijn té erg en tv uitgezet. Op de bank liggen slapen tot man thuiskwam en toen hebben we samen bed opgeruimd. Ik was inmiddels wél misselijk, dus de imigran maar in m'n neus gespoten en 2 uur geslapen. Nu gaat het weer redelijk, maar ik wil eigenlijk weer naar bed. (doe ik ook zo, maar ben bang niet meer te kunnen slapen)
Wel heel bizar gedroomd weer, in die 2 uur.
Yellow, ken je van die penverdikkers? Zou dat helpen? Soort rubber dingen, die je om pennen of potloden kunt schuiven. Dan houd je je potlood wat losser vast.

Zoiets, ze zijn er ook in rond en in kleurtjes. Op mn werk heb ik ze om de pennen heen, handig bij notuleren. Bij tekenen vind ik ze soms lastig, omdat ik minder precies lijk te kunnen tekenen.
Overigens inspireer je me zelf weer te gaan tekenen. Jouw tekeningen en een etegami, waar ik laatst over las bij het postcrossingtopic. Dat zijn waterverftekeningen, op postcard formaat met een tekst erbij. Echt wat voor jou!
Maar goed, ik zat zonet ook te janken bij DWDD, de toespraak van Kees van.. eh.. iets, docent en cabaretier, toespraak over onderwijs. Misschien nu echt de overgang ingerold.
Tijdens het hoofdpijnprogramma werd mijn eigen pijn té erg en tv uitgezet. Op de bank liggen slapen tot man thuiskwam en toen hebben we samen bed opgeruimd. Ik was inmiddels wél misselijk, dus de imigran maar in m'n neus gespoten en 2 uur geslapen. Nu gaat het weer redelijk, maar ik wil eigenlijk weer naar bed. (doe ik ook zo, maar ben bang niet meer te kunnen slapen)
Wel heel bizar gedroomd weer, in die 2 uur.
Yellow, ken je van die penverdikkers? Zou dat helpen? Soort rubber dingen, die je om pennen of potloden kunt schuiven. Dan houd je je potlood wat losser vast.

Zoiets, ze zijn er ook in rond en in kleurtjes. Op mn werk heb ik ze om de pennen heen, handig bij notuleren. Bij tekenen vind ik ze soms lastig, omdat ik minder precies lijk te kunnen tekenen.
Overigens inspireer je me zelf weer te gaan tekenen. Jouw tekeningen en een etegami, waar ik laatst over las bij het postcrossingtopic. Dat zijn waterverftekeningen, op postcard formaat met een tekst erbij. Echt wat voor jou!
Later is nu

woensdag 6 november 2019 om 21:31
Ooh dat is inderdaad superleuk! Ik ga eens uitproberen met penverdikkers want ik teken best wel met een losse pols. Je zal nooit hele fijn gedetailleerde tekeningen van mij zien. Ik kan wel tekenen, maar niet zoals sommige dingen echt levensecht kunnen laten lijken weetjewel. Maar ach, expressionisme en pop art is er niet voor niks toch.

Een van mijn beste vriendinnen die ik al t langste ken die doet werk in de creatieve sector en heeft ook heel veel last van haar handen, is er laatst voor naar het ziekenhuis geweest. Moet nog eens aan haar vragen welke trucjes voor haar werken. Ik maak in de winter ook vaak gewoon een emmertje met water om mijn handen in te leggen.

woensdag 6 november 2019 om 21:58
Yellow, kijk eens op deze site voor ideeën https://www.hulpmiddelwereld.nl/vrije-tijd-hobby
Ik kom wel eens bij cruc.nl, voor een rolstoel bijvoorbeel, en daar zijn ook altijd veel dingen. Maar penverdikkers bij het kruitvat, zag ik ook. Handig
Heb ik ook, Moyrrie, dat ik dat soort dingen liefst doe, als ik alleen ben. En dan een praatprogramma op tv. Anderen nemen een luisterboek, maar dat lukt mij niet, want dan moet ik luisteren
Ik kom wel eens bij cruc.nl, voor een rolstoel bijvoorbeel, en daar zijn ook altijd veel dingen. Maar penverdikkers bij het kruitvat, zag ik ook. Handig

Heb ik ook, Moyrrie, dat ik dat soort dingen liefst doe, als ik alleen ben. En dan een praatprogramma op tv. Anderen nemen een luisterboek, maar dat lukt mij niet, want dan moet ik luisteren

Later is nu
woensdag 6 november 2019 om 22:20
Wat veel mensen met hoofdpijn hier, vervelend.
Lise ik weet niet of ik hier nog kom voor je operatie, maar succes alvast mocht ik hier niet meer op tijd zijn.
Yellow ook succes vrijdag voor jullie.
Hier gaat het op zich redelijk. Ben deze week wel weer goed in mijn bewegingsschema van de revalidatie bezig. Hardlopen deed ik op zich nog wel, maar de andere oefeningen nu ook weer even strikt elke dag. Helpt toch wel, alleen ging het hardlopen vandaag echt ruk. Mega misselijk na een paar minuten al.
Slapen is helemaal een drama de laatste tijd. Ik slaap slecht in, wordt ongeveer elk uur wakker en droom als een malle. Op de dagen dat ik bij vriend slaap merkt hij het ook echt, ik ben super onrustig. Soms ook nachtmerries, wel fijn dat hij die herkent (ook als hij zelf slaapt) en mij dan wel weer rustig krijgt.
Lise ik weet niet of ik hier nog kom voor je operatie, maar succes alvast mocht ik hier niet meer op tijd zijn.
Yellow ook succes vrijdag voor jullie.
Hier gaat het op zich redelijk. Ben deze week wel weer goed in mijn bewegingsschema van de revalidatie bezig. Hardlopen deed ik op zich nog wel, maar de andere oefeningen nu ook weer even strikt elke dag. Helpt toch wel, alleen ging het hardlopen vandaag echt ruk. Mega misselijk na een paar minuten al.
Slapen is helemaal een drama de laatste tijd. Ik slaap slecht in, wordt ongeveer elk uur wakker en droom als een malle. Op de dagen dat ik bij vriend slaap merkt hij het ook echt, ik ben super onrustig. Soms ook nachtmerries, wel fijn dat hij die herkent (ook als hij zelf slaapt) en mij dan wel weer rustig krijgt.
"After all this time?" "Always."
woensdag 6 november 2019 om 22:59
De penverdikkers zijn er in heel veel soorten en maten dus het is ook even uitproberen wat fijn werkt.
Toen ik vanmiddag dat filmpje van dat meisje met clusterhoofdpijn zag was ik toch wel even dankbaar dat ik dat niet zo heb.
Al heb ik eerlijk gezegd gisterochtend toen ik bijna uit elkaar klapte en twee keer knock-out ging wel bijna een ambu gebeld. Dat doe ik echt nooit maar wist niet meer waar ik het moest zoeken van de pijn. Ik heb ook steeds koorts. Geen idee waar dat dan vandaan komt. Ben niet verkouden oid. Zit nu weer op 38,4 (normaliter is mijn temp 36,4).
Mijn nier- en kaliumwaarden waren nu eindelijk weer goed (nou ja, kalium 3,5 dus onderste randje). Het stoppen met die topamax was dus ook daarvoor een betere beslissing. Maar goed, daarom laat ik morgen mijn afspraak bij de neuro dus wel doorgaan.
Vriend at vanavond nog even bij mij. We hebben Döner gehad.
Toen ik vanmiddag dat filmpje van dat meisje met clusterhoofdpijn zag was ik toch wel even dankbaar dat ik dat niet zo heb.
Al heb ik eerlijk gezegd gisterochtend toen ik bijna uit elkaar klapte en twee keer knock-out ging wel bijna een ambu gebeld. Dat doe ik echt nooit maar wist niet meer waar ik het moest zoeken van de pijn. Ik heb ook steeds koorts. Geen idee waar dat dan vandaan komt. Ben niet verkouden oid. Zit nu weer op 38,4 (normaliter is mijn temp 36,4).
Mijn nier- en kaliumwaarden waren nu eindelijk weer goed (nou ja, kalium 3,5 dus onderste randje). Het stoppen met die topamax was dus ook daarvoor een betere beslissing. Maar goed, daarom laat ik morgen mijn afspraak bij de neuro dus wel doorgaan.
Vriend at vanavond nog even bij mij. We hebben Döner gehad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 7 november 2019 om 09:11
Dat is toch ook logisch Lise. Ik ga hard duimen voor je dat het nu wel gewoon doorgaat.
En dan nóg harder duimen dat je er baat bij hebt.
Sterkte voor alle hoofdpijnklanten. Zit wellicht ook wat in het sombere en donkere weer?
Ik heb slecht en dus ook te weinig geslapen. Ben dus ook best moe.
Pijn gaat redelijk de laatste tijd. Neem wel wat extra cbd-olie maar doe eigenlijk ook best veel. Misschien scheelt het ook wel dat ik geestelijk sterker word door de psycholoog, de mindfullness en het zelfhulpboek.
Nah. Dat wil ik zelf graag geloven natuurlijk.
Dat de pijn minder wordt. Wegblijft.
Gek hè dat je na 30 jaar pijn dat nog steeds hoopt?
Ik zou toch beter moeten weten.
Afijn. Pijn zit op een aanvaardbaar niveau deze week in elk geval. En dat is ook wel eens fijn.
En dan nóg harder duimen dat je er baat bij hebt.
Sterkte voor alle hoofdpijnklanten. Zit wellicht ook wat in het sombere en donkere weer?
Ik heb slecht en dus ook te weinig geslapen. Ben dus ook best moe.
Pijn gaat redelijk de laatste tijd. Neem wel wat extra cbd-olie maar doe eigenlijk ook best veel. Misschien scheelt het ook wel dat ik geestelijk sterker word door de psycholoog, de mindfullness en het zelfhulpboek.
Nah. Dat wil ik zelf graag geloven natuurlijk.
Dat de pijn minder wordt. Wegblijft.
Gek hè dat je na 30 jaar pijn dat nog steeds hoopt?
Ik zou toch beter moeten weten.
Afijn. Pijn zit op een aanvaardbaar niveau deze week in elk geval. En dat is ook wel eens fijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 7 november 2019 om 09:12
Alvast super veel sterkte Lise! Vind je het ok als ik een kaartje naar je stuur?
Ik heb bijna geen hoofdpijn meer, maar nog wel misselijk en m'n nek zit goed vast nu. Net met mijn moeder nog even overlegd over wat we na het weekend gaan doen, aangezien ze volgende week vanwege werk niet kunnen komen slapen.
Ik zei, laten we dat dan maar als hefboom gebruiken, om het wat sneller te laten gaan hopelijk.
Nu lekker met harige pluis op schoot, ze voelt zich geloof ik een beetje raar want ze piept en mauwt veel meer dan anders. Anders mauwt ze alleen als ik thuis kom en eten wil, maar nu echt veel vaker. Rui is denk ik ook wel raar voor haar, omdat het de 1e keer is.
Ik ben nu netflix aan het kijken, straks ff puzzelen (legpuzzel, met de evolutie van Mickey mouse , 1000 stukjes, dacht, eens wat anders).
Ik heb bijna geen hoofdpijn meer, maar nog wel misselijk en m'n nek zit goed vast nu. Net met mijn moeder nog even overlegd over wat we na het weekend gaan doen, aangezien ze volgende week vanwege werk niet kunnen komen slapen.
Ik zei, laten we dat dan maar als hefboom gebruiken, om het wat sneller te laten gaan hopelijk.
Nu lekker met harige pluis op schoot, ze voelt zich geloof ik een beetje raar want ze piept en mauwt veel meer dan anders. Anders mauwt ze alleen als ik thuis kom en eten wil, maar nu echt veel vaker. Rui is denk ik ook wel raar voor haar, omdat het de 1e keer is.
Ik ben nu netflix aan het kijken, straks ff puzzelen (legpuzzel, met de evolutie van Mickey mouse , 1000 stukjes, dacht, eens wat anders).
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

donderdag 7 november 2019 om 09:12
Ik kan me dat helemaal voorstellen, Lise. Alsof het zonder de spanning van ‘gaat het door of niet?’ al niet spannend genoeg is. Heb je een beetje afleiding vandaag?
Vervelend, al die mensen met hoofdpijn hier. Ik heb het gelukkig niet vaak. Dat was tijdens mijn tienerjaren wel anders en ik weet nog hoe naar het is.
Ik ben nog steeds niet teruggeveerd van het drukke weekend, dus ik doe het rustig aan.
Vol enthousiasme had ik me aangemeld voor de opruim-challenge. Maar ik vrees dat ik meteen bij mijn eerste challenge uitstel ga aanvragen. Maar vanaf vólgende week...
Fijne dag voor iedereen!
Vervelend, al die mensen met hoofdpijn hier. Ik heb het gelukkig niet vaak. Dat was tijdens mijn tienerjaren wel anders en ik weet nog hoe naar het is.
Ik ben nog steeds niet teruggeveerd van het drukke weekend, dus ik doe het rustig aan.
Vol enthousiasme had ik me aangemeld voor de opruim-challenge. Maar ik vrees dat ik meteen bij mijn eerste challenge uitstel ga aanvragen. Maar vanaf vólgende week...

Fijne dag voor iedereen!

donderdag 7 november 2019 om 09:15
@Kohaku, lief van je en dank je wel
Ik heb mijn adres niet gedeeld in de kaartenpoule, mijn man weet niet dat ik op het forum zit en dat wil ik eigenlijk zo houden.
@Doro, de schoonmaakster is er nu, ik heb nog een radio-item te vullen en vanmiddag duik ik weer het bed in met een film. Dat is me de afgelopen dagen ook goed bevallen. En dan vanavond tas inpakken en bijtijds naar bed. Morgen moeten we om 6:30 al de deur uit, dus dat is vroeg dag.

@Doro, de schoonmaakster is er nu, ik heb nog een radio-item te vullen en vanmiddag duik ik weer het bed in met een film. Dat is me de afgelopen dagen ook goed bevallen. En dan vanavond tas inpakken en bijtijds naar bed. Morgen moeten we om 6:30 al de deur uit, dus dat is vroeg dag.

donderdag 7 november 2019 om 09:16
Kohaku, kan het ook zijn dat Mia aan het wisselen is? Ik weet niet meer precies wanneer katten dat doen, maar het zou zomaar kunnen. Die van mij werden dan ook altijd wat pieperig.
Lientje, ik kan me voorstellen dat je hoopt dat de pijn toch minder gaat worden! Ik heb hetzelfde en denk dat ik het zal blijven houden.
Lientje, ik kan me voorstellen dat je hoopt dat de pijn toch minder gaat worden! Ik heb hetzelfde en denk dat ik het zal blijven houden.

donderdag 7 november 2019 om 09:20
Ik sta als tweede op de lijst, maar ik weet natuurlijk niet hoe lang de eerste operatie gaat duren, dus ik hoop er maar het beste van. Ik ga nu gewoon in pyjama in bed liggen met iPad en een boekje en probeer wat ontspannender te zijn dan de vorige keer.
donderdag 7 november 2019 om 09:26