Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
GS en Dreamer, ik ben ook erg histamine gevoelig en voor sommige voeding intolerant. Wat je zegt Dreamer, is herkenbaar. Ik slik op het moment 3 anti-histamine tabletten, en de beestjes lopen er nog, maar dat kot denk ik omdat ik van stress ook jeuk krijg.

Lise, bij deze mijn denkbeeldige kaartje en een Mia knuffel <3
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
:cheer:

Wat is er veel migraine voor enkele van jullie geweest. 😲 Sterkte! 💋

Fijn Lise dat de ok nu geweest is. Hopelijk knap je snel op en is het herstel vlot. :sun:

Proficiat Lientje met zoon, Dreamer met je nieuwe fiets en Cesium met de verbouwing. :thumbsup:

Nartjie, Suzy, VGM80, Kohaku, Kwebbeltje (veel plezier op het pretpark), GeleSuikerspin, Moyrri, Hempke, Doro en voor wie ik vergeten ben (mijn excuses) veel sterkte en voor iedereen een mooi weekend :sun: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Tut :hello:

Wat fijn dat je een eigen zaal kreeg, Lise. Lief van die verpleging. Hoe lig je nou eigenlijk, wel gewoon op je rug? Dat hoop ik maar. En 'geen mooie hernia', goh..

Oeh Yellow, dat gestalk is wel lastig naast je neer te leggen, natuurlijk. Sowieso kunnen opmerkingen soms hard binnenkomen. Vervelend is dat.

Ik ga die voedingslijsten eens bekijken. Ik heb al verschillende keren getest op voedselallergie, maar dat heb ik niet. Wel jammer als het nou juist groentes en fruit zijn, die ik dan niet mag.
Later is nu
O ja, ook ik krijg veel jeuk van bepaalde voedingsmiddelen die veel histamine bevatten.
Ik weet dat schapen- en geitenproducten het opwekken. Zuurkool en Yoghurt en voor de rest ben ik nog zoekende.
Ik eet daarom zo simpel mogelijk, denk aan een avocado met een gekookt ei tussen de middag. Als avondeten roerbakgroenten met witvis of kip.
Als dat niet mogelijk is door een etentje neem ik een anti-histaminetabletje.
Voordeel is geen jeuk, nadeel is dat ik er enorm duf van word.
Zo min mogelijk dus.
Alle reacties Link kopieren
Heey Tut! Jij ook een fijn weekend, het is hier berekoud (vind ik al snel) maar wel heel mooi buiten, dus denk dat het een fijne dag word.

Ik ga vanmiddag naar een tuincentrum met een groepsgenoot.
Er is gisteren trouwens vanalles besproken, van weekend plannen tot als ik de crisisdienst zou bellen ik de kans heb op een ibs.. Ik voel me leeggezogen door alles. Mijn ouders hebben godzijdank alles besproken thuis, en de conclusie getrokken dat het een heel erg slecht idee zou zijn als ik bij hen zou slapen. Mijn vader zei gisteren dat hij ook heel erg snel dingen linkt aan gebeurtenissen en het helemaal snapt dat ik niet op mijn oude kamer wilde slapen.

Verder gisteren goed gesprek gehad met hem, en het is nu het plan dat ik vanavond tegen 9 aangeef of ik wil dat hij nog een keer komt slapen. Zo niet slaap ik alleen, en morgenavond komt mijn moeder sowieso.
Ik he het idee dat mijn vader steeds meer in autisme gaat herkennen door wat ik deel en dat hij nu ook snapt waarom hij dingen doet zoals hij doet.

We hadden het over dat als mensen maar 1/8e van een octaaf lager praten, we meteen allebei denken dat er wat is, iemand boos is of er iets verkeerd is gegaan.
Daarna moet dat slijten, dus bijvoorbeeld ad ik gister een aanvaring met mijn baas om iets wat hij harder en botter zei dan hij bedoelde. Ik raakte meteen in paniek en moest heel erg had janken, maar zodra het weer uitgepraat was, zit er wel iets wat moet slijten. Daar gaat bij een bekende een week overheen, maar bij andere mensen staan ze soms zo ver in de min dat ik dus niet meer met die mensen kan omgaan. Ze kunnen dan niets meer goed doen omdat een bepaalde gebeurtenis mijn vertrouwen heeft weggevaagd.

Sorry voor de lap tekst, ik dacht dat ik alleen was in zo denken, maar blijkbaar heeft mijn vader dus precies hetzelfde.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Dreamer :cheer:

Veel van wat er op de lijst staat kun je wel verdragen. Je moet uitzoeken waar jij wel jeuk van krijgt.
Ik kan wel tegen zalm, niet tegen tonijn. Gember staat gelijk aan jeuk en voor jou misschien niet.
Uitproberen dus.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
09-11-2019 09:15
O ja, ook ik krijg veel jeuk van bepaalde voedingsmiddelen die veel histamine bevatten.
Ik weet dat schapen- en geitenproducten het opwekken. Zuurkool en Yoghurt en voor de rest ben ik nog zoekende.
Ik eet daarom zo simpel mogelijk, denk aan een avocado met een gekookt ei tussen de middag. Als avondeten roerbakgroenten met witvis of kip.
Als dat niet mogelijk is door een etentje neem ik een anti-histaminetabletje.
Voordeel is geen jeuk, nadeel is dat ik er enorm duf van word.
Zo min mogelijk dus.
Ik heb vooral last van aardappels, citrus en kruiden zoals kaneel en kerrie.
Ook van vocht bij erwtjes of mais. En ei, en de meeste soorten vlees eigenlijk wel.

En dit plus een lactose intolerantie, blijft er niet veel over, maar ik vind het wel fijn dat ik niet te veel keuze heb.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Oh dear, ik hoop niet dat ik jeuk krijg van gember, want dat zit in bijna elke thee die ik heb :rofl:

Wat fijn Kohaku, dat je vader dat herkent! Of fijn.. nouja, dan kun je er dus fijn over praten en herkenning is fijn, lijkt me. Zeker bij één van je ouders.

Ik ga straks stukje fietsen, kijken waar een mooie plek is om een foto van de fiets te nemen. IK merk dat ik al in langere afstanden denk. Een aantal jaren terug maakte ik een foto van m'n oude fiets voor een molen, wel leuk om dat plaatje te herhalen. Alleen... toen had het gevroren en was er blauwe lucht.
Later is nu
Leuk Kohaku een middagje tuincentrum. Is het al in kerstsfeer?
Kaneel en nootmuskaat, check. Curry moet ik nog uitvinden.
Fruit eet ik niet alleen citroen en dat gaat prima.
Aardappels eten we ook zelden. Staan die op de lijst met histamine?

Dreamer, een elektrische fiets is geweldig. Je komt verder, minder last van tegenwind en je pakt misschien minder de auto. Een win-winsituatie dus.

Ik ga sporten. Fijne dag allemaal. 🎉🥳
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
09-11-2019 09:38
Leuk Kohaku een middagje tuincentrum. Is het al in kerstsfeer?
Kaneel en nootmuskaat, check. Curry moet ik nog uitvinden.
Fruit eet ik niet alleen citroen en dat gaat prima.
Aardappels eten we ook zelden. Staan die op de lijst met histamine?

Jep! Ik krijg ook heel erg veel buikpijn van aardappels, gelukkig eten we die ook nooit hierzo.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
09-11-2019 09:31
Oh dear, ik hoop niet dat ik jeuk krijg van gember, want dat zit in bijna elke thee die ik heb :rofl:

Wat fijn Kohaku, dat je vader dat herkent! Of fijn.. nouja, dan kun je er dus fijn over praten en herkenning is fijn, lijkt me. Zeker bij één van je ouders.

Ik ga straks stukje fietsen, kijken waar een mooie plek is om een foto van de fiets te nemen. IK merk dat ik al in langere afstanden denk. Een aantal jaren terug maakte ik een foto van m'n oude fiets voor een molen, wel leuk om dat plaatje te herhalen. Alleen... toen had het gevroren en was er blauwe lucht.
Te zien aan mijn auto had het nu ook gevroren :mrgreen: het is alleen niet zo blauw.

Mijn zoon heeft trouwens wel last van tomaten. Dat is een nachtschade. Zelf kan ik niet goed tegen aardappel.
Ik bedenk me net dat ik ook al een paar weken mijn anti-histamine niet heb ingenomen. Normaal slik ik dat het hele jaar maar nu ik niet aan het werk ben lijk ik het niet echt nodig te hebben en insecten zijn er niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Niet nodig in deze tijd van het jaar. (Spontaan begint mijn neus te prikken).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Fijn dat je er met je vader goed over kunt praten Kohaku.

Hier niet zoveel allergieën qua voedsel, het enige wat ik niet eet is zuurkool en ananas. Van zuurkool krijg ik buikpijn en als ik ananas eet krijg ik een hele zere tong, wat dan een paar uur duurt. Maar dat laatste houd waarschijnlijk verband met hooikoorts.

Matras vanmorgen weggebracht, daar ben ik mooi vanaf. Net gestofzuigd en zo nog even dweilen, broodjes klaarmaken en dan richting pretpark. Het is wel koud maar prachtig weer.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja tomaat! Nog een.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
lise1985 schreef:
09-11-2019 03:09
Dat is wel heftig yellow. Maar mooi dat Regenboog er toch de noodzaak van in ziet.

Over je tweede alinea, kent diegene wel het hele verhaal? Op het forum worden altijd zo makkelijk dingen geroepen.

Over wonden gesproken, ik ben wel benieuwd naar de mijne. Bij de vrouw die na mij geopereerd werd, werd de wond vanavond al gecheckt, bij mij is er niet naar gekeken.
Nee maar daar is die persoon ook niet geïnteresseerd in. Ik weet ook wederom niet wie het is of heb er nooit een echt gesprek mee gevoerd. Ze is me alleen wel al meerdere keren op mijn psyche/psychisch traject aan komen vallen. Maar het is weggemod nu.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
09-11-2019 09:29
Ik heb vooral last van aardappels, citrus en kruiden zoals kaneel en kerrie.
Ook van vocht bij erwtjes of mais. En ei, en de meeste soorten vlees eigenlijk wel.

En dit plus een lactose intolerantie, blijft er niet veel over, maar ik vind het wel fijn dat ik niet te veel keuze heb.
Och, dit zie ik nu pas. Dat is best veel!
Ik zou dus eigenlijk een eetdagboek bij moeten houden. OH.. dat doe ik al, ivm afvallen. Hoef ik er alleen bij te vermelden wanneer ik de 'beestjes' voel. Hoevaak ik niet gecheckt heb of ik toch niet weer luizen had, want zo voelt het precies
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
09-11-2019 10:07
Niet nodig in deze tijd van het jaar. (Spontaan begint mijn neus te prikken).

Ik ben allergisch voor m'n werk(plek) :rofl:
Zou ook kunnen, want schoonhouden is niet echt meer een prioriteit, alleen voor het oog, zeg maar. Maar ik merk dus vaak dat ik, als ik een half uur op het werk ben, enorm begin te snotteren en jeuken. Na een uur ofzo is dat dan weer voorbij.
Maar verder bloeit er tegenwoordig bijna altijd wat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
09-11-2019 10:31
Och, dit zie ik nu pas. Dat is best veel!
Ik zou dus eigenlijk een eetdagboek bij moeten houden. OH.. dat doe ik al, ivm afvallen. Hoef ik er alleen bij te vermelden wanneer ik de 'beestjes' voel. Hoevaak ik niet gecheckt heb of ik toch niet weer luizen had, want zo voelt het precies
Jep, herkenbaar! Ik krijg ook verder geen uitslag of iets, dus in Rotterdam vonden ze niet dat het de naam 'allergie' mocht krijgen, want dan heb je ook een zichtbare reactie. Nou, zelfs mijn wimpers jeuken. Ook echt symmetrisch, achter beide oren, beide jukbeenderen, beide ooghoeken, heel apart.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Nou, goede stok achter de deur om m'n eten weer bij te houden :yes:

Maar wel jammer als ik geen tomaat meer mag, bijvoorbeeld. Ook de saus niet? :(
(of mag.. mag natuurlijk wel, jeuk incalculeren maar)
Later is nu
Fysio geweest en straks kan ik naar huis als de verpleegkundige de boel in orde gemaakt heeft.
De morfine doet zijn werk maar ik voel wel dat ik wat gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat inderdaad. Ik eet wel eens vis, of tomaat, maar heel erg weinig zodat de jeuk beperkt blijft. Ik heb alsnog 24/7 jeuk maar mag niet meer antihistamine van de dermatoloog.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Fijn dat je straks naar huis mag Lise. Je eigen bed en omgeving is toch fijner dan een ziekenhuis ;)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Lise! :hug: Krijg je ook morfine mee?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
09-11-2019 10:31
Och, dit zie ik nu pas. Dat is best veel!
Ik zou dus eigenlijk een eetdagboek bij moeten houden. OH.. dat doe ik al, ivm afvallen. Hoef ik er alleen bij te vermelden wanneer ik de 'beestjes' voel. Hoevaak ik niet gecheckt heb of ik toch niet weer luizen had, want zo voelt het precies
Een droge huid kan ook erge kriebel geven. Nu met het koudere weer krijgen sommigen dit.

Ik nu gelukkig nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
09-11-2019 10:42
Ja dat inderdaad. Ik eet wel eens vis, of tomaat, maar heel erg weinig zodat de jeuk beperkt blijft. Ik heb alsnog 24/7 jeuk maar mag niet meer antihistamine van de dermatoloog.
Te veel is slecht voor je lever had mijn huisarts uitgelegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven