Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

zaterdag 28 september 2019 om 12:54
Ik snap dit even niet.Kwebbeltje91 schreef: ↑27-09-2019 18:36
Nartjie wat heftig, dat die hele heftige gebeurtenis bij jou thuis was. Nu begrijp ik je wat beter.
zaterdag 28 september 2019 om 12:54
Nieuwe Tarantino. En het voorstel was van m'n man, om vanavond te gaan. Eerst zouden we op dinsdag anderhalve week terug, maar dat kon niet, want Ajax speelde

De ophef nav mijn opmerking is dan weer in napraat, trouwens. Bij het bijstandstopic zit ik op mn handen. Onvoorstelbaar wat daar gespuid wordt

Later is nu
zaterdag 28 september 2019 om 13:22
zaterdag 28 september 2019 om 13:26
Maar goed, daar zie je dan wel weer aan dat geslaagd zijn en succes hebben in het leven compleet los staan van herseninhoud.
Er is nog hoop voor me dus.
Nartjie, ik denk dat kwebbeltje bedoelt dat ze niet wist dat jouw traumatische ervaring ( met je ex) in je eigen huis heeft plaatsgevonden.
Dus door jouw opmerking daarover begrijpt ze nu beter hoe extra bedreigend en onveilig het voor je voelt als er een ( vreemde) man in je huis komt.

Er is nog hoop voor me dus.

Nartjie, ik denk dat kwebbeltje bedoelt dat ze niet wist dat jouw traumatische ervaring ( met je ex) in je eigen huis heeft plaatsgevonden.
Dus door jouw opmerking daarover begrijpt ze nu beter hoe extra bedreigend en onveilig het voor je voelt als er een ( vreemde) man in je huis komt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 28 september 2019 om 13:35
Ik ben eerlijk gezegd bang dat een jaartje bijstand niet genoeg is, want dan kun je nog best teren op wat je zoal in huis verzameld hebt en de meeste apparaten blijven het ook wel doen.
Sommige mensen zou je wel een paar weken een aandoening toewensen, waarbij iedereen zegt dat werken toch geen probleem zou moeten zijn. Gewoon zodat ze eens ervaren hoe het is om je zo te voelen én waar je zoal tegenaan loopt bij instanties.
Afijn, film is gecanceld. Volgende week nieuwe kansen. Kan ik tenminste m'n boek uitlezen voor m'n leesclub dinsdag. Ik zit een beetje in een leesdip. Lees vergeleken anderen nog steeds veel, denk ik, maar vergeleken de rest van het jaar best weinig.
Later is nu
zaterdag 28 september 2019 om 13:52
Ik ben nu ook even in een boek gedoken.
Huis is redelijk opgeruimd, was hangt en over een uur ga ik alvast een van de nieuwe gerechten proberen te maken met zoon. Een paprika/ wortelsoep.
En dan vanavond een soort? pizza, flammkuchen met champignons. Ben benieuwd hoe het gaat smaken.
Huis is redelijk opgeruimd, was hangt en over een uur ga ik alvast een van de nieuwe gerechten proberen te maken met zoon. Een paprika/ wortelsoep.
En dan vanavond een soort? pizza, flammkuchen met champignons. Ben benieuwd hoe het gaat smaken.
zaterdag 28 september 2019 om 13:55
zaterdag 28 september 2019 om 14:49
Dat zou best kunnen Dreamer. Kan ik me van mezelf ook zomaar voorstellen.
Aan de andere kant, mijn man is ook ziek, heeft veel pijn, maar is tóch nog steeds zo.
Hij ziet het ook niet ondanks zijn beperkingen. Is ook zo fel.
Misschien heeft het ook wel wat met karakter te maken? Opvoeding? Geen idee verder, ik roep ook maar wat.
zaterdag 28 september 2019 om 14:51
Heel simpel. Maar ik heb dan al wel kant en klaar deeg gehaald bij de super.
Verder is het net als een pizza, je gooit erop wat je lekker vind.
Maar het is dus officieel een soort hartige taart heb ik op Google gelezen.

zaterdag 28 september 2019 om 14:52
Lientje, niet mijn ex, maar ex collega die verliefd was op mij ondanks vrouw en kinderen. En het was in 2001. Ander huis. En ik was zo stom om hem bij mij thuis uit te nodigen, hij wou later een rondleiding in huis, snapte er toen niks van, later probeerde hij mij te zoenen wat ik weigerde en de rest is geschiedenis.lientje69 schreef: ↑28-09-2019 13:26Maar goed, daar zie je dan wel weer aan dat geslaagd zijn en succes hebben in het leven compleet los staan van herseninhoud.![]()
Er is nog hoop voor me dus.![]()
zaterdag 28 september 2019 om 14:56
Dat maakt het nóg duidelijker nartjie. Dat je huidige huis dus veilig voor je is. En je vorige huis niet.nartjie schreef: ↑28-09-2019 14:52Lientje, niet mijn ex, maar ex collega die verliefd was op mij ondanks vrouw en kinderen. En het was in 2001. Ander huis. En ik was zo stom om hem bij mij thuis uit te nodigen, hij wou later een rondleiding in huis, snapte er toen niks van, later probeerde hij mij te zoenen wat ik weigerde en de rest is geschiedenis.
Ex collega nog wel.. bizar. Ik heb de details dus niet helemaal goed onthouden sorry.
Maar de uitleg is ongeveer nog steeds van toepassing, nl dat kwebbeltje jou nu beter begrijpt

zaterdag 28 september 2019 om 15:08
Ik weet van één van die halsstarrige "als je op kunt staan, kun je ook werken" forummers, dat hij doorwerkte tijdens z'n behandeling tegen kanker. Dit is al niet de meest inlevende persoon, dus die reageert net zo als je man. En naast zoiemand voel ik me dan misschien ook wel een sneue aansteller.
Later is nu

zaterdag 28 september 2019 om 15:13
Mijn pa zou het ook pas snappen wanneer hij in een rolstoel komt met verlamde benen, je hem uit die rolstoel flikkert en dan zegt “nou pa, als je wil kan je alles! Succes met terug in je rolstoel komen!”.Dreamer schreef: ↑28-09-2019 15:08Ik weet van één van die halsstarrige "als je op kunt staan, kun je ook werken" forummers, dat hij doorwerkte tijdens z'n behandeling tegen kanker. Dit is al niet de meest inlevende persoon, dus die reageert net zo als je man. En naast zoiemand voel ik me dan misschien ook wel een sneue aansteller.

zaterdag 28 september 2019 om 17:48
De soep heb ik voorgeproefx, hij is restaurantwaardig al zeg ik het zelf.
De flammkuchen gaat zo de oven in. Ik laat straks weten of het gesmaakt heeft.
Dreamer, dan snap je dus hoe ik me vaak voel bij mijn Man, die zou een dezelfde soort actie hebben. Toen hij zo ziek was werkte hij ook zoveel mogelijk door terwijl hij nauwelijks adem had..
De flammkuchen gaat zo de oven in. Ik laat straks weten of het gesmaakt heeft.
Dreamer, dan snap je dus hoe ik me vaak voel bij mijn Man, die zou een dezelfde soort actie hebben. Toen hij zo ziek was werkte hij ook zoveel mogelijk door terwijl hij nauwelijks adem had..

zaterdag 28 september 2019 om 18:18
Ik kijk er niet meer, zolang als je kan knipperen met je ogen kan je werken mag ik geloven daar.
Ik wilde niets liever dan dolgraag weer terugkeren naar mijn werk, ik was dol op mijn werk! En ik heb er ook alles gedaan om weer terug te kunnen keren. En als ik nu nog had gewerkt had ik 500 euro meer te besteden per maand. Ik heb dan wel geen bijstand, ik heb (vervroegd) IVA. Maar ook die schijn je te kunnen krijgen door beetje lief te glimlachen naar de artsen bij UWV. Makkie!
En wat ik heb begrepen mogen wij vooral geen lol maken of überhaupt buiten de deur komen. Kan je boodschappen doen of thuis een uurtje in je tuin onkruid wieden, dan kan je óók werken schijnt het. En ik doe ook nog dutjes! Wat een luxe he.
Zo. Mijn Sarcasme staat weer uit. En ja klaplopers zal je vast hebben, die heb je overal. Ook op de werkvloer. Maar ik wil graag ruilen hoor, met de jaloerse mensen. Die denken dat het lekker is om niet meer te kunnen werken en toch geld vangen. Zij 3 hersenbloedingen en alles opnieuw moeten leren, niets sociaals meer kunnen doen en nooit meer beter worden en dan ik graag een gezond lichaam en kunnen werken. Mogen ze mijn uitkering.
Ik wilde niets liever dan dolgraag weer terugkeren naar mijn werk, ik was dol op mijn werk! En ik heb er ook alles gedaan om weer terug te kunnen keren. En als ik nu nog had gewerkt had ik 500 euro meer te besteden per maand. Ik heb dan wel geen bijstand, ik heb (vervroegd) IVA. Maar ook die schijn je te kunnen krijgen door beetje lief te glimlachen naar de artsen bij UWV. Makkie!
En wat ik heb begrepen mogen wij vooral geen lol maken of überhaupt buiten de deur komen. Kan je boodschappen doen of thuis een uurtje in je tuin onkruid wieden, dan kan je óók werken schijnt het. En ik doe ook nog dutjes! Wat een luxe he.
Zo. Mijn Sarcasme staat weer uit. En ja klaplopers zal je vast hebben, die heb je overal. Ook op de werkvloer. Maar ik wil graag ruilen hoor, met de jaloerse mensen. Die denken dat het lekker is om niet meer te kunnen werken en toch geld vangen. Zij 3 hersenbloedingen en alles opnieuw moeten leren, niets sociaals meer kunnen doen en nooit meer beter worden en dan ik graag een gezond lichaam en kunnen werken. Mogen ze mijn uitkering.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..