Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
zondag 27 oktober 2019 om 19:53
Hier Friends en the fall gekeken. Nu straks expeditie Robinson.
Vroeger zat ik er wel mee dat ik veel tv keek. Maar nu weet ik dat ik het soms nodig heb. Ik ontspan ondertussen en ook orden ik mijn gedachten ondertussen.
Ik ben verder niet verslavingsgevoelig dus in ga van zelf ook weer andere dingen doen.
Ook gaan mensen altijd voor tv. Dus als ik iets een keer heb 's avonds (gebeurt amper tegenwoordig) gaat sociaal wel voor.
Vroeger zat ik er wel mee dat ik veel tv keek. Maar nu weet ik dat ik het soms nodig heb. Ik ontspan ondertussen en ook orden ik mijn gedachten ondertussen.
Ik ben verder niet verslavingsgevoelig dus in ga van zelf ook weer andere dingen doen.
Ook gaan mensen altijd voor tv. Dus als ik iets een keer heb 's avonds (gebeurt amper tegenwoordig) gaat sociaal wel voor.
zondag 27 oktober 2019 om 20:01
Dat snap ik. Komt door al die hypo's.
Lukt het zelf in balans te brengen? Of is het toch verstandig even te overleggen via de huisartsenpost?
Het moet natuurlijk wel veilig zijn zo de nacht in te gaan. Ik kan niet goed inschatten of dit tot morgenochtend kan wachten.
Pas je goed op jezelf?

zondag 27 oktober 2019 om 20:03
Haha. Money!
Wel goed dat je het van jezelf weet. Dan kun je er op letten. Ik heb genoeg andere mankementen maar gelukkig niet verslavingsgevoelig, lijkt mij lastig.
Oow, wel een verslaving aan suiker en eten. Ookniet goed natuurlijk.
zondag 27 oktober 2019 om 20:05
Na mijn berichtje van vanmiddag toch mezelf in kleren gehesen en thee wezen drinken bij begeleiding. Even flink flink heeeel hard gejankt. Ik dacht dat ik niet normaal kon bowlen door de HMS maar begeleider zei 'ik denk dat je lijf gewoon helemaal op is, Kohaku'.
Nog wel een klein stukje gewandeld, mee gegeten en gedouchet. Gaat helemaal niet lekker nu dus net geappt of er iemand langs kan komen.
Nog wel een klein stukje gewandeld, mee gegeten en gedouchet. Gaat helemaal niet lekker nu dus net geappt of er iemand langs kan komen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

zondag 27 oktober 2019 om 20:08
Haha wat houd je tegen?

Ik dacht echt een tijdje geleden nog: Als Viva ermee ophoudt, dan spreken wij elkaar ook niet meer. Nu heb ik wel een aantal mensen op social media, maar da's toch anders.

zondag 27 oktober 2019 om 20:10
Vanwege mijn anonimiteit hier heb ik dat dus niet. Maar ik zou het ook wel jammer vinden om dan mensen van hier niet meer te spreken. Maar in de huidige vorm is subgroepjes vormen natuurlijk ook niet zo leuk voor de rest.Kwebbeltje91 schreef: ↑27-10-2019 20:08Haha wat houd je tegen?
Ik dacht echt een tijdje geleden nog: Als Viva ermee ophoudt, dan spreken wij elkaar ook niet meer. Nu heb ik wel een aantal mensen op social media, maar da's toch anders.
zondag 27 oktober 2019 om 20:10
Wat goed dat je bent gaan praten. En ook nu gevraagd hebt of er iemand langs kan komen! Super trots op jou!Kohaku schreef: ↑27-10-2019 20:05Na mijn berichtje van vanmiddag toch mezelf in kleren gehesen en thee wezen drinken bij begeleiding. Even flink flink heeeel hard gejankt. Ik dacht dat ik niet normaal kon bowlen door de HMS maar begeleider zei 'ik denk dat je lijf gewoon helemaal op is, Kohaku'.
Na jou verhalen denk ik ook dat jou lichaam nu op is. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt

zondag 27 oktober 2019 om 20:11
Mee eens ja. Ik vind het echt heel goed en dapper dat je telkens aan de bel trekt Kohaku.Gele_Suikerspin schreef: ↑27-10-2019 20:10Wat goed dat je bent gaan praten. En ook nu gevraagd hebt of er iemand langs kan komen! Super trots op jou!
Na jou verhalen denk ik ook dat jou lichaam nu op is. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt![]()

zondag 27 oktober 2019 om 20:11
Hé, hoezo?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zondag 27 oktober 2019 om 20:14
Sorry, te moe. Ik lees alles maar het vervliegt ook weer.
Morgen laatste Reva voor mijn weken rust, al zal er in week 2 en 3 wel iets bij de reva in zitten.
Vrijdag begint de nullijn, einde van de dag dan, dus eigenlijk zaterdag. Al veel voorbereid, zoals de boodschappen die worden bezorgd enz.
Morgen laatste Reva voor mijn weken rust, al zal er in week 2 en 3 wel iets bij de reva in zitten.
Vrijdag begint de nullijn, einde van de dag dan, dus eigenlijk zaterdag. Al veel voorbereid, zoals de boodschappen die worden bezorgd enz.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zondag 27 oktober 2019 om 20:16
Ik hou het in de gaten. Ik meet regelmatig. En sowieso voor dat ik ga slapen en zo rond een uur of 3 meet ik nog een keer.Gele_Suikerspin schreef: ↑27-10-2019 20:01Dat snap ik. Komt door al die hypo's.
Lukt het zelf in balans te brengen? Of is het toch verstandig even te overleggen via de huisartsenpost?
Het moet natuurlijk wel veilig zijn zo de nacht in te gaan. Ik kan niet goed inschatten of dit tot morgenochtend kan wachten.
Pas je goed op jezelf?

zondag 27 oktober 2019 om 20:50
De hypo's waren niet echt ernstig. Tussen de 3.9 mmol en 3.0 mmol en de hyper's, de hoogste was 13.9 mmol.
Maar genoeg om je beroerd te voelen, je komt niet echt op adem.
Ik heb 2 meters, 1 gekoppeld aan insulinepomp en 1 losse meter.
Had van de week dvk gebeld, omdat ik toen ook zoiets had, veel klachten van hypo's, maar geen hypo volgens meter en uitgelegd, ook dat ik nu ongeveer 3 weken Escitalopram slik, volgens haar kan het daar ook aan liggen, dat mijn lichaam nog moet wennen.

zondag 27 oktober 2019 om 20:53
Ik zie echt vergelijkenissen in hoe je dingen ervaart en ervan baalt en gewoon niet weet hoe je ermee om moet gaan. En ik wil je graag zo stevig vastpakken en knuffelen.Kohaku schreef: ↑27-10-2019 20:05Na mijn berichtje van vanmiddag toch mezelf in kleren gehesen en thee wezen drinken bij begeleiding. Even flink flink heeeel hard gejankt. Ik dacht dat ik niet normaal kon bowlen door de HMS maar begeleider zei 'ik denk dat je lijf gewoon helemaal op is, Kohaku'.
Je bent sterker dan je denkt, je bent toch weer opgestaan vandaag, hebt het geprobeerd, je stelt je open, reflecteert, je vraagt om hulp. Respect lieverd.

zondag 27 oktober 2019 om 20:55
Als Viva ooit echt stopt weet ik een manier waarmee we anoniem kunnen blijven. Eigenlijk een platform die veel door gamers gebruikt wordt.
Maar Viva stopt toch niet.

zondag 27 oktober 2019 om 20:57
Waar kunnen we rellen?

zondag 27 oktober 2019 om 21:07
Ik word op een nullijn gezet omdat er geen beeld is van mijn, jemig kan niet op de naam komen

Dus ik moet eerst naar volledige rust voor een week en dan worden er langzaam activiteiten ingebouwd zodat er gekeken wat het effect is. Dat duurt in totaal drie weken waarin ik ook geen kinderen om mij heen heb, alleen mijn vriend twee keer in het weekend.
Dit is nodig omdat mijn grenzen nogal wisselend zijn en voor de reïntegratie en WIA keuring later is het echt nodig een goed beeld te hebben maar ook een duidelijk lijn van waaruit opgebouwd kan worden.
Ik mag alleen elke dag 2x een kwartier wandelen waarbij ik om de vijf minuten een minuut op een bankje moet gaan zitten en mijn fysio-oefeningen.