Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nee...! De printer is al wel geïnstalleerd. Maar de scanner (hetzélfde apparaat!!) is nog niet verbonden met de computer.

Oh man, dit is toch totaal onnodig?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
01-11-2019 13:21
Ik ben wel benieuwd naar dat project Dreamer. Via pb mag ook ;-)

Ik heb dringend behoefte aan afleiding deze week. Het wachten valt me zwaar.
Het meeste stond er eigenlijk al, maar je hebt een pb :)
Later is nu
Oooh Doro, dat probleem hebben wij ook. Is na ruim een jaar nog niet opgelost. Man heeft inmiddels een soort scan-app op z'n iPad en ik scan gewoon niets. Is heel raar, maar ben alláng blij dat de printer het wel doet

Nartjie, wat fijn een nieuwe bank!
Later is nu
Ik kan daar zó boos over worden? Hoe kun je nu een printer wel laten verbinden met een computer en de scanner niet? Echt, zo slecht. Luie productontwikkelaars.
Dreamer schreef:
01-11-2019 13:53
Oooh Doro, dat probleem hebben wij ook. Is na ruim een jaar nog niet opgelost. Man heeft inmiddels een soort scan-app op z'n iPad en ik scan gewoon niets. Is heel raar, maar ben alláng blij dat de printer het wel doet

Nartjie, wat fijn een nieuwe bank!
Iedereen heeft een scanner op de ipad of smartphone ;-)
lise1985 schreef:
01-11-2019 14:13
Iedereen heeft een scanner op de ipad of smartphone ;-)
Helaas accepteert mijn boekhouder die bestanden niet :facepalm:
Maar ik sprak net een aardige helpdesk-medewerker. Hij vond het ook belachelijk. Krijgt elke dag mensen aan de lijn met hetzelfde probleem.

Het is nu opgelost! :cheer:
Wat goed nartjie!

Ik zelf moet altijd wel erg wennen van nieuwe spullen. Zelfs alsik ze zelf uit kies. Ik zou er dus rekening mee houden dat het wellicht toch erg wennen voor je gaat zijn.

Ik zou zelf wel al vante voren de bank willen zien, tegen bepaalde stoffen kan ik niet qua structuur en alshij 2e hands is en bijvoorbeeld ruikt dan zou ik er ook niet tegen kunnen.

Ik zet nieuwe spullen vaak eerst een tijd ergens plompverloren neer, en moet dan wennen. #genant.

Mijn autisme word na mate ik ouder word alleen maar erger. Mijn huisarts zei dat autisme minder werd in de loop der jaren. Ik ervaar dat totaal anders. Het word steeds erger. Mijn autisme coach zegt dit ook. Op zich logisch, de flexibiliteit van elk persoon boven de 25 a 30 neemt steeds meer af.

De 'aftakeling' begint dan :P
Doro75 schreef:
01-11-2019 14:24
Helaas accepteert mijn boekhouder die bestanden niet :facepalm:
Oh wacht, je bedoelde de echte scan-functie.

Ook die werkt bij mij niet. Ik krijg niet het plusje in beeld bij notities om te starten met scannen.

Ook vind ik het fijn dat ik alles meteen op mijn laptop en verbonden cloud kan opslaan.

Dus een scanner leek me ‘handig’
Huts. Regenboog heeft zijn eerste afspraak bij chirurgie volgende week vrijdag. Dan moet ik er ook zijn. :cheers: Alleen dan twee cola glazen want regenboog werkt niet.
Hier ook veel gedoe gehad met een printer, hij moest draadloos, via het apparaat (laptop/mobiel) meteen printen.

Dit kreeg ik op geen mogelijkheid voor elkaar. Uiteindelijk kon ik de printer een emailadres geven (hoe bijzonder) en alsik nu documenten naar dat mail adres stuur, komt het uit de printer. Zonder snoer.

Baalde eerst wel, je schaft niet voor niks een draadloze printen aan. Maar heb dit nu geaccepteerd. Wel een gedoe dat je steeds via mail moet doen. Maar klaar met alle handleiding en hulplijnen.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 01-11-2019 14:43
1.58% gewijzigd
Doro75 schreef:
01-11-2019 14:26
Maar ik sprak net een aardige helpdesk-medewerker. Hij vond het ook belachelijk. Krijgt elke dag mensen aan de lijn met hetzelfde probleem.

Het is nu opgelost! :cheer:
Wat goed!

Ik scan eigenlijk nooit. Ik maak gewoon fotos met mijn mobiel, dit vind ik sneller. Wel moet ik soms mijn resolutie lager zetten, want instanties (wellicht ook jouw boekhouder) accepteren alleen bestanden tot een maximum aan mb 's.
Gele_Suikerspin schreef:
01-11-2019 14:42
Wat goed!

Ik scan eigenlijk nooit. Ik maak gewoon fotos met mijn mobiel, dit vind ik sneller. Wel moet ik soms mijn resolutie lager zetten, want instanties (wellicht ook jouw boekhouder) accepteren alleen bestanden tot een maximum aan mb 's.
Boekhouder wil geen foto’s

Scanner is t-r-a-a-g....
Gele_Suikerspin schreef:
01-11-2019 14:40
Hier ook veel gedoe gehad met een printer, hij moest draadloos, via het apparaat (laptop/mobiel) meteen printen.

Dit kreeg ik op geen mogelijkheid voor elkaar. Uiteindelijk kon ik de printer een emailadres geven (hoe bijzonder) en alsik nu documenten naar dat mail adres stuur, komt het uit de printer. Zonder snoer.

Baalde eerst wel, je schaft niet voor niks een draadloze printen aan. Maar heb dit nu geaccepteerd. Wel een gedoe dat je steeds via mail moet doen. Maar klaar met alle handleiding en hulplijnen.
Wauw deze vind ik wel heel bijzonder. :$
Hallo. Ik ben vanochtend bij spver geweest samen met mn vader.

Ze gaan een crisisopname regelen voordat ik naar de afdeling ga waar ik eigenlijk heen moet. Dus. Wachten tot dinsdag it is..

Ouders kunnen gelukkig nog tot volgende week vrijdag langs blijven komen, dus voor het weekend ben ik onder de pannen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat een chagrijnig pokkeweer is het zeg :thunder:

Sorry, ben wat chagrijnig vandaag. Niet echt in m'n hum.
Gelukkig heb ik nu weekend.
Jullie praten zó veel, het lukt mij niet om bij te houden.

Maar ik zit toch weer even met een steen in mn maag.
Het is ruim 2 jaar geleden dat ik ziek werd, en tijdens het revalideren nog een keer.
Sinds ik mijn vervroegde IVA heb, heb ik niets meer gehoord van mijn werk. Ja van 2 collega's een appje. Maar verder niets. Nu kreeg ik een brief opgestuurd of ik akkoord wilde gaan met mijn ontslag, zo een vaststellingsovereenkomst. Omcirkelen wat van toepassing is, ja of nee. En dat moet ik dan binnen 2 weken opsturen, graag per mail. De manier waarop... na 15 jaar er gewerkt te hebben en nooit 1 dag ziek gemeld. Dat ik ontslagen wordt, dat snap ik. Maar op deze manier?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Jeetje VGM .... Dat is wel heel onmenselijk... In wat voor bedrijf werkte je? Iets met een HR afdeling die mijlenver van alles af staat?

Maar dan nog... Dit verdient niemand. Je hebt niet voor niets een IVA uitkering gekregen. Dat zouden zij toch ook moeten weten.

Probeer het je niet te persoonlijk aan te trekken. Dit soort behandeling komt vaker voor, helaas.
Jeetje VGM, dat komt binnen zeg. :(

Fijn dat je ouders nog bij je kunnen zijn, Kohaku. En wat duurt dat toch allemaal lang, die 'crisisopvang'. :hug:
Later is nu
VGM1980 schreef:
01-11-2019 16:24
Jullie praten zó veel, het lukt mij niet om bij te houden.

Maar ik zit toch weer even met een steen in mn maag.
Het is ruim 2 jaar geleden dat ik ziek werd, en tijdens het revalideren nog een keer.
Sinds ik mijn vervroegde IVA heb, heb ik niets meer gehoord van mijn werk. Ja van 2 collega's een appje. Maar verder niets. Nu kreeg ik een brief opgestuurd of ik akkoord wilde gaan met mijn ontslag, zo een vaststellingsovereenkomst. Omcirkelen wat van toepassing is, ja of nee. En dat moet ik dan binnen 2 weken opsturen, graag per mail. De manier waarop... na 15 jaar er gewerkt te hebben en nooit 1 dag ziek gemeld. Dat ik ontslagen wordt, dat snap ik. Maar op deze manier?
Vervelend zeg. Het is niks persoonlijks, bij mij ging ditook zakelijk.

Tip, laat de overeenkomst altijd doorlezen door een jurist voordat je akkoord gaat.

Gratis bij juridisch loket.

Je hebt namelijk recht op een transitievergoeding oa.
Ook kunnen ze wel willen binnen 2 weken. Maar je hebt, als jij het niet kunt laten controleren bij een jurist in 2 weken, altijd het recht op uitstel.

Reageer dan netjes, dank voor het aanbod, ik heb echter nog niet de tijd gehad dit door te nemen metmijn.juris. Ik. Heb nog tot dan en dan nodig. U hoort zo spoedig mogelijk van mij.
Ja transitievergoeding stond er ook in inderdaad, en heb dat doorgestuurd naar juridisch loket. Daarvan was ik al op de hoogte.

Dat van die 2 weken, dat ik recht heb op uitstel. Dat wist ik niet. Bedankt!

Ik snap dat het niet persoonlijk is, maar ik ben sinds mijn ziek zijn als zo behandeld. Leidinggevende is nooit op bezoek geweest, toen ik aanbood dáár koffie te komen drinken is dat gewoon genegeerd. ( 4 x gevraagd). En er komt kennelijk ook geen afscheid. Dit terwijl ze altijd tevreden over mij waren en ik er altijd met veel plezier gewerkt heb. Ik werkte in de psychiatrie. HR staat inderdaad ver af, sterker nog - wij personeelsleden mogen zelf geen contact opnemen met ze. Bij vragen moest dat altijd via de leidinggevende. En van IVA hebben ze geen verstand, zijn in het begin flink wat fouten gemaakt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Kwalijk hoor, VGM. Maar helaas geen uitzondering.

Kohaku, ik had jouw post even gemist. Wat naar dat je toch nog zo lang moet wachten. Ondanks dat er crisisopvang komt.
VGM1980, super dat je het naar een jurist hebt verstuurd.

Inderdaad kwalijk. Maar geen uitzondering. Bij mij ging het ook beroerd en slordig en onfatsoenlijk. Ook geen afscheid gehad.

Helaas gebeurt dit vaak.

Het blijft natuurlijk wel vervelend, ook voor jou nu.
VGM ik herken het van mijn studiegenoten, ik dacht echt een vriendengroep gemaakt te hebben maar als je dan als enige stil blijft staan ben je snel vergeten. Het is in jaren niet te vergelijken natuurlijk maar ik heb daar best wat tranen om gelaten.

Kohaku, fijn dat je zulke betrokken ouders hebt! Knuffel maar zoveel mogelijk met Mia! Bizar dat je zelfs voor een crisisopname nog moet wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven