Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Spannend, Suzy en Lise :hug:

Lientje, je hebt helemaal gelijk hoor! Het is ook ongekend luxe om meerdere vakanties per jaar te hebben.
Net terug van het ZH.

Wat een chaos joh. Ze hadden de dienstregeling van de bus niet aangepast online want ze dachten dat de carnavalsoptocht in Breda niet doorging door het weer. Maar die ging wel door.

Naja dan kun je een bus vroeger pakken maar waar wij normaal na een kwartier kunnen overstappen werden we pas na 35 min op centraal station vrijgelaten.

Ik met mijn stomme kop weer denken dat de bus langs t ziekenhuis net wegrijd dus wij snel instappen. Is het de lijn de verkeerde kant op. Ik snel op de stopknop geramt. Eindigen we bij een bushalte precies twee straten van mijn pa’s werk. Ik mijn locatie naar hem doorsturen. Had hij precies pauze.

R. ging helemaal stuk om mijn omschrijving “ja ik zie een geit en de brug naar jou werk”. “Je pa zal precies weten waar die geit staat ja”. Maar hij vond ons wel meteen en we waren precies op tijd bij het ZH hoor. :rofl:

Er stond echt een geit in een Tipi trouwens.

Ze schatten dat mijn wond ook dicht is over 3 weken en dan mogen we Z W E M M E N. Nu nog een zwembroek voor R. Die heeft ie al 9 jaar niet nodig gehad. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws, Yellow!
Alleen al dat je niet meer steeds naar het ziekenhuis hoeft of thuiszorg over de vloer krijgt. Jeeejj.

Over vakanties: op zich is het een luxe, natuurlijk, maar ik zou dus niet zoals Lientje altijd door kunnen rennen zonder de vakanties. Ik heb deze heel erg nodig om bij te tanken. En ik heb zéker mooi weer nodig.
Later is nu
Herkenbaar Dreamer, dat heb ik ook met vakanties.
Wat een goed nieuws Yellow. Zwemmen, das lang geleden. Je brengt me op ideeën.
Dreamer schreef:
24-02-2020 14:54
Wat een goed nieuws, Yellow!
Alleen al dat je niet meer steeds naar het ziekenhuis hoeft of thuiszorg over de vloer krijgt. Jeeejj.

Over vakanties: op zich is het een luxe, natuurlijk, maar ik zou dus niet zoals Lientje altijd door kunnen rennen zonder de vakanties. Ik heb deze heel erg nodig om bij te tanken. En ik heb zéker mooi weer nodig.
Ja ik ben er ook echt aan toe! Ik leef een beetje van afspraak naar afspraak met de PMT, en maatschappelijk werk, het ziekenhuis. Rustdagen tussen doorplannen. Eerst eigenlijk nooit echt tot rust komen want in totaal twee keer per dag een tijdsvak van 3 uur waarin thuiszorg kon langskomen. Dus dat waren toch wel 6 onrustuurtjes voor mij (tenzij ze vroeg waren ofcourse).

Ik ben altijd heel verwend geweest met vakanties tot 3 jaar geleden. Maar sindsdien hebben we ieder jaar een super goede zomer dus mij hoor je niet klagen eigenlijk. Dat kan ik dan eigenlijk ook wel weer makkelijk van me afzetten. In Nederland en zelfs in de buurt zijn er ook nog zoveel dingen te doen en is de natuur ook mooi.
Mijn laaste vakantie was in 1998. Naar Florida met mijn ouders.
Voor de temperatuur hoef je in principe tegenwoordig niet meer buiten Nederland op vakantie nee..
Wat fijn Yellow!

Hoe is het met je vader eigenlijk Kwebbel?
lise1985 schreef:
24-02-2020 16:02
Wat fijn Yellow!

Hoe is het met je vader eigenlijk Kwebbel?

Het is rustig aan het front. Ik heb niet dagelijks contact met hem hoor. Vorige week heb ik hem voor het laatst gesproken. Hij voelt zich buiten de vermoeidheid wel goed. Wel moet hij nu op extra controle vanwege zijn hart, omdat hij dus waarschijnlijk verkeerd op medicatie reageerde. Ik zal hem vanavond weer eens bellen.
Yellow: wat een goed nieuws!

Ik zie zelf eigenlijk steeds meer op tegen vakanties. Inpakken, alles goed achterlaten, iemand voor de planten, noem maar op. Het is dat man zo graag wil en ik me realiseer dat ik nu moet profiteren want je weet maar nooit.
Enfin, we hebben weer geboekt voor in juni maar met goed weer blijf ik best graag thuis.
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, dat was dan wel gelijk een reis waar je jaren op kunt teren. Lijkt me gaaf zeg, Florida.

Tsja, het zijn keuzes. Ik zou best elk jaar 2 weken op vakantie willen.
Maar naast dat dat financieel lastig wordt( kost dubbel nl de vakantie en 2 weken geen inkomsten omdat man niet werkt) maken wij ( lees: man voornamelijk) andere keuzes.
Zo helpen wij dus zorgkind door voor hem zijn gas, licht ,water ,verzekeringen en gemeentelasten te betalen. Zodat hij kan sparen. Hij betaalt alleen kale huur.

Zoon rijdt een auto van ons, dochter haar rijbewijs wordt betaald.
We hebben het buurhuis erbij gekocht als investering waar veel verbouwkosten in gaan zitten.
Dus Ja, het is óf, óf.
En niet én, én.
Dat gaat gewoon niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Het zijn inderdaad keuzes die je maakt. Geld kan je maar één keer uitgeven.

Hoe staat het nu met de boerderij? Al in de verkoop? Is zorgenkind het wel met zijn zus eens over de verkoopprijs?

Wij proberen wel elk jaar op vakantie te gaan. Sowieso met de kinderen want dat breekt de grote vakantie wat.
Verder als de ruimte er is om samen weg te gaan doen we dat ook, nog liever dan met de kinderen eigenlijk maar dat gaat niet voor.
Het is toch een ander soort vakantie met zes kinderen :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Er is een taxateur geweest maar die heeft nog geen bedrag genoemd.
Krijgen ze as woensdag met toelichting te horen. Ik ben benieuwd eigenlijk.
Straks wordt het nog veel lager getaxeerd dan wij ervoor hadden willen geven. :proud:
Zou ik eigenlijk wel grappig vinden.

Zus zorgkind is gelijk al op vakantie geweest. Geld moet rollen!
Hatsjee!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Kwebbeltje91 schreef:
24-02-2020 16:10
Het is rustig aan het front. Ik heb niet dagelijks contact met hem hoor. Vorige week heb ik hem voor het laatst gesproken. Hij voelt zich buiten de vermoeidheid wel goed. Wel moet hij nu op extra controle vanwege zijn hart, omdat hij dus waarschijnlijk verkeerd op medicatie reageerde. Ik zal hem vanavond weer eens bellen.
Dat zijn geen slechte berichten dus. Fijn.
Man heeft een huis gezien wat eigenlijk op alle punten voldoet aan onze eisen en wensen. Idealiter zou er wel een nieuwe keuken en badkamer in moeten en is de keuken ietwat aan de kleine kant, vergeleken met wat we nu hebben. En alle kozijnen zijn nog van hout, terwijl we nu alles kunststof hebben. Het staat bovendien op een ontzettend rustige locatie, vrijstaand en in een rustige woonwijk. Een snelle berekening op internet leert dat we het theoretisch wel zouden kunnen betalen maar mijn inkomenssituatie is natuurlijk ontzettend onzeker.

Maar ja, het is wel een huis waarin we kunnen wonen tot we echt oud zijn...
Is het een gelijkvloerse woning Lise? Ik wist niet dat jullie verhuisplannen hadden. Of kwam je man gewoon toevallig dat huis tegen?
anoniem_63988565891a9 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 21:46
54.09% gewijzigd
Nee, het is niet gelijkvloers. Dat is hier ook praktisch niet te doen helaas, qua prijs en qua benodigde ruimte.

We hebben ook niet echt concrete verhuisplannen, maar als de mogelijkheid zich aandient zouden we graag wat ruimer willen wonen. Man staat er wel meer voor open dan ik, merk ik.

Fijn dat je vader wel extra in de gaten gehouden wordt.
Ah zo. Wordt vervolgd dus ;)

Ja dat is zeker wel fijn..
Spannend, Lise

Fijn dat je vader extra in de gaten wordt gehouden, Kwebbel

Wij hebben vandaag een prachtige wandeling gemaakt (van wel een heel uur ;-) ). Het is zó mooi met al die sneeuw. Fijn om toch even de winter mee te kunnen pakken.
Kwebbeltje: dat is toch een geruststellend idee, :hug:

Doro: veel plezier!

Lise: wat is wijsheid? Moeilijke afweging hoor.
cesium24 schreef:
24-02-2020 21:42

Lise: wat is wijsheid? Moeilijke afweging hoor.
Wat wijsheid is, weet ik wel. Dat is blijven zitten waar we zitten. Overwaarde lekker laten stijgen, onderhoudsarm huis, nieuwbouw bovendien. Als mijn inkomen weg zou vallen zouden we niet in de problemen komen.

Maar aan de andere kant is er wel de wens...
foutje
lise1985 schreef:
24-02-2020 21:44
Wat wijsheid is, weet ik wel. Dat is blijven zitten waar we zitten. Overwaarde lekker laten stijgen, onderhoudsarm huis, nieuwbouw bovendien. Als mijn inkomen weg zou vallen zouden we niet in de problemen komen.

Maar aan de andere kant is er wel de wens...
Ik snap de wens, maar als jouw inkomen nodig is om die wens waar te maken, zou ik echt adviseren te blijven zitten waar je zit.

Dealen met het UWV is nu al stressvol genoeg. Kun je je voorstellen hoe het is als het wel of niet kunnen blijven wonen waar je woont op het spel staat? :-o

Als jouw inkomen niet nodig is voor het nieuwe huis, is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik sluit me bij Doro aan Lise. Waarschijnlijk doe je dat toch al, maar wacht eerst even dat circus met het UWV af. Dat is al stressvol genoeg.
cesium24 schreef:
24-02-2020 21:42

Doro: veel plezier!
Dank je!

Als ik had geweten wat voor financiële tegenslagen op ons pad zouden komen, had ik deze reis nooit geboekt. Maar nu we er zijn is het wel heel fijn! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven