Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Ontspanning is ook heel erg belangrijk Doro. Hopelijk komt het financieel ook in rustiger water voor jullie.
Doro75 schreef:
24-02-2020 21:49
Dank je!

Als ik had geweten wat voor financiële tegenslagen op ons pad zouden komen, had ik deze reis nooit geboekt. Maar nu we er zijn is het wel heel fijn! :heart:
Gelukkig wist je het dan nog niet! Geniet ervan! :hug:
lise1985 schreef:
24-02-2020 21:44
Wat wijsheid is, weet ik wel. Dat is blijven zitten waar we zitten. Overwaarde lekker laten stijgen, onderhoudsarm huis, nieuwbouw bovendien. Als mijn inkomen weg zou vallen zouden we niet in de problemen komen.

Maar aan de andere kant is er wel de wens...
Dan zou ik het niet doen. Mijn gemoedsrust is me veel meer waard.
Doro75 schreef:
24-02-2020 21:47
Ik snap de wens, maar als jouw inkomen nodig is om die wens waar te maken, zou ik echt adviseren te blijven zitten waar je zit.

Dealen met het UWV is nu al stressvol genoeg. Kun je je voorstellen hoe het is als het wel of niet kunnen blijven wonen waar je woont op het spel staat? :-o

Als jouw inkomen niet nodig is voor het nieuwe huis, is het natuurlijk een ander verhaal.
Dat is absoluut waar. Ik ben in financieel opzicht ook veel voorzichtiger en behoudener dan mijn man. Ik beheer dus ook de gezamenlijke financiën :P

Ik heb voorgesteld om, als hij serieus is, eens met de hypotheekadviseur af te spreken om de mogelijkheden te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, middag avond ugh.
Niet mijn dagje vandaag. Heel erg druk in mijn hoofd (anders dan een vol hoofd) en ik word dan zelf ook druk qua praten etc. Dan word ik gewoon moe van mezelf.

Vandaag gewogen, 400 gram aangekomen. Iedereen blij, moeder opgelucht, ik ergens ook wel opgelucht want begon een beetje zorgen te maken, waarom weet ik niet zo, maar gister ging in een rondje lopen met vpk en die wilde dus de hele tijd mijn arm vasthouden omdat ze serieus dacht dat ik van de grond zou komen. Dat kwam op een of andere manier wel binnen.

Ik ben overigens de hele dag al aan het tekenen, en ben met een opdracht voor een maatje van Instagram begonnen. Ze stuurt me met grote regelmaat kaartjes (echt van die snail-mail kaartjes zeg maar) en had gevraagd of ik misschien iets wilde tekenen op 10x15 formaat want ze wilde graag een echte 'Kohaku' in haar kaartenrek. Voelde me vereerd, en vind het wel leuk om wat terug te doen voor haar. Klein formaat wel, om op te werken, maar moet alleen nog waterverf doen en dan is ie al klaar.

Qua AM ging het ff weer klote, ik vrees echt dat ik binnenkort op de hap beland met hoe het nu vordert zeg maar...

Nu nog even laatste tussendoortje naar binnen en dan slapeeeen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker kohaku!

Dat rotweer doet me geen goed.
Wéér storm en regen hier.
Ik heb vanavond veel pijn.
Dochter wilde nog dat ik naar haar paard kwam want er zat een muis in de zak met wortels
Heb gezegd dat ze het zelf maar moest oplossen. Ik mep ze dood, en dat vindt dochter dan weer zielig.
Tsja. Kom uit boeren/ tuindersgezin.
Eén zo'n lief schattig muisje zorgt in één jaar voor 2600 nakomelingen.
Beetje veel vind ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
24-02-2020 22:24
Slaap lekker kohaku!

Dat rotweer doet me geen goed.
Wéér storm en regen hier.
Ik heb vanavond veel pijn.
Dochter wilde nog dat ik naar haar paard kwam want er zat een muis in de zak met wortels
Heb gezegd dat ze het zelf maar moest oplossen. Ik mep ze dood, en dat vindt dochter dan weer zielig.
Tsja. Kom uit boeren/ tuindersgezin.
Eén zo'n lief schattig muisje zorgt in één jaar voor 2600 nakomelingen.
Beetje veel vind ik.
Ik zou mijn kat er op afsturen. Wij hadden vroeger muizen in huis bij mijn ouders. Die rotbeesten hebben een gat in mijn lievelingsshirtje gebeten en een keer werd ik ‘s nachts wakker en zat er een in mijn schoen. Mijn broertje is er in de tuin nog een keer eentje aan het opjagen geweest met een tennisracket.

Ik vind ze schattig om te bekijken, als ze eenmaal dood zijn. :whistle:
YellowLemon schreef:
24-02-2020 22:29
Ik zou mijn kat er op afsturen. Wij hadden vroeger muizen in huis bij mijn ouders. Die rotbeesten hebben een gat in mijn lievelingsshirtje gebeten en een keer werd ik ‘s nachts wakker en zat er een in mijn schoen. Mijn broertje is er in de tuin nog een keer eentje aan het opjagen geweest met een tennisracket.

Ik vind ze schattig om te bekijken, als ze eenmaal dood zijn. :whistle:
Oh, maar hoe een poes met een muis speelt ... Brrrr

Dan toch liever in één klap doodslaan hoor!
Dank, Kwebbel en Yellow!

Bijkomend voordeel van zo’n vakantie die eigenlijk niet kan, is dat ik er extra van geniet :redrose:
Muizen gaan hier ook dood, het is trouwens lang geleden dat ik er binnen een gezien heb.
In 1 jaar 2600 nakomelingen Lientje? :O

Ik zit nog na te snotteren hier. Ik zat een film te kijken die ik beter niet had kunnen kijken. Komt een vrouw bij de dokter.. Bwoah. Niet handig zo voor het slapen gaan.
Zit nu filmpjes van puppy's te kijken, even afleiding.

Slaap lekker allemaal :heart:
Doro75 schreef:
24-02-2020 22:31
Oh, maar hoe een poes met een muis speelt ... Brrrr

Dan toch liever in één klap doodslaan hoor!
Ja dat vind ik ook nooit zo’n pretje. Dan denk ik, moet dat nou. Maar waar ik nu woon is 1 muis gevangen in 3 jaar. Das niks. Bij mijn oude woning heb ik de katten belletjes omgedaan op gegeven moment. Woonde aan de rand van t dorp bij de akkers. Was niet normaal wat ze allemaal meenamen. (6)
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
24-02-2020 22:31
Oh, maar hoe een poes met een muis speelt ... Brrrr

Dan toch liever in één klap doodslaan hoor!
Hehe hier van de week nog. ‘s Ochtends vroeg gevangen, even laten besterven en later op de ochtend heeft ie er de hele ochtend mee zitten spelen (wel in de tuin hoor). Vanachter een grassprietje er weer bovenop springen. Rennen naar het schuurtje en er achter vandaan komen sprinten. In zijn pootjes nemen en omrollen. En toen tenslotte lekker oppeuzelen. Ik vind dat wel mooi om te zien hoor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Komt een vrouw bij de dokter is idd geen film voor het slapen gaan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
24-02-2020 23:48
Hehe hier van de week nog. ‘s Ochtends vroeg gevangen, even laten besterven en later op de ochtend heeft ie er de hele ochtend mee zitten spelen (wel in de tuin hoor). Vanachter een grassprietje er weer bovenop springen. Rennen naar het schuurtje en er achter vandaan komen sprinten. In zijn pootjes nemen en omrollen. En toen tenslotte lekker oppeuzelen. Ik vind dat wel mooi om te zien hoor.
Spelen met een dode muis kan ik nog wel aanzien. Maar een nog levende muis die in doodsnood piept.... O_O
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
24-02-2020 17:27
Nartjie, dat was dan wel gelijk een reis waar je jaren op kunt teren. Lijkt me gaaf zeg, Florida.

Tsja, het zijn keuzes. Ik zou best elk jaar 2 weken op vakantie willen.
Maar naast dat dat financieel lastig wordt( kost dubbel nl de vakantie en 2 weken geen inkomsten omdat man niet werkt) maken wij ( lees: man voornamelijk) andere keuzes.
Zo helpen wij dus zorgkind door voor hem zijn gas, licht ,water ,verzekeringen en gemeentelasten te betalen. Zodat hij kan sparen. Hij betaalt alleen kale huur.

Zoon rijdt een auto van ons, dochter haar rijbewijs wordt betaald.
We hebben het buurhuis erbij gekocht als investering waar veel verbouwkosten in gaan zitten.
Dus Ja, het is óf, óf.
En niet én, én.
Dat gaat gewoon niet.
Maar ik zou dus jouw keuzes niet kunnen maken, omdat ik dan zeker een burn out krijg. Ik heb er al verschillende keren tegenaan gezeten en ben daar echt bang voor. Mijn moeder, die ook altijd in de door-ren-modus zat zoals jij, is 2x overspannen geweest. Beide keren was nadat ze thuis gebleven waren om wat aan het huis te doen ipv weg te gaan. Omdat ze thuis gewoon niet tot rust kon komen, ook al was m'n vader vooral degene die verbouwde. En hoewel ik thuis uitstekend tot rust kan komen, kom ik niet zo tot rust als op vakantie in een warm land. Ook al zijn de zomers tegenwoordig warmer.

Afijn
goedemorgen :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Doro, geniet lekker van je vakantie!
Hier zit man serieus te kijken naar last minutes, om dit kloteweer te ontlopen, maar eigenlijk hebben we elk weekend wat. En durf ik misschien niet te vliegen met deze wind..
en..
en..
Maar aaargh, wat worden we chagrijnig van die regen en wind en regen en regen en wind en regen.. blegh


Wat leuk Kohaku, dat je een kaartje maakt voor je vriendin!

Toch een zorg voor je vader, Kwebbeltje. :hug:

En ik wilde nog veel meer reageren ..

Ohja, Lise, je hebt een nieuwe avatar! Niet echt duidelijk, maar ik herkende je niet :proud:
Huis zou ik in jouw situatie (nog) niet doen. Niet alleen vanwege financieel, maar ik denk dat verhuizen ook een behoorlijke wissel op je lichaam/rug gaat trekken. Eigenlijk mag je dus NIETS doen. Lukt je dat?
Later is nu
Over dat verhuizen maakte ik me nog niet zo druk. Ik zou dan een verhuisbedrijf inhuren, man nauwkeurig vertellen waar wat moet komen en zelf een week weg gaan of zo :proud:

Goedemorgen,

Eindelijk weer eens een goede nacht gehad. Zo naar de kapper, vanmiddag revalidatie en daarna een telefoontje van de neurochirurg. Druk dagje.
Alle reacties Link kopieren
Schrok er ook van toen ik het las kwebbel van die 2600.
Maar ze zijn zo snel weer vruchtbaar en geven zulke grote nestjes dat het idd klopt.

De film komt een man bij de dokter kijk ik expres niet, heb doorgezappt gisteravond.

Op de boerderij waar dochters paard staat is geen kat, ze fokken daar honden.
Dat gaat niet zo best samen.

Dreamer, ik weët niet beter. Wij gingen vroeger thuis ook nooit op vakantie.
Dan moesten de bollen en aardappelen geoogst.
En verder waren wij heel erg arm dus er was ook geen geld voor
Man zijn vader was rijk.
Die gingen zomers 4 weken en in de winter 2.
Altijd naar Oostenrijk ivm behandelingen voor man zijn zware astma.
Maar als je het zelf moet gaan betalen dan moet je keuzes maken.
Wij zitten niet in een hoog opgeleid niveau met bijhorend salaris helaas dus dan is het nog wat lastiger.
We hopen " later " nog wat te kunnen gaan reizen.
Als we met pensioen zijn en dan niet meer hoeven werken.
Maar voor nu is dat gewoon lastig financieel.
Het tweede huis erbij is ook echt onze pensioenvoorziening. Want dat bouwt man niet op helaas.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Heb jij zon Dreamer? :O

Hier is het helaas , wederom, waardeloos met het weer.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
25-02-2020 09:02
Heb jij zon Dreamer? :O

Hier is het helaas , wederom, waardeloos met het weer.
Hier zon en regen momenteel. En harde wind.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Lise!

Doro, daarom heb ik dus ook zo onwijs genoten van de cruise afgelopen herfst.
Het waren maar 4 dagen en kostte een bak geld, maar man, wat was dat heerlijk!
Ik hoop eigenlijk van de zomer nog een paar dagen weg te kunnen. Gewoon een dag of 2 ergens in een hotelletje of zo
De kinderen hebben zelf al iets gepland met vrienden.
Alleen zorgkind nog niet.
Maar die is net als man. Ook al zo'n ik draaf door en zonde van het geld persoon.
lientje69 wijzigde dit bericht op 25-02-2020 09:12
Reden: Snap niet waarom hij automatisch soms hoofdletters midden in een zin geeft
0.22% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk krijg je met je nieuwe baan meer financiele ruimte, Lientje. En ... volgens mij moet je op een gegeven moment ook verlof opnemen. Moeten wij in elk geval wel, want zolang het werk het wel toelaat, wordt er niet uitbetaald.

hier geen zon, maar wel hoop op zon en verlangen naar zon, dus vandaar mijn :sun:
Er schemerde even wat blauwe lucht door de wolken, maar die is weer weg. Back to normal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier wind wind wind. En pijn. Man ik hoop dat doe wind eens een keer optyft want mn pijn gaat door het plafond.

Maar eens mn bed uit.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Goedemorgen, hier was net wel een heerlijk zonnetje, maar nu regent het alweer.

Ik zit weer in de paniekstand dankzij het UWV. Ik moet over een half jaar herkeurd worden en de kans is blijkbaar groot dat ik (een gedeelte van) mijn uitkering verlies. Op het moment van de eerste keuring had ik revalidatie, daarom heb ik een urenbeperking. Als ik die verlies kom ik blijkbaar voor meer functies in aanmerking. (?)
Ik kan helemaal geen 8 uur per dag, zonder rusten, in de weer zijn en dan heb ik het nog eens niet over werken.

Het circus UWV blijft gewoon iedere keer terugkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven