Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Hah.

Ik heb met pber hierzo een lijst moeten maken met mijn te behandelen trauma's.
Ik heb nog nooit zo over ze gepraat en mijn pber zat bijna te huilen er over. Dat vond ik best wel heftig.

Nu vooral heel erg bang, angstig en onrustig. Zit met verwaringsdeken in bed nu, knuffels er bij en warme melk/ontbijtkoek met speculoos.
Ik denk dat slapen heel moeilijk gaat zijn.

Trigger
Echt ik ben zo onrustig van alles wat naar boven komt. Ik wil niet meer. Hoe moet ik dit nou verwerken, ik ben zo bang dat het niet gaat helpen en ik het allemaal alleen maar erger maak.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Kohaku, probeer er vertrouwen in te hebben dat het gaat werken.
Dochter ging hier ook eerst bergafwaarts, maar op een gegeven moment lukt het.
Snap dat het moeilijk is, maar zonder verwerking wordt het niet beter. Het is gewoon nodig je angsten en trauma's onder ogen te zien om verder te kunnen. Hoe moeilijk dat ook is. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Cesium, goed handen wassen
Prothese verwijderen met soort zuigertje.
Schoonmaken met schoon lauw water.
Wasbak vol laten lopen en bodem afdekken met schoon washandje en dan daarin zodat hij niet stuk kan vallen.
Als hij echt vuil is laten weken in oplossing van zout en gedestilleerd water.
Dagelijks reinigen. Ze zijn er van glas of van kunststof .

Dat soort dingen dus moeten we bijvoorbeeld weten.
Pruikverzorging,hoortoestellen, wat is stomatitis en hoe verzorg je dat ( soort ontsteking in mond) en ga zo maar door.
Ik ga weer werken.
Fijne dag allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
O En Kohaku, als je met bijv EMDR trauma's behandeld, wat ze vaak doen, hoeven ze niet allemaal.
Je pakt de hefstigste en als je die gehad hebt, zijn die andere ook opeens minder/ weggevallen gek genoeg.
Snapte dat ook niet maar zo werkt het dus wel blïjkbaar.
Dus het lijkt nu héél veel maar kan later meevallen. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp. Weinig energie om uitgebreid te schrijven. Lees wel mee.
Gister bij fysio geweest, halve nacht wakker gelegen van de pijn en erg benauwd.
Zo lekker warme douche nemen, zal vast helpen.
Fijne dag allemaal! :daisy:
Hier een slechte nacht gehad. Maar ja, eigen schuld. De zon schijnt weer volop en het is zó mooi om te zien, dat ik toch helemaal wakker ben!
Kan ik me goed voorstellen Doro :)

Ik ben wakker geworden in een witte wereld.
Jeetje. Ben er nog stil van :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
26-02-2020 08:17
Kan ik me goed voorstellen Doro :)

Ik ben wakker geworden in een witte wereld.
Jeetje. Ben er nog stil van :rofl:
Hier ook, kijk geen nieuws dus had denk ik even gemist dat het voorspeld werd ;-D
Kwebbeltje91 schreef:
26-02-2020 08:17
Kan ik me goed voorstellen Doro :)

Ik ben wakker geworden in een witte wereld.
Jeetje. Ben er nog stil van :rofl:
Wit? (spurt bed uit om ook te kijken...) Hier ook! Er is al wel weer veel weg.

Suzy, het is maar een simpele. Ik ben bijna klaar. Nog 10 cm en dan ben ik tevreden.
Hier geen sneeuw helaas, alleen regen.

Goedemorgen,

Ik heb gistermiddag niet op bed gelegen en ik was gisteravond heel moe. Ik hoopte dus dat ik eindelijk weer eens een goede nacht slaap zou kunnen hebben. Maar helaas. Nu ben ik echt zo moe en ik werd wakker met veel pijn. Ik heb dus echt totaal geen puf om iets te doen vandaag
Goedemorgen. Ik heb ook al zo beroerd geslapen. Om twee uur was ik nog wakker.
Toch maar slaapmedicatie genomen en dat hielp.

Doro: hebben jullie echt zon? Dat lijkt me heerlijk. Hier alweer regen.
Geniet ervan!
eennieuwbegin schreef:
26-02-2020 08:19
Hier ook, kijk geen nieuws dus had denk ik even gemist dat het voorspeld werd ;-D

Haha hier hadden ze gezegd: Het zal niet veel sneeuw zijn, hooguit een dun laagje op je tuinmeubels etc.

Jaja. Ik ben verdorie een kwartier bezig geweest om mijn auto volledig sneeuwvrij te krijgen :O
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Hier geen sneeuw, wel zon. Vind ik persoonlijk het betere werk :proud:

Lientje, wel bijzonder dat je een alvleesklierontsteking moet herkennen. Een aantal jaren terug herkenden ze dat niet in het ziekenhuis bij m'n vader. Artsen dus niet. Ze hebben 'm dagen (weken?) aan laten modderen met heel veel pijn. Vervolgens moest hij met de kerst in het ziekenhuis blijven en mocht alleen maar water en paracetamol. Toen hij dan ook afgelopen december naar het ziekenhuis ging, zaten wij al van "ligt hij weer met kerst in het ziekenhuis" (zou de 3e keer zijn) Dat was dus niet het geval.
Afijn, het gaat je lukken, natuurlijk. Je kunt hier alles al opnoemen en bedenkt dan vast al wat het is en wat je moet doen. Eigenlijk is het hier plaatsen zoiets als een spiekbriefje maken: alles even opschrijven, dan onthoud je beter :-]

Pff. ik ben moe, moe moe. Ook heel erg snotterig. Ik gaf steeds hooikoorts de schuld, maar zit nu toch te denken aan verkoudheid. En vandaag langere dag bij m'n moeder, we gaan de stad in, zaterdag ook hele dag op pad (voor heel leuk, vriendinnending) Ben d'r al moe van. Volgende week met moeder naar ziekenhuis en daarna 2 dagen thuis mantelzorgen klinkt al als vakantie :nut: :proud:

Fijne dag iedereen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Artsen herkennen wel vaker niet veel voorkomende ouderdomsproblemen.
We hadden destijds op de afdeling een arts die altijd zei: ik luister naar de verpleegkundigen want die zien de patiënten vaker en herkennen ziektebeelden beter dan wij artsen die ze maar een paar minuten zien.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bij de gyn geweest vandaag. Niet echt gehad over de eierstokken omdat daar over een maand wel gesproken wordt.

Ze zag wel vrij vocht in mijn baarmoeder dus waarschijnlijk heb ik verklevingen waardoor het bloed en vocht niet goed weg wil. Verder zag ze toch een verdacht plekje op mijn baarmoedermond wat ze gaan of aanstippen tenzij het te diep zit, dan wegsnijden. Verder deed het mij onwijs pijn en kon ze de linker eierstok niet echt goed in beeld krijgen. Rechts lag al een mooi follikel klaar. Ze denkt toch dat de spieren pijn veroorzaken maar hoe en wat precies was haar nog niet helemaal duidelijk omdat ik wel goed controle over mijn spieren heb. Dus even doortrainen bij de fysio.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik ben vannacht om half 4 in de sneeuw gaan staan. Was wel lekker. :rofl:

Er was al een vaste plant tot bloei gekomen had ik gister gezien. Die heeft nu spijt. En ik ben blij dat ik gister op tijd naar mijn lijf geluisterd heb en gestopt was anders hadden al mijn jonge erwten plantjes nu in de sneeuw gestaan. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Hier geen sneeuw. Wel Mia!😊
Kut dag tot nu toe, hopelijk kan Mia me wat minder somber maken.

Plus mn arm is wss ontstoken en het doet echt verrekte zeer..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen sneeuw. Wel bevroren regenwater op mijn auto waardoor ik die eerst moest uitbikken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kohaku schreef:
26-02-2020 14:47
Hier geen sneeuw. Wel Mia!😊
Kut dag tot nu toe, hopelijk kan Mia me wat minder somber maken.

Plus mn arm is wss ontstoken en het doet echt verrekte zeer..
Oh bah, een ontsteking doet inderdaad zeer. Kusje erop!

Hopelijk kan Mia je wat afleiding bieden!
Alle reacties Link kopieren
Hier op SEH met dochter.
Die ziet sinds vanmorgen opeens bijna niks meer.
:-[
Heel gek. Vinden ze hier ook.
Ze mankeert verder écht niks.
Alleen haar zicht is opeens voor 70 % verdwenen sinds vanmorgen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje, dat is schrikken! Veel beterschap en sterkte.

Kohaku :hug: :cat:
Oh wow Lientje, dat is schrikken! Heel veel sterkte. Hebben ze enig idee welke kant ze op moeten zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Oh Lientje, dat is schrikken. Dat heeft mijn oudste dus ook vaak gehad. bij hem dus door stress, net als de andere uitval. Heel vervelend. Sterkte

Mijn moeder was te moe om de stad in te gaan. Ik had hoofdpijn, dus ben op tijd naar huis gegaan. Net op bed gaan liggen, maar dat lijkt niet te helpen. Nu dus maar bankhangen voor tv.

Lekker Kohaku, MIa weer langs. Vervelend van je arm zeg.
Later is nu
lientje69 schreef:
26-02-2020 18:10
Hier op SEH met dochter.
Die ziet sinds vanmorgen opeens bijna niks meer.
:-[
Heel gek. Vinden ze hier ook.
Ze mankeert verder écht niks.
Alleen haar zicht is opeens voor 70 % verdwenen sinds vanmorgen.
O nee, dat is schrikken! Sterkte :hug:
Sterkte Lientje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven