Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Sterkte vandaag Lientje. Fijn dat je het op je werk kon regelen nu. Scheelt dat je boventallig staat inderdaad.
Sterkte vandaag Lientje en Fem! :hug:

:hug: Kohaku
Hier de zoveelste slechte nacht op rij. Ik werd zelfs wakker van een dove linkerhand :confused:
Vanochtend is de hulp er, vanmiddag revalidatie. Weinig rust dus.
En ik hoop dat het ziekenhuis een datum laat weten.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
26-02-2020 21:15
Oh Suzy ik lees nu pas je bericht. Sorry, overheen gelezen.
Snap dat het dubbel voor je voelt :hug:

Sterkte met Fem Lientje. Waarom willen ze haar opnemen dan?
Geeft niet joh ;) ik lees ook vaak genoeg over dingen heen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Spannend dus even Lien! Bij mij duurde het twee jaar geleden bijna vier weken voor ik alles weer goed zag. Had een zichtsverlies van 200% (altijd een beetje een gekke berekening vind ik).
Als ik het nu heb duurt het van soms 10 minuten tot twee dagen. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen.
Gisteren zag de papil en alles er goed uit? Wel fijn dat je meteen de neuroloog ziet want ik moest van de oogarts terug naar de huisarts en dan naar de neuro.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Potje slecht geslapen. Flink koorts gehad ook volgens mij. Lag te ijlen voor mijn gevoel. Werd ook steeds wakker met een enorm droge mond.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ze is gisteren langs de opticien geweest en alles zag er goed uit.
Zojuist 4 man sterk hier gehad te brainstormen. Ze gaat zodirect als er ruimte is ook langs de oogarts.
En de MRI wordt waarschijnlijk vanmiddag.
Ben benieuwd.
4 weken is wel heel erg lang Suzy...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje, als alles gecheckt en bekeken is, laat dan eens conversiestoornis vallen. Een klotediagnose, die je niet wilt. Net zoiets als fibro. :(
Zo stom, je hoopt dat ze wat vinden, maar je hoopt vooral ook dat ze niets vinden. Of anders iets dat met een pilletje of nachtje slapen overgaat. Sterkte :hug:

Succes en sterkte iedereen :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
27-02-2020 10:03
Ze is gisteren langs de opticien geweest en alles zag er goed uit.
Zojuist 4 man sterk hier gehad te brainstormen. Ze gaat zodirect als er ruimte is ook langs de oogarts.
En de MRI wordt waarschijnlijk vanmiddag.
Ben benieuwd.
4 weken is wel heel erg lang Suzy...
Evt lumbaalpunctie nog een optie om te laten vallen om de druk te laten meten? Ze heeft natuurlijk een behoorlijke operatie aan haar hoofd gehad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor jullie wel een heel spannende dag,Lientje en Fem.
Toen ik het las, dacht ik ook richting oogmigraine. Als de opticien niets bijzonders ziet, kan dan oogarts verder kijken ?
Ik had bij wazig zien oen glasvochtloslating, wat de opticien niet zag,maar wel de oogarts .
Ik wens jullie sterkte.
Ilse, beroerd is dat, niet goed slapen, op de duur voel je je da; gewoon een dweil.
Sucyqfive , beterschap.
Dreamer ,het is wel een klote gedachte. Richting conversiestoornis, zoals je schreef naar Lientje.
Eigenlijk moet je er niet aan denken, ik schrijf met een; jonge vrouw die conversiestoornis heeft, het is een ongrijpbare ziekte. Zij is rolstoelgebonden.
Laten we hopen dat het bij Fem het niet is, en ze vandaag doorzaak vinden.
kohaku, heb je nu ook gesprekken met de Spych en anderen ?
Want het is toch heftig,als ik jouw woorden lees.
Ik hoop zo voor je ,dat de juiste hulpverlener voor jou opstaat.

Ik wens iedereen toch een hele goede dag,ondanks tegenslagen.
Probeer altijd een lichtpunt te vinden.
hemke wijzigde dit bericht op 27-02-2020 15:49
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oogarts kan geen afwijkingen vinden.
MRI zojuist gehad. Nog geen uitslag
Nu maar weer wachten
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo snel kan Lientje!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Sterkte Lientje, wat een stress weer voor jullie, :hug:
Die uitslag komt wel vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Lientje

Hemke, mijn oudste heeft conversiestoornis en fibro. Zit veel in de rolstoel of voor pijn of omdat hij niet kan lopen. Maar hij kan dus ook vaak niets zien, daarom is dat het eerste dat in me opkomt. Ik hoop dat dat onterecht is, want het is een vervelende ongrijpbare ziekte/aandoening. Voor hem dan. Ik volg op internet mensen, die er inmiddels vrij goed mee kunnen leven.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de revalidatiegroep zit ook iemand met een conversiestoornis. Gaat best goed nu, zolang hij maar regelmaat blijft houden en vooral ook voldoende ontspanning.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
27-02-2020 13:28
Bij mij in de revalidatiegroep zit ook iemand met een conversiestoornis. Gaat best goed nu, zolang hij maar regelmaat blijft houden en vooral ook voldoende ontspanning.

Mijn oudste wordt volgens ons ook getriggerd door pijn van fibro, maar verder overlappen beide aandoeningen elkaar enorm. Rust, regelmaat en ontspanning helpt in elk geval niet erg bij oudste. Stress verergert het wel. Zo kan hij tijdens crematies niet lopen, is inmiddels duidelijk (bij schoonmoeder was er gelukkig een rolstoel van het crematorium, bij m'n vader heb ik van te voren een rolstoel geregeld) En momenteel valt hij ook weer veel flauw.
Maar met ogen: als hij leest valt het zicht uit, dus hij kan tot z'n frustratie geen boeken meer lezen. (ik schreef "vallen de ogen uit", ik heb beeld :facepalm: )
Later is nu
Net revalidatie gehad. Nog een keer het hele vragenriedeltje over of ik al gebeld heb naar het ziekenhuis en hoe nu verder. De onderlinge communicatie tussen de fysiotherapeuten kan echt wel beter. Maar hij was blij dat de neurochirurg het serieus neemt.

Onderwijl appte mijn vader nog dat hij 'een bakkie wilde komen doen'. Ik heb er al een hekel aan als mensen het hebben over 'een bakkie doen'. Maar ik zit ook niet zo te wachten op tijd met mijn ouders. Mijn broertje is vrijdag jarig en ik heb zomaar het vermoeden dat mijn vader me wil overhalen om toch even te komen. Twee weken later is mijn moeder jarig en ook daar ga ik niet een middag of avond op verjaardag zitten. Hoe ik ze dat nu weer duidelijk moet maken is me nog even een raadsel.

Mijn spreekwoordelijke emmer is een beetje vol, maar er wil niks uit.
Wat heb je geantwoord op je vader Lise? Snap het helemaal dat je niet naar de verjaardag(en) wilt.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, was bij de boekwinkel en daar zag ik een nieuwe ‘Suzanne Vermeer’ liggen. Het blijkt een soort puzzelvariant te zijn waarbij een grote envelop zit met aanwijzingen enz. Leuk gedaan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kwebbeltje91 schreef:
27-02-2020 15:23
Wat heb je geantwoord op je vader Lise? Snap het helemaal dat je niet naar de verjaardag(en) wilt.
Dat ik niet thuis was. Hij stuurde terug dat hij dat jammer vond. Mijn ouders denken dat ik hele dagen alleen maar thuis zit, te wachten op bezoek. Dat ik o.a. twee keer per week fysio heb, vergeten ze.
Wat leuk Suzy. Ik lees ook weleens boeken van haar (of hem eigenlijk ;) )
Het laatste boek wat ik gelezen heb was van Nina Blom. Heel heftig verhaal.

Bij mij zijn het echt periodes dat ik lees. Ik ga het weekend weer painten.
suzyqfive schreef:
27-02-2020 15:24
Grappig, was bij de boekwinkel en daar zag ik een nieuwe ‘Suzanne Vermeer’ liggen. Het blijkt een soort puzzelvariant te zijn waarbij een grote envelop zit met aanwijzingen enz. Leuk gedaan.
Er is ook een nieuw boek uit. Had m binnen twee dagen uit :facepalm:
lise1985 schreef:
27-02-2020 15:26
Dat ik niet thuis was. Hij stuurde terug dat hij dat jammer vond. Mijn ouders denken dat ik hele dagen alleen maar thuis zit, te wachten op bezoek. Dat ik o.a. twee keer per week fysio heb, vergeten ze.
Ik merk dat mensen dat algauw denken. Mijn moeder heeft ook eens zo'n opmerking gemaakt toen ik overspannen thuis zat. 'want je hebt nu toch alle tijd' :facepalm:
Nu is het bij jou een andere situatie maar je snapt wat ik bedoel ;)
Kwebbeltje91 schreef:
27-02-2020 15:29
Ik merk dat mensen dat algauw denken. Mijn moeder heeft ook eens zo'n opmerking gemaakt toen ik overspannen thuis zat. 'want je hebt nu toch alle tijd' :facepalm:
Nu is het bij jou een andere situatie maar je snapt wat ik bedoel ;)
Ik heb ook al honderdduizend keer gezegd dat ik ‘s middags rust, maar ook dat wil er niet in.

Die opmerking van jouw moeder is ook erg ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven