Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

dinsdag 25 februari 2020 om 18:39
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.

vrijdag 13 maart 2020 om 19:12
Ik had vanmiddag toch zoiets bizars. Ik stond te wachten bij een stoplicht, toen er een auto aan kwam rijden vanuit een andere straat. Vervolgens stopt meneer MIDDEN op het kruispunt omdat er iets van een papiertje op de weg lag ofzo. Hij stapt uit, raapt het op, en rijd weer verder.
Echt. Doe. Normaal.
Mijn licht stond nog op rood en het is normaal een rustig kruispunt hoor maar ik had echt even iets van: Eh.. Oké..?
Echt. Doe. Normaal.
Mijn licht stond nog op rood en het is normaal een rustig kruispunt hoor maar ik had echt even iets van: Eh.. Oké..?

vrijdag 13 maart 2020 om 19:42
Bij mijn man op het werk een minimale aanwezige bezetting. Hij moet wel naar kantoor.
Hij wilde vanmiddag bij zijn afspraak geen hand meer schudden. Kreeg meteen een hele preek van zijn gesprekspartner over wat een onzin dat is. Man toch maar even uitgelegd dat hij het risico voor mij o.a. wel wil inperken. En heeft dus geen hand gegeven.
Hij wilde vanmiddag bij zijn afspraak geen hand meer schudden. Kreeg meteen een hele preek van zijn gesprekspartner over wat een onzin dat is. Man toch maar even uitgelegd dat hij het risico voor mij o.a. wel wil inperken. En heeft dus geen hand gegeven.
vrijdag 13 maart 2020 om 20:01
Hai. Ik heb een hele slechte dag gehad want was mijn medicatie vanochtend vergeten (tramadol, AD en nog wat zooi) en had een grote meltdown tegen 13.00.
Wat dus meestal als het gebeurt, in de avond is. Snapte er geen fuck van, maar bleek tegen half 3 dat mn medicatie dus nog in het bakje zat...
Net bij mijn ma op visite geweest (wezen eten) want ze is jarig, maar verder veeel rusten. Morgen komt Mia <3
Wat dus meestal als het gebeurt, in de avond is. Snapte er geen fuck van, maar bleek tegen half 3 dat mn medicatie dus nog in het bakje zat...
Net bij mijn ma op visite geweest (wezen eten) want ze is jarig, maar verder veeel rusten. Morgen komt Mia <3
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
vrijdag 13 maart 2020 om 20:13

vrijdag 13 maart 2020 om 20:51
Zo. Wij zitten hoog en droog in ons vakantiehuisje. Kinderen gaan voorlopig niet naar school. Ze waren sowieso al een tijdje thuis omdat ze ziek waren. Gelukkig gaat het nu beter.
Hier is het makkelijker mensen buiten de deur te houden. Goedbedoelde buren en vrienden die willen komen kijken hoe het gaat met de kinderen, die hun handen niet willen wassen want ‘niet nodig’ ‘het is maar een griepje’ etc etc
Bevalt me prima hier
We kunnen niet ergens naar binnen, dus het leven is klein en overzichtelijk. Maar we kunnen wel elke dag even wandelen, wat fijn is.
De enige bottle neck zijn de boodschappen. Daarvoor moeten we de deur uit. Wat onveilig voelt, maar wat hier veiliger is dan in onze woonplaats.
Ik zal zo blij zijn als het leven weer normaal wordt.
Hier is het makkelijker mensen buiten de deur te houden. Goedbedoelde buren en vrienden die willen komen kijken hoe het gaat met de kinderen, die hun handen niet willen wassen want ‘niet nodig’ ‘het is maar een griepje’ etc etc
Bevalt me prima hier
We kunnen niet ergens naar binnen, dus het leven is klein en overzichtelijk. Maar we kunnen wel elke dag even wandelen, wat fijn is.
De enige bottle neck zijn de boodschappen. Daarvoor moeten we de deur uit. Wat onveilig voelt, maar wat hier veiliger is dan in onze woonplaats.
Ik zal zo blij zijn als het leven weer normaal wordt.

vrijdag 13 maart 2020 om 20:55
Leuke anecdote: onverwacht onderhoudsman voor de deur.
Ik: sorry, ivm Corona laat ik u liever niet binnen nu en maak ik liever een andere afspraak
Hij: ja, maar. Het duurt maar 5 minuten. Risico is heel klein hoor. Ik ben gezond!
Ik: Wat jij wil. Hier binnen zijn drie zieke personen uit Brabant.
Hij:
L-l-l-aaat maar..!!
Ik: sorry, ivm Corona laat ik u liever niet binnen nu en maak ik liever een andere afspraak
Hij: ja, maar. Het duurt maar 5 minuten. Risico is heel klein hoor. Ik ben gezond!
Hij:

vrijdag 13 maart 2020 om 22:11
Doro75 schreef: ↑13-03-2020 20:55Leuke anecdote: onverwacht onderhoudsman voor de deur.
Hij:L-l-l-aaat maar..!!

Zó hou je ze dus buiten de deur Doro!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 13 maart 2020 om 22:54
Zo, veilig mijn moeders verjaardag gehad. Zij wat quality-time met mij en dus blij, ik blij dat het zo min mogelijk belastend voor mij was en ik schoonzus niet hoef te zien.
Hele buikpijnverhaal maar niet verteld. Het was uiteraard een bezoekje vol koetjes en kalfjes maar dat ben ik wel gewend inmiddels.
Hele buikpijnverhaal maar niet verteld. Het was uiteraard een bezoekje vol koetjes en kalfjes maar dat ben ik wel gewend inmiddels.
zaterdag 14 maart 2020 om 08:12
Goedemorgen
.
Gisteren voelde ik me echt niet lekker dus ben nadat ik met de kids een film had gekeken (George uit de Jungle) ook op bed gegaan. Lag er om 9u in en na even gelezen te hebben in slaap gevallen en werd net iets voor 8 weer wakker. Lang geleden dat ik zo lang sliep. Komt vast door die allergische reactie icm met 4x zoveel desloratadine en de migraine natuurlijk. Heb nog steeds wat tintelende lippen.
Gisteren voelde ik me echt niet lekker dus ben nadat ik met de kids een film had gekeken (George uit de Jungle) ook op bed gegaan. Lag er om 9u in en na even gelezen te hebben in slaap gevallen en werd net iets voor 8 weer wakker. Lang geleden dat ik zo lang sliep. Komt vast door die allergische reactie icm met 4x zoveel desloratadine en de migraine natuurlijk. Heb nog steeds wat tintelende lippen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 14 maart 2020 om 08:37
Gewoon altijd zo doen voortaan Lise. Dan kan je én zelf het moment kiezen waarop je wellicht wat minder pijn hebt( en dat dan ook aangeven steeds, wordt het ze misschien wat duidelijker waarom je komt op een andere dag steeds en gaan ze je wat serieuzer nemen) én je bent van je schoonzus af.lise1985 schreef: ↑13-03-2020 22:54Zo, veilig mijn moeders verjaardag gehad. Zij wat quality-time met mij en dus blij, ik blij dat het zo min mogelijk belastend voor mij was en ik schoonzus niet hoef te zien.
Én je moeder heeft qualitytime met je.
Ik zeg: win-win!
zaterdag 14 maart 2020 om 08:40
Suzy, fijn dat het nu iets beter gaat.
In geval van nood mag je dus meer?
Dochter slikt het ook, was laatst ook stikbenauwd maar durfde niks extra te nemen.
Ik ga me in de zaterdagse boodschappenstrijd gooien. Zal mij benieuwen.
Als ik alles moet geloven kon dit nog wel eens een gevecht worden.
In geval van nood mag je dus meer?
Dochter slikt het ook, was laatst ook stikbenauwd maar durfde niks extra te nemen.
Ik ga me in de zaterdagse boodschappenstrijd gooien. Zal mij benieuwen.
Als ik alles moet geloven kon dit nog wel eens een gevecht worden.
zaterdag 14 maart 2020 om 08:53
De huisarts zei: we schrijven altijd één tablet voor maar op erge dagen mag je tot Max 4 gaan.
Je kan antihistamine ook in de supermarkt kopen, daar staat het volgens mij wel op, kan ik me zo herinneren.
Je kan antihistamine ook in de supermarkt kopen, daar staat het volgens mij wel op, kan ik me zo herinneren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 14 maart 2020 om 08:55
Was het maar zo makkelijk...
Net weer een buurvrouw af moeten wimpelen die gezellig naar ons wilde omdat wij ver van het virus zitten.
Dat weten we niet zeker: zie kinderen En bovendien als het zo is, willen we het graag zo houden!

zaterdag 14 maart 2020 om 09:07
Lise ik zou het inderdaad zo blijven doen. Dat koetjes en kalfjes verhaal komt me heel bekend voor
Maar zo blijf je wel op veilig terrein inderdaad.
@lientje het zou goed kunnen dat het briefgeld was inderdaad. Het was iets wit/lichts voor zover ik het kon zien. Maar vond het alsnog een hele aparte situatie.
Goedemorgen,
Hier ook weer als een blok geslapen. Ik ga dadelijk met huisgenoot boodschappen doen. Ben heel erg benieuwd hoe het hier met de winkels nu is. Gisterenochtend deed ik voor een cliënt wat boodschappen en toen was de winkel nog prima aangevuld. Gisteren zag ik een foto op facebook voorbijkomen van die betreffende winkel mét lege schappen. Maar diegene ging gisterenavond dus ook ergens wel logisch toch? Daarom gaan wij nu in de ochtend.
Heb opzich nog wel genoeg voor een paar dagen, maar was nog wat dingen vergeten. Ach ik zie het wel.
Verder een rustig weekendje. Maart is hier sowieso wel rustig.

@lientje het zou goed kunnen dat het briefgeld was inderdaad. Het was iets wit/lichts voor zover ik het kon zien. Maar vond het alsnog een hele aparte situatie.
Goedemorgen,
Hier ook weer als een blok geslapen. Ik ga dadelijk met huisgenoot boodschappen doen. Ben heel erg benieuwd hoe het hier met de winkels nu is. Gisterenochtend deed ik voor een cliënt wat boodschappen en toen was de winkel nog prima aangevuld. Gisteren zag ik een foto op facebook voorbijkomen van die betreffende winkel mét lege schappen. Maar diegene ging gisterenavond dus ook ergens wel logisch toch? Daarom gaan wij nu in de ochtend.
Heb opzich nog wel genoeg voor een paar dagen, maar was nog wat dingen vergeten. Ach ik zie het wel.
Verder een rustig weekendje. Maart is hier sowieso wel rustig.

zaterdag 14 maart 2020 om 09:09
Net geprobeerd om mijn boodschappen online te bestellen. De site van de Appie ligt er nog steeds uit.
en hele diepe zucht. Mijn man is nu maar de weekboodschappen halen. Wat baal ik hiervan.
Eerst is de paracetamol op en dan kan ik geen boodschappen bestellen. Hoe doen andere chronische (pijn)patiënten dat nu die geen partner hebben?

Eerst is de paracetamol op en dan kan ik geen boodschappen bestellen. Hoe doen andere chronische (pijn)patiënten dat nu die geen partner hebben?

zaterdag 14 maart 2020 om 09:11

zaterdag 14 maart 2020 om 09:17

zaterdag 14 maart 2020 om 09:19
Ik heb je nog even geantwoord op je pbKwebbeltje91 schreef: ↑14-03-2020 09:07Lise ik zou het inderdaad zo blijven doen. Dat koetjes en kalfjes verhaal komt me heel bekend voorMaar zo blijf je wel op veilig terrein inderdaad.