Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

dinsdag 25 februari 2020 om 18:39
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
donderdag 27 februari 2020 om 19:52
Kan het niet iets in de trant van conversie zijn? Of zeg ik dan iets geks?
Ik heb vanochtend trauma therapie gehad, zware dag verder. Nog niet 'ontploft' maar voel de spanning met de minuut groter worden...Moet morgen naar de huisarts trouwens voor mijn wonden, er zijn er echt aan het ontsteken, en dat houd me nu ergens wel tegen om er nieuwe bij te zetten.
Sorry, ik ben weinig positiefs, misschien niet zo fijn om steeds al mijn shit op jullie scherm te zien..
Ik heb vanochtend trauma therapie gehad, zware dag verder. Nog niet 'ontploft' maar voel de spanning met de minuut groter worden...Moet morgen naar de huisarts trouwens voor mijn wonden, er zijn er echt aan het ontsteken, en dat houd me nu ergens wel tegen om er nieuwe bij te zetten.
Sorry, ik ben weinig positiefs, misschien niet zo fijn om steeds al mijn shit op jullie scherm te zien..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

donderdag 27 februari 2020 om 20:30
Ko ik lees het liever dan dat je alles in je opkropt! Kun je een manier bedenken die misschien een heeeeel klein beetje spanning afbouwt? Filmpjes van Mia kijken misschien? Er zijn trouwens heel veel schattige katten accounts op YouTube.
Ik zit zelf een beetje in een bubbel van ongeloof. Als ik een geloofwaardig bedrijfsplan schrijf dan zou ik via de gemeente financiering kunnen krijgen. En ik was met mijn maatschappelijk werkster al ergens over aan het fantaseren...
Ik zit zelf een beetje in een bubbel van ongeloof. Als ik een geloofwaardig bedrijfsplan schrijf dan zou ik via de gemeente financiering kunnen krijgen. En ik was met mijn maatschappelijk werkster al ergens over aan het fantaseren...
donderdag 27 februari 2020 om 20:33
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/219364/D ... geen-denkt
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 27 februari 2020 om 21:13
donderdag 27 februari 2020 om 21:32
Dit heeft ze idd vandaag gedaan cesium, podcasts luisteren.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 27 februari 2020 om 21:35
Succes Severus!
Kohaku, ik heb het gevraagd van de conversie maar de neuroloog haalde haar schouders op erover.
Ook oogmigraine kon volgens haar niet zonder hoofdpijn, terwijl de neurologe van gisteravond zei dat het wél kon.
Ik weet het dus even niet meer.
We kregen meer respons en betere feedback van de mbo verpleegkundigen dan van de artsen eerlijk gezegd.
Kohaku, ik heb het gevraagd van de conversie maar de neuroloog haalde haar schouders op erover.
Ook oogmigraine kon volgens haar niet zonder hoofdpijn, terwijl de neurologe van gisteravond zei dat het wél kon.
Ik weet het dus even niet meer.
We kregen meer respons en betere feedback van de mbo verpleegkundigen dan van de artsen eerlijk gezegd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 27 februari 2020 om 23:36
Heerlijk artsen die wat anders zeggen.
Hier goede info over oogmigraine:
https://oogfonds.nl/oogklachten/oogmigraine/
Hier goede info over oogmigraine:
https://oogfonds.nl/oogklachten/oogmigraine/
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 28 februari 2020 om 06:47
OH frustrerend Lientje, die artsen. Voor hen is het trouwens ook frustrerend als er geen klip en klaar antwoord is, en dat is nog best vaak het geval is mijn ervaring.
En goedemorgen
Ik vond het item over de minibieb wat kort. Jammer
En volgens mij snapte de verslaggever het niet helemaal, vooral toen ze vroeg "worden ze ook gestolen".. ehm.. het zijn gratis boeken, die je mee mag nemen. Hoe kun je dan stelen? Liefst laat je een ander boek achter, maar ik weet van een minibiebbeheerster dat zij meer boeken binnenkrijgt dan dat er weggaan.
Afijn, leuk dat het eens onder de aandacht is
Yellow, wat spannend! En leuk!
En goedemorgen

Ik vond het item over de minibieb wat kort. Jammer

Afijn, leuk dat het eens onder de aandacht is

Yellow, wat spannend! En leuk!
Later is nu

vrijdag 28 februari 2020 om 08:03
Ja, ik heb het ook gelezen. Ze gaan nu na met wie hij in contact is geweest. Maar dat lijkt me ondoenlijk als hij inderdaad is gaan carnavallen. (Willen het paard, de politieman en de pinguïn zich ajb melden?)
Ik probeer het maar te zien als de Mexicaanse griep. Daar was toen iedereen ook van in alle staten. Maar uiteindelijk viel het mee.
Het vervelende is dat er nog geen duidelijke informatie is. Volgens de één is het vergelijkbaar met een gewone griep, maar volgens de ander is het erger dan de Spaanse griep.
Ik probeer het maar te zien als de Mexicaanse griep. Daar was toen iedereen ook van in alle staten. Maar uiteindelijk viel het mee.
Het vervelende is dat er nog geen duidelijke informatie is. Volgens de één is het vergelijkbaar met een gewone griep, maar volgens de ander is het erger dan de Spaanse griep.

vrijdag 28 februari 2020 om 08:14
Ja, dat is nu eenmaal onvermijdelijk in zo’n vroeg stadium. Maar daarom niet minder vervelend.
Ik heb overigens wel handgel ingeslagen hier. Niet omdat ik weet wat ik er mee moet (ben voorstander van het handen wassen) maar ‘voor het geval dat’ omdat het in NL op schijnt te zijn.
vrijdag 28 februari 2020 om 08:49
Maar een 'gewone griep' blijkt ook niet zo ongevaarlijk te zijn, en dat komt elk jaar terug, dus sja.
Ik kreeg net ineens een nieuw pijntje (jeej?) Steken onder de linker knieschijf terwijl ik de trap op liep. Zo dan, liep ik ineens te vloeken als een bootwerker.
Hopelijk gaat het net zo snel over als dat het kwam
Morgen een leuke dag weg gepland. Zin in. Ik verheug me al op de treinreis, lekker 2x 2 uur ongestoord lezen
Ga alleen naar iemand toe die én katten én een hond heeft. Iemand enig idee of je een 2e allergiepil mag slikken in zo'n geval?
Ik kreeg net ineens een nieuw pijntje (jeej?) Steken onder de linker knieschijf terwijl ik de trap op liep. Zo dan, liep ik ineens te vloeken als een bootwerker.

Morgen een leuke dag weg gepland. Zin in. Ik verheug me al op de treinreis, lekker 2x 2 uur ongestoord lezen

Later is nu
vrijdag 28 februari 2020 om 08:56
Ja, dat kan wel Dreamer, kan alleen wel zijn dat je dan wat vermoeider/slaperiger wordt.
Covid is wel besmettelijker (influenza besmet 1 persoon ongeveer 2 a 3 mensen, Covid 11 mensen) maar mortaliteitscijfer is 2,1%. Bij de griep vorig jaar was dat 3,5% (meen dat het influenza c was). Zwakke mensen hebben grotere kans eraan te overlijden. Maar dat is bij de gewone griep ook zo.
Hou gewoon je hoofd koel en je voeten warm
Covid is wel besmettelijker (influenza besmet 1 persoon ongeveer 2 a 3 mensen, Covid 11 mensen) maar mortaliteitscijfer is 2,1%. Bij de griep vorig jaar was dat 3,5% (meen dat het influenza c was). Zwakke mensen hebben grotere kans eraan te overlijden. Maar dat is bij de gewone griep ook zo.
Hou gewoon je hoofd koel en je voeten warm

vrijdag 28 februari 2020 om 09:02
Het stomme is: ik haal m'n griepprik dus nooit, maar als er nu een inentingsronde komt voor corona, dan ga ik die waarschijnlijk wel halen. Dat komt denk ik ook, doordat ik me nu 'zwakker' voel, met al die allergieverschijnselen. Bovendien is het natuurlijk niet handig dat ik besmet zou zijn, terwijl ik elke week naar m'n moeder ga.
Later is nu
vrijdag 28 februari 2020 om 09:23
Heb destijds de Mexicaanse wel gehad omdat het werd aangeraden voor zwangere vrouwen toen.
Stond er een lange rij mensen in het dorp waar ik toen woonde. Mocht ik voor omdat ik zwanger was.
Ik zou juist denken Dreamer, dat juist omdat je veel histamine aanmaakt je wel beter beschermd bent omdat je lichaam uit zichzelf al een bescherming opgooit. Maar goed, virus en allergie beide iets anders natuurlijk.
Stond er een lange rij mensen in het dorp waar ik toen woonde. Mocht ik voor omdat ik zwanger was.
Ik zou juist denken Dreamer, dat juist omdat je veel histamine aanmaakt je wel beter beschermd bent omdat je lichaam uit zichzelf al een bescherming opgooit. Maar goed, virus en allergie beide iets anders natuurlijk.
vrijdag 28 februari 2020 om 09:33
Ik denk dan weer dat m'n lichaam al zo druk bezig is met die allergie, dat het een virus zo doorlaat (wat is dat? ooh, geen pollen van de hazelaar, laat maar doorgaan danm zal wel veilig zijn
) Bovendien zou ik de symptomen dus niet herkennen bij mezelf, want ik snotter al een paar maanden en heb het al benauwd.

Later is nu