Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

29-04-2020 20:25 2980 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 19:54
11.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, ik was niet thuis maar mijn timeline op Facebook ontplofte net zo hard mee... Niemand van mijn familie heeft de explosie gehoord trouwens, wel idd alle hulpverlening en de heli. Er stond op p2000 trouwens eerst melding overige gebouwen dus was even ‘bang’ dat het de school daar was (ook al is ie niet meer als zodanig in gebruik, nog steeds echt eeuwig zonde, mijn oudsten zaten daar op school, prachtig gebouw).
In die flat woonden vroeger veel vrienden van mij, van die jongerenflatjes en dat stuk keek uit over ons schoolplein.

Deze zaterdaglediging is de enige afwijking dit jaar. Ik had hem gisteravond al aan de weg gezet omdat ik weg ging. Buren zetten hem altijd terug. Nu alleen nog bedenken hoe ik mijn oud papier kwijt ga raken. Dat is namelijk donderdag en dan ben ik meestal nog niet op tijd thuis. Anders maar even naar de container brengen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zag het van die bak, dat dit de enige keer is dat het een afwijkende dag is. En ik had er gisteren nog aan gedacht, maar niets mee gedaan :nut: (iets met vergeetachtig)

Heftig hoor, zo'n gebeurtenis in een flat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de lamp hangt, Lise

Wij gaan met moederdag ook naar m'n moeder. Ik ga er toch al elke week heen. We hopen naar de camping te kunnen, zodat we makkelijk afstand kunnen houden.
Later is nu
Suzy en Dreamer: bedankt voor jullie lieve kaartjes!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan uiteraard :)

Man en ik hebben vanmiddag een hordeur in elkaar gezet en opgehangen. Dat zou normaliter in een uurtje gepiept moeten zijn, hier niet. Uiteraard waren de tekeningen niet helder (duh) en ook niet hetzelfde als het filmpje, die je met zo'n Qcode erbij kon krijgen. Dus met wat extra zagen in het materiaal zelf (ik vond het al niets dat ik moest rekenen en meten) omdat we iets wat te stijf aangetikt hadden (ik dacht dat het moest aansluiten, nee dus) was uiteindelijk de deur in elkaar gezet, maar te hoog. Toch iets mis met mijn lezen van de kaart én het meten. :nut:
Maar goed, met wat extra latjes en dergelijke hangt de deur. Na slechts 4 uur ofzo. Echt, man en ik waren op den duur net Buurman en Buurman. Als we nu zo doen en dan dat, dan kan het óók. Maar... we hebben véél lol erbij en we mopperen wat. Ik ben wél gesloopt. Door een hordeur :facepalm:

Hoe was jullie dag?
Later is nu
Ik mag van mezelf een nieuwe telefoon, maar stiekem vind ik het toch nog wel veel geld. Voordeel is wel dat ik er weer jaren mee vooruit kan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lekker!
Ik neem er altijd één bij m'n abonnement. Al een paar keer uitgerekend dat je dan net zoveel betaald als wanneer je gewoon nieuw koopt, alleen betaal je dan een paar euro per maand.

Volgens mij is hier in de buurt een feestje :facepalm:
Later is nu
Hier een rustige zaterdag gehad.
Ik heb net een documentaire gekeken over mensen die het contact met hun ouder(s) verbroken hebben. Een enorme eye-opener. Was wel prettig om naar te kijken en heeft me nieuwe inzichten gegeven in het contact wat ik nu met die ene ouder heb.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Kwebbel :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wel superfijn zo een hordeur. Daar heb ik vorig jaar zo lang op gezeten 🤣 maar wel heel blij mee!

Ik heb vandaag wat klusjes gedaan, maar door de korte nacht niet veel kunnen doen dus lag alweer vroeg op de bank. Ik had vannacht een buikpijnaanval uit het niks. 2 uur lang het gevoel dat iemand met een mes in mij aan het steken was. Daarna opeens over. Verschrikkelijk, als weer vaker krijg de gynaecoloog maar weer eens bellen.
Morgen droog dus dan ga ik proberen een rondje te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-05-2020 20:25
Lekker!
Ik neem er altijd één bij m'n abonnement. Al een paar keer uitgerekend dat je dan net zoveel betaald als wanneer je gewoon nieuw koopt, alleen betaal je dan een paar euro per maand.

Volgens mij is hier in de buurt een feestje :facepalm:
Ik zie het ook steeds meer die mensen die samen afspreken of samen ergens heen gaan.
Dreamer schreef:
02-05-2020 20:27
Fijn Kwebbel :redrose:
:)
Telefoon besteld.

Wij hebben meteen horren en een hordeur laten plaatsen toen we hier kwamen wonen. Vind het ideaal.

Zo’n aanval klinkt niet fijn Nanku!

Mijn migraine-aanval is nog niet over helaas :(
Alle reacties Link kopieren
Oh pijnlijk Nanku! Vreselijk, zo'n buikpijn ineens :(

K had ooit bij onze schuifdeur gezegd dat ik er gelijk een hor bij wilde, maar dat hebben de heren toen niet gehoord. Die heeft dus nog steeds geen hor. (een vriendin nam een maand later een schuifdeur, die heb ik op het hart gedrukt duidelijk te zijn over de hor :-] ) De deur waar nu een hor voor gemaakt is, leek eerst geen hor nodig te hebben, ofzo. (niet als we de schuifdeur zouden gebruiken, nu is het andersom) Vorig jaar hebben we nog zo'n ding met magneten genomen, zodat de hond erdoor kon. Dat wordt nu een dingetje. Zoon zei lachend dat er maar een hondenluik in moest. Vond man niet grappig ofzo :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat het buurtfeest meer een feest voor de buurt is. De muziek is in elk geval luid en duidelijk. Heerlijk Nederlands, zó niet onze smaak
Later is nu
In de categorie smartlappen Dreamer?
Nederlandse muziek is over het algemeen ook niet echt mijn ding, alhoewel er wel wat goede artiesten zijn.

Balen Lise, van je migraine. Hopen dat het morgen een eind over is.

Ik zit tv te kijken hoor de hele avond al een vogel fluiten. Heerlijk :heart:
Alle reacties Link kopieren
Man zijn muziek dus.
Alhoewel nu de ZDF opstaat met zo'n Duitse muziekshow.
Beide niet zo mijn genre.

Mijn dag was vermoeiend.
Of liever gezegd, ik ben erg moe.
Wassen gedraaid. Boodschappen gedaan. Dochter gereden. Gekookt. Huis doorgewerkt. En toen was het potje energie leeg.

Morgen ga ik uitslapen en brengt zorgkind dochter naar haar werk.
Nu hang ik wat op de bank. Zo mijn bed maar in denk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
He Bah, Lise, moet je nu nog langer wachten op de fisio.
Dan ook nog de wachtlijsten bij de pijnpoli, men loopt steeds meer en meer tegen de gevolgen van de corona aan, vind ik.
Zorg wat steeds maar weer en weer wordt uitgesteld.
Dreamer, ik zag het op tv Noord, dat is ook een enorme klap geweest.
Kwebbeltje, was de uitzending of was het een opname die je later hebt bekeken.
Nanku, je kan heel goed gelijk hebben, bij drukte dat dan vlucht dromen toe nemen.
Lientje, een stuk zelfstandig mogen werken op de afdeling, dat is toch heel erg goed, de reden is niet zo leuk, maar je hebt wel laren zien dat je het aan kan.
Jouw dromen slaan wel op het heden, alleen verpakt in oude beelden, die je bekent voorkomen.
Je vlucht, maar je draait je nu inmiddels wel om, en je kijkt en je schreeuwt, er komt haar op de keizen.

Vandaag een hele rij post weg gewerkt, verhuiskaarten, verjaardag kaarten verstuurt.
Van de wek toch nig even stof gehaald en ik mag weer prutsen.
Voor lezen heb ik nu geen geduld, ik moet bezig zijn.dus, mijn naaitafel en machines blijven staan tot volgende week zondag.
De honden hebben er geluk bij gehad, vandaag, drie keer een ronde lopen, waarvan een meer dan en uur lopen was.
Die liggen nu uitgeteld te slapen, en ik voel spieren, waarvan ik was vergeten,dat ik die ook had.

Hebben jullie dat nu ook, dat je je gaat ergeren aan al die beelden op tv, hoe goed wij het doen, in huis en buiten, zwaaien, bloemen brengen, muziek maken bij verzorging en verpleeghuizen ???
Enigste wat mij bij is gebleven, beeld van een hele oude vrouw, op haar zomerstoeltje bij de deuren van het verpleeghuis, zij wil haar man zien, nu al 7 weken hebben zij elkander niet mogen ontmoeten, nu zit ze daar, in haar eentje te protesteren.
Dan denk ik, er zijn zoveel mensen die al en oplossing hebben gemaakt, voor diverse veilige ontmoetingen.
Laat de leiding van dit huis,zich dan ook maar eens achter de oren krabben en wat gaan doen.
En niet uitstellen tot volgende week.

Waarom stoort mij dat, mijn schoonouders hebben bijna 5 jaar lang gescheiden moeten wonen, voor mijn schoonvader was er geen plek, geen huisje,in de buurt , toen zijn vrouw werd opgenomen op de afd somatiek.
Die pijn, verdriet, afschuwelijk was het.

Ik ben moe, depri, mijn filter werkt even niet goed meer.
Fijn dat zorgkind Fem naar haar werk brengt. Hoe gaat het met ze?
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
02-05-2020 21:48
Fijn dat zorgkind Fem naar haar werk brengt. Hoe gaat het met ze?
Dat wisselt. Nog steeds erg gek op elkaar maar ook regelmatig wat strijd.
Volgende week hebben ze 2 jaar verkering.
Zorgkind woont hier nu ook al dik twee jaar, de tijd gaat snel zeg.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Heftig hè hemke?
Ik heb daar ook veel moeite mee.
Wat heb jij het ook druk nog steeds zeg! Kan je wel wat ontspannen met dat naaien of is dat meer inspanning?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Fem slaapt nog steeds slecht overigens. Alleen thuis gaat het enigzins . Ze heeft al wel een telefonische intake met de psycholoog gehad. Maar geen idee eigenlijk wanneer haar volgende afspraak is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
02-05-2020 21:55
Heftig hè hemke?
Ik heb daar ook veel moeite mee.
Wat heb jij het ook druk nog steeds zeg! Kan je wel wat ontspannen met dat naaien of is dat meer inspanning?
Het ontspant mij, ik kan uren op mijn kamer zitten, heerlijk ontspanningmuziek op de mijn radiootje.
Dan gewoon knippen en naaien.
Gaat mij nu wat gemakkelijker af dan het schilderen.
Fijn, dat zorgkind, jouw dochter brengt en haalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer of ik op het verjaardaglijstje sta maar ik zou er wel graag op willen als dat kan.

Trigger, Eetstoornis.
Ik heb zojuist een appel gepakt, en gegeten (deze samen met een peren-waterijsje was extra eten vandaag).
Ontbijt en avondeten lukt redelijk (ontbijt is havermout, avondeten moet ik helft vd pannetjes leegmaken).

Was vergeleken met maandag, 100 gram afgevallen. Maandag vergeleken met de mandag daarvoor 2 kilo minder. Dus afvallen is nog wel 'bezig', maar geen 2 kilo 'gelukkig'. Man man, wat een hectiek hierzo. Ik wil koste wat kost geen slag in mijn neus..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Hemke, het was een oude aflevering van een programma, van een aantal jaar geleden. Ze interviewden daar 3 mensen maar ik was eigenlijk alleen benieuwd naar het verhaal van 1 van hen. Maar uiteindelijk heb ik de hele aflevering gekeken en ik was er echt van onder de indruk.

Ik kijk vooral veel luchtige programma's op tv nu. Reclames skip ik zoveel mogelijk. Anders word ik teveel getriggerd door al die nieuwsprogramma's.

Kohaku :hug: :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven