Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend van je knieën Dreamer. Vocht door het warme weer?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-08-2020 20:44
Mijn nek en schouders beginnen steeds meer op te spelen, ik begin ook meer uitstraling naar mijn armen en handen te krijgen.
Naast de pijn in de onderrug en de zenuwpijn daarvan is dat niet heel prettig.

Ik heb vanmiddag bij de fysiotherapeut aangegeven dat ik mijn oefenschema herzien wil hebben omdat de oefeningen minder goed gaan en ik bovendien al acht maanden hetzelfde riedeltje doe dus ik sowieso wel even wat variatie wil.
Jij ook sterkte Lise

Ik doe bij de fysio krachttraining om rug/buikspieren te versterken, is ook iedere keer het zelfde rondje, afhankelijk van de pijn met iets meer of minder kilo’s. Voor mij is dat niet zo’n probleem.
Maar als zoals bij jou de oefeningen te zwaar worden moet er wel ingegrepen worden natuurlijk. Beetje raar dat ze dat zelf niet zien.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
06-08-2020 20:40
Vroeger wilde ik begraven worden, maar sinds ik hoorde dat cremeren goedkoper is, wil ik het laatste.
Dat was ook voor mijn vader het argument voor cremeren en het feit dat hij geen ruimte wilde innemen.
Maar sinds mijn moeder is overleden en begraven is, is hij van gedachte veranderd. Vind hij een begrafenis of eigenlijk het graf wel mooi en indrukwekkend en wil hij nu bijgezet worden in het graf van mijn moeder.

Ik zelf neig naar begaven.
-Puck schreef:
06-08-2020 21:06
Jij ook sterkte Lise

Ik doe bij de fysio krachttraining om rug/buikspieren te versterken, is ook iedere keer het zelfde rondje, afhankelijk van de pijn met iets meer of minder kilo’s. Voor mij is dat niet zo’n probleem.
Maar als zoals bij jou de oefeningen te zwaar worden moet er wel ingegrepen worden natuurlijk. Beetje raar dat ze dat zelf niet zien.
Ik doe inderdaad ook krachttraining voor de buik-, rug- en beenspieren. Maar mijn situatie verslechterd alleen maar en er is 0 controle op de uitvoering, noch een evaluatie om eens te kijken hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-08-2020 21:30
Ik doe inderdaad ook krachttraining voor de buik-, rug- en beenspieren. Maar mijn situatie verslechterd alleen maar en er is 0 controle op de uitvoering, noch een evaluatie om eens te kijken hoe het gaat.
In dat geval moet je echt aan de bel trekken.
De bedoeling is dat je minimaal stabiel blijft of dat er verbetering is en geen verslechtering natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Er .ligt een mooie natuur begraafplaats tussen Rolde en Gieten.
Hilligen natuurbegraafplaats
Je kan er ook heerlijk rond lopen in het bos.
Mijn zus en zwager willen daar begraven worden.
Zelf wordt ik gecremeerd, heel simpel, een bakkie koffie in het gebouw van de begrafenisvereniging, wie wat wil zeggen kan dan een praatje houden.
Dan vertel ik naar het crematorium, via de achterdeur naar binnen en hup de oven in.
Mijn man denkt er net zo over.
Het as mag uit gestrooid worden, waar ik dagelijks loop.
hemke wijzigde dit bericht op 06-08-2020 22:04
2.94% gewijzigd
-Puck schreef:
06-08-2020 21:35
In dat geval moet je echt aan de bel trekken.
De bedoeling is dat je minimaal stabiel blijft of dat er verbetering is en geen verslechtering natuurlijk.
We gaan dus dinsdag even het schema onder de loep nemen en wat veranderingen aanbrengen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-08-2020 21:57
We gaan dus dinsdag even het schema onder de loep nemen en wat veranderingen aanbrengen.
Ik denk dat dat inderdaad verstandig is. Afwisseling in de oefeningen lijkt me sowieso beter
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
06-08-2020 22:03
Ik denk dat dat inderdaad verstandig is. Afwisseling in de oefeningen lijkt me sowieso beter
Inderdaad. Het idiote is wel dat collega-fysio het weleens geopperd heeft maar nooit de daad bij het woord gevoegd heeft.
Het laat nog maar eens zien dat je echt overal zelf achterheen moet.

Daarover gesproken. Ik stond vanmiddag op het punt een afspraak te maken bij de POH.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-08-2020 22:07
Inderdaad. Het idiote is wel dat collega-fysio het weleens geopperd heeft maar nooit de daad bij het woord gevoegd heeft.
Het laat nog maar eens zien dat je echt overal zelf achterheen moet.

Daarover gesproken. Ik stond vanmiddag op het punt een afspraak te maken bij de POH.
Maar niet gedaan?
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
06-08-2020 21:47
Er .ligt een mooie natuur begraafplaats tussen Rolde en Gieten.
Hilligen natuurbegraafplaats
Je kan er ook heerlijk rond lopen in het bos.
Mijn zus en zwager willen daar begraven worden.
Zelf wordt ik gecremeerd, heel simpel, een bakkie koffie in het gebouw van de begrafenisvereniging, wie wat wil zeggen kan dan een praatje houden.
Dan vertel ik naar het crematorium, via de achterdeur naar binnen en hup de oven in.
Mijn man denkt er net zo over.
Het as mag uit gestrooid worden, waar ik dagelijks loop.
Die bedoel ik denk ik.

Lise, logisch dat je wat variatie in de oefeningen wil. Misschien ook op dinsdag andere oefeningen dan donderdag.

Suzy, ik weet het niet. Ik denk dat het zitten met laptop op schoot ook een verkeerde belasting is voor m'n knieën.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie- schreef:
06-08-2020 19:44
Ik heb niet alles gevolgd. Ben weer eens gevloerd door rugpijn en moehoe.

Nanku, dat je nu werkt wil niet automatisch zeggen dat je kunt werken. Je komt nu elke keer bekaf thuis. Is het dan niet te zwaar? Ik zou dit heel goed bij de UWV arts aangeven.
:hug:
Later is nu
-Puck schreef:
06-08-2020 22:09
Maar niet gedaan?
Eh, nee
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-08-2020 22:16
Eh, nee
Foei. :biggrin:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer , het heet dan wel een laptop maar je hoeft dat niet letterlijk te nemen he? Laptop op tafel en een goede stoel is wellicht beter.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer schreef:
06-08-2020 22:12
Die bedoel ik denk ik.

Lise, logisch dat je wat variatie in de oefeningen wil. Misschien ook op dinsdag andere oefeningen dan donderdag.

Suzy, ik weet het niet. Ik denk dat het zitten met laptop op schoot ook een verkeerde belasting is voor m'n knieën.
Nu ik dit typ zit ik ook met mijn laptop nog even op schoot, maar ik probeer steeds vaker mijn laptop op tafel te zetten. Ik merk dat dat voor mijn houding ook veel beter is. Op de bank zit je al gauw onderuitgezakt.
lientje69 schreef:
06-08-2020 22:21
Foei. :biggrin:
He, het is al een stap verder dan eerst he.
Alle reacties Link kopieren
Jaa, maar ik vind aan tafel niet lekker zitten.., maar dit is ook niet handig, natuurlijk. Ik weet niet zeker of het daaraan ligt, want het is maar 1 knie, tenslotte.
Later is nu
Dreamer schreef:
06-08-2020 22:29
Jaa, maar ik vind aan tafel niet lekker zitten.., maar dit is ook niet handig, natuurlijk. Ik weet niet zeker of het daaraan ligt, want het is maar 1 knie, tenslotte.
Tja ik zit ook liever op de bank zo, maar dat is echt funest voor je lichaam uiteindelijk.
Vanavond buiten gezeten en verdorie acht muggenbulten rijker >:-(

Rotbeesten zijn het :whip:
Alle reacties Link kopieren
Matig nachtje.
Man was boos omdat ik snurkte blijkbaar. Dus ik kreeg steeds te horen: het is al 2 uur én slaap nog niet. Het is 4 uur en jij snurkt dus ik slaap nog niet.
Om 10 over 5 werd ik wakker omdat ik heel nodig moest en toen ben ik er maar uitgegaan. Wekker stond op kwart voor zes.

Vandaag dienst op een andere afdeling.
Ik heb aan andere collega een lijstje gevraagd met bijzonderheden.
Moet goed komen dus
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lise1985 schreef:
06-08-2020 22:59
Vanavond buiten gezeten en verdorie acht muggenbulten rijker >:-(

Rotbeesten zijn het :whip:
Hier ook al 3 bulten. Krengen :swear:

Succes met werken Lientje, goed dat je een lijstje met bijzonderheden hebt gevraagd.
Ik heb vannacht verrassend goed geslapen eigenlijk. Gisterenavond rond 23u naar bed gegaan, heb nog een tijdje met zus aan de telefoon gezeten. Viel snel in slaap voor mijn doen, met deze warmte. Maar mijn slaapkamer is lekker koel dus dat scheelt. De zon staat hier 's middags pal op mijn ramen dus als ik niks dichtdoe wordt het 1 grote sauna.

Afijn, dadelijk weer werken. Vanmiddag wat boodschappen halen voor de bbq en mijn werkgever nog even mailen. Verder hou ik het rustig. Hopelijk is het goed te doen bij de cliënten..
Sterkte Moyrrie :hug:

Succes met werken Lientje.

Fijn dat je goed geslapen hebt Kwebbel. Goed gesprek gehad met je zus?

Ik heb als een blok geslapen, wel weer gek gedroomd. Het is dankzij mij dat de Ziggo Dome er nog staat, aldus mijn droom :proud:
Veel last van mijn schouder en nek helaas.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het redden van de Ziggo Dome, Lise. Namens heel Nederland :lol:

Ik heb geloof ik ook wel goed geslapen. Was alleen de wekker vergeten te zetten. Hoorde vanmorgen mensen buiten praten en mopperde in mezelf dat die zo vroeg waren, keek op m'n klok en oooooh, blij dat die mensen buiten aan het praten waren zodat ik wakker werd :proud:
Ik word trouwens wakker van m'n eigen gesnurk :$

Werkze vandaag Lientje

Bij ons verrassend weinig muggen. In maart/april heel veel in huis, maar ook niet meer. Aan de ene kant zorgelijk, aan de andere kant lekker :sun:
(wel veel vliegen dan weer)

Ik zit trouwens op m'n werk mevrouw Van Dalen te wezen, oftewel: ik wacht op een antwoord, kan nu niet verder..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
06-08-2020 22:29
Jaa, maar ik vind aan tafel niet lekker zitten.., maar dit is ook niet handig, natuurlijk. Ik weet niet zeker of het daaraan ligt, want het is maar 1 knie, tenslotte.
Ik zit met de laptop op schoot altijd met mijn benen omhoog 😬. Misschien nog een idee?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven