Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
23-10-2018 08:33
Naproxen. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Heb redelijk geslapen, wel ongelooflijk droge ogen? Dus mn hoofd doet pijn.

Fijne dag iedereen!
Ja absoluut!
Ik heb jaren Naproxen geslikt, en het duurde heel lang voordat ik doorhad dat die vreselijke spierspasmen optraden nadat ik Naproxen had geslikt.
Toen mijn revadoc opmerkte dat Naproxen wel een erg ouderwetse NSAID was, ben ik naar de HA gegaan met het verzoek tot een moderne type. Ik slik nu (als het nodig is) Celecoxib. Geen spasmen meer gehad.

Het staat wel bij de bijwerkingen, dus het kan alsnog.
Maar het is de moeite waard om te proberen of je wat anders kunt krijgen, kijken wat er dan gebeurt.
Naproxen is nog redelijk gangbaar toch?
Ik word altijd verbaasd aangekeken als ik zeg dat ik meloxicam gebruik. Ik wil eigenlijk wel wat anders proberen, maar dat zal nu via de anesthesioloog moeten lopen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
[quote=lientje69 post_id=29161231 time=1540274080 user_id=180460]
Sterkte vandaag kwebbeltje.
Kohaku, nog kunnen slapen uiteindelijk?
:hello: Ambra! Alles goed?

Nou hup maar.... nee, niet goed.
Lijf doet het best goed, alleen zijn mijn armen en benen het niet eens met met mijn nieuwe actieve levensstijl :)
Meer pijn in die gewrichten.

Verder druk met ouders. De ene ouder heeft uitgezaaide blaaskanker, de andere ouder geheugenproblemen.
Geheel zelfstandig functionerend samen, ondanks hoge leeftijd.
Dat gaat nu veranderen. Hoe lang een en ander nog duurt, geen idee.
Alle hens aan dek voor broer en mij om hun te ondersteunen.
We hopen een woonvorm te vinden waar ze beiden kunnen wonen, en ook waar mijn ene ouder kan blijven als de ander er niet meer is.
Maar nu zijn ze nog te goed voor het een en al te slecht voor het ander.

Dus.. ik ben heel blij dat ik mij lichamelijk zoveel beter voel, en dat na zoveel jaar ook de mist in mijn hoofd is opgetrokken (het ene hangt dus echt met het ander samen) en dat ik er voor ze kan zijn.

Het kon er allemaal nog wel bij na wat we al gehad hadden dit jaar :( ..
Alle reacties Link kopieren
Nou, werd pas om 17.40 gebeld.
Niets uitgekomen, reumatoloog erg blij, ik vooral kwaad en gefrustreerd.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Jeetje Kohaku, en nu?
Zo dat is even een tegenvaller Kohaku :(
Alle reacties Link kopieren
Jep, dit gaat er een zware worden om te verwerken. Heb nog steeds geen brief van hand en pols centrum dus daar ging ze achter aan, krijg over twee weken een soort uitleg over hms door een verpleegster daar en daarna heb ik nog ergens een afspraak met de reumatoloog voor overige vragen.

Ik weet het niet verder, ik geloof nog steeds niet dat dit het is, maar ik ga het eerst allemaal laten bezinken.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
De reumatoloog zegt dus nu eigenlijk dat het HMS is en geen reumatische aandoening?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ze was nu nog aan het testen op autoimuun ziektes, die mijn klachten en allergieën zou verklaren, en ik me echt wel heel goed in kon vinden.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wanneer krijg je daar de uitslag van?
Alle reacties Link kopieren
Dat was vandaag 😋
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Oh sorry, verkeerd gelezen dan. Of beter, verkeerd geïnterpreteerd.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-10-2018 19:52
Naproxen is nog redelijk gangbaar toch?
Ik word altijd verbaasd aangekeken als ik zeg dat ik meloxicam gebruik. Ik wil eigenlijk wel wat anders proberen, maar dat zal nu via de anesthesioloog moeten lopen denk ik.
Hartstikke goedkoop denk ik, waarschijnlijk zal het patent al lang verlopen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ambra, wat een ellende. En je had al genoeg gehad. :hug:
Sterkte met alles. :lips:

Kwebbeltje, ik ga even lezen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Kwebbel, pb terug

Kohaku, betekent dit dan nu dat je officieel HMS hebt of weten ze het gewoon helemaal niet wat je hebt?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje, ik heb officieel de diagnose HMS al waren ze nu nog verder aan het kijken of er nog iets anders in het spel was.

Ik vind het erg moeilijk, vooral omdat HMS vaak word afgedaan als hypermobiliteit maar dat is het niet alleen.

Ik ga zaterdag trouwens voor een opvouwbare rolstoel kijken, mijn oom blijkt er een te hebben staan. Kwam mn moeder ineens mee. Fijn maar ook moeilijk, plus "huh je bent toch alleen maar hypermobiel?" Komt bij zulke dingen vaak om de hoek kijken.

Ik lig in bed ik ben kapot.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Lientje ik stuur je morgen even een pb terug. Ik ga nu naar bed.

Kohaku ik merk dat inderdaad ook. Krijg ook vaak reacties van mensen, waaruit blijkt dat ze niet weten wat HMS inhoud. Daarom vertel ik het ook niet tegen iedereen, want dan moet je het tig keer uitleggen.
Laatst zei een familielid ook (nadat ik terug was uit het ziekenhuis) "Oh, dus als je de uitslag dan krijgt, is het misschien wel chronisch dan?"

Op dat moment sta ik dan echt zo verbijsterd te kijken.. Ik heb er maar niet op gereageerd.
Nou de pijn in mijn nek gaat nu ook naar links. Donderdag maar afspraak maken die hopelijk in de ochtend kan, want in de middag om 15.00 afspraak met nieuwe arts die mijn psychiater vervangt, en spver.



Sorry het te moeten zeggen, ik voel me minder veilig hier, vooral omdat er ineens nieuwe schrijvers bij komen. Nou ja meelezers die zich ineens bekend maken en dan niet meer terug komen. Dit is mijn probleem, dus voel me niet veilig meer hier. Dus ik ga vanaf nu alleen maar hebben over koetjes en kalfjes de os en de ezel.
Nartjie, ik hoop niet dat je op mij doelt.

Het voelt als meelezer een beetje gek om ineens ‘in te breken’ in al lang lopende gesprekken.

Bovendien heb ik wegens mijn ziekte weinig energie tot mijn beschikking. En was vandaag zo’n dag dat ik alle energie voor andere dingen nodig had.

Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Vandaar ook mijn vraag hoe jullie staan tegenover nieuwe deelnemers.

Oude deelnemers gaan uiteraard voor. Dus als je wil dat ik me terugtrek, dan doe ik dat uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
23-10-2018 21:49


Sorry het te moeten zeggen, ik voel me minder veilig hier, vooral omdat er ineens nieuwe schrijvers bij komen. Nou ja meelezers die zich ineens bekend maken en dan niet meer terug komen.
Mijn excuses, ik begreep uit de OP dat daar ruimte voor was, maar ik wil niemand in de weg zitten. Ik zal weg blijven :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Begrijpelijk Nartjie, ik loop er soms ook tegenaan.

Ik voel me onderhand een klager, merk dat ik nog steeds moeite heb met accepteren.
Nartjie: maar iedereen kan sowieso meelezen, het is een openbaar forum.
Ik vind zelf dat iedereen gewoon moet kunnen meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic loopt al jaren. Minstens 10 jaar. Altijd is iedereen die kwam aanwaaien, gastvrij onthaald. Het zou jullie sieren als je die gastvrijheid waar je zelf ooit gebruik van maakte, ook naar anderen toont.
Eens met Cecium dus.
Ik dacht, wat is het topic rustig! Al 12 uur geen nieuwe posts. Maar er is een nieuw topic. :idee:

Het lijkt mij logisch dat iedereen hier mee kan lezen en schrijven. Maar daarom vind ik het des te leuk dat er hier continue een fijne sfeer is. Ik heb me hier nog nooit onprettig benaderd gevoeld en vind dat nieuwe mensen die kans ook moeten krijgen. :heart:

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik je gevoel niet snap hoor Nartjie, ik herken het wel. Maar misschien kun je dit wel als iets positiefs zien over een tijdje. :hug:
Cesium, ik zag gister trouwens dat ik nog een PB had van jou waar ik geen melding van gekregen had maar daar reageer ik later nog even op. Ik dacht ik kan wel PB’en maar dan ga ik hier checken of je dat wil lezen. :-P)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven