Wij leven met chronische pijn - vervolg

donderdag 16 mei 2019 om 22:53
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
vrijdag 14 juni 2019 om 10:44
Ah nee Lientje. Wat ontzettend verdrietig zeg voor jullie. Is het dan niet beter om de operatie nog wat verder uit te stellen zodat ze wel aan de opleiding kan beginnen? Halverwege het jaar even pauzeren is vaak makkelijker.

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 14 juni 2019 om 13:47
Oh nee, ben een beetje verdrietig. Ze gaan de klas van mijn jongste voor een deel opsplitsen komend jaar. Dacht net van de week, als ze die klas maar zo laten. Het is zo’n leuke klas. En uitaard is mijn dochter een van het vierde deel dat eruit gaat. Ik snap de argumenten maar vind het wel verdrietig.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 14 juni 2019 om 15:02
Kan niet. Haar mond is nu operatieklaar. Dan moeten ze weer helemaal opnieuw beginnen met beugel afstellen enz
En haar kaak slaat nu al regelmatig op slot. Te lang uitstellen heeft als gevolg dat het eten steeds lastiger wordt. Gezien haar anorexia verleden niet echt verstandig, ze is al niet al te zwaar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 14 juni 2019 om 15:04
Wat is dan de reden dat ze het nu toch uitstellen?lientje69 schreef: ↑14-06-2019 15:02Kan niet. Haar mond is nu operatieklaar. Dan moeten ze weer helemaal opnieuw beginnen met beugel afstellen enz
En haar kaak slaat nu al regelmatig op slot. Te lang uitstellen heeft als gevolg dat het eten steeds lastiger wordt. Gezien haar anorexia verleden niet echt verstandig, ze is al niet al te zwaar.

vrijdag 14 juni 2019 om 15:09
Geen anesthesieverpleegkundigen beschikbaar. De ok sluit de zomer voor alle ingrepen
Schijnt bij alle ziekenhuizen zo te zijn momenteel. Heb bijvoorbeeld al gebeld naär Leiden, daar zou ze pas in december kunnen

vrijdag 14 juni 2019 om 15:10
Je zorgverzekeraar al ingeschakeld? Bij mij in de regio wordt gewoon geopereerd hoor.
vrijdag 14 juni 2019 om 15:12
Ja en we zijn hier al vanaf januari mee bezig. Hebben het al verplaatst naar een ander ziekenhuis omdat het bij ons ziekenhuis afgezegd werd. Om dezelfde reden. En nu hier dus ook weer.
Dochter zit er emotioneel héle maal doorheen.
Heeft al haar werk uitgepland ( dus nu geen werk en inkomsten deze zomer) en met haar nieuwe studie start ze dus ook op achterstand.
vrijdag 14 juni 2019 om 15:17
Probleem is dat ze helemaal opnieuw de screening moet doorlopen. En dat kost wachttijd. Tegen de tijd dat ze dan aan de beurt is , is ze het hier ook.
En dat ze vanwege haar schisis bij een bepaald team zit is het tweede probleem. Financieel is de vergoeding geregeld voor dit team. Dan moet dat ook allemaal opnieuw aangevraagd. Kost tijd dus heeft allemaal geen zin.
En wij hebben Univé . Die is niet zo actief in zorgbemiddeling helaas...

vrijdag 14 juni 2019 om 15:18
Ik zou hiervan evengoed wel melding maken bij de klachtenafdeling. Het is van de zotte dat je dochter nu zo lang moet wachten. Dit is absurd als het echt alleen vanwege een gebrek aan anesthesie-verpleegkundigen is.lientje69 schreef: ↑14-06-2019 15:17Probleem is dat ze helemaal opnieuw de screening moet doorlopen. En dat kost wachttijd. Tegen de tijd dat ze dan aan de beurt is , is ze het hier ook.
En dat ze vanwege haar schisis bij een bepaald team zit is het tweede probleem. Financieel is de vergoeding geregeld voor dit team. Dan moet dat ook allemaal opnieuw aangevraagd. Kost tijd dus heeft allemaal geen zin.
En wij hebben Univé . Die is niet zo actief in zorgbemiddeling helaas...
vrijdag 14 juni 2019 om 15:21
Gaan we ook doen.
Volgens zeggen is dit het probleem op de ok 's
Schijnt momenteel overal in het land zo te zijn
Welke regio zit jij dan? Dat het bij jullie niet zo Is?
Want heel Noord-Holland is er een groot probleem hoor. Leiden en Amsterdam ook.

vrijdag 14 juni 2019 om 15:26
Je hebt een pb

vrijdag 14 juni 2019 om 17:14
Ja, eens.
De afspraak staat tenslotte al een tijdje. En zoals je zegt: je dochter heeft zich er aan alle kanten op voorbereid.
Later is nu
vrijdag 14 juni 2019 om 17:18
Ik heb dus met allerlei brillen (gewoon stel uit schap gehaald) selfies gemaakt en naar oudste gestuurd. Daar kwam een winnaar uit. Toen begon een vrouw in de winkel met haar dochter zich ermee te bemoeien (eerlijk is eerlijk, ik bemoeide me eerst met hen
) en raakte ik weer in de war. Hield me toch aan bril, uitgekozen door oudste. Vervolgens bleek uit de oogmeting dat mijn ogen gewoon helemaal niet zijn verslechterd.
"Hiervoor hoeft u geen nieuwe bril aan te schaffen" aldus de verkoper zeer oneconomisch voor zijn winkel. Mijn zonnenbril is dus inderdaad wel op een oudere sterkte, maar daar doe ik het al 4 jaar mee. Dus ben weer weggegaan, want met m'n huidige bril ben ik eigenlijk wel heel blij nog.

"Hiervoor hoeft u geen nieuwe bril aan te schaffen" aldus de verkoper zeer oneconomisch voor zijn winkel. Mijn zonnenbril is dus inderdaad wel op een oudere sterkte, maar daar doe ik het al 4 jaar mee. Dus ben weer weggegaan, want met m'n huidige bril ben ik eigenlijk wel heel blij nog.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Later is nu