Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Je zit wel in een prachtige stad hoor, Dreamer. Wij zaten destijds in een hotel vlakbij het hoofdstation. Ideaal plekje. Veel met de tram gedaan maar sommige stukken moet je gewoon lopen.
Denk dat uitkijkpunt waar je het over had? Was dat met dat kasteel? Wij waren er toen met 40 graden. Dus ieder twee liter water mee. En wij maar naar boven sjouwen (was nog pre-mobiel internettijdperk, moesten toen echt naar een internetcafé om het volgende deel van de reis te boeken). Prachtige tocht, sjouw sjouw. Flinke wandeling (5km is veel in die hitte). Komen we boven aan. Helemaal bezweet. Komt er pendelbusje aangereden :rofl: Hahaha!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dan blijven jullie eerst een paar dagen lekker liggen, Dreamer. Aan het Balatonmeer?

We zijn benieuwd Severus!
Jaa sorry ik eerst even uitgeslapen haha.

Heb de afgelopen dagen vluchtig meegelezen omdat ik het druk had. Maar Dreamer jullie vakantie klinkt goed. Heerlijk toch ook om eerst even een paar dagen bij te komen en dan weer dingen te gaan zien.

Lientje gaat het allemaal met het mantelzorgen en lukt het ook nog om een beetje aan jezelf te denken?

Lise sterkte.

Iedereen die ik vergeet sterkte.

Hier was het erg gezellig gisteravond, super leuk gepraat. In het begin even ongemakkelijk, zijn allebei niet heel goed in daten haha. Maar uiteindelijk geen gebrek aan gespreksstof, die film die we zouden kijken hebben we niet eens meer aangezet. Hij ging om half 3 toch maar naar huis want hij had niet echt spullen meegenomen omdat ie niet gerekend had op blijven slapen. Maar echt een topavond, als het goed is komt hij binnenkort met een nieuwe datum.
"After all this time?" "Always."
lientje69 schreef:
06-07-2019 06:33
Nartjie, kan je die organisatie die je tuin heeft opgeknapt niet opbellen om te vragen of ze het afval nog weghalen?
En verder zou ik dan toch weer eens de huisarts vragen je medicijnen te geven voor je schildklier.
Of zitten de waardes net op de grens? ( dat is bij mij altijd zo en dan krijg ik niks)
Net wat Dreamer zegt, je ondervind er toch last van?

Ik ga dochter naar werk brengen ( laatste keer voor haar ingreep, fingers crossed dat het doorgaat, zal zó blij zijn als het woensdagavond is)
Daarna latten halen voor het aftimmeren van de slaapkamers ( hoeken afwerken) en dan boodschappen. Vanmiddag weer dochter ophalen en nog naar moeder. Vol programma weer.
Morgen uitslapen, heerlijk. Kijk er nu al naar uit.

Kwebbël, fijne vakantie!

Cesium, hier krijgen we vanmiddag een flinke plens water als ik de buienradar mag geloven.
Goed voor de tuin. Die is gortdroog

Dat kan pas maandag. En woensdag spreek ik spver en gaan we proberen om bijzondere bijstand aan te vragen.
Severus: dat klinkt goed! Had je bij jou thuis afgesproken?

Nartjie: ik hoop voor je dat je bijzondere bijstand krijgt.
nartjie schreef:
06-07-2019 13:26
Dat kan pas maandag. En woensdag spreek ik spver en gaan we proberen om bijzondere bijstand aan te vragen.
Ik ga voor je duimen dat het lukt nartjie!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Mantelzorgen gaat goed cesium.
Moeder gaat goed vooruit, over een week of 2, 3 , kan ze alles zelf weer denk ik.
De ene dag ga ik heen, de andere dag zus.
Ik ben meer van het regelwerk en boodschappen , dat vindt zus niks, die is meer van de poets.
Dat laatste heb ik een hekel aan, dus de taken zijn goed verdeeld.
Tijd voor mezelf , nou nee, niet echt op dit moment.
Af en toe een gestolen uurtje ( zoals nu)

Man is al eerder naar huis gekomen en is nu de kamer van dochter aan het afmaken. Dus vanmorgen stond ik om half 8 al latten te zagen en een aanhanger te laden. :proud:
Daarna boodschappen, huishouden, avondeten maken( zoon hielp , dat scheelde) en toen naar moeder. Daar de was en met haar om boodschappen. Dochter ophalen, naar de winkel om lampen voor haar kamer en nu zit ik aan mijn middageten. Wat laat als je om 6 uur 's morgens bent opgestaan.

Maandagavond heb ik de eerste keer cursus. Dan ga ik ( hoop ik) leren ontspannen.
Heb ik wel nodig. Voel me als een opgedraaide veer.
lientje69 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 16:02
0.10% gewijzigd
Wow Lientje, wat heb je weer veel gedaan vandaag.
In ieder geval moet je maandagavond tijd maken voor je cursus. Kun je niks anders doen in die tijd. Ik ben benieuwd of ze jou kunnen leren ontspannen.
Ik vind dat zelf ook nogal moeilijk en dan doe ik nog niet de helft van wat jij doet.
Klinkt leuk Severus!

Goed verdeeld bij jou en je zus Lientje. Ik ben in geen van beide goed maar regel liever dan dat ik poets :biggrin:

We hebben dus eigenlijk nog niet zoveel gedaan. Pakken zo de metro de rivier over. Uitkijkpunt is een terras Suzy, dus daar kunnen we gelijk zitten. En gisteren met mobiel op zich mooie foto's langs de rivier gemaakt. Dat moet het dan maar zijn.

Ik ben duizelig :-(
Later is nu
Dreamer, op die camping , zit je dan ïn een tent die 3 weken?
Lijkt me niet echt ontspannen dan.

Ik heb met dochter net de operatie en opnamefolders doorgelezen.
Lachen. Ze mag geen alcohol en drugs gebruiken op de afdeling. Nee. Echt???? :rofl:
cesium24 schreef:
06-07-2019 15:31
Wow Lientje, wat heb je weer veel gedaan vandaag.
In ieder geval moet je maandagavond tijd maken voor je cursus. Kun je niks anders doen in die tijd. Ik ben benieuwd of ze jou kunnen leren ontspannen.
Ik vind dat zelf ook nogal moeilijk en dan doe ik nog niet de helft van wat jij doet.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Morgen ook een soort me time.
Brunch met collega's. Nu hoeven dat soort dingen niet echt van me ( ben niet zo'n sociaal dier, wel in mijn werk maar in mijn vrije tijd huismus ik het liefst zeg maar.)
Maar goed. Dan ben ik er ook een paar uur uit.
Hoewel ik er écht helemaal geen zin in heb, zal het vast wel leuk zijn.

Man is zojuist vertrokken voor een klusje bij een buurman. Die had elektra problemen. Dus nu ook rust voor me.
Kan het wel gebruiken, want zoals ik al schreef, alle spieren in mijn lichaam staan zo gespannen als een veer.
Om van mijn piekerhoofd maar even te zwijgen.
Ik schrijf wel, het gaat goed, maar zo gauw als ik er écht bij stil ga staan hóe ik me echt voel, dan realiseer ik me dat het dus helemaal niet zo goed gaat met me.

Dubbel dus. Mijn lïjf heeft rust nodig. Maar mijn hoofd wil bezig zijn. Zodat ik niet hoef te voelen...
Snappen jullie het nog of ben ik nu erg warrig?
Severus, dat klinkt als een date met potentie! :thumbsup:
Ik snap het helemaal Lientje, :hug:
Lientje ik snap helemaal wat je bedoelt. Probeer hoe moeilijk ook aan jezelf te blijven denken.

Ik heb best pijn in mijn rug op dit moment. Laatste schoolweek is altijd veel sjouwen, veel opruimen, veel 'hangen' en de spanning is behoorlijk in mijn rug gaan zitten helaas.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar hadden inderdaad bij mij thuis afgesproken. Zit zeker potentie in denk ik, het voelt goed, voelt nog steeds relaxed en hij appte vandaag al dat er zeker een vervolg komt, ook al is hij dus niet echt van het appen.
Vandaag was echt een dip, zowel fysiek als mentaal. Morgen bijtijds het bed uit want ik moet mee een trekker ophalen.
Verder houdt het bezwaar bij het UWV me bezig en wil ik gewoon rust en tijd voor mezelf. Ik wil een leuk leven leiden.
Dreamer schreef:
05-07-2019 17:00
Maar wij denken dus dat je al klachten hebt, zoals pijn, vermoeidheid en overgewicht
Ik moet dit even kwijt.
Door bovenstaande reactie heb ik het gevoel/idee dat jullie denken dat ik een aaanstelster ben, dat ik helemaal nooit pijn heb (gehad)
Alleen maar omdat ik nu pas vertel dat ik een trage schildklier heb. Ik heb dit nooit benoemd omdat ik er vanuit ging dat er niet meer op werd getest. Toen ik nog bij de POH zat kon ik het zien op het lab briefje. Maar sinds ik bij internist zit, is het lab briefje veranderd en weet ik niet dat ik er nog steeds op werd getest.
De internist heeft het ook nooit benoemd bij de uitslagen, toevallig afgelopen donderdag.

De overgewicht heb ik er zelf aangegeten, de pijn had ik al nog voordat ik wist dat ik trage schildklier heb. , en vermoeidheid? Geen idee.

Eerlijk gezegt, ik weet niet eens meer of ik hier nog thuis hoor.
Nartjie: dat denk ik helemaal niet. Ik maak me alleen zorgen (en Dreamer ook) dat je misschien niet de juiste behandeling krijgt. Maar die krijg je dus wel.
Je weet dat je bij ons hoort, al heel lang. Geen zorgen maken, :hug:
Ik heb zo’n enorme hoofdpijn. Ik kan wel schrijven maar ik kan niet lezen. Heel gek. Al een paar dagen zo erg hoofdpijn dat ik zo’n last heb. Net of mijn medicijnen niet werken ofzo. Morgen mijn neuroloog bellen en maar even vragen of ze wat kunnen weghalen uit mijn hersens want dit gaat niet goed.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
07-07-2019 10:56
Ik heb zo’n enorme hoofdpijn. Ik kan wel schrijven maar ik kan niet lezen. Heel gek. Al een paar dagen zo erg hoofdpijn dat ik zo’n last heb. Net of mijn medicijnen niet werken ofzo. Morgen mijn neuroloog bellen en maar even vragen of ze wat kunnen weghalen uit mijn hersens want dit gaat niet goed.
Wat naar Suzy. Heb je dit vaker zo? Anders morgen echt bellen, iets weghalen zullen ze wel niet doen maar even laten nakijken is misschien verstandig.
nartjie schreef:
07-07-2019 10:46
Ik moet dit even kwijt.
Door bovenstaande reactie heb ik het gevoel/idee dat jullie denken dat ik een aaanstelster ben, dat ik helemaal nooit pijn heb (gehad)
Alleen maar omdat ik nu pas vertel dat ik een trage schildklier heb. Ik heb dit nooit benoemd omdat ik er vanuit ging dat er niet meer op werd getest. Toen ik nog bij de POH zat kon ik het zien op het lab briefje. Maar sinds ik bij internist zit, is het lab briefje veranderd en weet ik niet dat ik er nog steeds op werd getest.
De internist heeft het ook nooit benoemd bij de uitslagen, toevallig afgelopen donderdag.

De overgewicht heb ik er zelf aangegeten, de pijn had ik al nog voordwat ik wist dat ik trage schildklier heb. , en vermoeidheid? Geen idee.

Eerlijk gezegt, ik weet niet eens meer of ik hier nog thuis hoor.
Integendeel juist nartjie. Het is zoals cesium zegt. We maken ons juist zorgen. Dat je daarvoor ook al pijn had weten we, maar een traag werkende schildklier kan klachten ook verergeren. En we zouden graag zien dat je daarmee geholpen wordt door een arts. Het is juist bezorgdheid. Probeer eens anders te lezen en niet alles gelijk als een aanval te zien! Zo is het nl absoluut niet bedoeld! :hug:
cesium24 schreef:
07-07-2019 11:16
Wat naar Suzy. Heb je dit vaker zo? Anders morgen echt bellen, iets weghalen zullen ze wel niet doen maar even laten nakijken is misschien verstandig.
Schrijven ging dus ook niet helemaal goed, bedoelde liquor ;) met een lumbaal want heb het idee dat de druk erg hoog is. Ik heb mijn rechterhand ook niet goed onder controle, dwz de fijne motoriek. Normaliter kan ik heel snel met duim al mijn vingers aanraken, heen en weer maar nu stokt het halverwege. Kon ook niet goed praten vanmorgen, niet op woorden komen, kon bij het lezen niet begrijpen wat er stond en die hoofdpijn was echt zo erg dat ik knock-out ging, tot twee keer toe.
Heftig suzy. Schakel je wel een arts in?
Ik ga zo naar het ziekenhuis voor een lange dag met allemaal onderzoeken.
Ik hoop dat het wat oplevert en ze iets kunnen doen aan die vreselijke migraine.
Succes vandaag cesium.

Suzy ook sterkte. Hopelijk kunnen ze iets voor je doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven