Gezondheid alle pijlers

Winderigheid voorkomen?

13-05-2014 00:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele erge last van winderigheid het is best een vies onderwerp en ik praat er dan ook niet graag over. Ik heb van alles al geprobeerd zoals het langzaam eten, de bruinen bonen overslaan enz. Maar het wilt maar niet minderen. Ik vroeg me dan ook af of er bepaalden medicijnen zijn die het doen afremmen. Want ik laat meer dan de normale hoeveelheid winden en daar word ik altijd heel onzeker van.

Heel erg bedankt als iemand me wilt helpen en sorry voor het "vieze" onderwerp.
Ik had ook in het begin enorme onschuldige klachten zoals enorme winderigheid en borrelende buik. Dit duurde een tijdje voordat de buikpijn erger werd. Ik had uiteindelijk een intolerantie.

Maak een afspraak met je huisarts. Neem het eetdagboek mee en probeer ook de momenten van de klachten goed op te schrijven. Als je een goede arts hebt dan zal hij wat bloedonderzoek willen doen op de meest voorkomende intoleranties en even kijken hoe je ervoor staat en daarnaast een ontlastingsonderzoek. Wacht dat beide even af. Mocht daar niks uitkomen, je voelt verder gezond/goed neem ik aan? Dan heb je misschien wel prikkelbare darmen. Dit kan je het beste met een diëtist bespreken en proberen welke voedingsmiddelen voor jou niet kunnen.
Verder voel ik me helemaal goed ja, geen klachten voor de rest. Ik zal een afspraak maken met de huisarts en ik hoop dat zij me verder kan helpen. Ik zit er al jaren mee, maar nu voel ik me er steeds onzekerder over. Ik hoop dat de huisarts me verder brengt en met een oplossing komt.
Geen kwark of vruchtenyoghurt eten.
Ik eet geen kwark of vruchtenyoghurt. Dit probleem heeft mijn moeder ook altijd dus misschien is het wel gewoon genetisch.
waarom voorkomen? Winden zijn gezond, het betekent dat je lekker veel goede bacterieen in je darmen hebt. Lekker van je af knetteren dus
Geen zetmeel en gist. (Brood!)
Geen brood? Dat wist ik niet! Ik zal daar vanaf nu ook op gaan letten
Schrap ondertussen niets uit je dieet. Eet gewoon normaal. Mocht jr gevoelig zijn of intolerant zijn dan moet dat wel aangetoond kunnen worden. Bijv met gluten zoals bij mij.
quote:anoniem184602763 schreef op 13 mei 2014 @ 00:54:

Volgens mij bestaat er wel een medicijn tegen, deflatine ofzoiets. Verder, als je er heel erg mee bezig bent word je onrustig en nerveus, en dat kan weer de winderigheid veroorzaken. Dan wordt het een vicieuze cirkel.

Het is verschrikkelijk als je er last van hebt.

Ik heb er nu met de feestdagen extra veel last van, eet nog niet eens zo heel raar maar toch kerstbrood met spijs enne steengrill met mager vlees.

1e kerstdag steengrill............was erg lekker, heb bewust niet al te veel gegeten enne op een gegeven moment ik sta op en laat me toch een wind, ik voelde m helemaal vanaf mijn maag naar beneden trekken, zo lijkt het dan, het erg is dat het erg luidruchtig is, een klein voordeeltje je ruikt helemaal niets, maar ja schamen doe je je wel natuurlijk ( ik zat nu gelukkig met mijn kinderen dat scheelt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven