Gezondheid alle pijlers

Winderigheid voorkomen?

13-05-2014 00:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele erge last van winderigheid het is best een vies onderwerp en ik praat er dan ook niet graag over. Ik heb van alles al geprobeerd zoals het langzaam eten, de bruinen bonen overslaan enz. Maar het wilt maar niet minderen. Ik vroeg me dan ook af of er bepaalden medicijnen zijn die het doen afremmen. Want ik laat meer dan de normale hoeveelheid winden en daar word ik altijd heel onzeker van.

Heel erg bedankt als iemand me wilt helpen en sorry voor het "vieze" onderwerp.
Volgens mij bestaat er wel een medicijn tegen, deflatine ofzoiets. Verder, als je er heel erg mee bezig bent word je onrustig en nerveus, en dat kan weer de winderigheid veroorzaken. Dan wordt het een vicieuze cirkel.
Some flies are too awesome for the wall
Heb je al probiotica geprobeerd? Een vriendinnetje vertelde me daar erg gebaat te zijn.

Bij de apotheek verkopen ze goede soorten met meerdere bacteriestammen. Hopelijk helpt het.
quote:Cheery schreef op 13 mei 2014 @ 02:04:

Heb je al probiotica geprobeerd? Een vriendinnetje vertelde me daar erg gebaat te zijn.

Bij de apotheek verkopen ze goede soorten met meerdere bacteriestammen. Hopelijk helpt het.

Hier sluit ik me bij aan.

Ik heb af en toe last van winderigheid en een opgeblazen gevoel.

Dan zit er gewoon van alles niet lekker daar binnen.

Probiotica helpt mij altijd.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Al een eetdagboek bijgehouden?

Ik krijg last als ik E621 binnen krijg. Zit in pakjes en zakjes, vleesbeleg voor op brood, snacks chips, cup-a-soup enz enz
Been there, done that, got the T-shirt.
Zo min mogelijk bubbels en prik drinken. Ook geen Spa Rood en cola dus. Dit overstimuleert de darmen.
Al eens geprobeerd te minderen/stoppen met zuivelproducten. Daar zou het ook door kunnen komen.
En sommige hebben last bij gebruik van zoetstoffen.
Been there, done that, got the T-shirt.
En tofu zou ik ook skippen. Hier gaan veel mensen ook van winden.
Venkelthee werkt bij mij goed
Melk schrappen. Verder zou je volgens de chinese geneeskunde dampvormend voedsel eens kunnen vermijden. Even uit mijn hoofd; bananen, pinda´s, varkensvlees, yoghurt (er zijn er nog één of twee maar die at ik nooit dus die heb ik niet in mijn geheugen opgeslagen).

Is inderdaad een genant probleem .

Ik dronk per dag minstens een halve liter melk en dan nog de melk die je in de koffie doet, yoghurt, kaas.. was gewoon teveel. Sinds ik geen melk meer drink, in mijn koffie lactosevrije melk gebruik en yoghurt niet meer koud uit de koelkast eet maar op kamertemperatuur, is het een stuk minder geworden. Waarschijnlijk zou het nog minder worden als ik de yoghurt helemaal zou schrappen, maar het is mijn alternatief voor lekkere trek.
Hou eens een lijstje bij met wat je eet en wanneer het het ergst is.

Misschien heb je ook een prikkelbare darm en reageer je heftig op bepaalde voedingsmiddelen.

Zo kwam ik erachter dat aardappelen en pasta's bij mij de grootste boosdoeners zijn (winderigheid, opgeblazen buik en een half uur na de maaltijd rennen naar de wc:s).

Sinds ik dit heb geschrapt (of iig héél weinig eet) is t stukken beter.

Succes, het is inderdaad echt vervelend!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
bepaalde etensmiddelen kunnen bij sommige mensen klachten geven. Ui bijvoorbeeld, wat bijna overal inzit.

Probeer eens of het FODMAP dieet verlichting geeft

http://fodmapdieet.nl/pdf/Lijst%20met%2 ... m-rijk.pdf
Ik zou naar de HA gaan, zoals je hierboven kan zien zijn er heel veel redenen (of voedingsmiddelen) waar je last van kan krijgen.
Probeer het eens een tijdje zonder zuivel, dat is voor veel mensen echt roffelkontspul.
quote:Annapalona schreef op 13 mei 2014 @ 09:07:

Ik zou naar de HA gaan, zoals je hierboven kan zien zijn er heel veel redenen (of voedingsmiddelen) waar je last van kan krijgen.die gaat toch eerst vragen om eliminatie dieet te proberen.
quote:smulrol schreef op 13 mei 2014 @ 10:08:

[...]

die gaat toch eerst vragen om eliminatie dieet te proberen.Lijkt me handiger om dat samen met HA te doen dan zelf maar beetje te rommelen. Zeker als ze zo'n last er van heeft.
Naar de HA. Het kan prikkelbare darm syndrome zijn.

Ik heb ook PDS. Prima mee te leven als je weet wat je wel en niet moet eten.

Zoals je al las kan het van veel dingen komen.

Zelfs van te weinig eten. Lucht krijg je dan.

Een eetdagboek is slim. Daar zal de HA ook vast om gaan vragen.

Bij erge winderigheid of opgeblazen neem ik een rennie deflatine.

Dan is het nog een keer flink " ontladen" en weg. ( ooh de opluchting haha)
Zuivelproducten eet ik niet en een dagboekje bij houden heb ik jammer genoeg ook al meerdere keren gedaan. De cola en sinas laat ik ook altijd staan. Ik zal een gaan kijken voor probiotica klinkt belovend
Ik zal ook langs de HA gaan en kijken wat zij erover gaat zeggen en wat ik moet gaan doen.
Venkelthee werkt bij mij ook heel goed tegen winderigheid.
daslook, van dr vogel.
wij slapen nooit.
Beano schijnt effectief te zijn.

Het bevat een natuurlijk enzym dat gasvorming voorkomt.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb vaak gehoord dat het goed werkt. Ik geloof alleen niet dat het hier verkrijgbaar is, dus je zult het online moeten bestellen.

Op hun website staan ook meer tips en informatie.
Geen kauwgom eten en opletten dat je bij het praten niet te veel lucht naar binnen slikt. Er zijn trouwens wel pilletjes via de ha te krijgen.
Bij mij hielp er niets tegen.

Totdat ik melk en alles waar melkbestanddelen in zitten, uit mijn dieet schrapte. Binnen twee weken was ik er helemaal vanaf, voor altijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven