Gezondheid alle pijlers

witte troep na trekken kies

12-06-2014 17:53 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week is mijn kies getrokken en gehecht, de wond geneest goed, maar is vies wit spul op de plek gekomen. De smaak is echt heel goor. Ik heb al gebeld met de tandarts-assistente en van de tandarts mag ik niet spoelen, maar mag ik voorzichtig met een gaasje wat wegvegen. Nou heb ik gegoogled en het is misschien necrotisch weefsel, dus geen ontsteking, maar juist een teken dat het goed heelt?

Iemand ervaring mee? Ook nog tips wat ik kan doen. Ik werd vannacht de hele tijd wakker van de vieze smaak.
Wanneer ik necrotisch weefsel Google en dan afbeeldingen kijk zie ik maden op wonden? Shit, waarom heb ik dat opgezocht????
Waarom mag je niet spoelen? Ik kreeg juist een spoelmiddel mee na het trekken van een kies, Om te desinfecteren en om ontstekingen tegen te gaan.
Ik denk dat dit het is : fibrine

Niet op afbeeldingen googlen als je aan het eten bent
necrotisch weefsel is zwart, dus hoe je daar bij komt, geen idee.

Vreemd dat je niet mag spoelen.
Het kan iedereen treffen. Er bestaan geen uitzonderingen.

Lijkt mij eigenlijk ook dat spoelen zou moeten kunnen.
Is het niet een ontsteking?
Smaakt het metaalachtig? Ik had vieze witte plekken toen mijn amandelen verwijderd waren. Was zo vies toen het los liet.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
quote:Keausje schreef op 12 juni 2014 @ 18:12:

Ik denk dat dit het is : fibrine

Niet op afbeeldingen googlen als je aan het eten bentGetver, ja, ik denk dat dat het is.
quote:OranjeMiss schreef op 12 juni 2014 @ 18:11:

Waarom mag je niet spoelen? Ik kreeg juist een spoelmiddel mee na het trekken van een kies, Om te desinfecteren en om ontstekingen tegen te gaan.Ik mocht niet spoelen, omdat het dan minder snel heelt... Wondje moet de kans krijgen om dicht te gaan. Ik heb een goede tandarts, dus ik volg braaf zijn adviezen op .
Smaakt heul vies en nee, niet metaalachtig. Ik zal verder niet in detail treden, maar ik werd er bijna misselijk van, dus zo vies dus.
Is tandplak, ofzoiets en dat gaat heel erg meuren
Niet spoelen als tandarts dat zegt. Dan heelt de wond niet, en blijft ie 'open'.

Ik zou zolang Sminties naast je bed leggen, en alleen de tandarts eraan/erover laten oordelen.

(Heb ook nogal vaak wat, dus na een hoop gedoe heb ik m'n les geleerd, waaronder ook het 'niet spoelen')
En die ontsteking waarover ik het had, kan dat het zijn? Het is een open wond.
quote:troelalaaaatje schreef op donderdag 12 juni 2014 20:09 En die ontsteking waarover ik het had, kan dat het zijn? Het is een open wond.Dat zou ook kunnen, daarom zou ik nog even terug gaan om het na te laten kijken.
quote:troelalaaaatje schreef op donderdag 12 juni 2014 20:09 En die ontsteking waarover ik het had, kan dat het zijn? Het is een open wond.Dat zou ook kunnen, daarom zou ik nog even terug gaan om het na te laten kijken.
Ik heb al diverse kiezen en tanden in verschillende keren laten trekken en het advies is altijd en overal, de eerste dag niet spoelen, daarna juist spoelen met zout water en ook gewoon poetsen e.d.

Erg raar dat je dan na een week nog niet mag spoelen.
Don't know, don't care
Is nog geen week hoor, trekken was dinsdag, het is nu donderdag.
quote:myhaa schreef op 12 juni 2014 @ 20:05:

Niet spoelen als tandarts dat zegt. Dan heelt de wond niet, en blijft ie 'open'.

Ik zou zolang Sminties naast je bed leggen, en alleen de tandarts eraan/erover laten oordelen.

(Heb ook nogal vaak wat, dus na een hoop gedoe heb ik m'n les geleerd, waaronder ook het 'niet spoelen')Dit doe ik en morgen kijk ik weer of ik voor het weekend nog even langs ga/ moet. Hopelijk gaat het morgen al wat beter!
quote:lila01 schreef op 12 juni 2014 @ 20:43:

Is nog geen week hoor, trekken was dinsdag, het is nu donderdag.Okee in je OP staat afgelopen week, vandaar dat ik de conclusie trok dat het langer geleden was. Maar dan nog is mij toen geadviseerd ook de dag erna al met die kant te eten e.d. Als je het niet vertrouwd kan je ook even langs gaan bij je TA hij zal heus wel even 2 tellen hebben er naar te kijken.
Don't know, don't care
Doe ik hoor . Even morgen afwachten.
Als het een ontsteking is heb er je veel pijn aan. Dat voel je echt goed. Als het niet pijnlijk is gaat het vanzelf weg.
odi et amo
Het is gewoon aan het genezen. Is een soort korstje, alleen in een vochtige omgeving. Kijk maar naar een korst op je hand als die nat wordt, dan wordt dat ook wittig.

Ik had hetzelfde idd als toen met mijn amandelen trekken. Dus hou op met googelen het is gewoon een normale genezingsproces. Waarom denken mensen gelijk dat ze iets ergs hebben!
quote:dikkie1 schreef op 13 juni 2014 @ 09:22:

. Waarom denken mensen gelijk dat ze iets ergs hebben!TO zegt nergens dat ze bang is dat ze iets erg heeft. Ze zoekt gewoon naar herkenning en vraagt naar ervaring van anderen.
Inderdaad mallebeppie .

Ik had nog erg last (niet ontstoken hoor) en vanmiddag tandartsassistente gebeld (van een andere tandarts, want vrij.mi. gaat de weekenddienst al in) en ik mag nu spoelen met Corsodyl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven