Gezondheid alle pijlers

Wondje lelijk gehecht

14-06-2010 20:30 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is misschien stom maar vorige week is er een stukje speekselklier verwijderd, hiervoor werd er een sneetje onder mijn oorlel gemaakt, Van het wondje/litteken zou na de genezing niks meer te zien zijn aldus de folder.

Maar nu zit m'n oorlel heel raar/dubbel aan mijn hoofd gehecht, kan er eigenlijk wel van janken...Kan ik hiermee terug naar de arts? of is het gewoon pech?!
Niets pech. Gewoon teruggaan!
Het is een week geleden! Natuurlijk ziet het er nu nog niet perfect uit, door zwelling, wondvocht ed.

Vetrouw je het echt niet, dan kun je inderdaad wel gewoon een afspraak maken bij de kno(?)arts waar je geweest bent op korte termijn. Is het echt niet goed, kan het nog gefixed worden hoor, ook als het langer geleden is.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is!beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Als het een week geleden is, kun je toch nog helemaal niet zien hoe het geneest? Is het niet opgezwollen bijvoorbeeld?
Peas on earth!
Of er wat aan te doen is, kan alleen een arts beoordelen. Gewoon een afspraak maken dus.
Het is nog wel wat dik maar er lijkt gewoon een vouw in te zitten, ik zou bijna een foto plaatsen maar heb geen idee hoe dat werkt!
Even navragen door te bellen. Leg uit hoe het eruit ziet en of dat normaal is.
Ff terug gaan, dadelijk doe je er niks aan en hersteld het niet mooi en dan zegt de arts. Maar ja nu kan ik hier niks meer aan doen! En dan ben je laat!
Ze kunnen we nu waarschijnlijk toch niet zoveel mee verwacht ik? ze kunnen het moeilijk loshalen en opnieuw hechten... Zou het niet bijtrekken als t genezen is?
Meestal trekken dat soort wondjes prachtig bij, dus ik zou nog even afwachten.

Als het een lelijk litteken blijft, kan het opnieuw geopend worden, er wordt dan alsware een nieuwe wond gemaakt, de oude wondranden worden dan verwijderd.

Nu kun je iniedergeval nog niks doen, het moet echt even genezen, dan pas kun je er echt wat zinnigs over zeggen.
Even foto hier? Dan kunnen wij het beoordelen

Geen idee of t werkt hoor!
nou ja het werkt dus!
Dat is inderdaad niet zo mooi gehecht.

Ik zou echt terug gaan, maar dan moet dit eerst wel geheeld zijn. Misschien kan een plastisch chirurg er iets moois van maken? Ik zou niet teruggaan naar degene die het eerst gehecht heeft.
Huh?

Wat vreemd zeg, lijkt of je oor uit een groter gat groeit...

Ik zou teruggaan, even vragen of dit de bedoeling is!

Maar was het al vanaf het begin zo, of is het na een aantal dagen zo gekomen?
This is not kosher!
Dit was vanaf het begin al zo, ik had het eerst niet gezien omdat de verdoving doorgeschoten was naar mijn oog, die kon ik niet meer dicht krijgen en zag een beetje dubbel. en aangezien ze ook 2 verstandskiezen hadden weggebroken, was ik er niet echt mee bezig.

De volgende dag heb ik contact gehad met de assistente van de huisarts maar die vond het onzin dat de huisarts er naar zou kijken.
Hmm, ik vind het ook niet heel mooi geworden en snap je ongerustheid wel, ik zou er ook mee terug gaan.
\Mwah, ik denk dat het uiteindelijk nog wel mee gaat vallen. Als je ooraanzet minder dik en rood wordt, zie je dat hapje nieteens meer waarschijnlijk. Als de hechtingen eruit gaan ontspant het ook wat meer..... ik zie dit nog wel goed komen (en heb er kijk op) maar weet niet hoede oorspronkelijk vorm van je oorlellen is.

Maar bij twijfel kun je teruggaan. Vraag is wel: wat het je ervoor over om het weer net als eerder te hebben? Ik denk dat dit maar weinig anderen op zal vallen als het geheeld is....
Vraag aan je arts of er siliconen drukpleisters voorgeschreven kunnen worden. Die moet je lang gebruiken, maar helpen wel om het litteken platter te krijgen (kan je foto niet zien, dus kan verder niet oordelen over het litteken).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Geen enkele arts, zéfs de plastisch chirurg, kan garantie geven dat er geen litteken zichtbaar is na een ingreep. Foute voorlichting in de folder dus.
Dat is niet goed gehecht! Morgen gelijk bellen en teruggaan!
Ik zie zwelling van irritatie. Ik zou echt even wachten en het eerst laten genezen. Grote kans dat het mooi bijtrekt.
Die silliconen pleisters zijn geweldig. Ik gebruik ze al 8 maanden na verwijdering van een moedervlek en het litteken is heel mooi geworden.

Jouw litteken ziet er dik en gezwollen uit, maar ik zou wel even teruggaan. Die assistente heeft er niets over te zeggen hoor! Gewoon er op staan dat de behandeld arts het even bekijkt.
Hm, ik vind het vreemd. Ik vergelijk dit verhaal met de hechtingen vanwege de elleboog-operatie. Ik ben een aantal keren voor controle en voor klachten teruggegaan naar het ziekenhuis, vooral in april en mei. De artsen zeiden herhaaldelijk dat de hechtingen netjes zijn uitgevoerd. Ik kan ze niet zien, tenzij ik een spiegel gebruik. Een deel van het litteken op mijn elleboog is bijna onzichtbaar.

Deze aandacht zouden ze ook aan je oorschelp moeten geven, Marloesz. Ze zouden het genezingsproces op een soortgelijke wijze moeten volgen dan mijn artsen met de genezing van mijn elleboog.

Ik ben het overigens wel met Wintermuts eens.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven