Gezondheid alle pijlers

Wondjes brackets?

09-01-2021 22:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter krijgt binnenkort een beugel en de kans bestaat dat het zo’n slotjesbeugel wordt.
Nou hoor ik vaak dat je daarbij (in het begin) vaak wondjes krijgt aan tong en tandvlees etcetera - klopt dat?
Dochter heeft namelijk een bloedstollingsstoornis en veel last van neus- en mondbloedingen waardoor het niet wenselijk is als er veel wondjes ontstaan in de mond...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
To, ik zou aan de orthodontist wat wax meevragen daar kun je de scherpe punten mee afdekken. Blijft soms niet de hele dag zitten, dus een doosje wax in haar tas is handig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij best een punt van zorg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Die wondjes leken hier meer op aftes, heb mijn dochter nooit over bloed gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, elke beugel geeft in het begin wat irritatie. Ik had eerst een beugel met alleen een draadje, die had een kapje bij het gehemelte. Wat irriteerde.
Daarna een beugel waar ook haakjes voor een buitenboordbeugel aan zaten, dan irriteren de haakjes.
Mijn ervaring met mijn kinderen is dat de slotjesbeugel in het begin even irriteert maar dat je wangen en lippen er ook weer zo aan gewend zijn. Qua tandvlees hebben ze hier geen last gehad omdat ze ‘mooie grote tanden’ hebben, dan kunnen ze de brackets mooi laag plaatsen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
moizer schreef:
10-01-2021 09:40
Die wondjes leken hier meer op aftes, heb mijn dochter nooit over bloed gehoord.
Ja hier ook.
moizer schreef:
10-01-2021 09:40
Die wondjes leken hier meer op aftes, heb mijn dochter nooit over bloed gehoord.
Waarschijnlijk omdat zij geen stollingsaandoening heeft. TO heeft een goed punt. Om met de ortho te bespreken. Hier zal er weinig kennis of begrip zijn want de kans op eigen ervaring is klein hier.
Twee dochters met slotjesbeugels gehad.
Als ze iets voelden dan waren het meestal de draadjes die niet kort genoeg waren afgeknipt. Daar haalde ik dan zelf thuis het scherpste stukje vanaf met een kleine metalen nagelvijl (want daar voelen ze pas echt dat het zeer doet) De waxbolletjes blijven ook niet altijd goed zitten. Ik knipte dan wattenschijfjes in tweeën en liet ze die tussen beugel en wang/lip stoppen... met name ‘s nachts. Geeft onmiddellijk verlichting en voorkomt dat er nare wondjes ontstaan.
..... en nee... er is niemand gestikt in zo’n wattending. Die bleven altijd mooi op hun plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven