Wuhan Coronavirus

woensdag 12 februari 2020 om 09:37
Dat heb ik dus ook eeder gehoord, offcials in Shanghai zeiden dat. Maar ik kon nergens bewijs hiervoor vinden. Ja, 1 rapport dat ik niet helemaal snapte maar dat volgens Florence niks zei. Dus ik ga er vooralsnog vanuit dat dit niet klopt. Als het waar zou zijn, zouden alle media en wetenschappers al alarm hebben geslagen. De enigen die het nu melden baseren dat op die uitspraken, niet op feiten.
.

woensdag 12 februari 2020 om 10:28
Gisteren ook nog een ander filmpje gekeken van die man en hij had het erover dat een gevangene die over gebracht werd van Thailand naar de UK mogelijk corona had. Maar de vraag is hoe omdat hij dus in de gevangenis heeft gezeten in Thailand en niet in China is geweest de afgelopen tijd.
Die man ging er van uit dat er waarschijnlijk een groep in de gevangenis is die het heeft maar dat die nog niet ontdekt is.
Die man ging er van uit dat er waarschijnlijk een groep in de gevangenis is die het heeft maar dat die nog niet ontdekt is.

woensdag 12 februari 2020 om 10:35
Er is niks aan de hand op dat schip. Op dat schip, de Westerdam van Holland America Lines, is geen corona geconstateerd. De passagiers mogen dan ook gewoon rondlopen, in tegenstelling tot het drama van de Diamond Princess waar de passagiers slechts een uurtje per dag mogen luchten op het dek.Beleza schreef: ↑12-02-2020 08:55Ik zag net hier op journaal dat de mensen op het schip gewoon eten krijgen via persoonlijk contact, dus het wordt niet voor de deur gezet. De mensen die het eten rondbrengen praten ook met alle mensen door de open deur en zo kan het virus dus lekker de hele boot over gaan![]()
Het probleem van de passagiers op de Westerdam is dat ze nergens mogen aanmeren omdat ze in Hong Kong zijn geweest. Wat uiterst bizar is omdat er vanuit Hong Kong nog dagelijks tientallen vluchten vertrekken. Waarom mag een cruise schip dan opeens niet aanmeren, terwijl een vliegtuig uit China wel gewoon mag landen?
woensdag 12 februari 2020 om 10:38
kadanz schreef: ↑12-02-2020 10:35Er is niks aan de hand op dat schip. Op dat schip, de Westerdam van Holland America Lines, is geen corona geconstateerd. De passagiers mogen dan ook gewoon rondlopen, in tegenstelling tot het drama van de Diamond Princess waar de passagiers slechts een uurtje per dag mogen luchten op het dek.
Het probleem van de passagiers op de Westerdam is dat ze nergens mogen aanmeren omdat ze in Hong Kong zijn geweest. Wat uiterst bizar is omdat er vanuit Hong Kong nog dagelijks tientallen vluchten vertrekken. Waarom mag een cruise schip dan opeens niet aanmeren, terwijl een vliegtuig uit China wel gewoon mag landen?
Ik heb het over het cruise schip wat hier in Yokohama ligt (ik woon in Tokyo) en waar elke dag meer besmettingen zijn.
beleza wijzigde dit bericht op 12-02-2020 10:40
1.33% gewijzigd

woensdag 12 februari 2020 om 10:58
Ah sorry, ik dacht dat je dat item op het NOS-journaal bedoelde over de Westerdam.
Ze moeten toch een mondkapje op als ze de deur open doen om het eten aan te nemen? Er is nooit gezegd dat ze niet mogen praten met de crew

woensdag 12 februari 2020 om 11:23
Zouden ze wel genoeg mondkapjes hebben, ook om ze vaak genoeg te verversen? Er zit iets van 3700 man op dat ship in Japan.
.
woensdag 12 februari 2020 om 11:27
Als het al zo is, dat er nu niemand besmet is/lijkt, wil dat niet zeggen dat dat ook zo blijft. Incubatietijd en de tests zijn ook niet 100% betrouwbaar. Als het schip ergens aanmeert, moet iedereen in quarantaine. En waar doe je dat? Geen land zit daarop te wachtenkadanz schreef: ↑12-02-2020 10:35Er is niks aan de hand op dat schip. Op dat schip, de Westerdam van Holland America Lines, is geen corona geconstateerd. De passagiers mogen dan ook gewoon rondlopen, in tegenstelling tot het drama van de Diamond Princess waar de passagiers slechts een uurtje per dag mogen luchten op het dek.
Als het idd goed gaat daar en blijft gaan, moeten ze nog een week ofzo volhouden. Dan is er meer zekerheid.
.
woensdag 12 februari 2020 om 11:34
Geeft niks, ik had het er ook niet duidelijk bijgezet.
Er is zelfs een inspecteur besmet geraakt tijdens de controle van mensen aan boord dus kan snel gaan. Er was een nieuws item hier op de lokale tv en het eten rondbrengen zag er vrij nonchalant uit in mijn ogen.
Het is best lastig op dat schip want er is maar 1 telefoon lijn voor medische vragen en die is vaak overbezet. Lijkt mij echt heel moeilijk als je daar vast zit

woensdag 12 februari 2020 om 11:42
Dat geldt toch evengoed voor een vliegtuig? Daar kan toch ook iemand besmet zijn? De kans is juist groter dat die door het net glipt en nog geen symptomen vertoont tijdens het uitstappen, je bent maar een paar uur aan boord van een vliegtuig vergeleken met de dagen die deze gezonde cruise passagiers al ronddobberen..impala schreef: ↑12-02-2020 11:27Als het al zo is, dat er nu niemand besmet is/lijkt, wil dat niet zeggen dat dat ook zo blijft. Incubatietijd en de tests zijn ook niet 100% betrouwbaar. Als het schip ergens aanmeert, moet iedereen in quarantaine. En waar doe je dat? Geen land zit daarop te wachten
Als het idd goed gaat daar en blijft gaan, moeten ze nog een week ofzo volhouden. Dan is er meer zekerheid.
Laat ze aanmeren en als er op dat moment nog niemand ziek is, behandel het schip net zoals je een vliegtuig uit China behandelt: meet de temperatuur op of whatever en laat ze gaan.

woensdag 12 februari 2020 om 12:13
Dat de Westerdam nergens mag aanmeren is ook een gedeelte angst.
Japan is bang dat ze straks met nog zo'n schip moeten dealen als iemand toch besmet blijkt wat ook weer kapitalen kost en risico voor de lokale bevolking. De omliggende landen hebben de angst dat ze straks zo'n situatie hebben als in Yokohama. En in Hong Kong is er ook al een cruiseschip in quarantaine.
Ik weet niet hoe die cruise route is maar waarom blijven ze daar rond dobberen als ze nergens mogen aanmeren?! Kunnen ze dan niet naar een volgend punt varen of de cruise vroegtijdig afbreken en terugkeren of iets dergelijks.
Misschien denk ik te simpel maar daar rond dobberen hopende dat je toch nog ergens mag aanmeren is ook niet de oplossing.
Japan is bang dat ze straks met nog zo'n schip moeten dealen als iemand toch besmet blijkt wat ook weer kapitalen kost en risico voor de lokale bevolking. De omliggende landen hebben de angst dat ze straks zo'n situatie hebben als in Yokohama. En in Hong Kong is er ook al een cruiseschip in quarantaine.
Ik weet niet hoe die cruise route is maar waarom blijven ze daar rond dobberen als ze nergens mogen aanmeren?! Kunnen ze dan niet naar een volgend punt varen of de cruise vroegtijdig afbreken en terugkeren of iets dergelijks.
Misschien denk ik te simpel maar daar rond dobberen hopende dat je toch nog ergens mag aanmeren is ook niet de oplossing.
woensdag 12 februari 2020 om 13:07
Het schip mag aanmeren in Cambodja lees ik net.
https://www.ad.nl/buitenland/live-nede ... ~a331a365/

woensdag 12 februari 2020 om 18:22
In Hong Kong zijn ze nu aan het kijken of je mogelijk besmet kan raken d.m.v. je toilet als je bovenburen Corona hebben: https://www.scmp.com/news/hong-kong/hea ... ong-policy
woensdag 12 februari 2020 om 18:52
Beleza schreef: ↑12-02-2020 08:55Ik zag net hier op journaal dat de mensen op het schip gewoon eten krijgen via persoonlijk contact, dus het wordt niet voor de deur gezet. De mensen die het eten rondbrengen praten ook met alle mensen door de open deur en zo kan het virus dus lekker de hele boot over gaan![]()
Dit is een interview met iemand van het cruise-personeel van de Diamond Princess. Die hebben geen privéhutten en ze eten gezamelijk, en dat natuurlijk zonder mondkapje.
Deze vrouw heeft nu koorts en voelt zich niet goed, al twee dagen en ze had tot dan nog geen arts gezien. Er zijn al 5 crewmembers besmet.
https://edition.cnn.com/2020/02/12/asia ... index.html
Het komt op mij over alsof de quarantaine niet toegepast wordt om een verdere uitbraak te voorkomen maar om de passagiers, hun betalende klanten, gerust te stellen. Het is niet consequent om voor de crew andere regels te stellen.
nounou
woensdag 12 februari 2020 om 19:21
missfitz schreef: ↑12-02-2020 13:07Het schip mag aanmeren in Cambodja lees ik net.
Dit is een clipje van Bloomberg over het zwalken over de Chinese Zee door de Westerdam van de laatste 10 dagen. Het is absurd, al begrijp ik de voorzichtigheid van al die havensteden wel.
https://www.youtube.com/watch?v=2MYAPsEq8lE
nounou
woensdag 12 februari 2020 om 20:30
Eerste bevestigde zieke in Londen. Iemand met de Chinese nationaliteit.
https://www.telegraph.co.uk/global-heal ... ll-latest/
https://www.telegraph.co.uk/global-heal ... ll-latest/
De toekomst is niet meer wat het was
woensdag 12 februari 2020 om 20:41
En Indonesië is naar alle waarschijnlijkheid niet meer “vrij van het Corona-virus”: en Chinese toerist die Bali heeft bezocht is positief getest.
Nu waren er al veel vraagtekens bij die virusvrije status; gezien het feit dat er in alle omringende landen al besmettingen zijn. Daarnaast komen er veel Chinese toeristen in Indonesië.
Bron: Washington Post
“ Indonesia’s virus-free status may be threatened by case confirmed in recent Chinese visitor
A Chinese man who recently visited the Indonesian resort island of Bali has tested positive for the coronavirus, according to Chinese authorities, raising the possibility that there might be undetected cases of the virus in the huge archipelago.
Alone among the major countries of Southeast Asia, Indonesia has not reported a single case of the coronavirus, even though it receives millions of Chinese tourists each year and all of its neighbors have cases.
The Jakarta Post reported that authorities in China’s Anhui Province confirmed that a man who had visited Bali in late January has the virus. He flew directly from Wuhan, the epicenter of the outbreak, to Bali on Jan. 22 and stayed on the island a week before flying on to Shanghai.
In a statement on social media site Weibo, authorities in Anhui warned people on both those flights that they may have been exposed.”
Nu waren er al veel vraagtekens bij die virusvrije status; gezien het feit dat er in alle omringende landen al besmettingen zijn. Daarnaast komen er veel Chinese toeristen in Indonesië.
Bron: Washington Post
“ Indonesia’s virus-free status may be threatened by case confirmed in recent Chinese visitor
A Chinese man who recently visited the Indonesian resort island of Bali has tested positive for the coronavirus, according to Chinese authorities, raising the possibility that there might be undetected cases of the virus in the huge archipelago.
Alone among the major countries of Southeast Asia, Indonesia has not reported a single case of the coronavirus, even though it receives millions of Chinese tourists each year and all of its neighbors have cases.
The Jakarta Post reported that authorities in China’s Anhui Province confirmed that a man who had visited Bali in late January has the virus. He flew directly from Wuhan, the epicenter of the outbreak, to Bali on Jan. 22 and stayed on the island a week before flying on to Shanghai.
In a statement on social media site Weibo, authorities in Anhui warned people on both those flights that they may have been exposed.”
De toekomst is niet meer wat het was
woensdag 12 februari 2020 om 22:01
Redacteur van The Lancet haalt hard uit naar Hans Kluge, hoofd van WHO Europe:
Hans - Why do you post this kind of free advertising for a regime that has an appalling record on human rights and routinely targets and intimidates journalists to shut down freedom of speech. If WHO EURO is about whitewashing such regimes I think you need to rethink.
https://mobile.twitter.com/richardhorto ... 8405687296
Hans - Why do you post this kind of free advertising for a regime that has an appalling record on human rights and routinely targets and intimidates journalists to shut down freedom of speech. If WHO EURO is about whitewashing such regimes I think you need to rethink.
.
woensdag 12 februari 2020 om 23:31
@ Florence, mag ik jou wat dingen vragen mbt hygiëne als je midden in een uitbraak zit? Ik zie wel de algemene info als was je handen en hoest in je elboog etc, maar ik zoek toch iets specifiekere informatie.
-waarmee kun je het beste oppervlakken ontsmetten als er iemand ziek is? Met een chloor oplossing? Alcohol? Iets anders?
- als je bij iemand bent geweest die ziek is, en daarna je kleren wast in de wasmachine, is dat dan genoeg om het virus uit je kleding te halen? Moet dat dan nog op een minimale temperatuur?
-wat werkt beter, handen wassen met zeep, of van die antibacteriële gel? Een virus is toch geen bacterie, dus die overleeft zulke gel toch?
En hoe zit het met drinkwater? Als er een uitbraak is, wat is de kans dat dat dan in het kraanwater komt? En zou water koken dan helpen bij een virus?
Zijn er ergens protocollen van wat te doen als je in aanraking komt met iemand met het virus? Of als er iemand in huis het heeft?
-waarmee kun je het beste oppervlakken ontsmetten als er iemand ziek is? Met een chloor oplossing? Alcohol? Iets anders?
- als je bij iemand bent geweest die ziek is, en daarna je kleren wast in de wasmachine, is dat dan genoeg om het virus uit je kleding te halen? Moet dat dan nog op een minimale temperatuur?
-wat werkt beter, handen wassen met zeep, of van die antibacteriële gel? Een virus is toch geen bacterie, dus die overleeft zulke gel toch?
En hoe zit het met drinkwater? Als er een uitbraak is, wat is de kans dat dat dan in het kraanwater komt? En zou water koken dan helpen bij een virus?
Zijn er ergens protocollen van wat te doen als je in aanraking komt met iemand met het virus? Of als er iemand in huis het heeft?
donderdag 13 februari 2020 om 00:25
Volgens mij is dit niet direct gerelateerd aan de coronavirus epidemie, gaat over Oezbekistan, toch?impala schreef: ↑12-02-2020 22:01Redacteur van The Lancet haalt hard uit naar Hans Kluge, hoofd van WHO Europe:
donderdag 13 februari 2020 om 00:48
Meeprater2020 schreef: ↑13-02-2020 00:25Volgens mij is dit niet direct gerelateerd aan de coronavirus epidemie, gaat over Oezbekistan, toch?
Ja, dat begreep ik ook niet. Misschien is het bedoeld als illustratie van het gebrek aan kritische houding van de WHO?
Cruiseschip Westerdam gaat naar Sihanoukville in Cambodja en de passagiers mogen dan van het schip. Dr John Campbell spreekt zijn verbazing en ook bezorgdheid erover uit.
Hij heeft lesgegeven op de universiteit daar en betwijfelt of men in Sihanoukville, of in Phnom Penh, genoeg medische faciliteiten heeft om de passagiers op te vangen en te testen.
https://www.youtube.com/watch?v=H1BZLkb3710 (rond minuut 10 van de video)
En het antwoord op de vraag waarom Japan alle passagiers op dat schip bij Yokohama niet test is: omdat ze niet genoeg testkits hebben.
Vind ik schokkend voor een land waar de gezondheidszorg van een hoog niveau is.
https://www.japantimes.co.jp/news/2020/ ... kSQ_HtKgdU
Vergelijkbare link was al door Beleza gepost, trouwens.
nounou

donderdag 13 februari 2020 om 01:27
Goeie vragen. Ben ik ook wel benieuwd naar.tiramisoesje schreef: ↑12-02-2020 23:31@ Florence, mag ik jou wat dingen vragen mbt hygiëne als je midden in een uitbraak zit? Ik zie wel de algemene info als was je handen en hoest in je elboog etc, maar ik zoek toch iets specifiekere informatie.