Gezondheid alle pijlers

XTC gebruik / ervaringen

09-07-2012 14:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen Zaterdag ben ik met een grote groep vrienden wezen feesten op Sensation White in Amsterdam. Mijn beste vriendin was ook mee en onze verwachtingen waren hoog gespannen omdat we al 2 jaar lang een keer naar het feest wilde.

Van de groep vrienden gaan er veel erg vaak naar (outdoor) festivals en house/dance feestjes. Zij gebruiken dan ook vaak drugs. Mijn vriendin en ik waren erg nieuwsgierig en hadden dus besloten dat die avond 'het uitgelezen tijdstip was' om een keer een pilletje te proberen.

De pillen die die groep gebruikt laten ze bijna altijd testen en zodoende weten ze precies wat voor een stofjes er in zitten.

Die vriend had ons een half pilletje gegeven en per ongeluk heb ik drie kwart afgebeten (kan op zich geen kwaad). Hij is heel de avond (nuchter) bij ons gebleven want anders had ik het ook nooit genomen. normaalgesproken werkt een pilletje, de eerste keer, pas binnen 1 à 2 uur. Echter liep ik 5 min later van de tribune af en leek het alsof het stofje zich verspreidde in mijn lichaam. Tien minuten later werd ik heel duizelig en had water nodig. Ik dacht bij mezelf waarom heb ik dit in godsnaam gedaan, ik heb een bad trip. Toen ik wat had gedronken liepen we naar de dansvloer. Toen ik de muziek begon te horen ging ik automatisch dansen.

Ik voelde me helemaal super en kreeg een verliefd en warm gevoel over me heen.

Nu vraag ik me alleen volgende af; juist omdat die pil je zo een gelukkig gevoel geeft, zou ik het dan een volgende keer zonder pilltje nog wel naar mijn zin hebben op een feestje? Natuurlijk zal dit voor elk persoon anders zijn, maar ik ben heel nieuwsgierig naar mensen die geprobeerd hebben en hoe dit daarna verlopen is.

Ik zelf ben niet zo verslavingsgevoelig. Ik kan een cigaret roken wanneer ik er zin in heb (lekker samen met een biertje) en de volgende dag wil ik er niet meteen nog een. Ook aan koffie ben ik niet verslaafd en drank ook niet.

Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaring van andere mensen nà hun eerste pilletje. Hoe was je ervaring daarna op een feestje als je niets had genomen? Moest je juist meteen iets nemen omdat je je anders verveelde of dacht iets te missen?

Alhoewel het vervelende bijwerkingen heeft (amper kunnen slapen en pijn aan kaak), verlang ik toch terug naar dat gelukkige gevoel.
Op den duur krijg je er wel last van, dat je dat gevoel steeds wil evenaren.

Dat heb ik van horen zeg op tv etc. want ik zou die troep zelf nooit nemen.

Ik zou er dus mee stoppen, 1 keer was leuk om te proberen, maar volgende keer zou ik clean blijven als ik jou was.

Rotzooi....
Als je het te vaak gaat doen zou het zonder wel eens heel saai kunnen zijn ja.. Ik deed het af en toe, en ik vond dat hele speciale avonden. Je hebt ook steeds meer nodig en dat zag ik echt niet zitten, ook dat je soms wel eens een week wat down kan zijn heb ik er niet voor over. Maar ik denk er met plezier aan terug.
Maak je borst maar nat, je krijgt zo een berg commentaar.

Ja, ik heb ervaring. Ik kan prima stappen zonder, maar met vind ik erg leuk. Het verschilt, gebruik nu zelden iets.

Laat je overigens nooit meer aansmeren dat mensen hun pillen hebben laten testen, daar kun je niet op vertrouwen. Doe het zelf, of laat die eis varen. Iedere dealer roept dat hij zijn pillen laat testen als jij dat wilt horen.

Sterkte morgen. ;)
Klinkt wel speedachtig trouwens, ik sliep wel hoor na een pilletje, en pijn in mijn kaken had ik alleen toen ik een keer een speedpil te pakken had..
Ik gebruik het ook op feestjes, maar moet eerlijk zeggen dat ik stappen zonder helemaal niet zo leuk meer vind...ik vind zelf pure mdma beter dan xtc, want in een pil zit vanalles vermengd en van de mdma die in de pil zit krijg je dat verliefde lekkere gevoel. Ik gebruik zelf kristallen maar je hebt het ook in poedervorm.
Zo 1-2 keer per jaar neem ik xtc op een feestje en ervaar dit als leuke avonden. Maar kan me ook heel prima vermaken zonder!

Juist omdat ik in mijn hoofd heb zitten dat het eigenlijk ontzettende troep is.

Ik probeer voor zover mogelijk altijd mijn koppie erbij te houden; pillen laten testen van te voren, veel water drinken, geen alcohol, af en toe even zitten (afkoelen) en neem nooit teveel.

Het is bij mij (en bij vrienden die het doen) nooit meer ZO speciaal geweest als die eerste keer.
Oja en de dag erna hangt er vanaf hoeveel je genomen hebt, ik kan me behoorlijk ongelukkig voelen de volgende dag.
Jammer Taani, vind je dat zelf niet zorgwekkend of stap je niet zo vaak?
quote:Confiture schreef op 09 juli 2012 @ 14:43:

Maak je borst maar nat, je krijgt zo een berg commentaar.

Ja, ik heb ervaring. Ik kan prima stappen zonder, maar met vind ik erg leuk. Het verschilt, gebruik nu zelden iets.

Laat je overigens nooit meer aansmeren dat mensen hun pillen hebben laten testen, daar kun je niet op vertrouwen. Doe het zelf, of laat die eis varen. Iedere dealer roept dat hij zijn pillen laat testen als jij dat wilt horen.

Sterkte morgen. ;)

O, ja, die berg commentaar verwacht ik ook al wel. Maar daar kan ik me niet zo druk om maken. Hoort er nou eenmaal bij want drugs zijn gewoon niet gezond.

Nouja echt laten aansmeren heb ik dat niet. De vriend van mijn beste vriendin laat zijn pillen dus altijd testen. Dus ik vind dit wel een een betrouwbare bron

Ja ik heb inderdaad gehoord dat de kater altijd 2/3 dagen later komt. Voor mij morgen dus. Ben benieuwd wat me te wachten staat want ben nu al aardig moe.

Trouwens, ik woon niet meer in NL en ken hier niemand die ik vertrouw die pillen gebruikt / eraan kan komen. Dus zal pas weer iets kunnen nemen als ik weer eens in NL ben en er toevallig een feestje is waar hij ook heen gaat.
quote:beetjegek schreef op 09 juli 2012 @ 14:46:

Klinkt wel speedachtig trouwens, ik sliep wel hoor na een pilletje, en pijn in mijn kaken had ik alleen toen ik een keer een speedpil te pakken had..

Ik denk dat dat komt omdat ik per ongeluk een kwartje teveel gepakt heb. Ik kreeg een beetje trillende tandjes (die eerst tien min al) en heb geloof ik wat teveel en heftig kauwgom gekauwd de volgende paar uur

quote:beetjegek schreef op 09 juli 2012 @ 14:46:

In elke pil zit speed, xtc: combi mdma en speed, alleen de verhoudingen zijn verschillend.

To, ik heb het gedaan maar ga nu uit zonder. Op een gegeven moment ben je er klaar mee.
Voor mij was een keer of vijf, zes keer een pil meer dan genoeg. De laatste keer was het helemaal mis en daarna nooit meer gedaan.

Have fun en wees voorzichtig.
quote:eleonora schreef op 09 juli 2012 @ 14:53:

Voor mij was een keer of vijf, zes keer een pil meer dan genoeg. De laatste keer was het helemaal mis en daarna nooit meer gedaan.

Have fun en wees voorzichtig.

Voor zover je voorzichtig kan zijn met drugs, ben ik dat.

Hoezo was het je laatste keer helemaal mis dan? Had je teveel genomen of in combinatie met andere drugs of alcohol?
Ik gebruik ook regelmatig mdma maar kan ook prima zonder. Je moet het gewoon als toevoeging zien op een leuke avond en zeker niet als iets wat je avond leuk maakt. Zolang je verder gewoon 3 maanden tussen het gebruik laat kan je ook optimaal genieten van die paar keer per jaar dat je het wel doet.

Dat in iedere pil speed zit is trouwens helemaal niet waar. Kramp in je kaak heeft bijna iedereen na gebruik. Ook de dip verschilt per persoon, ik heb het bivoorbeeld helemaal niet en ben hoogstens wat sneller moe dan normaal.
Ik neem ook af en toe ( 1 of 2 per jaar) een pilletje op een feestje.

Vind het heerlijk. Vroeger in mijn studententijd deed ik het vaker, en nu bijna nooit meer.

Ik heb niet de ervaring om steeds meer nodig te hebben (10 jaar geleden voor het eerst gedaan en van een half pilletje heb ik een hele avond plezier). En stappen is nog steeds erg leuk zonder.

Combineer het nooit met alcohol, en eet genoeg voor je gaat. Drink genoeg water maar ook niet teveel, daar wordt je misselijk van en je kunt in extreme gevallen een watervergiftiging oplopen.

Veel plezier!
Geen negatieve ervaringen hier. Ook niet de drang naar meer. Gebruik het soms meerdere keren per maand (al komt dat de laatste tijd niet meer voor), maar er kan ook wel eens bijna een jaar voorbij gaan zonder. Misschien ligt het aan de verwachtingen die je er vooraf van hebt. Ik gebruik het voor de gezelligheid met vrienden (in de kroeg of thuis) en daar wordt flink wat alcohol bij genuttigd. M'n slaapritme kan er soms wel door worden verstoord maar dat is iets waar ik zonder pillen ook last van heb.
quote:[message=12407938,noline]gnidaol schreef op 09 juli 2012 @ 15:10[/

Dat in iedere pil speed zit is trouwens helemaal niet waar. Kramp in je kaak heeft bijna iedereen na gebruik. Ook de dip verschilt per persoon, ik heb het bivoorbeeld helemaal niet en ben hoogstens wat sneller moe dan normaal.

Even nagezocht en je hebt idd gelijk. In veel pillen zit het wel maar niet in allemaal.

Ik vind trouwens dat een gezicht meer vertrekt van alleen mdma.
Het kan ook komen door de 'spanning' van het nemen van je eerste pil, want na 5 min kan het nog niet werken.. Ws spanning voor wat komen gaat in combinatie met de sfeer waar je op dat moment in zit... Ik heb het vaak gebruikt, nu nog 1 a 2 x per jaar ofzo, maar vaker ga ik ook niet meer naar feesten... En ook ik moet bekennen dat ik het veel leuker vond met. Als je 1 x hebt ervaren hoe geweldig het is, dan is het zonder gewoon minder leuk. Omdat je dan altijd in je achterhoofd hebt 'ja het is leuk, maar het kan veel leuker' helemaal als je andere om je heen in die sferen ziet. Als je het af en toe doet kan het prima... Enjoy!
Download de app : van alcohol tot XTC ! Hartstikke veel info
quote:Maayke24 schreef op 09 juli 2012 @ 15:55:

Het kan ook komen door de 'spanning' van het nemen van je eerste pil, want na 5 min kan het nog niet werken.. Ws spanning voor wat komen gaat in combinatie met de sfeer waar je op dat moment in zit... Ik heb het vaak gebruikt, nu nog 1 a 2 x per jaar ofzo, maar vaker ga ik ook niet meer naar feesten... En ook ik moet bekennen dat ik het veel leuker vond met. Als je 1 x hebt ervaren hoe geweldig het is, dan is het zonder gewoon minder leuk. Omdat je dan altijd in je achterhoofd hebt 'ja het is leuk, maar het kan veel leuker' helemaal als je andere om je heen in die sferen ziet. Als je het af en toe doet kan het prima... Enjoy!

Ja, ik was heel gespannen en ook wel een beetje zenuwachtig zelfs.

Maar het werkte serieus al na 10 minuten dat pilletje. Want we liepen dus meteen naar de bar om water te halen en mijn benen konden niet stoppen met dansen, ging helemaal automatisch!

Sta er nog steeds van versteld. Echt gekkenhuis!
Dat je niet lekker werd na 5 min lijkt me niet van de pil komen.

Die is dan nog niet in je bloed opgenomen hoor, is net in je maag beland.

Spanning (positief e/o negatief) lijkt me eerder een verklaring.

Vaak, maar zeker niet altijd, zit er een beetje speed in, dat geeft die kaakkramp (en dat komt door dat je gaaat kaakklemmen).

Vroeger waren de meeste pillen met speed, dat is nu wel anders!

Voordeel van speed is dat de pil wat langer werkt en je wakker bent/blijft, het werkt vaak wat sneller is

Ik gebruik het al jaren, 1x per jaar en ga 2-3-4x pj naar een feest. Het ervaren van een feest met en zonder is anders, true maar dit is een bewuste keuze, al 20 jaar.

Ik heb sinds een paar jaar pure (of zo puur mogelijk zeg maar) mdma-pillen. Effect pas na een uur, effect duur 3 uur. Heel zoet en zacht. nadeel vind ik dat ik dan echt heel moe wordt, zodra het is uitgewerkt.

Kaakkrampen heb ik nu niet meer, slapen doe ik ook prima sinds ik pillen heb zonder speed.

Wat ik wel doe is 2-3 dagen voor af en erna hoge dosering vit B6 slikken, om de serotonine aan te vullen, dat voorkomt bij mij de depridip in de dagen erna.
Je bent zelf een theepot
Ik denk dat je na een paar keer niet meer zonder kunt omdat met pil veel leuker is. Ik zou er nu mee stoppen, je hebt het een keer geprobeerd, en nu weet je hoe het is. Stop er dan mee voordat je steeds meer nodig hebt. Tis niet gezond.
.
@ Sylphide, dat had ik ook niet na gewone pillen, ik werd juist trager wanneer de ( mdma) pil ging werken, soort van mellow, ik had geen neiging om hard te gaan dansen ofzo, met speed weer wel..ooit ga ik het zeker weer eens doen, het is gewoon een gave ervaring. Laatste keer is zeker 6 jr geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven