Yasmin pil bij acne
vrijdag 2 december 2016 om 15:41
Hallo,
Momenteel ben ik aan de 5e strip bezig van de yasmin ivm met mijn huid,maar mijn huid is nog steeds onrustig.
Van wat ik begreep zou het toch na 3 maanden goed moeten zijn, maar ik heb nog steeds kleine onderhuidse bultjes maar ook paar puistjes op mn kin en vamorgen pijnlijke rode bult gekregen...
moet ik nog wat geduld hebbe of gaat dit m niet worden?... Waar mijn voorhoofd na n week of 6-8 helemaal verbeterde,begon toen de ellende op mn kin en duurt nog voort...
Hoe lang duurde het bij de yasmin gebruikers hier voor het verbeterde? Langer dan 3 maanden, bv 6 , of langer?
Ik baal want ik wil er eindelijk vanaf en dan werkt zoiets nu nog niet...
Momenteel ben ik aan de 5e strip bezig van de yasmin ivm met mijn huid,maar mijn huid is nog steeds onrustig.
Van wat ik begreep zou het toch na 3 maanden goed moeten zijn, maar ik heb nog steeds kleine onderhuidse bultjes maar ook paar puistjes op mn kin en vamorgen pijnlijke rode bult gekregen...
moet ik nog wat geduld hebbe of gaat dit m niet worden?... Waar mijn voorhoofd na n week of 6-8 helemaal verbeterde,begon toen de ellende op mn kin en duurt nog voort...
Hoe lang duurde het bij de yasmin gebruikers hier voor het verbeterde? Langer dan 3 maanden, bv 6 , of langer?
Ik baal want ik wil er eindelijk vanaf en dan werkt zoiets nu nog niet...
vrijdag 2 december 2016 om 16:07
Bij mij heeft Yasmin ook geen effect gehad op puistjes.
De enige pil die dat voor mij tot nu toe wel doet is de minipil (ik gebruik het huismerk). Ik heb nog steeds wel puistjes, maar echt steeds maar een paar. Groot verschil met daarvoor. Duurde bij mij wel 6 mnd voordat ik met de minipil verschil zag. Heb Yasmin ook jaren gebruikt en daar merkte ik niets, ook niet toen ik daar weer mee stopte.
Bij mij helpt het ook enorm als ik geen frisdrank drink, dus alleen water, thee, soms ranja. En geen varkensvlees eten.
De enige pil die dat voor mij tot nu toe wel doet is de minipil (ik gebruik het huismerk). Ik heb nog steeds wel puistjes, maar echt steeds maar een paar. Groot verschil met daarvoor. Duurde bij mij wel 6 mnd voordat ik met de minipil verschil zag. Heb Yasmin ook jaren gebruikt en daar merkte ik niets, ook niet toen ik daar weer mee stopte.
Bij mij helpt het ook enorm als ik geen frisdrank drink, dus alleen water, thee, soms ranja. En geen varkensvlees eten.
vrijdag 2 december 2016 om 16:38
Nee diane krijg je niet meer...
gekke is dat ik voorheen de microynon slikte en mijn huid netjes was,ook wel s n ontsteking maar dat hoort erbij. Ik ben toen gestopt maar omdatik weer last kreeg van acne naar de derma gegaan en die raadde de yasmin aan omdat die anti androgeen is en de microgynon niet.
maar na 5 maanden rommelt t nog....
gekke is dat ik voorheen de microynon slikte en mijn huid netjes was,ook wel s n ontsteking maar dat hoort erbij. Ik ben toen gestopt maar omdatik weer last kreeg van acne naar de derma gegaan en die raadde de yasmin aan omdat die anti androgeen is en de microgynon niet.
maar na 5 maanden rommelt t nog....
vrijdag 2 december 2016 om 17:20
quote:beetjegek schreef op 02 december 2016 @ 16:17:
Ik kreeg er juist puistjes van, en ik werd er dikker van. Diane was mijn wondermiddel maar dat krijg je niet meer geloof ik.Inderdaad zal je huisarts je dit niet voorschrijven. Maar je kunt er nog steeds aan komen als je wilt. Dit is verder geen advies, er zitten heel veel bijwerkingen aan.
Ik kreeg er juist puistjes van, en ik werd er dikker van. Diane was mijn wondermiddel maar dat krijg je niet meer geloof ik.Inderdaad zal je huisarts je dit niet voorschrijven. Maar je kunt er nog steeds aan komen als je wilt. Dit is verder geen advies, er zitten heel veel bijwerkingen aan.
vrijdag 2 december 2016 om 18:11
Mijn huid was er wel op verbeterd, maar ik had geen zware acné maar wel elke dag wat pukkeltjes, plus het was al aan het verbeteren in de loop van de tijd voor ik met de pil begon. Maar met die yasmin was mijn huid nog steeds niet helemaal glad, ik had elke week vaak minstens 4 puistjes ofzo. Maar omdat de yasmin bij mij niet hielp tegen veel bloedverlies ben ik overgestapt naar de marvelon. Een pil die helemaal niet bekend staat als wondermindel tegen acné, maar ik gebruik deze pil nu al bijna 3 maanden en mijn huid is inmiddels glad geworden, en geen puistje meer gehad.
Diane werkt effectief tegen acné, maar dat schrijven artsen vaak niet voor omdat dat een hele zware pil is met een vergrote kans op trombose. Daarom mag je deze pil ook niet voor langere tijd gebruiken. In de yasmin zit een hormoon dat acné kan verminderen, maar dit verschilt per persoon, hetzelfde dat in de meest pillen een hormoon zit dat acné juist kan veroorzaken, levogesterol ofzo, weet niet precies hoe het heet maar dat moet je dus vermijden. O.a. marvelon heefr dit hormoon niet
Diane werkt effectief tegen acné, maar dat schrijven artsen vaak niet voor omdat dat een hele zware pil is met een vergrote kans op trombose. Daarom mag je deze pil ook niet voor langere tijd gebruiken. In de yasmin zit een hormoon dat acné kan verminderen, maar dit verschilt per persoon, hetzelfde dat in de meest pillen een hormoon zit dat acné juist kan veroorzaken, levogesterol ofzo, weet niet precies hoe het heet maar dat moet je dus vermijden. O.a. marvelon heefr dit hormoon niet
vrijdag 2 december 2016 om 18:19
Ik had diane voor mijn huid. Maar vanwege de commotie paar jaar geleden ben ik overgestapt op microgynon. Dat was voor mij verschrikkelijk, ik kreeg direct veel puisten, vette huid, vet haar. Na enkele strips overgegaan op yazmin. Dat is voor mij beter dan microgynon maar minder effectief dan diane. Het is dus heel persoonlijk want hierboven staan ook weer andere ervaringen. Verder van yazmin trouwens geen bijwerkingen, ik vind mezelf eigenlijk opgewekter dan bij diane. Succes TO!
vrijdag 2 december 2016 om 22:23
Ik weet nog dat het tijdens het tweede pakje was (twijfelde namelijk of ik 'm wel weer opnieuw zou halen). Dus ongeveer rond de 4/5 maanden. Wel nog steeds af en toe een dikke puist (grrrr...) en wat vette huid, dat is gebleven. Maar wel rustiger dan bij microgynon! Hopelijk vind je snel een pil die bij je past TO!
zaterdag 3 december 2016 om 07:54
Ik denk dat iedereen, Ook mensen die de pil niet nodig hebben voor hun huid, wel eens een puist hebben, of 2. Zeker rond de menstruatie. Normaal toch?
Dus als zoiets bereikt kan worden vind ik t al prima.
Heb nu 2 kleine op mn kin en n dikke auwie op mn wang. Paar bobbeltjes her en der.
Beter zal t miss gewoon nooit worden... kweet t ook niet
Dus als zoiets bereikt kan worden vind ik t al prima.
Heb nu 2 kleine op mn kin en n dikke auwie op mn wang. Paar bobbeltjes her en der.
Beter zal t miss gewoon nooit worden... kweet t ook niet
dinsdag 13 december 2016 om 19:12
Je zou kunnen denken om wat aan de oorzaken te doen. Voeding aanpassen. Zuivel schijnt niet zo goed te zijn in verband met acne. Je kan eens wat opzoeken over insulineresistentie en wat je daaraan kan doen. In elk geval de snelle suikers vermijden en zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Biergist en edelgistvlokken zouden kunnen helpen bij acne omdat er vitamine B, zink en chroom in zitten. Chroom zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Zink is belangrijk voor de hormonen. De pil verlaagt juist de zinkspiegel. Vitamine b is ook belangrijk bij acne.
donderdag 15 december 2016 om 18:32
donderdag 15 december 2016 om 19:24
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed welke ik had.. Yasmin of Diane...? Ik heb het jaren gehad, maar ook weer jaren terug, en het hielp enorm. Maar ik ben er alsnog mee gestopt vanwege haaruitval. Mooi glad huidje versus haaruitval. Ik lees hierboven dat ik niet enige ben die last van had..
Je bent inmiddels op je 6e strip. Misschien is het tijd om na te denken aan een andere pil? Het werkt per persoon anders.
Je bent inmiddels op je 6e strip. Misschien is het tijd om na te denken aan een andere pil? Het werkt per persoon anders.
donderdag 15 december 2016 om 20:11
Oww, al van alles geprobeerd maar weinig of geen resultaat. Vervelend. Beste is om wel uit te zoeken wat je lijf nodig heeft. Kan persoonlijk zijn. Heb zelf wel goede ervaringen met de celzouten maar voor andere klachten.
En al eens gegoogld op oestrogeendominantie? Beste is om de hele hormonenboel in balans te brengen. De pil versterkt die oestrogeendominantie.
En al eens gegoogld op oestrogeendominantie? Beste is om de hele hormonenboel in balans te brengen. De pil versterkt die oestrogeendominantie.
donderdag 15 december 2016 om 22:34
Microgynon schijnt bekend te staan dat je er juist acne van krijgt.
Ik slik al sinds mijn 16e diane ( cyproteronacetaat/ethinylestradiol) en ben nu bijna 40. Heeft goed geholpen tegen de hevige acne. Soms heb ik tijdens de stopweken hier en daar een puistje.
Heb op mijn 27e even geswitcht naar Mycrogynon maar door de acne die terugkwam weer terug naar de Diane.
Het kan even duren voor een acnepil werkt. De puisten rond de kin kan ook rosacea zijn. Dit kan alleen bestreden worden met rozexcreme. Dus in dat geval eerst naar de huisarts voor beoordeling en advies.
Ik slik al sinds mijn 16e diane ( cyproteronacetaat/ethinylestradiol) en ben nu bijna 40. Heeft goed geholpen tegen de hevige acne. Soms heb ik tijdens de stopweken hier en daar een puistje.
Heb op mijn 27e even geswitcht naar Mycrogynon maar door de acne die terugkwam weer terug naar de Diane.
Het kan even duren voor een acnepil werkt. De puisten rond de kin kan ook rosacea zijn. Dit kan alleen bestreden worden met rozexcreme. Dus in dat geval eerst naar de huisarts voor beoordeling en advies.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten