Gezondheid alle pijlers

Yasmin pil, ervaringen?

08-08-2015 13:47 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu sinds een paar maanden aan de yasmin pil en helaas kan ik de pil tot nu toe maar anderhalve maand doorslikken zonder stopweek en is mijn ongesteldheid ook weer een stuk heviger dan met mijn vorige pil. Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met het slikken van de Yasmin pil zonder stopweek?

Wat misschien ook handig is te vermelden, ik slik niet de "echte" yasmin maar een goedkopere variant. Ik weet dat bij de goedkopere variant van de microgynon heel veel vrouwen klachten kregen die ze bij de echte microgynon niet hadden, misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft?
*prik*
ja ik, ging prima. Ben nu gestopt met Yasmin, ik kreeg er puisten van. En er kwamen wat kilo's bij, dat is behalve een zwangerschap nog nooit iets of iemand gelukt
Ja doorslikken ging prima, maar kreeg er schimmelinfecties van die bleven zeuren. En ja echt daarvan, want na stoppen was het gelijk weg, en na een jaar weer starten (want misschien toeval geweest), kwamen de schimmels gelijk weer terug.

Ik had wel een hele gave huid ermee, dat was ook de reden dat ik de Yasmin slikte, maar helaas.
quote:beetjegek schreef op 08 augustus 2015 @ 13:58:

ja ik, ging prima. Ben nu gestopt met Yasmin, ik kreeg er puisten van. En er kwamen wat kilo's bij, dat is behalve een zwangerschap nog nooit iets of iemand gelukt Grappig, ik ben juist een paar kilo kwijt sinds ik aan de yasmin pil ben en de acne waar ik al jaren last van heb verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ik ben eigenlijk meer dan tevreden met de yasmin pil alleen het doorslikken wil nog niet lukken.
*prik*
Ik heb de yasmin pil zo'n 7 jaar geslikt, niks dan tevreden! Doorslikken ging prima, meestal zo'n 2-3 strips achter elkaar, geen probleem. Stopweek ook geen issues, qua gewicht stabiel gebleven en ook gewoon een gave huid gehouden! Iedereen reageert anders op de pil dus als het voor jou geen succes is zou ik een ander proberen. Zoals je hierboven ook ziet aan de reacties is er echt geen pijl op te trekken en zegt het dus weinig wat anderen ervaren. Succes!
Ik kon niet de Yasmin pil doorslikken, kreeg altijd een bloeding. Verder prima.
Ik deed ( no pun intended) het prima op de Diane, maar omdat ik 35+ ben moest ik een andere pil. Yasmin leek ideaal maar helaas .
Ik heb de Yasmin nooit doorgeslikt, maar vond het verder ook een fijne pil (had daarvoor de Microgynon). Gave huid en ook geen gekke stemmingswisselingen. Misschien eens een optie om dat met je huisarts te bespreken?
quote:Michelle444 schreef op 08 augustus 2015 @ 15:37:

Ik heb de yasmin pil zo'n 7 jaar geslikt, niks dan tevreden! Doorslikken ging prima, meestal zo'n 2-3 strips achter elkaar, geen probleem. Stopweek ook geen issues, qua gewicht stabiel gebleven en ook gewoon een gave huid gehouden! Iedereen reageert anders op de pil dus als het voor jou geen succes is zou ik een ander proberen. Zoals je hierboven ook ziet aan de reacties is er echt geen pijl op te trekken en zegt het dus weinig wat anderen ervaren. Succes!Helaas zijn er buiten de yasmin en de diane-35 (die niet meer mag worden voorgeschreven als anticonceptie) geen anticonceptiepillen die ik kan slikken ivm de manier waarop mijn lichaam reageert op de androgene (mannelijke) werking van de hormonen die in andere pillen zitten. Als ik de yasmin niet kan doorslikken heb ik best wel een probleem :(
*prik*
quote:Venstermug schreef op 08 augustus 2015 @ 19:54:

[...]

Helaas zijn er buiten de yasmin en de diane-35 (die niet meer mag worden voorgeschreven als anticonceptie) geen anticonceptiepillen die ik kan slikken ivm de manier waarop mijn lichaam reageert op de androgene (mannelijke) werking van de hormonen die in andere pillen zitten. Als ik de yasmin niet kan doorslikken heb ik best wel een probleem :(Mag ik vragen hoe je lichaam dan reageert?
quote:Venstermug schreef op 08 augustus 2015 @ 19:54:

[...]

Helaas zijn er buiten de yasmin en de diane-35 (die niet meer mag worden voorgeschreven als anticonceptie) geen anticonceptiepillen die ik kan slikken ivm de manier waarop mijn lichaam reageert op de androgene (mannelijke) werking van de hormonen die in andere pillen zitten. Als ik de yasmin niet kan doorslikken heb ik best wel een probleem :(Marvelon? Dat is ook een minder androgene pil, die heb ik nu en slik ik al jaren naar tevredenheid.
quote:lalalief schreef op 08 augustus 2015 @ 19:56:

[...]

Mag ik vragen hoe je lichaam dan reageert?Kilo's aankomen, vocht vasthouden, acne en dikke zwarte haren die op willekeurige plekken uit m'n wang, kin en nek gegroeid komen. M'n humeur wordt er ook echt bagger door.
*prik*
quote:Dubbus schreef op 08 augustus 2015 @ 19:59:

[...]

Marvelon? Dat is ook een minder androgene pil, die heb ik nu en slik ik al jaren naar tevredenheid.

Ik ga er even wat over googelen.

Marvelon vermindert acne niet, ik ben onder andere aan de pil vanwege acne die na jaren nog steeds niet wil wegtrekken. Helaas :(
*prik*
Ik ben ook van de Diane-35 naar de Yasmin, uiteindelijk overgestapt op de Marvelon. Juist vanwege mijn huid, en juist vanwege de zo min mogelijk androgene werking.

Misschien heb je wat aan deze link, even naar beneden scrollen naar het kopje Huidproblemen.

http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
Ik ben inmiddels 36, en heb op mijn 28e en 32e een poging gedaan te stoppen met de pil omdat ik de hoop had dat het vanwege mijn leeftijd over/minder zou zijn. Maar helaas.

Binnenkort doe ik weer een poging, helaas heb ik nu een gave huid qua pukkels (met Marvelon dus), maar heb ik veel pigmentvlekken. Een bijwerking juist weer van de niet-androgene pillen. Zucht.
quote:Dubbus schreef op 08 augustus 2015 @ 20:18:

Ik ben ook van de Diane-35 naar de Yasmin, uiteindelijk overgestapt op de Marvelon. Juist vanwege mijn huid, en juist vanwege de zo min mogelijk androgene werking.

Misschien heb je wat aan deze link, even naar beneden scrollen naar het kopje Huidproblemen.

http://www.anticonceptie-online.nl/bijw ... htmVoordat ik weer een hele andere pil ga nemen ga ik denk ik eerst regelen dat ik de originele yasmin pil krijg ipv de goedkopere. Van mijn vorige pil heb ik ook een tijd de goedkopere variant meegekregen omdat dat zogenaamd hetzelfde kon zijn maar ik merkte dus echt wel verschil. Goedkopere kon ik niet doorslikken, de originele wel.
*prik*
quote:Venstermug schreef op 08 augustus 2015 @ 20:25:

[...]

Voordat ik weer een hele andere pil ga nemen ga ik denk ik eerst regelen dat ik de originele yasmin pil krijg ipv de goedkopere. Van mijn vorige pil heb ik ook een tijd de goedkopere variant meegekregen omdat dat zogenaamd hetzelfde kon zijn maar ik merkte dus echt wel verschil. Goedkopere kon ik niet doorslikken, de originele wel.Als de originele yasmin pil geen verschil maakt ga ik maar eens vragen wat mijn huisarts weet over de marvelon pil en acne. Thanks voor de tips!
*prik*
Ja groot gelijk. Ik neem ook altijd de merk marvelon en niet de generieke variant. Bevalt me ook beter.

Met de Diane had ik het juist andersom. Van de merk kreeg ik hoofdpijn niet normaal en van de merkloze nergens last van. Het hoeft dus niet minder goed te zijn.
quote:Venstermug schreef op 08 augustus 2015 @ 20:26:

[...]

Als de originele yasmin pil geen verschil maakt ga ik maar eens vragen wat mijn huisarts weet over de marvelon pil en acne. Thanks voor de tips!Mijn ervaring is dat ze er niet zoveel over weten, ze geven het liefst iedereen Microgynon want eerste keus. Je bent je eigen deskundige met een speciaal aandachtspunt mntde pil, nl de acne. Dan heb je je er al dieper in verdiept dan de huisarts vaak.
quote:Dubbus schreef op 08 augustus 2015 @ 20:32:

[...]

Mijn ervaring is dat ze er niet zoveel over weten, ze geven het liefst iedereen Microgynon want eerste keus. Je bent je eigen deskundige met een speciaal aandachtspunt mntde pil, nl de acne. Dan heb je je er al dieper in verdiept dan de huisarts vaak.Mijn huisarts heeft er gelukkig redelijk veel verstand van, bij mijn vorige anticonceptiepil heeft ze ook erbij vermeld dat ik de originele variant mee moest krijgen omdat het bekend is dat de goedkopere voor bijwerkingen zorgen. Dat heeft ze bij de yasmin pil ook neergezet, helaas heeft de apotheek er blijkbaar schijt aan.
*prik*
quote:beetjegek schreef op 08 augustus 2015 @ 17:27:

Ik deed ( no pun intended) het prima op de Diane, maar omdat ik 35+ ben moest ik een andere pil. Yasmin leek ideaal maar helaas .Diane-35 mag geloof ik niet meer worden voorgeschreven
*prik*
Eerste maanden dat ik de Yasmin kreeg ging mijn huid achteruit. Na ongeveer een half jaar ging het veel beter. Mij lukt het doorslikken ongeveer 2 maanden. Bij een andere pil ging dat inderdaad beter. En de apotheek heeft mij op een gegeven moment ook de goedkope variant aangesmeerd, want die zou precies hetzelfde zijn. Nou niet dus, want ik kreeg weer acne. Snel weer terug gegaan naar de Yasmin. Misschien moet je het nog wat meer tijd gunnen?
quote:Swiss schreef op 08 augustus 2015 @ 22:12:

Eerste maanden dat ik de Yasmin kreeg ging mijn huid achteruit. Na ongeveer een half jaar ging het veel beter. Mij lukt het doorslikken ongeveer 2 maanden. Bij een andere pil ging dat inderdaad beter. En de apotheek heeft mij op een gegeven moment ook de goedkope variant aangesmeerd, want die zou precies hetzelfde zijn. Nou niet dus, want ik kreeg weer acne. Snel weer terug gegaan naar de Yasmin. Misschien moet je het nog wat meer tijd gunnen?Ik heb nu zoveel last van menstruatieklachten en mijn menstruatie is zo hevig dat ik niet eens de deur uit kan. Ik moet gewoon echt ieder uur, eigenlijk ieder half uur, naar het toilet en dan heb ik het nog niet eens over de buikkramp waardoor ik amper rechtop kan lopen.. Ik zit er niet echt op te wachten om dit nog een paar maanden aan te moeten kijken.
*prik*
Ai, dat is inderdaad heel naar...
Misschien kun je nog eens praten met je apotheek en als ze echt het origineel niet willen geven overstappen naar een andere? Ik ben onlangs van apotheek veranderd en de service bij mijn nieuwe apotheek is zoveel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven