Gezondheid alle pijlers

Zaterdag vliegje in oog, nu nog last

10-05-2011 15:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik heb zaterdag een vlieg in mijn oog gekregen en mijn oog bleef geirriteerd. Ik dacht zelf dat het vuiltje er al lang uit zou zijn, maar het bleef pijn doen, hoewel ik niks koen zien en al 10 minuten gespoeld had. Op aanraden van vrienden ben ik toen even langs de eerste hulp gegaan en heeft de oogarts nog een stuk van een insect eruit gehaald. Er zaten krasjes op mijn netvlies maar dat zou binnen 1-2 dagen geheeld moeten zijn, maar ik heb er nu nog last van. Net of het nog brandt en of mijn oog sneller moe is. Ik heb druppels gekregen en die braaf 5 keer per dag gebruikt.

Kan ik dit nog even aankijken, moet ik terug gaan, naar de huisarts, of naar een andere oogarts(kan hier zonder verwijzing)?

Ik ga zelf niet zo snel naar de dokter en was zaterdag ook niet gegaan als mijn vrienden me niet gestuurd hadden(wat dus wel goed was)
ik zou je huisarts even bellen, dan hoor je zo of je langs moet komen of kunt afwachten je huisarts krijgt bericht van bezoekjes aan eerste hulp en HAP. Heb je meer aan dan welk advies dan ook.
gizz bedankt voor je reactie. Ik woon niet in NL(dat had ik even moet zeggen). Hier is er geen huisartsen post, en mensen hebben ook geen vaste huisarts, je kunt hier veel makkelijker wisselen van huisarts.

ik kan de volgende dingen doen:

-Afwachten

-terug naar de eerste hulp

-naar de oogarts (zonder verwijzing)

-naar een huisarts
Even naar een huisarts of de oogarts bellen? Ookal woon je in buitenland, ik neem aan dat ze wel een telefoon hebben?
ik heb nu naar de oogarts gebeld en ik kan donderdag langskomen als het nog niet over is. Als het wel over is, kan ik de afpsraak weer afzeggen. Zo lijkt me het idd het beste.
Lijkt inderdaad het beste om het op die manier te doen. Vliegjes in je oog zijn geen pretje Heb daar altijd tijdens het fietsen last van.

Beterschap ermee en hopelijk gaat het zo snel mogelijk over.
Geen eendagsvlieg dus
Ik heb ee dag lang een korrel zand in één oog gehad, en had ook (heel veel) krasjes op mijn oog.

Zalf en druppels gekregen, maar je moet echt even geduld hebben tot het genezen is.

Het blijft natuurlijk een beschadiging.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Krasjes op je netvlies zouden normaal gesproken inderdaad in 1 a 2 dagen moeten helen. Als je er nog steeds last van hebt zou ik zeker even teruggaan. Je hebt maar één paar ogen en daar moet je zuinig op zijn.
Ik mag hopen dat het over je hoornvlies gaat en niet over je netvlies.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven