Gezondheid alle pijlers

Ziek melden?

06-11-2018 05:38 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-11-2018 11:05
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen
99.33% gewijzigd
#doeslief
Ik twijfel dus, normaal zou ik gewoon gaan, maar soms denk ik weleens, waarom gun ik mezelf niet even een rustig dagje bijkomen.

Omdat je niet ziek bent?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Paracetamol nemen en gewoon gaan werken, dat zou ik doen.
Alles komt goed
Als je wel kunt werken, dan zou ik gewoon gaan. Anders zit je toch ook niet ‘lekker’ thuis?
Je moet niet kijken naar wat anderen doen. Gewoon ziek melden als je ziek bent, niet omdat je uit wil rusten.
.
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 06-11-2018 07:06
99.25% gewijzigd
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
06-11-2018 05:38
waarom gun ik mezelf niet even een rustig dagje bijkomen.

Daar kun je een vrije dag voor opnemen. Ziekmelden doe je alleen als je ziek bent.
Ziekmelden omdat je een dagje wilt uitrusten ? Het moet niet gekker worden echt.
.
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 06-11-2018 07:07
99.37% gewijzigd
#doeslief
Trotter schreef:
06-11-2018 06:12
Daar kun je een vrije dag voor opnemen. Ziekmelden doe je alleen als je ziek bent.
Dit.

Ik heb echt een hekel aan mensen die om een dag hoofdpijn/dag bijkomen, zich ziek melden.
Ga gewoon werken en duik vanavond vroeg je bed in, dan kun je dan weer bijslapen.
Loesiepoesie schreef:
06-11-2018 06:20
Nou ja niet gewoon uitrusten, ik heb maar 4 uurtjes kunnen slapen en nog flink hoofdpijn.

Tis niet uitrusten van een zwaar weekend, die collega's heb ik ook hoor.
Ik heb ook weleens een gebroken nacht maar dan ben ik moe en niet ziek.
Gewoon naar je werk en 9 van de 10 keer valt het wel mee.
Als je toch nog op de dag ziek wordt, kan je nog altijd naar huis gaan als het echt niet gaat.
Als je het nodig hebt om hier een topic te openen met de vraag of je je ziek moet melden, ben je m.i. niet ziek genoeg voor een ziekmelding.
In de tijd dat je op het forum bezig bent had je ook kunnen slapen, dus het is (deels) je eigen schuld dat je maar vier uur hebt geslapen.
.
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 06-11-2018 07:07
99.64% gewijzigd
#doeslief
Je vindt jezelf wel een enorme held ten opzichte van “normale mensen” he?

Wel knap dat jij weet hoe anderen zich voelen, dat is een gave, miet je iets mee doen :fortune:

En tot die tijd misschien jezelf wat minder geweldig vinden en niet hier vragen of je zal spijbelen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wat anderen doen moeten zij weten, dat is jouw zaak niet.
Daar ga je je toch niet aan meten? Ik vind dat best wel kinderachtig.

Heel simpel, als je je ontzettend beroerd voelt meld je je ziek, als het wel mee valt ga je werken.
Loesiepoesie schreef:
06-11-2018 06:09
Pijnstillers mag ik niet
paracetamol nemen en gewoon gaan werken, dat zou ik doen.
Alles komt goed
Dus je mag je alleen maar ziek melden
als je op sterven na dood bent?
Wees gerust ts, ik meld me ook wel eens ziek na een slechte nacht.
yajes schreef:
06-11-2018 06:22
Dit.

Ik heb echt een hekel aan mensen die om een dag hoofdpijn/dag bijkomen, zich ziek melden.
Ik denk altijd dat mensen die zoiets schrijven niet echt weten wat hoofdpijn is.
Loesiepoesie schreef:
06-11-2018 06:30
Ik ga denk ik ook m'n nest maar uit, slapen lukt niet meer.

Ik loop al 2 dagen met wallen onder m'n ogen en heb me afgelopen 2 dagen ook erg moe gevoeld.

En nu zo'n nacht nog erbij.. en geen pijnstiller kunnen nemen.

Ik ben 2 maanden geleden afgekickt van ibuprofen, normale mensen blijven dan een week ziek thuis, ik zat gewoon achter m'n bureau. Dus ik ben echt niet een persoon die normaal voor een hoofdpijntje thuis blijft.

Maar zie andere dat wel doen, dus daarom denk ik waarom moet ik altijd van mezelf door buffelen tot ik er bijna bij neer valt.
Wie zijn normale mensen en hoe weet jij wat ze doen?
Overigens knap dat je gestopt bent met Ibuprofengebruik.
Lord*Voldemort schreef:
06-11-2018 06:50
Dus je mag je alleen maar ziek melden
als je op sterven na dood bent?
Wees gerust ts, ik meld me ook wel eens ziek na een slechte nacht.
En vooral doen als je dat nodig vindt. Maar plaats je dan ook hier een topic om te vertellen dat je eigenlijk een bovenmenselijke bikkel bent en anderen maar aanstellers?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
yajes schreef:
06-11-2018 06:22
Dit.

Ik ben jaloers op mensen die nooit zo'n hoofdpijn hebben, dat ze niet kunnen werken.

Ik had afgelopen vrijdag 'lichte' hoofdpijn en heb toch gewerkt, want er moest eea gedaan worden. Gisteren kon ik mijn eigen fouten gaan herstellen. Het is niet alleen de hoofdpjn, die enorm in de weg zit, maar ook dat ik mijn werk gewoon niet meer goed kan doen. Dan lig ik beter thuis in bed uit te zieken.

Bah
Oordelen. :(

TO, je weet het zelf het beste. Bij mij gaat hoofdpijn ook sneller weg als ik die dag rust wél neem, waardoor ze vervolgens op het werk weer meer aan me hebben.
Later is nu
JollyRider schreef:
06-11-2018 06:56
En vooral doen als je dat nodig vindt. Maar plaats je dan ook hier een topic om te vertellen dat je eigenlijk een bovenmenselijke bikkel bent en anderen maar aanstellers?

Ja, erg he?

Misschien is al TO's collega's wel ergens van afgekickt, terwijl ze doorwerkten, maar nee. TO, díe werkt door.

Echt, als je ziek bent, blijf je thuis. Als je nog kunt werken, ga je werken. Als je er tussenin hangt, neem je een dag als je zeker weet dat je de daarop volgende dagen dan tenminste weer beter bent, of je probeert te gaan werken.
Later is nu
Zo hebben hier echt een paar een behoorlijk ochtend humeur, ik mag niet oordelen over mijn collega's maar jullie mogen wel oordelen over een forummer!

Maar het maakt niet uit wat ik hier zeg, wat ik zeg is toch allemaal fout!
#doeslief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven