Ziek!! :-(

vrijdag 8 februari 2013 om 22:07

vrijdag 8 februari 2013 om 22:13
vrijdag 8 februari 2013 om 22:14
vrijdag 8 februari 2013 om 22:15
Toch snap ik het niet. Het lijkt wel of je hier steun zoekt in je wel of niet terecht ziek zijn. Als je echt ziek bent twijfel je daar niet aan en voel je je al helemaal niet schuldig. En een opmerking als " een hele dag had ik niet getrokken" komt niet eens in mij op als ik echt ziek ben: dan is een minuut al teveel.

vrijdag 8 februari 2013 om 22:18
quote:maze schreef op 08 februari 2013 @ 22:15:
Toch snap ik het niet. Het lijkt wel of je hier steun zoekt in je wel of niet terecht ziek zijn. Als je echt ziek bent twijfel je daar niet aan en voel je je al helemaal niet schuldig. En een opmerking als " een hele dag had ik niet getrokken" komt niet eens in mij op als ik echt ziek ben: dan is een minuut al teveel.Dat geldt echt niet voor iedereen hoor. Ik lag met 40 graden koorts in bed en was flauwgevallen van de beroerdheid en wat voelde ik me schuldig. Ja stom idd, maar er was geen twijfel over mogelijk of ik kon gaan werken.
Toch snap ik het niet. Het lijkt wel of je hier steun zoekt in je wel of niet terecht ziek zijn. Als je echt ziek bent twijfel je daar niet aan en voel je je al helemaal niet schuldig. En een opmerking als " een hele dag had ik niet getrokken" komt niet eens in mij op als ik echt ziek ben: dan is een minuut al teveel.Dat geldt echt niet voor iedereen hoor. Ik lag met 40 graden koorts in bed en was flauwgevallen van de beroerdheid en wat voelde ik me schuldig. Ja stom idd, maar er was geen twijfel over mogelijk of ik kon gaan werken.
vrijdag 8 februari 2013 om 22:19
Normaal, heb ik ook altijd je wil niemand teleurstellen en je collega's moeten jou werk opknappen/opvangen. Heb t erg gehad doordat ik vanwege me zwangerschap eerder ziek moest melden trok t niet uiteindelijk weet je dat t beter is ziek thuis te zijn maar ja haalt t rot gevoel niet weg . Beterschap jullie

vrijdag 8 februari 2013 om 22:22
Als je echt ziek bent, voel je je niet schuldig. Dan heb je t te druk met ziek zijn. Bovendien: niks ergers als mensen die wel komen werken en steeds om paracetamol vragen en melden hoe beroerd ze zijn. Blijf alsjeblieft thuis en hoest niet steeds in mn gezicht. En o ja, tis nu weekend. Get over it.
vrijdag 8 februari 2013 om 22:24
Ja hoor ken het gevoel werd zelf afgelopen week 2 gebeld of het al beter ging en of ik misschien toch niet kon komen werken... Niet dat ik me daardoor moest laten lijden werd nog wel gezegd, maar er waren zoveel zieken....
Dus dan begin ik ook te twijfelen... Heb wel gewoon nee gezegd omdat ik me echt beroerd voelde...
Dus dan begin ik ook te twijfelen... Heb wel gewoon nee gezegd omdat ik me echt beroerd voelde...
vrijdag 8 februari 2013 om 22:36
Ziek is ziek daar kan jij niks aan doen. Heb je toevallig geen kinkhoest?
http://mens-en-gezondheid ... j-baby-en-volwassene.html
Mijn moeder heeft daar heel lang last van gehad zonder dat ze het wist. In ieder geval beterschap en niet schuldig voelen hoor!
http://mens-en-gezondheid ... j-baby-en-volwassene.html
Mijn moeder heeft daar heel lang last van gehad zonder dat ze het wist. In ieder geval beterschap en niet schuldig voelen hoor!
vrijdag 8 februari 2013 om 22:45
O ik voel me dan ook altijd vreselijk schuldig. En achteraf voel ik me dan zo stom dat ik me schuldig voelde want ziek is ziek! En je wilt ook geen anderen aansteken. Er zijn zoveel zieken vind ik trouwens helemaal bizar klinken. Willen ze die zieken dan nog een extra virus aansmeren of zo?
Anyway, ik heb geen oplossing, wel herkenning! Achteraf klinkt het allemaal zo logisch maar op het moment zelf voelt het rottig!
Anyway, ik heb geen oplossing, wel herkenning! Achteraf klinkt het allemaal zo logisch maar op het moment zelf voelt het rottig!

vrijdag 8 februari 2013 om 23:28
Herkenbaar!!!!!!!
Maar ik denk dat jij je neer moet leggen bij de keuze die je hebt gemaakt, zo te lezen een hele verstandige!!!! ik denk dat jij je energie daar niet in moet steken, maar juist lekker je bed in moet kruipen, veel vitamientjes moet nemen en je energie inzetten om uit te zieken, ipv jezelf onderuit te halen.
Beterschap!!!!
Maar ik denk dat jij je neer moet leggen bij de keuze die je hebt gemaakt, zo te lezen een hele verstandige!!!! ik denk dat jij je energie daar niet in moet steken, maar juist lekker je bed in moet kruipen, veel vitamientjes moet nemen en je energie inzetten om uit te zieken, ipv jezelf onderuit te halen.
Beterschap!!!!
vrijdag 8 februari 2013 om 23:33

vrijdag 8 februari 2013 om 23:56