Gezondheid alle pijlers

Ziek!! :-(

08-02-2013 22:07 29 berichten
Ik ben sinds vanochtend ziek. Hoesten als een zeehond.

En toch voel ik mij schuldig dat ik mij ziek heb gemeld.

Vriend is ook zo ziek en zegt dat ik terecht thuis ben. Waarom voel ik mij toch nog zo schuldig??

Oh ja, en als iemand tips heeft tegen het hoesten, graaaaag!
Oh ja, heb 39 graden koorts en overal pijn. Mijn huid doet zelfs pijn.
Nou, vraag dat eens aan jezelf, waarom voel je je schuldig? Je weet het antwoord vast.
Alle reacties Link kopieren
Pfff. Ziek is ziek. Tegenover wie voel je je schuldig?
Omdat ik vind dat ik had moeten gaan werken, maar aan de andere kant weet ik dat ik het niet had getrokken een hele dag.
Tegenover m'n werk
Ik herken het hoor. Was vorige week ook ziek en voelde me ook zo vreselijk schuldig. Terwijl uit mijn bed komen al amper lukte. Ik heb me maar bedacht dat ik me beter schuldig kan voelen naar mijn werk ipv naar mezelf door niet goed voor mezelf te zorgen. Goed, het hielp een beetje ;)

Ziek lekker uit!
Ik wil je gevoel niet belachelijk maken, want daar heb je juist last van, maar ik vind het echt onzin wat je zegt. Klinkt als een flinke griep! Als ik jouw collega was zou ik je niet op het werk willen hebben in verband met besmetting.

Beterschap! Gewoon goed uitzieken!
Dank je!
Toch snap ik het niet. Het lijkt wel of je hier steun zoekt in je wel of niet terecht ziek zijn. Als je echt ziek bent twijfel je daar niet aan en voel je je al helemaal niet schuldig. En een opmerking als " een hele dag had ik niet getrokken" komt niet eens in mij op als ik echt ziek ben: dan is een minuut al teveel.
Steun zoek ik niet. Jullie kunnen niet voor mij nagaan hoe ziek ik ben.

Meer herkenning zoek ik. Of meer mensen dat hebben.
quote:maze schreef op 08 februari 2013 @ 22:15:

Toch snap ik het niet. Het lijkt wel of je hier steun zoekt in je wel of niet terecht ziek zijn. Als je echt ziek bent twijfel je daar niet aan en voel je je al helemaal niet schuldig. En een opmerking als " een hele dag had ik niet getrokken" komt niet eens in mij op als ik echt ziek ben: dan is een minuut al teveel.Dat geldt echt niet voor iedereen hoor. Ik lag met 40 graden koorts in bed en was flauwgevallen van de beroerdheid en wat voelde ik me schuldig. Ja stom idd, maar er was geen twijfel over mogelijk of ik kon gaan werken.
Normaal, heb ik ook altijd je wil niemand teleurstellen en je collega's moeten jou werk opknappen/opvangen. Heb t erg gehad doordat ik vanwege me zwangerschap eerder ziek moest melden trok t niet uiteindelijk weet je dat t beter is ziek thuis te zijn maar ja haalt t rot gevoel niet weg . Beterschap jullie
Nou ja inderdaad. Ik werk eigenlijk altijd, hoofdpijn, keelpijn, verkoudheid, verhoging, enz.

Met paracetamol lukt het wel. En nu denk ik alsnog: had ik het niet moeten proberen.
Als je echt ziek bent, voel je je niet schuldig. Dan heb je t te druk met ziek zijn. Bovendien: niks ergers als mensen die wel komen werken en steeds om paracetamol vragen en melden hoe beroerd ze zijn. Blijf alsjeblieft thuis en hoest niet steeds in mn gezicht. En o ja, tis nu weekend. Get over it.
Nou blij dat ik daar geen last van heb dan. Dus nee geen herkenning. Beterschap, hopelijk knap je snel weer op zodat je weer snel aan het werk kan!
Ja hoor ken het gevoel werd zelf afgelopen week 2 gebeld of het al beter ging en of ik misschien toch niet kon komen werken... Niet dat ik me daardoor moest laten lijden werd nog wel gezegd, maar er waren zoveel zieken....

Dus dan begin ik ook te twijfelen... Heb wel gewoon nee gezegd omdat ik me echt beroerd voelde...
ja je MOET je ook schuldig voelen.

je hebt toch het recht niet om uit te zieken. gewoon gaan als een machine dat is het beste.

Kom op nou begin aan je werk liever nu meteen!!

Haha laat je niet gek maken joh! ga lekker uit zieken
Ziek is ziek daar kan jij niks aan doen. Heb je toevallig geen kinkhoest?

http://mens-en-gezondheid ... j-baby-en-volwassene.html

Mijn moeder heeft daar heel lang last van gehad zonder dat ze het wist. In ieder geval beterschap en niet schuldig voelen hoor!
O ik voel me dan ook altijd vreselijk schuldig. En achteraf voel ik me dan zo stom dat ik me schuldig voelde want ziek is ziek! En je wilt ook geen anderen aansteken. Er zijn zoveel zieken vind ik trouwens helemaal bizar klinken. Willen ze die zieken dan nog een extra virus aansmeren of zo?

Anyway, ik heb geen oplossing, wel herkenning! Achteraf klinkt het allemaal zo logisch maar op het moment zelf voelt het rottig!
Tegen het hoesten; voor het slapen gaan vicks vaporub op je voetzolen (!!) en dan sokken aan. Het helpt in elk geval tegen kriebelhoest, of het ook werkt met de zeehondenblaf weet ik niet, dat moet je even uittesten.

Beterschap.
Herkenbaar!!!!!!!

Maar ik denk dat jij je neer moet leggen bij de keuze die je hebt gemaakt, zo te lezen een hele verstandige!!!! ik denk dat jij je energie daar niet in moet steken, maar juist lekker je bed in moet kruipen, veel vitamientjes moet nemen en je energie inzetten om uit te zieken, ipv jezelf onderuit te halen.

Beterschap!!!!
Beterschap! Schuldig voelen is niet prettig nee.

Maar je collega's besmetten en jezelf niet in acht nemen ook niet.

Ben al 2 weken ziek, en het ziet er naar uit dat het langduriger gaat worden. Op mijn werk is het enorm druk en ik voel me ook heel schuldig. En schuldig naar mijn gezin...
Drop. En hou op je schuldig te voelen, je collega's zijn al lang blij dat je hen niet aan komt steken en je zou toch geen nuttig werk verrichten als je je zo voelt. Hup, bed in en slapen

Neem een paracetamol, veel drinken en op snoepjes zuigen en blijf vooral in bed. En dat schuldgevoel...dat is echt iets van vrouwen volgens mij. Of we voelen ons schuldig t.o.v. collega's of onze partner/kinderen/vriendinnen. Daar moesten we maar eens mee stoppen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven