Gezondheid alle pijlers

Ziekig, wel of niet gaan?

31-12-2012 09:45 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik moet het toch zelf beslissen maar wat advies is welkom. Na een paar dagen keelpijn te hebben gehad was ik gisteren goed ziek. Koorts, hoofdpijn, spierpijn, keel enz.

Ik baalde zo want vanavond met vriendinnen in Antwerpen vieren.

We gaan om 12 uur weg dus moet zo beslissen.

Ik voel me beter dan gisteren maar nog steeds enorme hoofdpijn, keelpijn enzo.

Ik weet nu niet wat ik moet doen. Als ik besluit thuis te blijven voel ik me misschien vanmiddag weer goed en dan is het te laat. Maar om niet fit in Antwerpen te zijn id ook niet fijn, met op stap eten enz.

Moest het even kwijt ....

Iemand tips ervaring?
Gooi een muntje op. Kop is gaan, munt is thuisblijven.

Het klinkt heel simpel, maar als je je teleurgesteld voelt omdat het kop of juist munt is, weet je wat je echt wilt.
Als jullie daar baar een hotel gaan zou ik mee gaan en vanmiddag en vanavond nog even wat proberen bij te slapen en zo de dag/nacht doorkomen. Als het vanaf 12 uur alleen maar winkelen/borrelen/eten/uitgaan/terugrijden is zou ik het niet doen.
I would rather shit in my hands and clap
Snel een paracetamol te nemen en na een kwartier nog eentje. Als je je dan over een half uur, drie kwartier beter voelt kan je nog altijd gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou gaan, maar geen alcohol drinken. Neem een voorraadje pillen, grote fles water, paar dekens mee en laad wat muziek op je telefoon of ipod. Kun je altijd nog in de auto gaan liggen als je je echt niet lekker voelt. En ook zonder drank (ok, met dat ene glaasje champagne om 0:00 ) kun je een leuke avond hebben.

Als je van jezelf weet dat je toch gaat drinken, dan kun je beter thuisblijven, met drank op is de kans groot dat je over je grenzen gaat en je wilt geen keelontsteking of zo eroverheen.
Als jullie een hotel hebben zou ik gaan, in het ergste geval kan je dan nog in bed blijven liggen. Gaan jullie met de ochtendtrein weer terug zou ik ervoor passen.
Vaak zijn de klachten s' ochtends en ' s avonds het ergst. Dus ik zou niet gaan ook al is het balen! Beterschap
Als je niet gaat voel je je vandaag kiplekker. Als je wel gaat voel je je waarschijnlijk niet lekker. That's life.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou niet gaan, tenzij je op paracetamol en andere 'hulpmiddelen' geen last hebt. Maar dan blijf je waarschijnlijk wel een stuk langer ziek dan wanneer je niet mee zou gaan..
Life is too short to waste time matching socks
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 december 2012 @ 10:02:

Als je niet gaat voel je je vandaag kiplekker. Als je wel gaat voel je je waarschijnlijk niet lekker. That's life.

Oh wat herkenbaar. Vaak als je je (bijv bij je werk) ziek meldt voel je je al meteen een stuk beter. Heel irritant.

Ja je kan ook de huisarts bellen of hij nog iets heeft/weet, het is alleen nog kort tijd tot 12 uur.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou het er niet op gokken en thuis blijven hoe vervelend dat ook is. Zou er erg van balen als ik door mijn ziek zijn een leuke dag voor vriendinnen zou 'verpesten' omdat het uiteindelijk toch niet helemaal goed gaat en ik toch beter thuis had kunnen blijven dan mee gaan.
quote:Annasophia schreef op 31 december 2012 @ 10:04:

Ik zou niet gaan, tenzij je op paracetamol en andere 'hulpmiddelen' geen last hebt. Maar dan blijf je waarschijnlijk wel een stuk langer ziek dan wanneer je niet mee zou gaan..Als dat al zo zou zijn, valt dat toch niet te achterhalen, hoeveel korter je anders ziek zou zijn geweest.
Hier hetzelfde verhaal bijna...ik kies ervoor om lekker in bed te blijven liggen...volgend jaar beter!
Ik zou wel gaan, 2 paracetamolletjes en een stripje mee en gaan! Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan dan van de dingen die je niet hebt gedaan.
Als je gaat, maak je het zelf alleen maar erger. Je gaat toch automatisch met oud en nieuw vuurwerk buiten in de kou kijken.
Ik zou niet gaan.

Je kunt nog zo vaak feestvieren, nu ben je waarschijnlijk morgen weer beter, maar als je het nu niet rustig aandoet, druk maakt, geen slaap, rokerig enzovoort ben je misschine over 3 dagen nog niet fit
quote:pearle schreef op 31 december 2012 @ 10:19:

Ik zou niet gaan.

Je kunt nog zo vaak feestvieren,Als je niet wordt overreden door een bus, er geen vliegtuig op je hoofd valt,.....
Ach ik zou gewoon paracetamol/ibuprofen innenemen en gaan...anders ga je er spijt v krijgen.Veel beterschap en laat maar weten wat je doet ;)
quote:winkelfanaat schreef op 31 december 2012 @ 10:16:

Ik zou wel gaan, 2 paracetamolletjes en een stripje mee en gaan! Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan dan van de dingen die je niet hebt gedaan.Beetje een dooddoener in dit geval hoor. Ten eerste heeft TO ook anderen er mee, als het toch niet zo goed blijkt te gaan als ze meegaat. En ten tweede, waar gaat het nou helemaal over? Een oud en nieuwfeestje, als je daar al spijt om zou moeten hebben...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 december 2012 @ 10:09:

[...]

Als dat al zo zou zijn, valt dat toch niet te achterhalen, hoeveel korter je anders ziek zou zijn geweest.Ik schrijf ook 'waarschijnlijk'. En volgens mij is algemeen bekend dat een nacht doorhalen niet bevorderlijk is voor je gezondheid, en als die al niet zo goed is, moet je jezelf afvragen of dat het waard is.
Life is too short to waste time matching socks
Ik zou niet gaan. Straks besmet je je vriendinnen nog met jouw virus.
Bah
Douchen, 2 finimal erin en gaan. Om 13.00 eerste wijntje/biertje om 14.00 nog een. Gaat vast goed.

Behalve als je daar met een chagrijnige kop gaat zitten, da's niet leuk voor je vriendinnen.

Veel plezier!
En Jannie_, weet je het al?
quote:miloo schreef op 31 december 2012 @ 10:42:

Behalve als je daar met een chagrijnige kop gaat zitten, da's niet leuk voor je vriendinnen.

Dat dus.
Ik zou als ik het zelf had niet gaan. Laatst ook ziek geweest en juist in de avond werd het erger. Bovendien zal je als je wel gaat waarschijnlijk aan de alcohol gaan, waardoor je morgen helemaal beroerd bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven