Gezondheid alle pijlers

Ziekte van Devic/NMO

10-03-2012 17:53 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in Nl dus geen ha post, helaas... Hopelijk wel wat geruststelling hier hoewel ik snap dat jullie geen diagnoses kunnen stellen. Zover de disclaimer X:D

Gistereavond begon ik ineens wat hoofdpijn te krijgen en merkte ik dat mijn li oog heel slcht zag, ik heb al min 7 maar nu lees ik ineens zelfs met bril/lensen alsof de toner slecht is verder is alles "grijzer" met dat oog. Heel raar.

Herkent iemand dit, kan her gewoon vermoeidheid zijn of iets dergelijks? Nou ja ik weer ook niet wat ik precies wil met dit topic, ik zit een beetje in de piepzak, that's all.....
Optimist tot in de kist!
Je hebt zelf op een ER gewerkt? Heb je een medische achtergrond of was je er de schoonmaakster?
Nee geen donker Afrika hier maar wel een heeel slecht medisch zorgstelsel, ik kan daar ondertussen een boek over schrijven, maar dat terzijde, hoewel het wel mijn visie op dit soort situaties bepaald. Verder is het lastig om bijv een opticien hier te vergelijken met een opticien in NL, degene waar ik vanmiddag heenga noemt zichzelf bijv dokter en heeft ook een doorverwijsfunctie.
Optimist tot in de kist!
Zijn je klachten verergerd sinds gisteravond?

Hier bepaalt de huisarts(enpost) of je naar de ER moet gaan.

Een optometrist zou bloedspoed wel van iets minder urgents moeten kunnen onderscheiden, dus dat lijkt me een prima tussenoplossing.

Als je maar wel meteen gaat als hij dat nodig vind dan hè?
Tjonge Suze wil je hier echt een antwoord op? Wat een toontje zeg

Bedankt voor alle reacties!

Maar ik ga over een paar uurtjes naar de opt. Nu maar eens voor het ontbijt zorgen, tot later!
Optimist tot in de kist!
Slecht medisch zorgstelsel en jij vertrouwd op diegene die zich dokter mag noemen maar niet is. Wat een bijzondere keuze.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 18:55:

Nee geen donker Afrika hier maar wel een heeel slecht medisch zorgstelsel, ik kan daar ondertussen een boek over schrijven, maar dat terzijde, hoewel het wel mijn visie op dit soort situaties bepaald. Verder is het lastig om bijv een opticien hier te vergelijken met een opticien in NL, degene waar ik vanmiddag heenga noemt zichzelf bijv dokter en heeft ook een doorverwijsfunctie.Je hebt om 13.00 een afspraak? Hoe laat is het nu waar jij woont? Ik vind het wel vreemde klachten, zou er zelf niet gerust op zijn. Heb je er nog steeds hoofdpijn van? Heb je ook last van evenwicht of soms duizelig? Ik hoop voor je dat het meevalt.
Bor tuurlijk, ik ben best bezorgd, vandaar ook dit topic en de afspraak met de opt.
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 18:59:

Bor tuurlijk, ik ben best bezorgd, vandaar ook dit topic en de afspraak met de opt.

Tuurlijk ben je bezorgd

Hopelijk valt het mee.
Suze, (nog eventjes snel) ik denk dat ik met name op mijzelf vertrouw nav mijn ervaringen hier. En dat mag jij vreemd vinden. Tenslotte zit jij aan de andere kant vd grote plas en niet hier.

Het is hier nu 11 uur s ochtends dus tijd voor ontbijt
Optimist tot in de kist!
Ik denk dat het nu ingeveer 13.00u is daar waar Fant woont.

Heb ook al eens van een vriendin gehoord dat het heel anders is dan hier in NL.

Suze doe jij even normaal. Als de Opt het niet vertrouwd ga ik ervan uit dat Fant naar de ER wordt gestuurd.

Ik zag twee weken geleden ineens in een spectrum van kleuren door elkaar aan de kanten en in het midden scherp. Heel raar was dat en ik had het nog nooit gehad. Bleek dat het kwam door een ander merk medicijnen die ik had gekregen omdat mijn zorgverzekeraar dit voorschreef.
quote:Zoebie schreef op 10 maart 2012 @ 19:07:

Ik denk dat het nu ingeveer 13.00u is daar waar Fant woont.

Heb ook al eens van een vriendin gehoord dat het heel anders is dan hier in NL.

Suze doe jij even normaal. Als de Opt het niet vertrouwd ga ik ervan uit dat Fant naar de ER wordt gestuurd.

Ik zag twee weken geleden ineens in een spectrum van kleuren door elkaar aan de kanten en in het midden scherp. Heel raar was dat en ik had het nog nooit gehad. Bleek dat het kwam door een ander merk medicijnen die ik had gekregen omdat mijn zorgverzekeraar dit voorschreef.

Ik heb ook al een paar keer bijkomende klachten gehad van ander merk medicijnen. Terwijl ze dan in de apotheek mooi zeggen, het is precies hetzelfde hoor. Ja raar dat ik me dan ineens anders voel.

Olifantje, de afspraak is dus niet over al te lange tijd. In ieder geval korter dan wachten bij de ER, dus goede keuze lijkt mij om daar heen te gaan. Nou sterkte ermee en nogmaals hoop dat het meevalt.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 18:38:

Zouden jullie hier mee naar de Emergency.

Ja, definitely!

Wat is vier uur op een mensenleven.

Is het niks, dan is er vier uur weg. Is het een loshangend netvlies, dan had je niet veel later moeten komen.

Ik had als ik jou was gelijk naar de ER gegaan. En niet naar die halve opticien.
Mensen die zich zorgen maken om het systeem te misbruiken blijken vaak ten onrechte niet of later dan goed is aan de bel te trekken (hier nog zo een, die heel heel heel erg blij is dat ze het toen toch maar wel heeft gedaan, terwijl ze zich hevig -en voor niks- excuseerde).

Ook als het niks is, betekent het niet dat je het systeem hebt misbruikt. Ik zou ook zeggen zo snel mogelijk ER met dit soort klachten. Combinatie hoofpijn met plotselinge problemen met zien in een oog, kan ook neurologisch zijn dan kan het belangrijk zijn er snel bij te zijn.

Hoop voor je dat het meevalt, en die kans is vast groot, maar neem geen onnodige risico's.
Gaan! Ik ken zo iemand met dezelfde klacht. En de uitslag was niet goed. Gaan dus, maar dat doe je al.

Laat je even weten?
Het gaat niet om die vier uur maar gaf het aan ter illustratie van hoe het systeem hier wordt overused, kan het niet anders uitleggen, sorry. Had beter die vier uur niet kunnen noemen maar ja te laat....

Bedankt liebe meiden voor het support, ik hou jullie opde hoogte
Optimist tot in de kist!
Maar met visus-klachten misbruik je het systeem dus niet, dat is het hele punt dat ik en een aantal anderen proberen te laten doordringen tot je.
quote:Suze02 schreef op 10 maart 2012 @ 18:54:

Je hebt zelf op een ER gewerkt? Heb je een medische achtergrond of was je er de schoonmaakster?Tjongejonge.
Jij moet gewoon gezien worden door een oogarts en door een neuroloog. Dit weekend nog.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 18:22:

Misschien even goed lezen Elaine, ik woon niet in NL en heb hier geen HA die in het weekend dienst heeft, dan moet ik naar de Emergency vh ziekenhuis en dat vind ik een heeeeele grote stap.

Maar bedankt voor je advies

En de soort opticien is hier een soort oogarts maar dan ietsjes minder....

Ik kan prima lezen. En heb idd gelezen dat je in het buitenland zit. Zullen we het dik gedrukte stukje maar even aan je oog wijden?

Overigens vind ik plotselinge zichtveranderingen een prima reden om 4 uur in de ER te wachten. Visusklachten zijn alarmsymptomen.

Ik zou echt niet vertrouwen op een opticiën. Maar in ieder geval succes. Laten we hopen dat hij niets over het hoofd ziet en dat je klachten van onschuldige aard zijn.
Doe dat maar Eleine. Nu wel goed hoop ik....anders sorry.
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 19:46:

Doe dat maar Eleine. Nu wel goed hoop ik....anders sorry.

Sorry, flauw van me. Had ik niet over moeten mierenneuken.

Laat je het even weten als je meer weet?
Goed hoor, en tuurlijk zodra ik meer weet dan meld ik het

Optometrist is hier een stapje op vd opticien en heeft ook meer bevoegdheden
Optimist tot in de kist!
Joh je hebt de goede stap gezet.

Een huisarts heb je blijkbaar niet, en heb je ook niets aan in dit geval, die heeft de apparatuur niet om de oogboldruk te meten en de binnenkant van je oog (en m.n. je netvlies dus) te bekijken. Een 'stapje meer dan een optometrist' waar je nu naartoe gaat wél. En als die kan doorverwijzen naar een oogarts: prima toch!

De dd: migraine (maar wel een beetje gek dat het zo lang duurt), glaucoom, mouches volantes, netvliesloslating, of wat niet te hopen is, iets in je koppie.

Succes, en laat het even weten!
Ik zou geloof ook niet gelijk op de ER zitten, maar je moet wel voorzichtig zijn.

Voor migraine duurt t denk te lang nu?

Je kunt last hebben van een oogzenuwontsteking, dan zie je vaak grijs/gedempte tonen.

Een opt weet ook enorm veel en zal je goed kunnen adviseren.

Ben benieuwd wat t is..
Fantje, hopelijk weet je inmiddels meer en valt het mee. Het lijkt mij heel eng, eigenlijk.

Ik zou denk ik ook twijfelen of het 'erg genoeg' is om mee naar een ER te gaan, maar wees niet bang dat je het systeem misbruikt. Dit is het systeem waar je het mee moet doen en het is wel een rare kwaal. Wat de anderen ook zeggen: je kunt met je ogen niet voorzichtig genoeg zijn.

Optometrist is denk ik een goede tussenstap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven