Ziekte van Devic/NMO
zaterdag 10 maart 2012 om 17:53
Ik woon niet in Nl dus geen ha post, helaas... Hopelijk wel wat geruststelling hier hoewel ik snap dat jullie geen diagnoses kunnen stellen. Zover de disclaimer X:D
Gistereavond begon ik ineens wat hoofdpijn te krijgen en merkte ik dat mijn li oog heel slcht zag, ik heb al min 7 maar nu lees ik ineens zelfs met bril/lensen alsof de toner slecht is verder is alles "grijzer" met dat oog. Heel raar.
Herkent iemand dit, kan her gewoon vermoeidheid zijn of iets dergelijks? Nou ja ik weer ook niet wat ik precies wil met dit topic, ik zit een beetje in de piepzak, that's all.....
Gistereavond begon ik ineens wat hoofdpijn te krijgen en merkte ik dat mijn li oog heel slcht zag, ik heb al min 7 maar nu lees ik ineens zelfs met bril/lensen alsof de toner slecht is verder is alles "grijzer" met dat oog. Heel raar.
Herkent iemand dit, kan her gewoon vermoeidheid zijn of iets dergelijks? Nou ja ik weer ook niet wat ik precies wil met dit topic, ik zit een beetje in de piepzak, that's all.....
Optimist tot in de kist!

zaterdag 10 maart 2012 om 18:01
Olifant, zie je een soort grijs balkje en lichtflitsen ?
Mijn schoonmoeder had van de week dezelfde klachten (heeft ook min 7) en ze dachten dat haar netvlies losgelaten had.
Gelukkig bleek dat niet zo te zijn maar een soort klontering van oogvocht en dat moet vanzelf weer naar beneden zakken.
Ik zou geen risico nemen met je ogen en direct naar de dokter gaan, better safe than sorry ! Mocht het je netvlies zijn dan moet je echt direct geholpen worden.
Mijn schoonmoeder had van de week dezelfde klachten (heeft ook min 7) en ze dachten dat haar netvlies losgelaten had.
Gelukkig bleek dat niet zo te zijn maar een soort klontering van oogvocht en dat moet vanzelf weer naar beneden zakken.
Ik zou geen risico nemen met je ogen en direct naar de dokter gaan, better safe than sorry ! Mocht het je netvlies zijn dan moet je echt direct geholpen worden.

zaterdag 10 maart 2012 om 18:10
Ik zou toch even langs de eerste hulp ofzo gaan. Geen risico nemen met je ogen. Ik had pas op zaterdagmorgen een rood oog en dacht dat kan wel wachten tot maandag. Tot ik een uur later ook een wit vliesje zag en toch maar de Hap gebeld.
Ik had geen uur later moeten komen zei de arts, dan was ik blind geweest aan dat oog...
Ik had geen uur later moeten komen zei de arts, dan was ik blind geweest aan dat oog...

zaterdag 10 maart 2012 om 18:22
Misschien even goed lezen Elaine, ik woon niet in NL en heb hier geen HA die in het weekend dienst heeft, dan moet ik naar de Emergency vh ziekenhuis en dat vind ik een heeeeele grote stap.
Maar bedankt voor je advies
En de soort opticien is hier een soort oogarts maar dan ietsjes minder....
Maar bedankt voor je advies
En de soort opticien is hier een soort oogarts maar dan ietsjes minder....
Optimist tot in de kist!

zaterdag 10 maart 2012 om 18:42
Kan je niet naar de ER bellen met de vraag of je naar een oogarts kan komen ? Mijn schoonmoeder was eerst naar de opticien gegaan en die zei dat ze naar de dokter moest gaan. Dokter was kwaad dat ze naar de opticien gegaan was en heeft haar meteen naar de oogarts doorverwezen.
Neem geen risico met je ogen, met 1 oog kijkt zo rot..
Neem geen risico met je ogen, met 1 oog kijkt zo rot..

zaterdag 10 maart 2012 om 18:44
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 18:38:
Zouden jullie hier mee naar de Emergency gaan? Vraag mij af of daar een oogarts werkt , het medische systeem is hier gewoon heel anders.Ja, dat zou ik doen ja. Je zit dan wel niet in NL, je zit ook bepaald niet in de rimboe. Als er geen oogarts aanwezig is en ze willen dat jij er een ziet dan bellen ze er wel een. Het is donker Afrika niet daaro....
Zouden jullie hier mee naar de Emergency gaan? Vraag mij af of daar een oogarts werkt , het medische systeem is hier gewoon heel anders.Ja, dat zou ik doen ja. Je zit dan wel niet in NL, je zit ook bepaald niet in de rimboe. Als er geen oogarts aanwezig is en ze willen dat jij er een ziet dan bellen ze er wel een. Het is donker Afrika niet daaro....

zaterdag 10 maart 2012 om 18:49
Nee Suze maar ik vraag mij oprecht af of dit wel urgent genoeg is voor de ER, ik heb zelf hier gewerkt (andere stad, zelfde land) en heb moeite met de misbruik vh systeem....zeker omdat het al zo overused is en wrsch wordt ik doorverwezen naar de oogarts op maandag
Ik heb om 1 uur een afspraak met de optometrist, die kan i.i.g. Het oog goed bekijken en doorverwijzen naar de oogarts.
Ik heb om 1 uur een afspraak met de optometrist, die kan i.i.g. Het oog goed bekijken en doorverwijzen naar de oogarts.
Optimist tot in de kist!

zaterdag 10 maart 2012 om 18:49