Gezondheid alle pijlers

Ziekte van Devic/NMO

10-03-2012 17:53 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in Nl dus geen ha post, helaas... Hopelijk wel wat geruststelling hier hoewel ik snap dat jullie geen diagnoses kunnen stellen. Zover de disclaimer X:D

Gistereavond begon ik ineens wat hoofdpijn te krijgen en merkte ik dat mijn li oog heel slcht zag, ik heb al min 7 maar nu lees ik ineens zelfs met bril/lensen alsof de toner slecht is verder is alles "grijzer" met dat oog. Heel raar.

Herkent iemand dit, kan her gewoon vermoeidheid zijn of iets dergelijks? Nou ja ik weer ook niet wat ik precies wil met dit topic, ik zit een beetje in de piepzak, that's all.....
Optimist tot in de kist!
Hoi olifantje. Ik moet eerlijk dat hoofdpijn in combinatie met raar zien nou niet bepaald een goede combinatie is. Ik zou maandag even langs de huisarts gaan (als die er wel is).

Sterkte!
Ik heb dit als ik migraine heb. Voorafgaand aan de migraine zie ik dan wazig, duurt ong een half uurtje tot drie kwartier en dan begint de migraine. Maar het is bekend dat dit gebeurt bij migraineaanvallen.
Olifant, zie je een soort grijs balkje en lichtflitsen ?

Mijn schoonmoeder had van de week dezelfde klachten (heeft ook min 7) en ze dachten dat haar netvlies losgelaten had.

Gelukkig bleek dat niet zo te zijn maar een soort klontering van oogvocht en dat moet vanzelf weer naar beneden zakken.

Ik zou geen risico nemen met je ogen en direct naar de dokter gaan, better safe than sorry ! Mocht het je netvlies zijn dan moet je echt direct geholpen worden.
Geen risico nemen, ga naar een oogarts of ziekenhuis!
Wat fijn al zo snel reacties! Bedankt!

Ik heb geen lichtflitsen en balkje, maar alles ziet er grijzer uit bijv als ik naar iemands gezicht kijk dan heeft hij minder kleur in het gezicht, heeel raar
Optimist tot in de kist!
Ik zou toch even langs de eerste hulp ofzo gaan. Geen risico nemen met je ogen. Ik had pas op zaterdagmorgen een rood oog en dacht dat kan wel wachten tot maandag. Tot ik een uur later ook een wit vliesje zag en toch maar de Hap gebeld.

Ik had geen uur later moeten komen zei de arts, dan was ik blind geweest aan dat oog...
Heb je iets in je oog gekregen perongeluk?
Ik zou toch per direct een arts zoeken. Met je ogen is het beter safe than sorry.
Niet dat ik het heb gemerkt.....man kan ook niks raars ontdekken aan/in het oog
Optimist tot in de kist!
Ik ga vanmiddag even naar een soort van opticien
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 18:14:

Ik ga vanmiddag even naar een soort van opticien

Er wordt hier meerdere keer geroepen ga naar een arts (waar ik het overigens ENORM mee eens ben) en jij gaat vamiddag naar een "soort van opticien"?

Okay
Misschien even goed lezen Elaine, ik woon niet in NL en heb hier geen HA die in het weekend dienst heeft, dan moet ik naar de Emergency vh ziekenhuis en dat vind ik een heeeeele grote stap.

Maar bedankt voor je advies

En de soort opticien is hier een soort oogarts maar dan ietsjes minder....
Optimist tot in de kist!
Gemiddelde wachttijd hier in de ER is zo'n 4 uur!
Optimist tot in de kist!
ook direct gaan hoor!

heb ook slechte ervaringen met een schoonmoeder,een oog en wachten

(en kijk teveel discovery channel naar monsters inside me )
Puck
Zouden jullie hier mee naar de Emergency gaan? Vraag mij af of daar een oogarts werkt , het medische systeem is hier gewoon heel anders.
Optimist tot in de kist!
Kan je niet naar de ER bellen met de vraag of je naar een oogarts kan komen ? Mijn schoonmoeder was eerst naar de opticien gegaan en die zei dat ze naar de dokter moest gaan. Dokter was kwaad dat ze naar de opticien gegaan was en heeft haar meteen naar de oogarts doorverwezen.

Neem geen risico met je ogen, met 1 oog kijkt zo rot..
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 18:24:

Gemiddelde wachttijd hier in de ER is zo'n 4 uur!Dus?? Dat zijn je ogen je niet waard?
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 18:38:

Zouden jullie hier mee naar de Emergency gaan? Vraag mij af of daar een oogarts werkt , het medische systeem is hier gewoon heel anders.Ja, dat zou ik doen ja. Je zit dan wel niet in NL, je zit ook bepaald niet in de rimboe. Als er geen oogarts aanwezig is en ze willen dat jij er een ziet dan bellen ze er wel een. Het is donker Afrika niet daaro....
Dat is niet zo mooi Fant. Ik zou toch naar die opticien gaan vandaag. En als hij/zij iets constateert dan maar door naar de ER, dan maar 4 uur wachten maar wat de anderen ook zeiden, niet wachten als het om je oog gaat.

Sterkte!
quote:sofi2010 schreef op 10 maart 2012 @ 18:32:

ook direct gaan hoor!

heb ook slechte ervaringen met een schoonmoeder,een oog en wachten

(en kijk teveel discovery channel naar monsters inside me )
GAAN! Je hebt maar 1 paar ogen en die zijn je heel wat waard!
Nee Suze maar ik vraag mij oprecht af of dit wel urgent genoeg is voor de ER, ik heb zelf hier gewerkt (andere stad, zelfde land) en heb moeite met de misbruik vh systeem....zeker omdat het al zo overused is en wrsch wordt ik doorverwezen naar de oogarts op maandag

Ik heb om 1 uur een afspraak met de optometrist, die kan i.i.g. Het oog goed bekijken en doorverwijzen naar de oogarts.
Optimist tot in de kist!
Fant laat diegene er maar even goed naar kijken, waarschijnlijk zal hij/zij je met jouw klachten wel even doorverwijzen naar een arts.

Mocht hij het nodig vinden ga je wel meteen door naar het ziekenhuis toch?

Hoop dat het meevalt

Laat je even weten hoe het gegaan is?
ER!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven