Gezondheid alle pijlers

Ziekte van Devic/NMO

10-03-2012 17:53 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in Nl dus geen ha post, helaas... Hopelijk wel wat geruststelling hier hoewel ik snap dat jullie geen diagnoses kunnen stellen. Zover de disclaimer X:D

Gistereavond begon ik ineens wat hoofdpijn te krijgen en merkte ik dat mijn li oog heel slcht zag, ik heb al min 7 maar nu lees ik ineens zelfs met bril/lensen alsof de toner slecht is verder is alles "grijzer" met dat oog. Heel raar.

Herkent iemand dit, kan her gewoon vermoeidheid zijn of iets dergelijks? Nou ja ik weer ook niet wat ik precies wil met dit topic, ik zit een beetje in de piepzak, that's all.....
Optimist tot in de kist!
Zo, Suze02, reageer jij normaal altijd zo? Djiesz

Sterkte Fant, hopelijk valt het allemaal mee.
@ Olifantje: als ik ook even denk aan de klachten die je onlangs beschreef in je vorige topic, dan lijken mij dit wel klachten om je zorgen over te maken. Ik zit dan vooral aan iets neurologisch te denken i.p.v. iets aan je oog zelf. Een bezoek aan de ER kan zeker geen kwaad lijkt me. En bezoek een neuroloog en sta dan op een hersenscan. Lijkt me in jouw situatie niet overbodig.

Sterkte!
Tja begrijp het dilemma wel, ER of wachten tot maandag.

Sterkte Olifantje, ik hoop dat het niets ernstigs is!
Ben net terug, heb een uurlang allerlei onderzoekjes gehad bij de optometrist (= arts, in dit geval). heel secuur. Hij kwam tot de conclusie dat de linker optische zenuw ontstoken is. Hij heeft een brief gestuurd met recommendations naar mijn h.a. omdat hij wil uitzoeken waaromde zenuw is ontstoken vaak is er een onderliggende diagnose zoals MS en die moet worden onderzocht. Verder moet ik vrijdag terug komen en voor die tijd bij de ha zijn geweest. Dit slecht zien kan nog wel een tijd duren.

Lieve meiden allemaal bedankt voor het meeleven. Ik ben nog best bezorgd en houdt jullie op de hoogte!

Fant
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 22:45:

Ben net terug, heb een uurlang allerlei onderzoekjes gehad bij de optometrist (= arts, in dit geval). heel secuur. Hij kwam tot de conclusie dat de linker optische zenuw ontstoken is. Hij heeft een brief gestuurd met recommendations naar mijn h.a. omdat hij wil uitzoeken waaromde zenuw is ontstoken vaak is er een onderliggende diagnose zoals MS en die moet worden onderzocht. Verder moet ik vrijdag terug komen en voor die tijd bij de ha zijn geweest. Dit slecht zien kan nog wel een tijd duren.

Lieve meiden allemaal bedankt voor het meeleven. Ik ben nog best bezorgd en houdt jullie op de hoogte!

Fant

Wat goed dat ze nu even verder gaan kijken. Temeer omdat je ook evenwichtsklachten hebt, Ik weet zelf sinds kort dat ik MS heb en ik kan me dus goed voorstellen dat je nog steeds bezorgd bent.

Sterkte de komende tijd!
Hè getver Olifantje, die stond niet in m'n dd. Nogal zeldzame aandoening namelijk.

Ik hoop dat het bij iets éénmaligs blijft, MS is wel het laatste waar je op zit te wachten. Sterkte!
Fijn dat je nu weet wat het is, succes verder
Cici, mag ik vragen hoe oud jij bent, als jouw forumnaam slaat op je leeftijd ben je nog heeeel erg jong, 25? Ik ben 47, is dat niet oud voor het begin van MS? Ik ben zelf eigenlijk best bang voor deze diagnose.
Optimist tot in de kist!
He Fantezwaantje toch, wat een schrik en stress!

Ik heb er ook geen kaas van gegeten, maar ik denk aan je!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 10 maart 2012 @ 23:01:

Cici, mag ik vragen hoe oud jij bent, als jouw forumnaam slaat op je leeftijd ben je nog heeeel erg jong, 25? Ik ben 47, is dat niet oud voor het begin van MS? Ik ben zelf eigenlijk best bang voor deze diagnose.Ik was 25 ten tijde van het aanmaken van mijn nick hier, inmiddels ben ik bijna 28 De diagnose MS wordt geloof ik meestal gesteld bij personen tussen de 20-40. Maar er zijn ook mensen die jonger of ouder waren toen ze de diagnose kregen. Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor deze diagnose. Dat was ik ook en ben ik eigenlijk nog steeds. Ik zit ondanks de diagnose nog steeds in een traject van allerlei onderzoeken. Maar gelukkig lijkt het vooralsnog een mildere vorm van MS te zijn bij mij. En dat is dan ook het enige lichtpuntje: bij MS krijg je meestal de meest vreselijke doembeelden voor ogen. Maar de ziekte is (meestal) niet zo ernstig als de meeste mensen denken. Daarbij zijn er mildere vormen (zoals waarschijnlijk de mijne) en daar is best goed mee te leven. Maar hoe dan ook is het niet iets om te willen krijgen. Dat snap ik heel goed. Ik hoop voor jou dat je iets totaal anders en vooral onschuldigs hebt.
Chart, lief van je, ik herken je gelijk met je Fantezwaan

Hoe is het met jou? Mis je nog steeds elders ....

Cici, gelukkig de milde versie, hoewel ik het nog steeds een enorm rot vind je bent potjandorie nog zoooo jong. Ik ook nog trouwens, vind ik zelf!

Het stomme is dat ik met al mijn vage klachten en evenwichtproblemen mijzelf vaak heb vastgehouden aan het feit dat ik geen oogproblemen had....dat puzzelstukje heeft totnogtoe nog ontbroken aan het klachtenpatroon.

Maar goed, 't kan heel goed ook nog iets anders zijn. Nu maar eens even bijkomen.

Ik gooi er even een tegenaan!
Optimist tot in de kist!
Ik heb soms met mijn rechter oog ook iets raar. Dan lijkt het net alsof ik door een zonnebril kijk, een beetje oranje/bruinachtig is alles dan. Zie ook zeker minder licht, alles lijkt wel veel donkerder. Als ik mijn rechter oog dicht doe en met links kijk, zie ik alles wel normaal. Ben een tijd geleden bij de oogarts geweest en die zei dat dat 'normaal' was, zeker bij geïrriteerde ogen. Nou vraag ik me wel af waardoor mijn ogen geïrriteerd raken, maar dat is een ander verhaal. Succes olifantje (P.s. hoe gaat het met je schouder?)
Oei Fant, wat naar!

Ik was al bang voor een oogzenuwontsteking. (Heb toevallig een tijdje geleden een blok gehad over visusklachten).

Vooral even rustig aan doen en niet gaan zitten googlen hoor!

Ik las een beetje mee met dit topic, was ook wel benieuwd wat er nou uitgekomen was.

Niet zo leuk, oogzenuwontsteking, sterkte, Olifantjeinhetbos
Jullie zijn lief! Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden.

Dribbel, ik ben een lijstje geworden, de fysio weet niet meer waar ze moet beginnen en de artsen lijken het een beetje op te geven. Op dit moment een frozen shoulder, verkalkte peesontsteking in mijn re arm, en "iets" met mijn ichsias en een zenuw daar. Verder nog steeds, maar dat is blijvend door mijn val, zenuw besdchadiging in mijn li arm/hand net een boodchappenlijstje he?

Ik ben nu wel officieel met betaald verlof, gelukkig, de pijn neemt mijn

Ijf over. Zwem wel twee keer per week en ben ondertussen zo n 15 kilo afgevallen, joehoe!!!!!

Drib, hoop dat jouw oog ook beter wordt, klinkt ook niet goed en erg raar! Hoe gaat het verder?
Optimist tot in de kist!
Lekker bijkomend verschijnsel is dat hè Fant.

Ik ben 24 kilo kwijt door de pijn en ik ben er zooooo blij mee.

Shitterdeshit, ben ik door het forum vergeten dat ik eieren op had staan, die zullen wel groen zijn.
Geeft aan Fantje, veel sterkte met alles.
Cici, hoe hebben ze bij jou de diagnose gesteld? Ik heb morgenochtend om 8 uur een afspraak bij de huisarts.
Optimist tot in de kist!
quote:eleine schreef op 10 maart 2012 @ 19:41:

[...]

Zullen we het dik gedrukte stukje maar even aan je oog wijden?

Als we dan toch gaan zeiken. Het is wijTen...
Elaine heeft al sorry gezegd....
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 12 maart 2012 @ 20:17:

Elaine heeft al sorry gezegd....

Je hebt weer een a in mijn naam geplakt .

Geeft niets .

Laat je even weten hoe het bij de arts gegaan is morgen? Hoe gaat het inmiddels met je zicht? Is het stabiel?

(Overigens weer wat geleerd. Wijten met een t dus).
OMG, ik ben wel lekker bezig he? Maar ik moet er ook echt met mijn neus bovenop ik bedoel het i,i.g. niet verkeerd. Noem mij maar Irrifant, vind ik wel een goede straf

Nou net terug. Krijg, hopelijk binnenkort, een oproep voor een MRI. Het lijkt er wel op maar kan natuurlijk ook nog iets anders zijn. Maar eerst dus die MRI om MS uit te sluiten of te gaan behandelen.

We maken er thuis al grapjes over (humor is een heerlijke relivator), ik zei al tegen Fanteman: "ik wil wel een snelle traplift en niet zo'n slome" (wij lachen ons altijd suf om de commercials hier op tv; zie je zo'n oudere man op een heeeeeele langzame traplift, hij mag wel een lunchtrommeltje mee voor onderweg zeggen wij dan altijd.

Maar goed, zicht is hetzelfde. Nu wachten op de oproep vd MRI. Er zijn hier gigantische wachtlijsten voor zoiets maar ze probeert er een spoedje van te maken.

Ik had dokter no. honderddezoveelste...hier in C is een gigantisch dokterstekort dus ik zit in een kliniek met een paar "echte" artsen en verder interns, telkens andere dus. Hierdoor totaal geen overzicht in wat er met de patient aan de hand is. Verder heel gebrekkige dossiervorming, nog geen electronisch medisch dossier, helaas. Dus het is constant opnieuw "kennismaken".

Gelukkig is C verder een superland! Genoeg geklaagd. Ik ga effe lekker thee mutsen.
Optimist tot in de kist!
Olifant, MS is ook hetgeen waar ik op doelde in mijn eerste reactie. Bij goede vriend begon het met soortgelijke oogklachten en werd er dus MS geconstateerd. Helaas (38 jr) Maar, dat is al twee jaar geleden en daarna heeft hij geen andere klachten meer gehad. Maar....dat hoeft natuurlijk ab-o-luut niet het geval bij jou te zijn. Dus, probeer de moed er in te houden totdat de uitslagen binnen zijn.
.
Hoi Nerd, ik weet het hoor, 't kan nog alle kanten op.

Bedankt voor de link.

Ik slik al Vit. D, heb al jaren een heel laag Vit. D samen met een B12 deficiency waarvoor ik mijzelf spuit. Vit. D krijg ik maar heel moeilijk omhoog, helaas. Slik de max. dosis al voor een poosje.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven