Gezondheid alle pijlers

Zo moe

07-12-2011 16:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatse tijd zo moe dat mijn ogen om deze tijd al beginnen te branden. Ik snap er niks van en in het weekend kan ik dagen slapen. Ik moet sinds een maand wel iedere dag om kwart voor zeven op. Dochter naar school brengen naar werk etc. Terwijl voorheen toen ze neit op school zat ik vaak uitsliep en in de middag en avond werkte. Zou je lichaam zo erg aan deze omschakeling moeten wennen?
Kan, maar er kan ook medisch iets aan de hand zijn. Ik zou, omdat uit te sluiten, even langs de huisarts gaan om te laten bloedprikken.
Ja, dat denk ik. Als je zo moe blijft, even bloed laten prikken?

Een vriendin van me is verslingerd aan suiker en allerlei zoete snoep/chocola en had aan het einde van de dag ook dat ze zo moe was. Toen heeft ze eens naar haar patroon van suiker eten gekeken, dit geminderd en het gaat een stuk beter!
Ik zou eerst naar de dokter gaan om bekende ziekten uit te sluiten.
Kan, maar het kan ook in je voeding zitten, of te weinig conditie. Sommigen hebben last van de donkere dagen.
..popcorn?
Heb ook wel veel stress gehad de laatste tijd. Kan moeilijk ontspannen. Ik kijk het nog een weekje aan heb toevallig volgende week voor iets anders al een afspraak bij HA. Kan ik het gelijk vragen. Waren al mensen op me werk die zeiden dat ik erg donkere kringen onder mijn ogen heb.
quote:fabienne801 schreef op 07 december 2011 @ 16:58:

Heb ook wel veel stress gehad de laatste tijd. Kan moeilijk ontspannen. Ik kijk het nog een weekje aan heb toevallig volgende week voor iets anders al een afspraak bij HA. Kan ik het gelijk vragen. Waren al mensen op me werk die zeiden dat ik erg donkere kringen onder mijn ogen heb.

Altijd fijn, zulke mensen....

Het zal heel goed een combi kunnen zijn van veranderend ritme, weinig daglicht (ben je in eerdere winters ook wel eens zo moe geweest?), stress, verminderde weerstand, verminderde conditie etc.

Maak het jezelf even niet te moeilijk, doe rustig aan, en kijk het nog even aan. Blijf je zo moe, dan zou ik even langs de HA gaan.

Lekker gezond eten de komende tijd, op tijd naar bed, niet teveel afspraken plannen en lief zijn voor jezelf!
Balen zeg! Kun je niet wat meer tijd voor jezelf nemen?
Ik ben nogal een mens van de zomer ja. Ik voel me niet echt goed bij deze donkere dagen. Ook niet op vakantie geweest dit jaar. Dus al met al weinig zon kunnen pakken!
Ja moet ik proberen maar mijn hoofd maalt zovaak over van alles dat ik onbewust alsnog niet rust. Daarbij tja als mensen je aan staan te turen van ohhhh wat zie je er moe uit ga je je ook niet echter beter voelen! Soms denk ik alsjeblieft zeg is een keer niks en praat een keer als ik er wat minder moe uitzie. Maar goed dan hoor je ze niet
Misschien een paar keer een zonnebankje pakken?
ja zat ik toevallig net aan te denken. Al vind ik het altijd erg prijzig

Maar zou zeker een optie zijn!
t kan zijn dat je lichaam moet wennen aan die omschakeling, ga je ook vroeg naar bed? En wellicht minder geraffineerde suikers eten en 1 of 2x per week sporten kan ook helpen.
Hardlopen! Ja ook in dit weer. Juist naar buiten gaan, het bos in. Dan pak je ook zonlicht, al schijnt ie misschien niet de hele tijd. Ik krijg er veel energie van.
Ik eet opzich niet veel suiker. IN de ochtend meestal bruine boterhammen met boterhammenworst. Tussen de middag brood met ei of pindakaas. En dan gewoon rijst, groente en vlees in de avond. Betrap mezelf er wel op dat ik moeite heb met fruit eten en niet aan mijn twee liter vocht kom per dag!
Het zou best een vitamine d-tekort kunnen zijn. Als dat inderdaad zo is, zul je tot aan de komende zomer met deze vermoeidheid zitten. In de winter is het zonlicht hier te zwak om dat te kunnen opheffen. Tenzij je naar de huisarts gaat en je bloed laat testen en een flesje met extra vitamine d meekrijgt.
quote:fabienne801 schreef op 07 december 2011 @ 16:58:

Heb ook wel veel stress gehad de laatste tijd. Kan moeilijk ontspannen. Ik kijk het nog een weekje aan heb toevallig volgende week voor iets anders al een afspraak bij HA. Kan ik het gelijk vragen. Waren al mensen op me werk die zeiden dat ik erg donkere kringen onder mijn ogen heb.Voor die donkere kringen kun je iets kopen bij de Body Shop. Lightning Tuch. Ik gebruik het iedere dag want mijn kringen hebben een onverklaarbare oorzaak en ik was dat gezeur ook zo zat. Je vermoeidheid gaat er niet van over, maar als je in de spiegel kijkt zie je er een stuk beter uit, en daar knap ik ook altijd al van op.
Ik had het ook 2 jr geleden. Eerst gaf de HA aan dat het stress kon zijn.

Het bleef heel lang aan, OOK zwarte randen onder mn ogen (zelfs in de ochtend en op vrije dagen). Was al moe bij het opstaan.

Bleek een verwaarloosde pfeiffer te zijn. Wist niet dat ik het had gehad, was het dieptepunt al voorbij.

Bleef maar doorgaan.

Door de pfeiffer is mn imuumsysteen naar de kl*te gegaan.

Daardoor B12 tekort.

Dat moet ik nu nog elke week spuiten.

Dus naar de dokter!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven