Gezondheid alle pijlers

Zo moe!

28-01-2022 17:10 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vitamine b12 injecties geregeld spuiten. Schildklier hormoon slikken. Diabetes onder controle. Vitamine d en overige bloedwaarden vallen perfect in de referentie waarden.

Ik snap er gewoon niks van; zo vermoeid de hele dag. Begint al met opstaan maar word gedurende dag iets beter om na het avondeten in te storten.

Wat kan ik doen naast een regelmatig dag/nacht ritme en twee a drie keer per week sporten?
Alle reacties Link kopieren
Al een coronatestje gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Heb je stress?
Alle reacties Link kopieren
Terug naar je huisarts. En hoe vaak is "geregeld" b12 injecties?
Alle reacties Link kopieren
Coronatesten zijn zowel GGD begin januari als 2x per week zelftest negatief. Stress misschien wel aanwezig maar ervaar ik niet zo. B12 spuit ik eens in de maand en hiervoor periode van 2x per week.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit het hele jaar door of alleen in deze maanden, vanaf oktober ongeveer?

Lichttherapie al geprobeerd?
Sinds ik mijn daglicht lamp heb in de winter, voel ik me een stuk kwieker en zomerser dan zonder dat ding.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ja eigenlijk het hele jaar door. Ontstaan na m’n diabetes diagnose en automatisch ook dat gedoe met de schildklier en vitamine b12. Ik slaap nachten van 9 uur, wel geëxperimenteerd met bijvoorbeeld 7 of 8 uren maar daar is het erger door.
-
anoniem_407008 wijzigde dit bericht op 29-01-2022 10:18
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
28-01-2022 17:16
Coronatesten zijn zowel GGD begin januari als 2x per week zelftest negatief. Stress misschien wel aanwezig maar ervaar ik niet zo. B12 spuit ik eens in de maand en hiervoor periode van 2x per week.
Misschien vaker injecteren? Ik injecteer 2x per week. Bij minder ben ik een dweil die zich door het leven sleept. Mijn internist geeft ook aan dat maar weinig mensen zo weinig kunnen spuiten als jij doet. Na een paar dagen is het depot, wat je aanlegt in de spier, wel op.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar 2x per B12? Ik heb ook een tijdje minder gedaan, maar dat werd hem echt niet ..
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi het er nog eens in: ben je misschien 40 plus en zit je in de premenopauze?
Alle reacties Link kopieren
Sorry kerst, moest even om je reactie lachen. Ik ben nog maar 24 dus zover ik weet nog niet aan de orde.

M’n huisarts gaat niet mee werken met vaker vitamine b12 laten spuiten. Was al strijd om daaraan te beginnen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet nog andere (vage) klachten die op wat anders zouden kunnen wijzen?
Hoe is de kwaliteit van de slaap? Ik heb een smartwatch en hou zo mijn slaap bij. Ik kwam erachter dat mijn tijd in diepe slaap erg kort was. Soms maar 1 minuut per nacht.
Ik slik nu metarelax, gebruik essentiële oliën en mijn slaapkwaliteit is echt verbeterd.
Alle reacties Link kopieren
Andere huisarts zoeken?
Of een second opinion vragen over je bloed-resultaten?

Slaap-onderzoek in een ziekenhuis om te kijken of je effectief slaapt?
(Man heeft hier zware slaap-apneu en bleek nauwelijks te slapen.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Heb je ook je bloeddruk al na laten kijken? Als dat schommelt kun je ook vermoeidheidsklachten krijgen is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Pfeiffer, glutenallergie of minderen/stoppen met toegevoegde suiker eten?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of je het kunt inpassen in je leven, maar je zou je energie wat beter moeten gaan verdelen. Je gaat te hard voor je lichaam. Kun je bijv na de lunch een echte rustpauze houden?
Ben vanwege ziekte bij ergotherapeut geweest. Met haar een beter dagschema opgesteld met tussendoor rust. Geen hazenslaapjes, maar tenminste een uur rust. Dan bouw je weer energie op tot het volgende rustmoment.
Daarnaast wel actief proberen te leven met ook sporten.
Bij mij heeft het geholpen om een stapje terug te doen. Ik heb de neiging dingen te snel te willen.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
28-01-2022 17:16
Coronatesten zijn zowel GGD begin januari als 2x per week zelftest negatief. Stress misschien wel aanwezig maar ervaar ik niet zo. B12 spuit ik eens in de maand en hiervoor periode van 2x per week.
Ben je in 1 klap overgestapt van 2x per week b12 naar 1x per maand?
Dat is niet de methode waarmee je afbouwt. Gaat veel te snel.
Bovendien bouw je pas af als je klachtenvrij bent en is het belangrijk dat je nog wel regelmatig wat bloedwaardes laat controleren (zoals foliumzuur, want er is een wisselwerking tussen B12 en foliumzuur).
Op Facebook vind je de groep "B12 de vergeten ziekte" met een heleboel goed onderbouwde medische informatie mbt B12.
Die groep heeft mij geholpen om de goede behandeling los te praten bij mijn huisarts.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
28-01-2022 18:49
Sorry kerst, moest even om je reactie lachen. Ik ben nog maar 24 dus zover ik weet nog niet aan de orde.

M’n huisarts gaat niet mee werken met vaker vitamine b12 laten spuiten. Was al strijd om daaraan te beginnen helaas.
Er zijn helaas maar weinig (huis)artsen met genoeg kennis over B12. Ik heb bij mijn huisarts zoveel onzin mbt B12 gehoord :-(
Zelfs dingen die in directe tegenspraak waren met de eigen huisartsenrichtlijnen.
Het kan echt helpen om jezelf goed in te lezen in de materie.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, zelfde hier met zelfde ziektebeelden.
Alle reacties Link kopieren
POV (te vroeg in de overgang aan het raken)
De combinatie van medicatie. (Moment van innemen)
Te weinig (lage glymische index) koolhydraten
Longcovid (dus corona gehad)

Ik funtioneer niet met de huisarts onderwaarde voor vitamine d. De mijne houdt 50 aan. Ik voel me bagger ronder de 80. (Met een arts steeds iets hoger gaan zitten.)
Alle reacties Link kopieren
Overigens zat ik met mijn schildklier jarenlang in de te laag maar niet behandelen zone.. vorig jaar eindelijk te laag behandelen. Aan de gang met een internist die keek naar wanneer ik me ok voelde.. en dat was niet precies boven de minimumwaarde.

En hoe is je HB?
Alle reacties Link kopieren
M’n hb is stabiel tussen de 7,5 en 8,3. Pfeiffer gehad als tiener. Corona al een keer gehad maar daarna wel meteen opgeknapt.

Andere vage klachten, denk dan wel met regelmaat buikpijn. Ontlasting is veel op een dag. Ga meestal een keer en dan een flinke berg. Laatst volledig cardiologisch onderzoek gehad maar uiteindelijk daar medicijnen gehad die ik slik en stabiele hartslag heeft. Cholesterol en bloeddruk zijn helemaal perfect.

Vitamine b12 ben ik van 5 weken 2x per week naar eens in de maand gegaan. Probeer toch wel eens in de week te spuiten en een deel van m’n ampullen op een andere weg te verzamelen.

Heb ook wel wat blauwe plekken. Van m’n Corona booster twee weken een blauwe plek gehad en m’n benen, buik of heupen zitten er ook altijd onder. Dit heb ik altijd al gehad en nooit iets achter gezocht.

Slaapkwaliteit is voor zover ik weet en m’n Apple Watch echt prima. Ik snurk ook niet ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met je voedingspatroon? En beweging?

Lastig in elk geval…. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven