Gezondheid alle pijlers

Zo vaak duizelig!

05-08-2013 09:59 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de basisschool heb ik veel last van duizeligheid, steeds met iets andere symptomen, vaak val ik ook uiteindelijk flauw. Ondertussen weet ik dat warm weer, alcohol, gebrek aan frisse lucht, lang staan en weinig slapen het erger maken, maar zelfs zonder deze elementen heb ik er last van.

Vanmorgen weer, ik zat in de trein, voelde me prima en van het een op andere moment kwam de duizeligheid opzetten. Piep in mijn oren, erge hoofdpijn (voelt als een band om m'n hoofd), vlekken en felle kleuren zien, en het gevoel dat ik flauw ga vallen. Met behulp van andere passagiers ben ik uit de trein gekomen en na een half uur op een bankje met wat water ging het wel weer. Gelukkig kon ik deze keer wel opstaan, soms val ik flauw zodra ik opsta, zelfs nadat ik al een tijdje rustig zit en ik denk dat het wel gaat.

Het is ontzettend vervelend want ik weet nu al dat ik de rest van de dag suf ben en hoofdpijn heb. Ik ben al meerdere keren naar de huisarts geweest. Heb een paar keer bloed laten prikken maar daar kwam niets uit en de huisarts zegt eigenlijk "deal with it". En dat probeer ik: ik drink weinig alcohol, ontbijt altijd goed (eet zelfs iets voor het douchen omdat dat nog weleens fout ging), kleed me niet te warm met dit weer, drink veel water, plan presentaties nooit 's ochtends en blijf tijdens een presentatie gewoon zitten. Maar dit is me de laatste maand nu al 3 keer overkomen en ik word er gek van. Ik wil gewoon weten wat er aan de hand is zodat ik er misschien iets aan kan doen. Daarom zou ik graag van jullie willen weten of jullie tips hebben of het herkennen, dan kan ik dat vervolgens aan mijn huisarts voorleggen.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 06 augustus 2013 @ 20:02:

[...]

Oh? Bron?

Wat is het dan, die symptomen die wijzen op hyperventilatie?http://www.volkskrant.nl/ ... -de-hyperventilatie.dhtml

1996, ik zat er niet ver naast met mijn midden jaren'90

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven