Zomaar kilo's kwijt
vrijdag 4 januari 2013 om 18:53
Niet zo heel lang geleden vroeg mijn moeder mij of ik aan het lijnen was, ik was namelijk afgevallen. Ik heb nog nooit de behoefte gehad gewicht te verliezen, maar volgens de weegschaal was ik inderdaad lichter geworden. Nu heb ik niks veranderd aan mijn eet- of leefpatroon. Ik ben het in de gaten gaan houden en zie dat ik steeds meer gewicht verlies. Kent iemand dit geval?

vrijdag 4 januari 2013 om 19:54
vrijdag 4 januari 2013 om 19:58
quote:wordtel schreef op 04 januari 2013 @ 19:54:
Ik zou het eerst nog eens een maandje aanzien. Ik ben soms ook de ene week 3 kilo lichter dan de andere. Misschien word je stofwisseling sneller of ben je onbewust minder zout gaan eten.
Vind het persoonlijk geen reden tot paniek in ieder geval, helemaal niet als je geen andere klachten hebt.
Mee eens, gewicht kan schommelen of je hebt het toch drukker en hebt niet in de gaten dat je minder honger hebt en minder eet.
Maar als gewichtsverlies zonder aanwijsbare reden doorgaat wel naar de dokter!
Ik zou het eerst nog eens een maandje aanzien. Ik ben soms ook de ene week 3 kilo lichter dan de andere. Misschien word je stofwisseling sneller of ben je onbewust minder zout gaan eten.
Vind het persoonlijk geen reden tot paniek in ieder geval, helemaal niet als je geen andere klachten hebt.
Mee eens, gewicht kan schommelen of je hebt het toch drukker en hebt niet in de gaten dat je minder honger hebt en minder eet.
Maar als gewichtsverlies zonder aanwijsbare reden doorgaat wel naar de dokter!

vrijdag 4 januari 2013 om 19:59
quote:jidewil schreef op 04 januari 2013 @ 19:56:
Oh ja, als je bij de dokter bent, laat je dan niet te snel wegsturen (is bij ons destijds gebeurd), maar zorg dat er foto's of scans gemaakt gaan worden. Dan word je gelijk grondig doorgelicht en hoef je er niet meer onzeker te zijn.
Waarvan zouden er dan foto`s en scans gemaakt moeten worden?
Ik zou denken dat er eerst zou worden begonnen met bloedonderzoek.
Oh ja, als je bij de dokter bent, laat je dan niet te snel wegsturen (is bij ons destijds gebeurd), maar zorg dat er foto's of scans gemaakt gaan worden. Dan word je gelijk grondig doorgelicht en hoef je er niet meer onzeker te zijn.
Waarvan zouden er dan foto`s en scans gemaakt moeten worden?
Ik zou denken dat er eerst zou worden begonnen met bloedonderzoek.

vrijdag 4 januari 2013 om 20:15
quote:jidewil schreef op 04 januari 2013 @ 19:59:
@wordtel: je kunt toch beter het zekere voor het onzekere nemen? Mocht er wel iets aan de hand zijn, dan ben je er snel bij. Een maandje kan dan echt uitmaken.
Ik vind het echt klinkklare onzin om voor 2,5 kilo in anderhalve week tijd naar de dokter te gaan, helemaal gezien het feit dat TO geen andere klachten heeft. Zekere voor het onzekere nemen, prima. Maar in dit geval vind ik dat niet nodig.
Misschien is ze volgende week wel weer op haar normale gewicht, weten wij veel.
@wordtel: je kunt toch beter het zekere voor het onzekere nemen? Mocht er wel iets aan de hand zijn, dan ben je er snel bij. Een maandje kan dan echt uitmaken.
Ik vind het echt klinkklare onzin om voor 2,5 kilo in anderhalve week tijd naar de dokter te gaan, helemaal gezien het feit dat TO geen andere klachten heeft. Zekere voor het onzekere nemen, prima. Maar in dit geval vind ik dat niet nodig.
Misschien is ze volgende week wel weer op haar normale gewicht, weten wij veel.

vrijdag 4 januari 2013 om 21:32
quote:Mieomij schreef op 04 januari 2013 @ 21:17:
Ik heb ook eens gehad dat ik in drie weken tien kilo was afgevallen. Volgens de weegschaal. Het was toen tijd om een nieuwe weegschaal te kopen.
Of deze houden en jezelf voorliegen (en daar een goed gevoel bij hebben )
Even on-topic:
TO, als jij je er niet prettig bij voelt, bel je de dokter. Maar bedenk eerst idd eens of er meer symptomen zijn (of juist een gebrek aan dingen die je anders wel hebt). Denk aan veranderde ontlasting/dorst/urine evt uitslag op je huid of prikkelbaarder, ik noem maar wat dingen.
Ik heb ook eens gehad dat ik in drie weken tien kilo was afgevallen. Volgens de weegschaal. Het was toen tijd om een nieuwe weegschaal te kopen.
Of deze houden en jezelf voorliegen (en daar een goed gevoel bij hebben )
Even on-topic:
TO, als jij je er niet prettig bij voelt, bel je de dokter. Maar bedenk eerst idd eens of er meer symptomen zijn (of juist een gebrek aan dingen die je anders wel hebt). Denk aan veranderde ontlasting/dorst/urine evt uitslag op je huid of prikkelbaarder, ik noem maar wat dingen.