Gezondheid alle pijlers

Zomaar kilo's kwijt

04-01-2013 18:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet zo heel lang geleden vroeg mijn moeder mij of ik aan het lijnen was, ik was namelijk afgevallen. Ik heb nog nooit de behoefte gehad gewicht te verliezen, maar volgens de weegschaal was ik inderdaad lichter geworden. Nu heb ik niks veranderd aan mijn eet- of leefpatroon. Ik ben het in de gaten gaan houden en zie dat ik steeds meer gewicht verlies. Kent iemand dit geval?
Ik zou 't gewoon even bijhouden, eventueel schriftje erbij elke dag zelfde moment wegen ('s ochtends voordat je ontbeten hebt bijv.) Gewoon opschrijven. Schommelingen komen veel voor gedurende je cyclus. Heb er zelf ook mee te maken. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als er geen andere symptomen zijn
Ik heb 2 keer in mijn leven spontaan gewichtsverlies gehad... de eerste keer bleek in zwanger en de 2de keer bleek ik de trotse bezitter van een darmparasiet (na googlen kwam ik erachter dat die heel vaak voorkomt) dus ik zou langs de huisarts gaan voor een bloedtest voor de zekerheid, daar kunnen ze heel veel in zien.
quote:jidewil schreef op 04 januari 2013 @ 19:56:

Oh ja, als je bij de dokter bent, laat je dan niet te snel wegsturen (is bij ons destijds gebeurd), maar zorg dat er foto's of scans gemaakt gaan worden. Dan word je gelijk grondig doorgelicht en hoef je er niet meer onzeker te zijn.Voor 2,5 kilo gewichtsverlies? In de gaten houden: ja, meteen scans gaan eisen: nee.
Er staat toch niet dat ze "maar" 2,5 kilo kwijt is.

Volgens mij schrijft TO dat het haar moeder op viel dat ze was afgevallen. Ze ging op de weegschaal staan en zag dat dit idd het geval was. Ze hield het toen 1,5 week in de gaten en bleek in die 1,5 week nog eens 2,5 kilo te zijn afgevallen. Ze heeft zelf geen idee waardoor dit komt.

Het lijkt me dan toch echt verstandig om langs je huisarts te gaan. Dit is wat anders dan even een weekje schommelen met je gewicht.

Daarnaast is er op een forum volgens mij eigenlijk maar 1 antwoord te geven op dergelijke gezondheidsvragen... leg het aan je huisarts voor.
quote:Iwannalive schreef op 05 januari 2013 @ 10:10:Het lijkt me dan toch echt verstandig om langs je huisarts te gaan.

Dat bestrijd ik toch ook niet? Ik denk zeker dat TO het in de gaten moet houden en afhankelijk van hoe erg het precies is (kan zijn dat ik de hoeveelheid verkeerd had begrepen), langs de huisarts.

Ik ben alleen niet zo van meteen eisen dat er scans gemaakt worden en dat je je niet moet laten wegsturen en zo, zoals iemand anders schreef. Gewichtsverlies kan een symptoom van iets ergs zijn, maar ook gewoon een natuurlijke schommeling of een teken van stress.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven