Gezondheid alle pijlers

Zonder kiespijn naar de tandarts en terug met kiespijn

06-11-2012 16:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik 3 oude grijze vullingen laten vervangen door de welbekende witte. Dit omdat de tandarts aangaf dat ze lekte en dat er bij 1 een gaatje onder de vulling zat. Nooit geen last van gehad, maar toch maar laten doen. Wat een spijt heb ik nu!!! Ik had er op gerekend dat er meer pijn zou zijn bij kauwen en bij warmte en kou, maar sinds de verdoving gisteren is uitgewerkt heb ik een constante zeurende pijn in 2 kiezen. Slik de gehele dag ibroprufen, maar blijf er last van houden.

Is dit normaal een dag na de ingreep? Is het misschien dat er gisteren te veel aan de kiezen is gebeurd en dat je daar nu nog een tijdje last van hebt? Natuurlijk zie ik meteen al allemaal doemscenarios voor me van ontstekingen ed.... pff wat een gedoe, dit had ik dus echt niet verwacht.

Hoeveel Ibroprufen hebben jullie geslikt? Ik slik nu 400 mg om de 8 uur zoals op het doosje, maar heb het idee dat ik wel wat meer zou kunnen gebruiken.....

Graag hoor ik of jullie ook wel eens last van deze napijn hebben gehad, zodat ik misschien een beetje gerustgesteld kan worden.....
Alle reacties Link kopieren
De tandarts is natuurlijk flink in je mond bezig geweest, dus dat het zeer doet is niet zo gek. Kun je niet nog even bellen? Vragen of je misschien wat meer pijnstillers kan slikken en of dit gevoel normaal is?
Kan altijd gebeuren bij witte vullingen. Kan max twee weken aanhouden.



Het komt doordat er krimp optreedt tijdens het uitharden met de blauwe lamp.



Het lekken van een vulling merk je ook niet haha. Het betekent dat er tussen het randje van de kies en vulling bacterien naar binnen sijpelen. Dat is dus ook de reden dat er een gaatje (caries) onder je vulling kon ontstaan!



Kan dus ook zijn dat de tandarts dieper moest boren om alle caries weg te krijgen. En daarbij nog de krimp van de vulling.



Of de vulling is iets te hoog, maar dan heb je alleen pijn bij het bijten.



Neem liever paracetamol dan brufen, brufen kan je maag aantasten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie. Helaas is mijn tandarts pas vrijdag weer bereikbaar. Denk ook wel dat het komt omdat er zoveel gebeurd is, maar de kiespijn in die 2 kiezen is echt heel erg vervelend. Online vind ik een hoop verhalen over kauwpoijn ed maar ik heb het dus echt de gehele dag een zeurende pijn.
Is de praktijk dicht of je tandarts niet aanwezig? Anders bel je even met de assistente, wij zetten altijd als opmerking 'diep' oid. En als een patient dan belt met een klacht, kan je al voorspellen waar het om gaat..
Alle reacties Link kopieren
Misschien inderdaad beter om paracetamol te nemen......ik had niet verwacht dat dat krimpen zo'n pijn zou geven. Ik zit natuurlijk al weer meteen te denken aan wortelkanaalbehandelingen etc hahahaha. Moest me er al echt over heen zetten om te gaan en nu valt de pijn zo tegen. En daar had ik dus echt niet op gerekend aangezien de tandarts ook wel aangaf dat je er last van kon hebben maar dan meer met eten.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat het altijd diep is als er een grijze vulling in heeft gezeten???
Vraag anders brufenpoeder aan de assistente .
Ik vind die witte vullingen een ramp. Heb zelf een half jaar kiespijn gehouden na vervangen van een paar vullingen.

En nog steeds (al jaren) als ik kiezen stevig op elkaar zet voelt het niet prettig. Op de een of andere manier 'werken' die witte vullingen, waar je bij amalgaan nooit last van had.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad nu achteraf ook een hoop ellende gelezen van witte vullingen. Ik ben daar vooraf niet mee bezig geweest en heb gewoon laten vervangen. Ik heb bij mijn oude vullingen nooit geen last gehad van napijn, dus daarom verbaasde me het ook zo dat ik zo'n last kreeg toen de verdoving was uitgewerkt....
Nou nieuwe grijze vullingen gaat je niet lukken, tandartsen kunnen geen amalgaam meer kopen bij de dentaldepots



"Even doorbijten dan maar"





Nee de oude vulling kon ook oppervlakkig zitten

Zie hier twee kiezen uit de onderkaak met amalgaamvullingen. De ene zit dieper in de kies dan de andere:

Alle reacties Link kopieren
oh die foto's heb ik gezien van mijn kiezen idd.Die van mij zaten veel voller!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb vandaag een witte vulling laten vervangen door amalgaanvulling na 3 maanden last te hebben gehad van de witte vulling. Het zal allemaal best dat de witte vullingen mooier zijn en amalgaanvullingen slecht zijn maar steeds met pijn in je mond rondlopen is ook geen pretje. Ik heb nog 2 witte vullingen waar ik gelukkig geen last van heb maar de vulling die ik nu heb laten vervangen was een vulling van een achterste kies die behoorlijk groot was en deze bleef maar last geven. De tandarts vond het duidelijk niet leuk dat ik weer koos voor amalgaan maar ik vind het niet goed dat er niet wordt geluisterd naar de klachten van zoveel patienten, want blijkbaar ben ik niet de enigste en er toch maar door wordt gegaan met composiet, terwijl composiet ook schadelijke stoffen bevat en ook veel meer werkt dan amalgaan en daardoor jarenlang klachten kan geven.
Ik heb ook altijd pijn als ik naar de tandarts ben geweest voor een behandeling. Is vaak gewoon napijn. Als het echt heel erg is slik ik dan een Ibroprufen in combinatie met paracetemol. Heb die tip hier ooit op het forum gelezen.



Leuke bitewing foto, vind dat altijd wel grappig om te zien op de een of andere manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven