Gezondheid alle pijlers

Zonnebank?

15-10-2013 21:49 45 berichten
Gaan jullie weleens onder de zonnebank? Ik ben eerlijk gezegd al jaren (3 jaar ofzo, daarvoor af en toe) niet meer geweest, durf niet meer zo goed, was toen in het nieuws dat het eigenlijk nog slechter is dan werd gedacht. Maar, met dit weer, vind ik het gewoon zo lekker! Beetje kleur, en ik krijg er echt energie van. Wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:aaquamarine schreef op woensdag 16 oktober 2013 05:26 Marissi, je kan ook zelf een lichttherapie lamp kopen. Ik weet niet waar jij onder de zonnebank gaat, maar dat kost meestal ook wat.

Ik ga altijd vanaf een paar weken voor ik op zomervakantie ga een keer of 5 om een kleurtje te krijgen voor ik in bikini moet. Dit jaar was het niet nodig, toen was er in juli en augustus zon genoeg.

In de winter ga ik nooit meer omdat het zo slecht is, al zou ik het wel heerlijk vinden.

Als in zelf zo'n lamp moet aanschaffen is dat duurder dan het nu in mijn sportschool abbo zit..

Ik heb al vanaf mijn 12e last van een winterdepressie, mijn huisarts kwam erachter dat lichttherapie niet vergoed werd voor me, dus raadde hij mij dit aan.
Maar zonnebank is slecht voor je huid, maak je je daar dan nooit zorgen over? Apart wel dat de huisarts dat aanraadt
Geen zonnebank... Ik heb op mijn 40ste liever een normale huid dan gekreukeld leer.
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 oktober 2013 @ 22:37:

[...]

Je krijgt huidkanker van de zonnebank, niets meer en niets minder

Ja en van

sigaretten

verbrand vlees

verbrand vet

zon

uitlaatgas

elektriciteitsmasten

mobiele telefoons

asbest

soja

aspartaam

genetisch gemanipuleerd graan

magnetron eten

suiker

gekweekte zalm

en..

en...

en........
Een keertje onder de zonnebank kan geen kwaad. Krijg je geen kanker en ook geen uitgedroogde leren huid van. Een keer in de week 10 minuutjes kan best. Ongeveer dan want niet iedere huid is hetzelfde. Teveel van heel veel dingen is kankerverwekkend en slecht maar om daar alles maar voor te laten. Gewoon niet TE veel.
quote:marissi3 schreef op 17 oktober 2013 @ 20:18:

[...]

Als in zelf zo'n lamp moet aanschaffen is dat duurder dan het nu in mijn sportschool abbo zit..

Ik heb al vanaf mijn 12e last van een winterdepressie, mijn huisarts kwam erachter dat lichttherapie niet vergoed werd voor me, dus raadde hij mij dit aan.Je hebt al een lichttherapie lamp vanaf 67 euro. Deze bijvoorbeeld.

Een zonnebank is echt niet goed voor je huid, bovendien is het ook nog eens slecht voor je immuunsysteem. Je voelt je lekker omdat je door en door warm bent. De UVA straling verzwakt je immuunsysteem dus je afweer wordt slechter.
Ik ga wel eens, denk iets van iedere 3 a 6 weken. Al ben ik de laatste 3 maanden niet meer geweest vanwege geld gebrek. Ook tijdens de zomer ga ik maar dan minder vaak.

Ik krijg er echt een soort energie shot van :P en paar dagen lang loop ik dan helemaal happy en met zoveel energie rond dat ik zoveel meer gedaan krijg hahah. Mijn beste vriendin merkt het ook gelijk, dan ben ik namelijk stukken aardiger en vrolijker whahah.
Lieve mensen, lief dat jullie bezorg zijn.. Maar als ik mezelf er goed bij voel om elke keer 10 min. onder de zonnebank te gaan, dan doe ik dat. Tegenwoordig is alles slecht, ik maak mezelf niet meer bang.
Ik ga al meer dan 20 jaar regelmatig (behalve in de zomermaanden) onder de zonnebank. Niet te lang, niet te vaak, maar genoeg om net even een kleurtje te hebben. Ik ben over de 40 en heb een fantastische huid blijkbaar. Ik zie er veel jonger uit dan ik ben, krijg er altijd complimenten over en niemand gelooft hoe oud ik ben. Dus al die dramaverhalen over hoe je huid er wel niet uitziet na je 40e, tja, ik weet het niet...... ik heb er geen last van in elk geval. Ik verzorg mijn huid al jaren heel goed. Lig verder nooit te bakken in de zon eigenlijk (daar heb ik geen tijd voor), ook in vakanties zul je mij niet uren in de zon zien liggen. Maar wel dus zo nu en dan een zonnebankje. En verder merk ik ook dat een kwartiertje op zo'n ding me in de wintermaanden net even dat beetje extra energie geven. En iedereen die zo moeilijk doet over de zonnebank.... Tja, als ik zie hoe veel en hoe slecht mensen eten in dit land, zou ik me daar drukker over maken qua wat slecht is, dan die paar minuten zonlicht 2x in de maand.
quote:zoetie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 03:27 Ik ga al meer dan 20 jaar regelmatig (behalve in de zomermaanden) onder de zonnebank. Niet te lang, niet te vaak, maar genoeg om net even een kleurtje te hebben. Ik ben over de 40 en heb een fantastische huid blijkbaar. Ik zie er veel jonger uit dan ik ben, krijg er altijd complimenten over en niemand gelooft hoe oud ik ben. Dus al die dramaverhalen over hoe je huid er wel niet uitziet na je 40e, tja, ik weet het niet...... ik heb er geen last van in elk geval. Ik verzorg mijn huid al jaren heel goed. Lig verder nooit te bakken in de zon eigenlijk (daar heb ik geen tijd voor), ook in vakanties zul je mij niet uren in de zon zien liggen. Maar wel dus zo nu en dan een zonnebankje. En verder merk ik ook dat een kwartiertje op zo'n ding me in de wintermaanden net even dat beetje extra energie geven. En iedereen die zo moeilijk doet over de zonnebank.... Tja, als ik zie hoe veel en hoe slecht mensen eten in dit land, zou ik me daar drukker over maken qua wat slecht is, dan die paar minuten zonlicht 2x in de maand.Goed gezegd.
http://melchiormeijer.wor ... gevaar-van-te-weinig-zon/

Met genoeg info, ook over de zonnebank.
Ben er nog steeds niet uit wat te doen... Overweeg wel zo'n lichttherapie lamp maar zijn niet goedkoop... Aan de andere kant denk ik 1 x per2 weken 10 min zonnebank kan toch niet zoveel kwaad???
Als je die link die ik gaf nu eens las?
Heb ik gedaan maar kan genoeg info vinden die dat weer tegenspreekt dus tja wat is waarheid hè
quote:sofietje83 schreef op 19 oktober 2013 @ 08:50:

Ben er nog steeds niet uit wat te doen... Overweeg wel zo'n lichttherapie lamp maar zijn niet goedkoop... Aan de andere kant denk ik 1 x per2 weken 10 min zonnebank kan toch niet zoveel kwaad???

ja natuurlijk wel. Ik weet niet wat je huidtype is, maar hoe lichter je bent des te gevaarlijker het is

En vergis je niet: van de zonnebank word je ook oud. De veroudering van je huid gaat veel en veel sneller
http://www.scientias.nl/z ... -kans-op-huidkanker/10247

http://www.kanker.be/zonnebank

http://mens-en-gezondheid ... zonnebank-gevaarlijk.html
Ik ga onder de zonnebank,maar nooit in de echte zon. In de zomer zit k altijd zoveel mogelijk in de schaduw. Daar krijg ik uitslag van en wordt ik alleen maar roze van. Onder de zonnebank krijg k wel een mooi kleurtje en geen allergie. Ik heb handczeem en heb echt het idee dat het minder wordt door de zonnebank (maar misschien zit dit alleen tussen mn oren) In de zomer ga ik om de 2 weken en in de winter 1 keer in de maand. Ik ga dan 20 minuten: heerlijk om even weg te dromen en lekker te ontspannen! Soms iets meer als ik bijvoorbeeld een feest heb of vakantie,soms wat minder als ik het erg druk heb.
als je in de zon alleen maar rood wordt is je huid veel te kwetsbaar om onder de zonnebank te gaan
De belgen hebben dat gewoon bij wet verboden. Huidtype 1 en jongeren onder de 18 mogen daar niet eens onder de zonnebank.

Veel te gevaarlijk

http://www.gezondheid.be/ ... useaction=art&art_id=5272
Ik ga om de week onder de zonnebank, dit is totaal niet schadelijk zolang je verantwoord aan het zonnen bent.

- Ten eerste raad ik een professionele zonnestudio aan waar ze je huidtype meten en je een professioneel advies geven.

- Ten 2e: gebruik een goede zonnebankcreme.

- Ten 3e: zorg dat je niet verbrand!! Verbranden is schadelijk.

- Ten 4e: er zijn meerdere voordelen aan zonnen (je verbrandt minder snel in de 'echte zon' , je bouwt je vitamine D level op en dit is goed tegen bepaalde ziektes en goed voor je weerstand, je krijgt een gezond kleurtje!)

En zon met mate natuurlijk. Meer info op: [SPAM]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2014 08:36
Reden: link commerciele website verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven