Gezondheid alle pijlers

Zonnebrandcrème bij eczeem en droge huid

20-05-2014 22:04 34 berichten
Mijn zoon is 2,5, en vorig jaar smeerde ik hem in met Vision zonnebrandcrème. Beviel eigenlijk goed, maar nav een uitzending op Radar heb ik besloten dit niet meer te willen gebruiken voor hem omdat er oxybenzone in zit.

Het probleem met veel zonnebrandcrèmes is voornamelijk dat ze prikken op zijn beschadigde en enorm droge huid. Vandaag van Lovea een spray gekocht, deze bevat geen chemische filters, maar zinkoxide. Als direct nadeel ondervond ik al wel gelijk dat het een spierwitte laag achterlaat, maar het grootste nadeel was dat zijn huid er nog veel droger van werd. Achteraf ook wel logisch, gezien de eigenschappen van zink

Een andere fysische filter is titaniumdioxide (de crème van La Roche heeft dit als basis). Heeft iemand daar ervaring mee?

Of andere tips? Wat ik dus zoek;

Zonnebrandcrème (liever geen spray) zonder;

Parfum

Parabenen

Oxybenzone

Moet wel voldoende bescherming bieden tegen UVA en UVB uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zonnebrand van Avène, te koop bij de apotheek en ik ben er tevreden mee voor eczeem huid.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heb dus ook liever een crème die wat vetter is. Anders moet ik hem halverwege de dag eerst van de zonnebrandcrème ontdoen,
Mijn dochter van 7 heeft ook eczeem en een hele droge huid. Veel zonnebrand producten geprobeerd, vooral de 'natuurlijke' (lavera bijv).

Enige dat hier wordt verdragen is Ultrasun. Vooral de clear spray sports formula. De meeste producten van ultrasun vind je bij de Etos, maar deze clear spray bestel ik online.
quote:Belle73 schreef op 20 mei 2014 @ 22:07:

Ik heb zonnebrand van Avène, te koop bij de apotheek en ik ben er tevreden mee voor eczeem huid.Zit even bij de ingrediënten te kijken, en hier zit ook oa. titaniumdioxine in. Maar hoe smeert deze? Blijft er een witte waas achter? En hoe voelt je huid daarna?
Ik had voor mijn kind destijds met zeer erge eczeem zonnebrand van het merk Ladival.

Factor 50 smeert moeilijk uit. Daarom ben ik factor 30 gaan gebruiken en die doet ook goed zijn werk.

Je kan googlen voor ervaringen.
quote:DrFeel schreef op 20 mei 2014 @ 22:10:

Mijn dochter van 7 heeft ook eczeem en een hele droge huid. Veel zonnebrand producten geprobeerd, vooral de 'natuurlijke' (lavera bijv).

Enige dat hier wordt verdragen is Ultrasun. Vooral de clear spray sports formula. De meeste producten van ultrasun vind je bij de Etos, maar deze clear spray bestel ik online.De crème van Ultrasun heb ik ooit geprobeerd, mijn man gebruikte dat eens, maar die vind ik zo dik en lastig te smeren. Spray heb ik liever niet.
Ladival!

Ook bestelbaar bij Apotheek.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:esther55 schreef op 20 mei 2014 @ 22:13:

Ik had voor mijn kind destijds met zeer erge eczeem zonnebrand van het merk Ladival.

Factor 50 smeert moeilijk uit. Daarom ben ik factor 30 gaan gebruiken en die doet ook goed zijn werk.

Je kan googlen voor ervaringen.

Ik Google me suf

Ook met titaniumdioxide, maar weet nog niet wat daar nou de werking precies van is en of dat niet zo uitdroogt als zinkoxide.
Ik gebruik zelf de safe2travel zonnebrandcreme, erg fijn spul, maar ik heb een normale huid, geen eczeem. Titaniumdioxide is ook vrij uitdrogend, denk ik, is wat dat betreft niet zo enorm verschillend van zinkoxide.
Wellicht heb je hier iets aan:

http://jetskeultee.nl/hul ... onnebrandcreme/obj7777433

De tweede Ladival gebruik ik dus.

Die van Lavera ook een heftige witte waas.
Mijn dochtertje kan nergens tegen (eczeem, jeuk, rode plekken, droge huid), maar voor haar is Avène ook perfect. De enige zonnebrandcreme tot nu toe waar ze goed tegen kan.
Avène laat geen witte waas achter en smeert prettig uit.
quote:esther55 schreef op 20 mei 2014 @ 22:18:

Wellicht heb je hier iets aan:

http://jetskeultee.nl/hul ... onnebrandcreme/obj7777433

De tweede Ladival gebruik ik dus.

Die van Lavera ook een heftige witte waas.Ja, ik heb volgens mij alle blogs nu van haar gelezen, maar zij is blijkbaar voorstander van fysische filters. Maar ze vermeld er niet bij dat zinkoxide ook uitdroogt. En dat is iets wat mijn zoon echt niet kan gebruiken. Heb hem vandaag halverwege de dag moeten wassen, met vette crème ingesmeerd, een uur later weer met zonnebrandcrème en toen mocht hij weer naar buiten. Niet echt werkbaar bij een ondernemende peuter.
http://www.uncover-skinca ... cten/suncover-smeer-je-in

Dit is de zonnebrand ontwikkeld door jetske ultee zelf en die voor kostprijs wordt verkocht.

Uit ervaring kan ik zeggen dat deze zeer geschikt is voor kinderen met een gevoelige huid. Ik heb vorig jaar een literfles weg gesmeerd.
@ Belle73

Welke van Avene gebruik je dan? Die voor de hypergevoelige huid?
Ik kan zelf met mijn eczeem de Duitse huismerken van DM en Rosmann erg goed verdragen. Mocht je in de buurt van de grens wonen is dat echt een aanrader! Helemaal niet duur en ik reageer er totaal niet op, en dat heb ik bijna nooit.
Deze gebruik ik.
Zal morgen eens langs de apotheek, kijken of ze proefmonsters hebben van Avene en Ladival.

Bedankt voor de tips tot zo ver!
Louis Widmer.
Voor mijn dochter had ik toen de spray van Roc. Perfect voor haar huid (toen erg gevoelig en ernstig eczeem). Wel een spray maar je bezwaar daar tegen snap ik niet. Hij smeerde heerlijk weg.

Verder is een witte waas juist handig, je ziet wat je hebt ingesmeerd en wat niet.

Als je kind zo vet blijft dat je hem halverwege moet wassen (nog meer uitdrogen met al dat water) dan heb je teveel gebruikt.

Nu gebruik ik voor dochter (en voor ons allemaal eigenlijk) Ultrasun. Smeert inderdaad wat moeilijk vanwege de dikte maar dat ervaar ik niet als een groot probleem.
Ik gebruik Pure nuff stuff. Alleen natuurlijke ingrediënten.
@asset, bedankt voor tip, zal eens kijken als ik in Duitsland ben
@consideris, het probleem met natuurlijk ingrediënten is dat ze je daar ook allergisch op kan reageren. Dus dat is niet altijd een garantie.
quote:Gravinnetje schreef op 20 mei 2014 @ 22:51:

Voor mijn dochter had ik toen de spray van Roc. Perfect voor haar huid (toen erg gevoelig en ernstig eczeem). Wel een spray maar je bezwaar daar tegen snap ik niet. Hij smeerde heerlijk weg.

Verder is een witte waas juist handig, je ziet wat je hebt ingesmeerd en wat niet.

Als je kind zo vet blijft dat je hem halverwege moet wassen (nog meer uitdrogen met al dat water) dan heb je teveel gebruikt.

Nu gebruik ik voor dochter (en voor ons allemaal eigenlijk) Ultrasun. Smeert inderdaad wat moeilijk vanwege de dikte maar dat ervaar ik niet als een groot probleem.

Het nadeel van een spray is dat ik dat toch eerst op mijn handen spray, als ik direct op zijn huid moet sprayen komt het vaak op zijn kleding wat vlekken geeft. Plus dat het heel dun is, smeert niet fijn vind ik.

Ik moest hem niet wassen omdat hij zo vet was, juist niet, maar de witte waas is gewoon een resultaat van een filter dat op de huid ligt ipv een chemisch filter dat er in trekt. Zijn huid was juist enorm droog na gebruik.

Ultrasun smeert gewoon niet fijn, hij vind al dat smeren al niet leuk omdat hij dat proces al drie keer per dag moet ondergaan, ik wil dus liever iets wat een beetje snel uitsmeert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven