Gezondheid alle pijlers

Zonnebrandcrème bij eczeem en droge huid

20-05-2014 22:04 34 berichten
Mijn zoon is 2,5, en vorig jaar smeerde ik hem in met Vision zonnebrandcrème. Beviel eigenlijk goed, maar nav een uitzending op Radar heb ik besloten dit niet meer te willen gebruiken voor hem omdat er oxybenzone in zit.

Het probleem met veel zonnebrandcrèmes is voornamelijk dat ze prikken op zijn beschadigde en enorm droge huid. Vandaag van Lovea een spray gekocht, deze bevat geen chemische filters, maar zinkoxide. Als direct nadeel ondervond ik al wel gelijk dat het een spierwitte laag achterlaat, maar het grootste nadeel was dat zijn huid er nog veel droger van werd. Achteraf ook wel logisch, gezien de eigenschappen van zink

Een andere fysische filter is titaniumdioxide (de crème van La Roche heeft dit als basis). Heeft iemand daar ervaring mee?

Of andere tips? Wat ik dus zoek;

Zonnebrandcrème (liever geen spray) zonder;

Parfum

Parabenen

Oxybenzone

Moet wel voldoende bescherming bieden tegen UVA en UVB uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik snap je probleem met spray. Mijn dochter laat ik op een stoel staan zodat ik er makkelijk bij kan en ik laat haar in haar nakie staan. Kan ik lekker alles goed insmeren. Even intrekken en dan aankleden. Dan komt het ook niet per ongeluk op de kleding waardoor er lelijke vlekken op komen.

Ik dacht dat je het witte waasje bedoelde wat bij sommige zonnebrands er expres in zit. Lastig he, zo'n gevoelige huid. Ik hoop voor je dat hij over het heftige eczeem heen groeit, dat geeft al weer wat meer ruimte. Gevoelig huidje zal het wel blijven.
La Roche Posay, verkrijgbaar bij de apotheek, dit is wat mij betreft echt het enige, wat de boel niet erger maakt, op al het andere krijgt kind een heftige reactie.
quote:Gravinnetje schreef op 20 mei 2014 @ 23:02:

Oke, ik snap je probleem met spray. Mijn dochter laat ik op een stoel staan zodat ik er makkelijk bij kan en ik laat haar in haar nakie staan. Kan ik lekker alles goed insmeren. Even intrekken en dan aankleden. Dan komt het ook niet per ongeluk op de kleding waardoor er lelijke vlekken op komen.

Ik dacht dat je het witte waasje bedoelde wat bij sommige zonnebrands er expres in zit. Lastig he, zo'n gevoelige huid. Ik hoop voor je dat hij over het heftige eczeem heen groeit, dat geeft al weer wat meer ruimte. Gevoelig huidje zal het wel blijven.

Dat lukt dus al niet, in zijn nakie staan want hij begint gelijk te krabben en te jeuken. Wacht dus bewust even tot hij zijn gewone crème op heeft, kleding aan, een klein uur wachten en dan de zonnebrand.

Mijn oudste is veel makkelijker, die kan ik in de ochtend idd gelijk insmeren, kleren aan, klaar.
Mijn dochter van bijna twee heeft ook veel last van eczeem. Vorig jaar heb ik Lovea voor haar gebruikt maar ze kreeg juist in die periode zo veel last van haar eczeem dat ik deze zomer iets anders wil gebruiken. Ik heb nu Eucerin spray gekocht en dat bevalt vooralsnog goed. ik heb zelf ook goed ervaringen met Eucerin en ze beweren zelf dat hun product goed is voor mensen met eczeem.
http://www.smeerjein.nl/sunwiser/

De non-profit zonnebrandcrème Suncover is door dr. Jetske Ultee vanuit de Stichting Sunwiser ontwikkeld. De opbrengst gaat naar de campagne “Smeer je in”. Deze campagne heeft als doel kinderen te leren hoe ze op een verstandige manier kunnen genieten van de zon. Smeren moet eigenlijk net zo gewoon worden als tandenpoetsen.

• Bevat effectieve en veilige zonnefilters

• Beschermt de huid tegen UVA en UVB straling

• Suncover is een non-profit product

• Suncover is geschikt voor zowel het lichaam als het gezicht

IINGREDIËNTEN

Dit product voor gezicht en lichaam bevat milde ingrediënten en effectieve zonfilters. De zonnefilters in deze suncare zijn relatief nieuw en behoren tot de veiligste zonfilters die er zijn. Aan de Suncover zonnebrandcrème is Niacinamide (vitamine B3) toegevoegd. Van dit ingrediënt is aangetoond dat het de huid beschermt tegen de zon. Daarbij kan Niacinamide de huid kalmeren en de barrièrefunctie versterken. Het product kan zowel door kinderen als door volwassenen.
de Eucerin kids-lijn zegt geschikt te zijn voor mensen met atopisch eczeem. aan de andere kant zit er wel alcohol denat. in.... ik heb per ongeluk deze gekocht i.p.v. de sun lotion voor mensen met een droge huid (die is zonder alcohol denat.). ik stap over van Nivea naar Eucerin wegens lichte allergie, tot nu toe tevreden met het kidsproduct.
Ik heb de uitzending van Radar pas gisteren gezien en ik snap het toch niet helemaal. De deskundigen gaven aan dat de zon echt gevaarlijk voor je is, dat je goed moet smeren etc., maar de mens is toch gemaakt om in de zon te lopen? Waarom kan onze huid niet beter tegen zon?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik gebruik sinds een jaar de zonnemelk: Le Marine - Ultra-beschermende gevoelige huid SPF 50 + van dr. Taffi. Samenstelling: Aloë-vera, kamille, kaasjeskruid, helichrysum, tarwekiemen, rijst, groente squalane, arganolie, andiroba oliën, shea butter, en oryzanol.

Echt een fantastisch product voor de 'moeilijke huid'! In Nederland helaas moeilijk te verkrijgen (slechts bij 1 drogisterij in Den Haag) maar online goed te bestellen.
quote:Belle73 schreef op 22 mei 2014 @ 10:54:

Ik heb de uitzending van Radar pas gisteren gezien en ik snap het toch niet helemaal. De deskundigen gaven aan dat de zon echt gevaarlijk voor je is, dat je goed moet smeren etc., maar de mens is toch gemaakt om in de zon te lopen? Waarom kan onze huid niet beter tegen zon?

Als biologieleraar wil ik daar even op antwoorden: onze huid kan prima tegen een beetje zon in het klimaat wat bij onze huidskleur past. Als je dat doet, valt de schade over het algemeen wel mee en kun je vrolijk een jaar of 40, misschien wel 50 worden zonder dat er huidkanker ontstaat. Wat is er nu dan anders dan vroeger?

* we gaan in andere gebieden zonnen, dichter bij de evenaar en waar dus meer schadelijke straling is

* we gaan voor onze lol veel tijd in de zon liggen, vroeger zochten mensen echt niet vrijwillig de (hete) zon op als het niet moest, hadden ze ook geen tijd voor

* we worden veel ouder, dus de opgebouwde schade komt tot uiting, meestal op een moment dat je vroeger al aan iets heel anders was overleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven