Gezondheid alle pijlers

Zorgen om zoontje

12-06-2019 13:56 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 5 is eigenlijk altijd aan het hoesten. Als verkoudheid of griep in de lucht hangt, is hij de eerste. Nu zijn man en ik bekend met astma. En omdat hij veel last van hooikoorts heeft en de gewone pilletjes niet werken toch even naar huisarts gegaan.

De afgelopen weken heeft hij ook de nodige bloedneuzen gehad. Net nog. Kreeg appje van hulpmoeder dat het bloed maar bleef komen.

Omdat hij vaak blauwe plekken op zijn armen en benen heeft, en nu ook op de rug, heeft mijn man het ook maar meteen benoemd. We moeten bloed prikken. En hij krijgt een pufje. Ze denkt inderdaad aan astma.

Over 2 weken moeten we terug naar de huisarts om te kijken of we doorverwezen worden.

De juf heeft wel eens gezegd dat hij vaak moe is. Dat merken we thuis ook, maar zo’n hele week school is ook wel veel.

Hij wil steeds vaker gedragen worden en zegt vaker moeë benen te hebben en pijn. Eigenlijk heb ik daar niet echt iets achter gezocht. Mijn man, ik kon helaas niet mee, heeft dat laatste vergeten te vertellen. We gingen eigenlijk ook vooral voor het hoesten etc. De rest kwam zo ter sprake.

Op zich speelt hij lekker en is het een vrolijk mannetje (als hij niet moe is). s nachts zweet hij vaak, dat zijn haren kletsnat zijn, maar dat is niet elke nacht gelukkig.

Hij wordt nu ook onderzocht op leukemie. Ze heeft dat verder niet benoemd!

Alleen dat ze wat dingen wil onderzoeken omdat ze er niet helemaal gerust op is, een bloedbeeld krijgen, maar mijn man zag het later op de aanvraag (de waardes om dat te onderzoeken). Ze heeft hem verder niet afgevoeld (de klieren) dus misschien verwacht ze eigenlijk niets ernstigers. Anders had ze dat denk ik ook wel gezegd.

Maar ik moet bekennen dat ik me nu wel wat zorgen maak. Aan de andere kant denk ik; ach, het zal wel allemaal meevallen.

Eigenlijk is dit berichtje dan ook vooral bedoeld om even mijn hart te luchten.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 12-06-2019 16:40
14.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
12-06-2019 14:32
In een lab werken is heel wat anders dan naar een huisarts luisteren als het om je eigen kind gaat.
Dat klopt. Hij zegt ook, ik weet het niet meer zo goed hoe en wat precies gezegd werd. Hij schrok er ook een beetje van. Maar hij zei zelf wel dat als het iets ernstigs is, dat we dat niet pas over 2 weken horen.

Het zal wel meevallen. Al kom ik volgens mij overbezorgd over en zo ben ik eigenlijk niet. Zelf heb ik de ziekte van Willebrand en MS. We hebben roerige periode achter de rug, dus denk dat we daarom ook schrokken.

Als ze echt leukemie vermoeden zou ze dat denk ik ook gewoon gezegd hebben.

Morgen bloed prikken en dan zullen we zien.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
12-06-2019 14:35
Heeft hij vaak dorst? Mijn zoontje klaagde ook over moe in de benen, en had enorm veel dorst, hij bleek Diabetes te hebben.
Ja. En hoofdpijn. Maar die hoofdpijn hebben we niet genoemd. Dat zou ook door het hoesten kunnen komen.

inderdaad wordt glucose getest. Dat noemde ze ook. Leukemie of iets dergelijks niet. Daarom schrok mijn man ook wel toen hij de aanvraag zag.

Het zal wel meevallen.

Wat sneu dat hij diabetes heeft. Hoe gaat het met hem?
paardenkracht wijzigde dit bericht op 12-06-2019 15:04
19.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daffodil-- schreef:
12-06-2019 14:35
Voor leukemie prikken ze: leuko's , trombo's en HB en dat hoeft allemaal NIET nuchter.
Alleen suiker moet nuchter en de rest NIET!
Hij wordt ook op suiker getest. Tenminste, ze noemde glucose. Alleen toen mijn man de verwijzing kreeg stonden dus de dingen die je noemt. En 2 codes; waarvan hij niet weet. Daar zal die glucose wel bij zitten.

Zijzelf heeft ook niets genoemd op de glucose na. Daarom schrok mijn man toen hij het formulier zag. Wel zei ze dat er wat dingen waren die zeker bekeken moesten worden.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 12-06-2019 15:00
6.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
12-06-2019 14:51
Ja. En hoofdpijn. Maar die hoofdpijn hebben we niet genoemd. Dat zou ook door het hoesten kunnen komen.

Wat sneu dat hij diabetes heeft. Hoe gaat het met hem?
Mijn zoontje wordt ook op glucose getest.
Alle reacties Link kopieren
Op geen 1 lab form word gesproken over een test voor kanker of leukemie. Er wordt een algemeen bloedbeeld gerikt : leuk’s , ery’s, hb etc. Een algemeen bloedbeeld wordt heeel vaak geprikt voor allerlei uitlopende redenen. Zolang de huisarts geen keiharde verdenking heeft uitgesproken zou ik nog even rustig aan doen, ik zeg hier niet dat je je geen zorgen mag maken of aanstel want snap goed dat je dat doet. Maar het prikken van een algemeen bloedbeeld betekent niet dat er gelijk een verdenking is op leukemie, dit zou je man toch ook moeten weten (al weet ik niet wat zijn werk op lab is)
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
12-06-2019 14:51
Ja. En hoofdpijn. Maar die hoofdpijn hebben we niet genoemd. Dat zou ook door het hoesten kunnen komen.

inderdaad wordt glucose getest. Dat noemde ze ook. Leukemie of iets dergelijks niet. Daarom schrok mijn man ook wel toen hij de aanvraag zag.

Het zal wel meevallen.

Wat sneu dat hij diabetes heeft. Hoe gaat het met hem?
Ja in principe gaat het goed met hem, hij groeit goed en doet het goed op school. Suiker schommelt momenteel een beetje maar dat komt omdat hij aan het groeien is. Ik hoop dat alles meevalt voor je zoontje. Oh en de hoofdpijn zou kunnen bij Diabetes, bij onontdekte Diabetes kun je uitgedroogd zijn, en dat veroorzaakt weer hoofdpijn.
Als het iets ernstigs is bellen ze altijd wel. Ik heb vrijdag bloed laten prikken en gisteren werd ik gebeld omdat vitamine D aan de lage kant was. Stel je voor dat het iets ernstigs is, zal je het eerder horen dan de aangewezen twee weken.
Alle reacties Link kopieren
maribos schreef:
12-06-2019 15:01
Op geen 1 lab form word gesproken over een test voor kanker of leukemie. Er wordt een algemeen bloedbeeld gerikt : leuk’s , ery’s, hb etc. Een algemeen bloedbeeld wordt heeel vaak geprikt voor allerlei uitlopende redenen. Zolang de huisarts geen keiharde verdenking heeft uitgesproken zou ik nog even rustig aan doen, ik zeg hier niet dat je je geen zorgen mag maken of aanstel want snap goed dat je dat doet. Maar het prikken van een algemeen bloedbeeld betekent niet dat er gelijk een verdenking is op leukemie, dit zou je man toch ook moeten weten (al weet ik niet wat zijn werk op lab is)
Ik heb het niet allemaal precies opgeschreven in mijn bericht. Omdat ik het meer in een moment even af wilde schrijven. Inderdaad staat leukemie ook niet vermeld. Maar inderdaad wel die waarden om dat te bepalen.

Ze noemde wel glucose. Dat staat dan weer niet vermeld. Al kan dat onder een code vallen.

Zelf heb ik ook een verdenking van leukemie gehad, dat is me alleen pas bij de uitslag (die op Willebrand na goed was) verteld. De eerste keer is dat niet ter sprake gekomen, terwijl zo zei de hematoloog later dat hij het bijna zeker wist. Gelukkig had hij ongelijk.

Nu zeg ik niet dat het wel of geen leukemie is bij mijn zoontje. En denk ik zelfs dat het wel mee zal vallen. Maar ik maak me inderdaad wel gewoon zorgen. Los van wat er getest wordt of niet. Vooral ook omdat ik het eerst afdeed als ach hij is gewoon vaak verkouden. En de huisarts zei dat we een volgende keer toch eerder moeten komen. Dus, al kom ik nu in geschreven taal zo over misschien, ben ik geen overbezorgd type. Integendeel.
Alle reacties Link kopieren
Onze huisarts zei wel dat ze dacht aan leukemie. En stuurde meteen door en daar bleek het inderdaad ook leukemie te zijn.

Klachten: moe, blauwe plekken, terugkerende infecties en koorts, botpijn, benauwd, hoofdpijn, bloedneus, bloedend tandvlees, puntbloedingen (petechieen over hele lijf en met name onderbenen) en pijn aan de hak en ribben.
Alle reacties Link kopieren
Daffodil-- schreef:
12-06-2019 15:26
Onze huisarts zei wel dat ze dacht aan leukemie. En stuurde meteen door en daar bleek het inderdaad ook leukemie te zijn.

Klachten: moe, blauwe plekken, terugkerende infecties en koorts, botpijn, benauwd, hoofdpijn, bloedneus, bloedend tandvlees, puntbloedingen (petechieen over hele lijf en met name onderbenen) en pijn aan de hak en ribben.
Wat erg dat je zoontje leukemie heeft. Hoe gaat het met hem en met jullie?

Ze heeft het inderdaad niet genoemd. Noemde alleen de glucose te prikken. Zelf denk ik ook dat ze wat gezegd zou hebben als ze een sterke verdenking heeft. We moeten morgen prikken en dan zien we het wel.

Alleen denk ik dan terug aan mezelf, toen werd het niet gezegd. Ook niet toen een neuroloog bij mij aan ms dacht en die onderzoeken inzette. Het was later idd ms.

Ik herken wel een aantal dingen uit je rijtje. Maar goed, het hoeft niet altijd iets te zijn natuurlijk.

Ik voel me wel schuldig dat we niet eerder vanwege de luchtwegklachten zijn gegaan. De pijn en moeë benen dacht ik steeds aan groeipijn wat natuurlijk ook gewoon echt zo kan zijn. Inderdaad ook hoofdpijn maar dat kan ook van het hoesten zijn. Vaker koorts maar dat was dan weer als hij ook “grieperig” was en meestal zakt de koorts ook snel weer. Hij wordt soms s nachts dan nat wakker van het zweet. Dus overal is ook een onschuldige verklaring voor.

Ik vind het wel heel rot voor jullie. Pf! Wat hoop ik dat het naar omstandigheden redelijk gaat. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
maribos schreef:
12-06-2019 15:01
Op geen 1 lab form word gesproken over een test voor kanker of leukemie. Er wordt een algemeen bloedbeeld gerikt : leuk’s , ery’s, hb etc. Een algemeen bloedbeeld wordt heeel vaak geprikt voor allerlei uitlopende redenen. Zolang de huisarts geen keiharde verdenking heeft uitgesproken zou ik nog even rustig aan doen, ik zeg hier niet dat je je geen zorgen mag maken of aanstel want snap goed dat je dat doet. Maar het prikken van een algemeen bloedbeeld betekent niet dat er gelijk een verdenking is op leukemie, dit zou je man toch ook moeten weten (al weet ik niet wat zijn werk op lab is)

Dit.
Nogal vreemde conclusie van je man dat er getest wordt op leukemie. Volledig bloedbeeld, leuko’s, trombo’s zijn hele algemene dingen om te testen. Daarbij, als er echt het uitgesproken vermoeden van kanker zou zijn zou de HA echt niet een dag gaan wachten ivm niet nuchter.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk toegeven dat ik toen ik je bericht las en de klachten las ik ook even dacht: die zullen ze oa op leukemie prikken.

Jaren terug heeft mijn man bloed laten prikken, de volgende dag uitslag bij de huisarts. Die zei dat dingen hoog waren die laag hoorde te zijn en andersom. Hij zei dat mijn man waarschijnlijk wel naar een ziekenhuis moest maar ze zouden met het bloed wat er nog was verder onderzoek doen en we konden de volgende dag weer terug komen.
Hij keek serieus maar heeft verder geen verdenkingen uitgesproken. Diezelfde dag nog was mijn man verlamd en door de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en bleek hij acute leukemie te hebben.

De kans is erg klein maar ik ben wel "blij" om te lezen dat er goed bloedonderzoek wordt gedaan bij je zoontje. Voor sommige dingen is nuchter prikken helemaal niet nodig dus dat het nog een dagje kon wachten lijkt mij erg positief. Als arts echt ernstige vermoedens had was je neem ik aan wel doorgestuurd en zouden ze vast prikken wat niet nuchter mogelijk is.
Tel daarbij op dat de arts aangeeft over 2 weken een vervolggesprek in te willen plannen ook dat lijkt me positief.

Overigens ik heb zelf eens bloed laten prikken overdag en ik werd in de avond gebeld door het ziekenhuis. Ik moest direct komen, mocht zelf niet rijden en indien nodig kwam er nu een ambulance. De arts stond al te wachten op mijn komst.
Mijn ervaring is dus zeker dat ze bij het lab niet achterover hangen bij gevaarlijke uitslagen.

Hopelijk valt het mee maar komt er wel een verklaring voor de klachten. En ja hoesten veroorzaakt ook wel vaak hoofdpijn, slecht slapen enz. Snap dat je even overvallen bent dat er toch wel wat meer klachten en mogelijke oorzaken zijn. Goed om hier van je af te schrijven. Bedenk je dat de kans zoveel malen groter is dat het iets "onschuldigs" betreft dan iets ernstigs.

Succes met wachten!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
12-06-2019 15:59
Dit.
Nogal vreemde conclusie van je man dat er getest wordt op leukemie. Volledig bloedbeeld, leuko’s, trombo’s zijn hele algemene dingen om te testen. Daarbij, als er echt het uitgesproken vermoeden van kanker zou zijn zou de HA echt niet een dag gaan wachten ivm niet nuchter.
Nee dat heeft ze niet uitgesproken. Daarom zeg ik ook dat ik denk dat het wel mee valt. Wel zei ze dat ze er niet gerust op is. En dat we morgen bloed moeten prikken als hij nuchter is, dan hoeft het maar 1 keer.

Zelf vind ik met de verwijzing en de klachten die mijn zoontje heeft het geen vreemde conclusie. We denken trouwens niet meteen aan leukemie. Anders waren we eerder gegaan. En daarom schrokken we ook wel een beetje.

Eigenlijk vind ik het wel vreemd dat er door sommigen zo “hard” (op mijn man) wordt gereageerd. En waarschijnlijk omdat ik dingen wat onhandig heb getypt.

Ik denk dat het logisch is dat we ons wat zorgen maken.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 12-06-2019 19:05
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
12-06-2019 16:07
Ik moet eerlijk toegeven dat ik toen ik je bericht las en de klachten las ik ook even dacht: die zullen ze oa op leukemie prikken.

Jaren terug heeft mijn man bloed laten prikken, de volgende dag uitslag bij de huisarts. Die zei dat dingen hoog waren die laag hoorde te zijn en andersom. Hij zei dat mijn man waarschijnlijk wel naar een ziekenhuis moest maar ze zouden met het bloed wat er nog was verder onderzoek doen en we konden de volgende dag weer terug komen.
Hij keek serieus maar heeft verder geen verdenkingen uitgesproken. Diezelfde dag nog was mijn man verlamd en door de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en bleek hij acute leukemie te hebben.

De kans is erg klein maar ik ben wel "blij" om te lezen dat er goed bloedonderzoek wordt gedaan bij je zoontje. Voor sommige dingen is nuchter prikken helemaal niet nodig dus dat het nog een dagje kon wachten lijkt mij erg positief. Als arts echt ernstige vermoedens had was je neem ik aan wel doorgestuurd en zouden ze vast prikken wat niet nuchter mogelijk is.
Tel daarbij op dat de arts aangeeft over 2 weken een vervolggesprek in te willen plannen ook dat lijkt me positief.

Overigens ik heb zelf eens bloed laten prikken overdag en ik werd in de avond gebeld door het ziekenhuis. Ik moest direct komen, mocht zelf niet rijden en indien nodig kwam er nu een ambulance. De arts stond al te wachten op mijn komst.
Mijn ervaring is dus zeker dat ze bij het lab niet achterover hangen bij gevaarlijke uitslagen.

Hopelijk valt het mee maar komt er wel een verklaring voor de klachten. En ja hoesten veroorzaakt ook wel vaak hoofdpijn, slecht slapen enz. Snap dat je even overvallen bent dat er toch wel wat meer klachten en mogelijke oorzaken zijn. Goed om hier van je af te schrijven. Bedenk je dat de kans zoveel malen groter is dat het iets "onschuldigs" betreft dan iets ernstigs.

Succes met wachten!
Zelf werd ik ook verdacht op leukemie. Maar dat hoorde ik pas toen ik de uitslag kreeg. Het was gelukkig de ziekte van Willebrand. Al gaf de arts aan dat hij bijna zeker was van leukemie. Hetzelfde toen ik ms bleek te hebben. De neuroloog heeft zijn verdenking niet geuit. Nu zeg ik niet dat dit ook zo bij mijn zoontje is.

Maar er zijn de laatste tijd wat rare dingen. Al zijn de luchtweg klachten al langer, met ups en downs. Daar heeft de juf ons al eens op aangesproken. Net als dat hij vaak zo moe is, maar nu is school natuurlijk ook veel.

Zelfde met blauwe plekken. Kan natuurlijk ook met spelen komen. Pijn aan benen groeipijn. Soms wordt hij snachts klets nat zwetend wakker. Maar kan ook als je grieperig ofzo bent.

Omdat die hooikoorts? erger werd, pilletjes en drankjes niet echt helpen vandaag wel maar eens gegaan. Gisteren weer zo’n bloedneus, net als vandaag, daarom man geappt dat hij het toch maar even aan kaart.

We hebben het zelf steeds allemaal als onschuldig afgedaan. En nog steeds denk ik dat het dat is. Maar ja, je schrikt toch wel.

Omdat er dan maar 1 keer geprikt hoeft te worden, gaan we morgen als hij nuchter is en mocht er iets ergs uit komen dan horen we het vast. Dat zei mijn man ook.

Die 2 weken is meer om te kijken wat het pufje doet, denk ik.

Bedankt voor je lieve reactie. De rest ook trouwens!
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
12-06-2019 16:12
Nee dat heeft ze niet uitgesproken. Daarom zeg ik ook dat ik denk dat het wel mee valt. Wel zei ze dat ze er niet gerust op is. En dat we morgen bloed moeten prikken als hij nuchter is, dan hoeft het maar 1 keer.

Zelf vind ik met de verwijzing en de klachten die mijn zoontje heeft het geen vreemde conclusie. We denken trouwens niet aan leukemie. Andere waren we eerder gegaan. En daarom schrokken we ook wel een beetje.

Eigenlijk vind ik het wel vreemd dat er door sommigen zo “hard” (op mijn man) wordt gereageerd. En waarschijnlijk omdat ik dingen wat onhandig heb getypt.

Ik denk dat het logisch is dat we ons wat zorgen maken.

Sorry het was niet aanvallend bedoeld. Maar ik begreep uit wat je schreef dat je je pas echt zorgen ging maken door de conclusie van je man dat er op leukemie getest wordt. En die conclusie is niet zo logisch, vandaar.
Maar zoals anderen al zeiden, als er iets afwijkends wordt gevonden waar direct iets mee moet, dan hoor je dag wel gelijk. Dan laten ze je niet twee weken wachten.
(Als voorbeeld, ik had pas even Hb laten prikken, niet eens CITO (spoed), maar het was zo laag dat ik een transfusie moest en dat hoorde ik binnen twee uur na de bloedafname - toen ik al gewoon weer thuis was).
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
12-06-2019 16:38
Sorry het was niet aanvallend bedoeld. Maar ik begreep uit wat je schreef dat je je pas echt zorgen ging maken door de conclusie van je man dat er op leukemie getest wordt. En die conclusie is niet zo logisch, vandaar.
Maar zoals anderen al zeiden, als er iets afwijkends wordt gevonden waar direct iets mee moet, dan hoor je dag wel gelijk. Dan laten ze je niet twee weken wachten.
(Als voorbeeld, ik had pas even Hb laten prikken, niet eens CITO (spoed), maar het was zo laag dat ik een transfusie moest en dat hoorde ik binnen twee uur na de bloedafname - toen ik al gewoon weer thuis was).
Geeft niet. In geschreven taal komt het soms anders over. Misschien heb je in mijn reacties ook gelezen dat ik zelf verdenking op leukemie had, bleek Willebrand te zijn gelukkig en later ook ms.

Gezien zijn klachten, het gesprek en dat wat er aangevraagd is is het niet zo vreemd dat we denken dat dit gedaan is om leukemie e.d uit te sluiten. En ja we schrikken wel. Zeker omdat hij alles bij elkaar wel wat klachten heeft, waar aan de andere kant ook weer onschuldige oorzaken voor kunnen zijn.

Mijn man was later op het werk (ziekenhuis), vanwege de afspraak en die vroegen natuurlijk hoe het was gegaan. Ook daar gaven ze dat de huisarts dit waarschijnlijk in achterhoofd heeft. Al is het inderdaad om uit te sluiten. Maar ook dat we daar, wat mijn man al zei, geen 2 weken op hoeven te wachten als het zoiets zou zijn. Dat is meer om te kijken wat het pufje doet.

Wat naar van de transfusie. Hoe gaat het nu met je? Veel sterkte!

We zien het wel. Ik hoop dat het pufje gaat werken. En hij ook weer wat lekkerder slaapt.
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
12-06-2019 15:13
Ik heb het niet allemaal precies opgeschreven in mijn bericht. Omdat ik het meer in een moment even af wilde schrijven. Inderdaad staat leukemie ook niet vermeld. Maar inderdaad wel die waarden om dat te bepalen.

Ze noemde wel glucose. Dat staat dan weer niet vermeld. Al kan dat onder een code vallen.

Zelf heb ik ook een verdenking van leukemie gehad, dat is me alleen pas bij de uitslag (die op Willebrand na goed was) verteld. De eerste keer is dat niet ter sprake gekomen, terwijl zo zei de hematoloog later dat hij het bijna zeker wist. Gelukkig had hij ongelijk.

Nu zeg ik niet dat het wel of geen leukemie is bij mijn zoontje. En denk ik zelfs dat het wel mee zal vallen. Maar ik maak me inderdaad wel gewoon zorgen. Los van wat er getest wordt of niet. Vooral ook omdat ik het eerst afdeed als ach hij is gewoon vaak verkouden. En de huisarts zei dat we een volgende keer toch eerder moeten komen. Dus, al kom ik nu in geschreven taal zo over misschien, ben ik geen overbezorgd type. Integendeel.
Ik snap je heel goed hoor maar ik probeer je wel gerust te stellen want zorgen van deze aard lijken mij heel vervelend (verkeerd uitgedrukt maar je begrijpt me hopelijk)
Bij een algemeen bloedbeeld zit ook een niet nuchtere bloedsuiker trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan wel weer van een huisarts verwachten dat als ze echt diabetes zouden verdenken hij/zij wel snel een vingerprikje uit had gevoerd op de praktijk (die uitslag weet je binnen 5 sec)
Alle reacties Link kopieren
maribos schreef:
12-06-2019 17:17
Ik zou dan wel weer van een huisarts verwachten dat als ze echt diabetes zouden verdenken hij/zij wel snel een vingerprikje uit had gevoerd op de praktijk (die uitslag weet je binnen 5 sec)
Diabetes heeft ze niet genoemd. Wel dat ze de glucose meteen mee laat bepalen. En hij moest nuchter zijn. Nu weet ik eigenlijk niet of dat vanwege die glucose was. Volgende keer ga ik echt mee :-).
Alle reacties Link kopieren
maribos schreef:
12-06-2019 17:16
Ik snap je heel goed hoor maar ik probeer je wel gerust te stellen want zorgen van deze aard lijken mij heel vervelend (verkeerd uitgedrukt maar je begrijpt me hopelijk)
Bij een algemeen bloedbeeld zit ook een niet nuchtere bloedsuiker trouwens!
Lief! Ik begrijp wat je bedoelt. Het gaat ook wel weer. We zullen het wel zien. Ergens zegt mijn gevoel dat het allemaal wel mee zal vallen.

Hopelijk gaat het pufje werken. Dat zou al fijn zijn.
Het nuchter prikken is inderdaad ivm de glucose. Zou me niet te druk maken om de andere bepalingen. Deze worden inderdaad ook bij leukemie bepaald maar zijn eigenlijk ook de standaard bepalingen die bijna bij ieder ziektebeeld bepaald worden. Ook bij ontstekingen/ allergieën en dergelijke.
Helemaal als je zelf bekend bent met willebrand is dit ook nog een optie wat de bloedneuzen, blauwe plekken en vermoeidheid zou kunnen verklaren.

Snap dat het moeilijk is maar probeer niet van het ergste uit te gaan. Als jullie morgen bloedprikken zullen ze inderdaad meteen opbellen als er wel iets fout is. Wordt je zelf niet gebeld kun je altijd de dag erna bellen met de huisarts dan kan die je eventueel dan al geruststellen. Dan zit je in ieder geval niet 2 weken in de stres. Heel veel sterkte in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Pandakoekje schreef:
12-06-2019 18:19
Het nuchter prikken is inderdaad ivm de glucose. Zou me niet te druk maken om de andere bepalingen. Deze worden inderdaad ook bij leukemie bepaald maar zijn eigenlijk ook de standaard bepalingen die bijna bij ieder ziektebeeld bepaald worden. Ook bij ontstekingen/ allergieën en dergelijke.
Helemaal als je zelf bekend bent met willebrand is dit ook nog een optie wat de bloedneuzen, blauwe plekken en vermoeidheid zou kunnen verklaren.

Snap dat het moeilijk is maar probeer niet van het ergste uit te gaan. Als jullie morgen bloedprikken zullen ze inderdaad meteen opbellen als er wel iets fout is. Wordt je zelf niet gebeld kun je altijd de dag erna bellen met de huisarts dan kan die je eventueel dan al geruststellen. Dan zit je in ieder geval niet 2 weken in de stres. Heel veel sterkte in ieder geval.
Klopt, dat zou het ook kunnen zijn. nu is bij mij de Willebrand (gaan ze van uit) wel verworven en gelukkig heb ik een lichte vorm. Die diagnose heb ik ook pas 2 jaar ongeveer. Dus hij zou het eigenlijk niet geërfd kunnen hebben. Al kan het natuurlijk ook zijn dat hij het toevallig heeft. En ach daar valt prima mee te leven.

Bij mezelf ga ik altijd veel te laat naar de dokter en sta ik daar bekend dat ik alles bagatelliseer. Maak me gewoon niet zo snel zorgen. Maar als dan ineens wat met de kinderen is, is het toch ineens anders.

Maar het is ook weer gezakt. Ik ben er weer een stuk geruster op.

Dankjewel voor jullie reacties.
Toen ik op het lab werkte wist ik m’n uitslagen eerder dan mijn huisarts/specialist.
Kan jouw man toch ook in de computer nakijken?
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
12-06-2019 19:42
Toen ik op het lab werkte wist ik m’n uitslagen eerder dan mijn huisarts/specialist.
Kan jouw man toch ook in de computer nakijken?
Helaas niet. Hij werkt in een ander ziekenhuis. Verder weg ook. En dan kan hij niet in het systeem.

Mijn man en ik hadden vandaag alleen nog maar telefonisch contact. Maar er net nog even over gehad. Zoon heeft een pufje nu. De bloedneuzen kwamen ter sprake en mijn man wilde net de blauwe plekken aankaarten toen zij hem er al naar vroeg.

Het pufje vindt mijn zoontje wel stoer. Zijn vriendje op school heeft er ook een, vertelde hij net.
VivaYfke schreef:
12-06-2019 19:42
Toen ik op het lab werkte wist ik m’n uitslagen eerder dan mijn huisarts/specialist.
Kan jouw man toch ook in de computer nakijken?
Wat een slecht advies...laat het via de huisarts lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven