Gezondheid alle pijlers

Zorgpas verplicht?

23-01-2018 19:04 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Morgen heb ik mijn eerste afspraak in het AMC, ik moet dan iets eerder komen om een pasje aan te vragen, en doorvoor moest ik mijn zorgpas en ID meenemen. Heel stom, maar ik kan mijn zorgpas nergens vinden, moet zeggen dat ik deze ook nooit nodig heb gehad, ook niet bij andere ziekenhuis bezoeken. Denken jullie dat het een probleem is als ik de zorgpas niet heb? Op de site van mijn zorgverzeking staat namelijk dat je een nieuw pasje aan kan vragen en die binnen 2 weken ontvangt, als je in de tussentijd naar een zorgaanbieder moet dan kan je een ID meenemen, maar ik heb geen idee of het ziekenhuis hier moeilijk over doet.
Neem je polis mee!
Heb je wel het polisnummer enzo van je verzekering? Ik heb dit ook bij amc gehad en polisnummer en naam van verzekering was icm ID voldoende
HayleyDunphy schreef:
23-01-2018 19:05
Heb je wel het polisnummer enzo van je verzekering? Ik heb dit ook bij amc gehad en polisnummer en naam van verzekering was icm ID voldoende
Oh super!! Waar kan ik mijn polis nummer vinden?
Zonnebloem1996 schreef:
23-01-2018 19:09
Really? Inloggen op de pagina van je zorgverzekeraar, op al je rekeningen van je zorgverzekeraar, op je polisblad.
Zonnebloem1996 schreef:

Op je papieren of digitale polisblad.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zonnebloem1996 schreef:
Op je zorgpas :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
23-01-2018 19:13
:rofl:
verzekeringsbewijs 2018 wel meenemen!!! Niet alleen maar opschrijven, maar polis printen, meenemen of een printscreen oid.
Zonnebloem1996 schreef:

Op je polis. Die zal je ooit weleens per post gehad hebben, en anders staat hij waarschijnlijk ook online.
gizzmo-returns schreef:
23-01-2018 19:15
verzekeringsbewijs 2018 wel meenemen!!! Niet alleen maar opschrijven, maar polis printen, meenemen of een printscreen oid.
Als ze het niet kunnen controleren word je gewoon weer weggestuurd.
Ik ben nu ingelogd op mijn zorgverzeking. Maar daar staat alleen 'klantnummer'
Zonnebloem1996 schreef:
23-01-2018 19:16
Ik ben nu ingelogd op mijn zorgverzeking. Maar daar staat alleen 'klantnummer'
Ja die dus
En even uitprinten!
Is dit serieus?
JollyRider schreef:
23-01-2018 19:13
Op mijn zorgpas staat alleen mijn BSN. Polisnummer is daar nergens te bekennen.
8102 schreef:
23-01-2018 19:18
Is dit serieus?
Ik hoop eigenlijk van niet
De afgelopen jaren nooit nodig gehad in een ziekenhuis, polis ook niet. Neem altijd mijn id-kaart mee. Aan de hand van je burgerservicenummer hebben ze meteen al je gegevens zoals wie je huisarts is, waar je verzekerd bent e.d. Met pasjes werkt het ziekenhuis hier ook niet meer. Op de brief met de afspraak staat een barcode, die moet worden gescand en dan komt er in beeld te staan in welke wachtkamer je moet plaatsnemen, melden aan de balie hoeft daardoor ook niet meer.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 23-01-2018 19:21
35.42% gewijzigd
8102 schreef:
23-01-2018 19:18
Is dit serieus?
Wat precies? Meestal heb ik een pasje waar het nummer opstaat en die weet ik niet uit mijn hoofd. Daarbij heb ik dit nog nooit nodig gehad.
gizzmo-returns schreef:
23-01-2018 19:19
Ik hoop eigenlijk van niet
Dat zit ik mij hier net te bedenken.
Niet te druk over maken. Want op zich kunnen ze het ook met je bsn opzoeken, maar een printscreen op je telefoon of een uitgeprint blaadje is handig om mee te nemen. Je identiteitsbewijs is in ieder geval stukken belangrijker om mee te nemen.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 23-01-2018 19:22
3.20% gewijzigd
Nadiaah79 schreef:
De afgelopen jaren nooit nodig gehad in een ziekenhuis, polis ook niet. Neem altijd mijn id-kaart mee. Aan de hand van je burgerservicenummer hebben ze meteen al je gegevens zoals wie je huisarts is, waar je verzekerd bent e.d.
En dat werkt nu niet meer, hier is het met zorg pas en ID kaart en ik kom er half jaarlijks, intussen weten ze allang al wie ik ben als vaste klant met het zelfde probleem.
Zonnebloem1996 schreef:
Wat precies? Meestal heb ik een pasje waar het nummer opstaat en die weet ik niet uit mijn hoofd. Daarbij heb ik dit nog nooit nodig gehad.
Hier zit het standaard naast de ID kaart.
Neem ook de brief mee naar het zk
Ik neem aan dat 1996 in de naam van TO slaat op het geboortejaar. Dat heeft dus ook stemrecht.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven