Gezondheid alle pijlers

Zorgpas verplicht?

23-01-2018 19:04 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Morgen heb ik mijn eerste afspraak in het AMC, ik moet dan iets eerder komen om een pasje aan te vragen, en doorvoor moest ik mijn zorgpas en ID meenemen. Heel stom, maar ik kan mijn zorgpas nergens vinden, moet zeggen dat ik deze ook nooit nodig heb gehad, ook niet bij andere ziekenhuis bezoeken. Denken jullie dat het een probleem is als ik de zorgpas niet heb? Op de site van mijn zorgverzeking staat namelijk dat je een nieuw pasje aan kan vragen en die binnen 2 weken ontvangt, als je in de tussentijd naar een zorgaanbieder moet dan kan je een ID meenemen, maar ik heb geen idee of het ziekenhuis hier moeilijk over doet.
8102 schreef:
23-01-2018 19:21
En dat werkt nu niet meer, hier is het met zorg pas en ID kaart en ik kom er half jaarlijks, intussen weten ze allang al wie ik ben als vaste klant met het zelfde probleem.
Wat ouderwets, ik ben het afgelopen jaar in 3 ziekenhuizen geweest en alle 3 zijn ze inmiddels overgestapt op het barcodesysteem, dus ff jde code van de brief scannen en klaar. Meestal zit er ook geen personeel meer achter de balie.
Zo rare vraag is het dus klaarblijkelijk niet want het werkt dus per ziekenhuis wel anders. Mij is namelijk ook nooit om een zorgpas gevraagd.
Nadiaah79 schreef:
23-01-2018 19:27
Wat ouderwets, ik ben het afgelopen jaar in 3 ziekenhuizen geweest en alle 3 zijn ze inmiddels overgestapt op het barcodesysteem, dus ff jde code van de brief scannen en klaar. Meestal zit er ook geen personeel meer achter de balie.
Ik ben in december nog geweest. Tja ik kan er ook niets aan doen dat ze zo werken. En ze hebben nog wel balie personeel.
Sara9876 schreef:
23-01-2018 19:25
Ik neem aan dat 1996 in de naam van TO slaat op het geboortejaar. Dat heeft dus ook stemrecht.....
Gelukkig ken je mij niet en heb geen geen idee hoe of wat.
Bij mij is alleen een keer om een zorgpasje gevraagd toen ik een nieuw ponsplaatje liet maken in het ziekenhuis. Zo konden ze makkelijker mijn gegevens qua verzekering aanpassen. Neem aan dat je polisblad ook wel voldoende is aangezien daar hetzelfde op staat.
Nadiaah79 schreef:
23-01-2018 19:19
Aan de hand van je burgerservicenummer hebben ze meteen al je gegevens zoals wie je huisarts is, waar je verzekerd bent e.d.
Was het maar zo'n feest, nee dus. De eerste keer in een ziekenhuis heb je altijd je ID en zorgpas (polisnummer) nodig. De ene zorginstelling past het bij wijzigingen vanzelf aan, bij de ander moet je het zelf doorgeven.
Er zijn zelfs ziekenhuizen die nog met papieren dossiers werken. Of het prettig werkt, is een tweede.
8102 schreef:
23-01-2018 19:30
Ik ben in december nog geweest. Tja ik kan er ook niets aan doen dat ze zo werken. En ze hebben nog wel balie personeel.
Er zijn veel mensen die per januari van verzekering zijn gewisseld
chirpy schreef:
23-01-2018 19:47
Was het maar zo'n feest, nee dus. De eerste keer in een ziekenhuis heb je altijd je ID en zorgpas (polisnummer) nodig.
Op mijn zorgpas staat toch echt alleen mijn BSN.
Met je bsn nummer en geboortedatum kunnen zorgverleners gewoon opzoeken waar je verzekerd bent.
Ik zal wel een vreemde zorgpas hebben bij FBTO. Daar staat juist heel veel op.

Achternaam, letter eerste voornaam, bsn, relatienummer (=polisnummer), uzovi-nummer.
En op de achterkant dezelfde gegevens en nog een kaartnummer voor de Europese zorgverzekeringspas.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
25-01-2018 10:16
Ik zal wel een vreemde zorgpas hebben bij FBTO. Daar staat juist heel veel op.

Achternaam, letter eerste voornaam, bsn, relatienummer (=polisnummer), uzovi-nummer.
En op de achterkant dezelfde gegevens en nog een kaartnummer voor de Europese zorgverzekeringspas.
Ik heb Interpolis en op die van mij staat ook al die informatie.
Lijkt mij ook nodig, zeker als je in het buitenland in het ziekenhuis belandt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Waarom bel je het AMC niet en vraag je het niet na? Je polisnummer/klantnummer/relatienummer is vaak ook voldoende. Als je je BSN nummer weet (staat op je ID-kaart/Rijbewijs/Paspoort) kunnen ze dat in combi met je geboortedatum ook gebruiken voor een COV-check (controle op verzekering) en komt het wel goed. Ze gaan je echt niet wegsturen.
chirpy schreef:
23-01-2018 19:47
Was het maar zo'n feest, nee dus. De eerste keer in een ziekenhuis heb je altijd je ID en zorgpas (polisnummer) nodig. De ene zorginstelling past het bij wijzigingen vanzelf aan, bij de ander moet je het zelf doorgeven.
Er zijn zelfs ziekenhuizen die nog met papieren dossiers werken. Of het prettig werkt, is een tweede.
Nog nooit mijn zorgpas hoeven tonen. En ik kom toch veel in ziekenhuizen.
Uit ervaring weet ik dat je een heel eind komt met je bsn en de naam van je verzekeraar.
gizzmo-returns schreef:
23-01-2018 19:19
Ik hoop eigenlijk van niet
gaat ze voor een hersentransplantatie?
Anderzorg geeft dit jaar zelfs geen zorgpasjes meer af. Toevallig net contact met hun gehad omdat mijn ouders zijn overgestapt naar anderzorg en binnenkort naar het ziekenhuis moeten en in de brief staat dat ze hun zorgpas moeten meenemen. Ze moeten maar de anderzorgapp installeren want daar zit hun digitale zorgpas in.
Nou hebben mijn ouder niet eens een mobiele telefoon dus dat wordt lastig.
Maar als ze naar het ziekenhuis hun digitale polis meenemen dan is dat voldoende.
Mijn ouders hebben ook geen internet dus nu moet ik hun polis downloaden en uitprinten en dan opsturen naar mijn ouders want ik zie ze niet meer voor ze naar het ziekenhuis moeten en we wonen niet echt dicht bij elkaar.
Dank voor de reacties, het is gelukt inmiddels, zonder mijn zorgpasje was geen probleem, ze vroegen er niet eens naar. Ik had nog wel mijn polis geprint en meegenomen maar dit was ook niet eens nodig. Aan mijn bsn hadden ze al voldoende. Dus het is wisselend per ziekenhuis blijkbaar, dus best logisch dat ik dat niet wist, ik ken immers niet de regels van elk ziekenhuis uit mijn hoofd. Maar goed, gelukkig krijg ik deze maand mijn nieuwe zorgpasje, dan kan ik die voortaan weer gebruiken.
ploppie76 schreef:
25-01-2018 14:46
Anderzorg geeft dit jaar zelfs geen zorgpasjes meer af. Toevallig net contact met hun gehad omdat mijn ouders zijn overgestapt naar anderzorg en binnenkort naar het ziekenhuis moeten en in de brief staat dat ze hun zorgpas moeten meenemen. Ze moeten maar de anderzorgapp installeren want daar zit hun digitale zorgpas in.
Nou hebben mijn ouder niet eens een mobiele telefoon dus dat wordt lastig.
Maar als ze naar het ziekenhuis hun digitale polis meenemen dan is dat voldoende.
Mijn ouders hebben ook geen internet dus nu moet ik hun polis downloaden en uitprinten en dan opsturen naar mijn ouders want ik zie ze niet meer voor ze naar het ziekenhuis moeten en we wonen niet echt dicht bij elkaar.
Dat is wel heel erg onhandig zeg voor mensen die niet met smartphones en computers om kunnen gaan. Was de verzekering zo goedkoop dat er geen pasje en polisblad vanaf kan?!
closednote schreef:
26-01-2018 00:40
Dat is wel heel erg onhandig zeg voor mensen die niet met smartphones en computers om kunnen gaan. Was de verzekering zo goedkoop dat er geen pasje en polisblad vanaf kan?!
Mijn ouders hadden mij gevraagd om een goedkopere ziektekostenverzekering te zoeken maar wel 1 waarbij niet alles via computers hoeft te worden geregeld. Dus ik kwam uit bij Anderzorg en aangezien ik daar zelf ook sinds vorig jaar bij ben wist ik dat dat allemaal wel goed zat(dacht ik). Ik heb zelf overigens wel een zorgpas van Anderzorg,dat is sinds 2018 afgeschaft. De dame aan de telefoon van de klantenservice gaf aan dat er heel veel klachten zijn over het afschaffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven