Zorgverzekering, alleen basisverzekering
zondag 7 december 2008 om 17:44
Ik heb de nieuwe premie voor de zorgverzekering binnen gekregen. Het is weer duurder geworden en het pakket is (deels) uitgekleed. Het afgelopen jaar heb ik nergens gebruik van gemaakt (en de jaren daarvoor ook niet) en aan tandartskosten was ik slechts 38 euro kwijt (2x controle). Het extra pakket kost me wel elke maand 27 euro (voor een kleine uitbreiding op het basispakket en 500 euro tandarts). Nu overweeg ik voor mezelf alleen de basisverzekering te nemen. Voor die 324 euro die het per jaar scheelt, kan ik eventuele extra tandartskosten betalen. Verder verwacht ik geen kosten. Het voelt wel een beetje als een risico nemen, maar ja, aan de andere kant lijkt het ook overdreven om je voor van alles en nog wat te verzekeren 'voor het geval dat'. Hoe doen jullie dat? Man en kinderen hebben overigens een uitgebreider pakket, dit vanwege de kosten voor orthodontie.

zaterdag 24 november 2012 om 09:03
quote:Broedkippetje schreef op 23 november 2012 @ 22:07:
Is het niet zo dat als je nu je aanvullende verzekering opzegt en later eventueel weer zou willen nemen, dat ze je dan weer eerst willen/mogen keuren?
Dat lijkt me zo lastig. Als je dan een chronische aandoening krijgt, en dan je niet meer aanvullend kán laten verzekeren zonder dat het absurd duur is.
Maar misschien klopt het niet wat ik denk.Nee hoor, je hoeft je nooit te laten keuren. Je kunt zo overstappen, je hoeft toch geen lijst in te vullen?
Is het niet zo dat als je nu je aanvullende verzekering opzegt en later eventueel weer zou willen nemen, dat ze je dan weer eerst willen/mogen keuren?
Dat lijkt me zo lastig. Als je dan een chronische aandoening krijgt, en dan je niet meer aanvullend kán laten verzekeren zonder dat het absurd duur is.
Maar misschien klopt het niet wat ik denk.Nee hoor, je hoeft je nooit te laten keuren. Je kunt zo overstappen, je hoeft toch geen lijst in te vullen?