Gezondheid alle pijlers

zorgverzkering 2014

09-11-2013 17:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag de nieuwe zorgverzekering polis 2014 van Unive binnen.

Wat o.a veranderd is bij Unive, is dat er per dag maximaal 45 euro vergoed wordt aan consultkosten alternatieve geneeswijzen.

Wie gaat nog uitgebreid bestuderen welke ziektekosten verzekeraar voor jou het voordeligste is komend jaar?
Weet ik nog niet.

Ik wacht tot alle premies bekend zijn. Wordt wel eens tijd, maarja... ze hebben nog een paar dagen.
Doe ik elk jaar, maar nu is het nog te vroeg.
Ik kijk vooral naar mijn tandartsverzekering. Ik wil implantaten en de beste dekking zonder vragenlijst. Afgelopen jaar kwam PNO er voor mij het beste uit. Kijken of dat voor 2014 ook zo is.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Ik moet dit jaar ook echt even heel erg goed ervoor gaan zitten. Vind het wel lastig maar moet. Heb momenteel aardig wat kosten en dit jaar niet goed opgelet. Daardoor bijna heel mijn eigen risico van 800 betaald.
Ik ga kijken welke het goedkoopst is. Vorig jaar hoefden we niet over te sluiten. Ik hoop dit jaar weer niet. Wij hebben alleen een basisverzekering met tandarts. Dus makkelijk te vergelijken.
Ik geloof er niet zo in dat sommige vergelijkingssites ook echt onafhankelijk zijn. Ik ben 3 jaar geleden overgestapt naar Extra Zekur omdat dat een stuk goedkoper was en qua tandarts en vergoeding voor een bril (zijn voor mij de belangrijkste) en ik kijk sindsdien ieder jaar maar ik heb tot nu toe nog geen goedkopere kunnen vinden. Tenzij ik genoegen neem met minder/geen vergoeding voor de tandarts en tja dat doe ik niet. Ik denk dus niet dat ik dit jaar echt goed ga zoeken of het goedkoper kan.
Ik ben 1 januari uitgerekend en als ik voor de kerst nog niet bevallen ben, wil ik niet meer overstappen. Dat is mij dan teveel gedoe.

Tenzij blijkt dat de fbto weer heeft zitten kloten, mijn fysio hadden ze ineens uit zichzelf omlaag geschroefd (niet leuk als je daar bij de fysio pas achter komt op het moment dat je voor de derde onverzekerde behandeling komt) en volgens hun zouden wij dat zelf hebben gedaan (wat belachelijk is, zwanger en standaard last van je rug hebben.. Dan ga je dat niet omlaag schroeven) en nu krijg ik ineens 2 vullingen niet vergoed, terwijl ik wel een tandartsverzekering heb en nog lang niet aan mijn Max kan zitten. Maandag maar even bellen waarom het niet vergoed wordt..
Ik vergelijk elk jaar halverwege december.
quote:annelaure schreef op 09 november 2013 @ 18:46:

Ik vergelijk elk jaar halverwege december.

ik ook

dan sluit ik voor mijn zoon (basis en TA) over naar de goedkoopste en voor de rest die niet over kan, kijk ik voor collectiviteitskorting
quote:Stukje_Cake schreef op 09 november 2013 @ 18:44:

Ik ben 1 januari uitgerekend en als ik voor de kerst nog niet bevallen ben, wil ik niet meer overstappen. Dat is mij dan teveel gedoe.

Tenzij blijkt dat de fbto weer heeft zitten kloten, mijn fysio hadden ze ineens uit zichzelf omlaag geschroefd (niet leuk als je daar bij de fysio pas achter komt op het moment dat je voor de derde onverzekerde behandeling komt) en volgens hun zouden wij dat zelf hebben gedaan (wat belachelijk is, zwanger en standaard last van je rug hebben.. Dan ga je dat niet omlaag schroeven) en nu krijg ik ineens 2 vullingen niet vergoed, terwijl ik wel een tandartsverzekering heb en nog lang niet aan mijn Max kan zitten. Maandag maar even bellen waarom het niet vergoed wordt..Hier ook problemen met FBTO. Nota's dubbel op eigen risico in rekening gebracht. Wacht al ruim een week op antwoord.
quote:pandabeertje1991 schreef op 09 november 2013 @ 18:26:

Ik moet dit jaar ook echt even heel erg goed ervoor gaan zitten. Vind het wel lastig maar moet. Heb momenteel aardig wat kosten en dit jaar niet goed opgelet. Daardoor bijna heel mijn eigen risico van 800 betaald.Maar dan heb je een lagere premie gehad, dus daar valt weinig winst te behalen hoor.
Ik kreeg al bericht van IZZ dat de premie 20% verlaagd wordt,

ik al blij tot ik de mail verder las. Mijn studerende kinderen zijn vanaf 1 januari niet meer gratis aanvullend verzekerd bij IZZ (was tot nu toe dus wel). Gaat dus een hoop geld extra kosten. ik ga er in december dus zeker even goed voor zitten!
quote:closednote schreef op 09 november 2013 @ 18:38:

Ik geloof er niet zo in dat sommige vergelijkingssites ook echt onafhankelijk zijn. Ik ben 3 jaar geleden overgestapt naar Extra Zekur omdat dat een stuk goedkoper was en qua tandarts en vergoeding voor een bril (zijn voor mij de belangrijkste) en ik kijk sindsdien ieder jaar maar ik heb tot nu toe nog geen goedkopere kunnen vinden. Tenzij ik genoegen neem met minder/geen vergoeding voor de tandarts en tja dat doe ik niet. Ik denk dus niet dat ik dit jaar echt goed ga zoeken of het goedkoper kan.Hoe kom je tot deze mening?
Wij hebben Unive, collectief verzekerd, was het beste vanwege de fisio therapie.

Maar nu moet ik eerst uitzoeken hoe het zit met de vergoeding voor spychiater en therapie, want daar is wel het èèn en ander in veranderd.
quote:josske schreef op 09 november 2013 @ 20:34:

Wij hebben Unive, collectief verzekerd, was het beste vanwege de fisio therapie.

Maar nu moet ik eerst uitzoeken hoe het zit met de vergoeding voor spychiater en therapie, want daar is wel het èèn en ander in veranderd.Nee hoor, zolang het maar 2elijns is.
Tv programma Kassa schenkt zaterdag 16 nov. ook aandacht aan de zorgverzekering 2014.
Ik bedenk altijd of ik een bril ga kopen in het nieuwe jaar en of ik naar de fysiotherapeut moet. Verder is het voor mij niet zo interessant. Voor man wel, maar die is weer bij een andere maatschappij verzekerd, die is zo geweldig goed, daar blijft hij maar lekker zitten.
Ik wacht nog met kiezen. Als de HEMA de goedkoopste is dan scheelt dat maar een paar euro per maand wat toch wel 42 euro per jaar is bij elkaar. Hm.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb hem ook vandeweek binnengekregen en de premie is zelfs omlaag gegaan. Ga ik wel veranderen want er zit een kans in dat zoon aan een beugel moet. Voorlopig nog niet aan de orde.

Ik heb me afgelopen jaar verdiept in het collectief verzekeren via WG of mijn eigen verzekering aanhouden. Collectief was ik 50% uiteindelijk duurder uit dan wat ik nu betaal en via VGZ vergoed krijg. Loont dus niet.
wij slapen nooit.
Ik had dit jaar maar 17 euro eigen risico (medicijnen) en ongeveer 120 euro tandarts. Daar ga ik geen dure laag ER met aanvullende verzekering voor nemen. Mocht er iets gebeuren, dan trek ik gewoon mijn portemonnee. Veel eenvoudiger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je dat kunt is dat zeker eenvoudiger. Ik kan het niet, maar voor mij loont dat ook niet. Maar ik heb geen tandartsverzekering
quote:janneke44 schreef op 09 november 2013 @ 19:05:

[...]

Hier ook problemen met FBTO. Nota's dubbel op eigen risico in rekening gebracht. Wacht al ruim een week op antwoord.Goed dat ik dat weet! Bedankt voor het melden, nu kunnen wij gewoon zeer stellig tegen ze verklaren dat ze de laatste tijd wel vaker prutsen daar, mocht dit weer zo'n fout zijn..
Ik mis 2 voortanden (familietrekje, mijn neef heeft het ook. Wij missen de tanden tussen de voorste en de hoektanden in) en dat is bij mij na een aantal foute beugels opgevuld. Als zo'n stuk tand afknapt, heb ik meestal niet de mogelijkheid om de rekening zelf te voldoen. Sowieso wilde ik dit jaar en volgend jaar de aangebouwde stukken opnieuw laten doen omdat ze er al 8 jaar op zitten en bruine randjes hebben gekregen. Dat kost het nodige.

Daarbij ben ik chronisch ziek en moet 3x per dag medicijnen slikken en heb ik fysio nodig voor mijn rug.

Een bril daarentegen, dat loont niet eens om je daarvoor te verzekeren. Mijn man heeft er naar gekeken en kwam er achter dat je voor 15 euro per maand wel 1x per 3 jaar voor 50 euro een bril mag uitzoeken. Na 4 maanden zelf die 15 euro apart leggen en je hebt zelfs 60 euro voor een bril.
Normaal switchte ik ook, maar gezien m'n regelmatig gebruik van manuele therapie zit ik nu bij stad Holland. Bevalt me uitstekend met ook een goede tandarts dekking. Heb nog nooit een rekening op de mat gehad en ga 2x per jaar en ook 2x naar mondhygiëniste.

Zag dat ik iets minder ga betalen per maand dus alleen maar fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven