Gezondheid alle pijlers

Zwanger en blaasontsteking

19-11-2009 12:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 2 weken last van harde buiken (ben nu 23 weken zwanger) en vorige week kreeg ik zelfs voorweeën! Ik moest toen rust houden en kijken of de harde buiken over gingen. Deze werden wel minder, maar had toch wel 20 harde buiken overdag. Nu moest ik van de verloskundige mijn urine laten nakijken en ik heb inderdaad blaasontsteking!

De huisarts wilde mij Amoxilline voorschrijven, maar hier kan ik niet tegen (ik ga daar vreselijk van overgeven en wordt daar ontzettend beroerd van) Maar nu zegt hij dat er verder geen antibioticum voor te schrijven valt!

Ik moet nu vitamine c gaan halen van 500 gram, deze 2x per dag innemen en granberryspul. Heeft iemand hier ervaring mee?
wat vervelend, het is zo dat furabid nog wel mag tijdens zwangerschap maar niet vlak voor de bevalling.

Dus je zou nog kunnen vragen of je dat mag krijgen, maar misschien is je arts daar voorzichtig mee aangezien je al voorweeen hebt.

Veel drinken, en veel zure dingen drinken (sinaasappelsap en citroen in de thee dat soort dingen)
Ben ook herstellende van een blaasontsteking. De antibiotica hield ik ook niet binnen. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te drinken, omdat ik niet de volledige kuur binnnenhield. Het gaat nu beter, dus ik heb wel het idee dat het helpt. In het ziekenhuis werd me gezegd trouwens dat een blaasontsteking ook zonder medicatie over gaat en dat er heel vaak niets voorgeschreven wordt. (Tenzij je klachten hebt.)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
.
Zuur drinken helpt idd. Veel en vooral zuur drinken in devorm van cranbeery en sinaasappel. Veel is vooral het toverwoord.

Ik wete niet of je vaker last hebt van blaasontstekingen maar heel vaak heb je er na d ebevalling geen last meer van (ik dus bijvoorbeeld) omdat een en ander door de druk van het kind wordt dichtgedrukt waardoor bacterien minde rkans hebben je urineleider te betreden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fame, Ik heb echt nog nooit een blaasontsteking gehad! Ik moest altijd al veel plassen (dus altijd al een zeikerd geweest ;) ) en nu heb ik eigenlijk ook geen gekke klachten behalve dus die harde buiken.
Maar je moet zuur drinken, ik drink iedere dag 3 geperste sinaasappels? Lijkt me toch eigenlijk wel genoeg, maar niet dus.
.
.
Sinassapelsap is echt niet goed als je een blasontsteking hebt!

Cranberry sap is heel goed, en als je niet zwanger bent een biertje!

Vraag meteen even aan je VK of je niet een kokkenbactierie bij je draagt (veel zwangere met een blaasontsteking hebben deze bij zich), misschien wel zo handig om te weten bij bevalling, toch leuk als je kindje bij je kan blijven i.p.v. kinderafdeling met infussje antibiotica........
Qwertu, Sorry dat ik je zo in de rats liet zitten! Dat was echt niet mijn bedoeling. Ik heb de hele week rustig aan gedaan en ben niet veel online geweest! Hoe gaat het met jou?
Dit snap ik dus niet he.

Rij ik net naar de apotheek voor de vitamine C en de computer gaf een melding aan. Die vrouw overleggen met de apotheker en hij ging het even nakijken. Nu schijnt het zo dat het niet goed is als een zwangere vrouw veel vitamine C neemt. In mijn geval had de huisarts geadviseerd 2x 500 mg te nemen. De apotheker had advies gevraagd bij RIVM en deze gaf ook aan dat vitamine C de placenta passeert en de niertjes van de kleine nog niet goed genoeg zijn om al die vitamine C te filteren!!!

Wat moet ik nu doen? Ik heb wel de cranberry tabletten meegenomen want dat kon geen kwaad.
Meteen je huisarts bellen voor advies.

(Had ik trouwens gedaan terwijl ik in de apotheek stond, maar dat terzijde.)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Carrera schreef op 19 november 2009 @ 14:14:

Meteen je huisarts bellen voor advies.

(Had ik trouwens gedaan terwijl ik in de apotheek stond, maar dat terzijde.)

Ik heb zo'n huisarts die smiddags nooit te bereiken is!

Ook de verloskundige had spreekuur van half 1 tot 1 uur, ben dus net te laat
Ik heb bij mijn laatste beginnende blaasontsteking cranberry en D-manose geslikt van BlaseCare. Mij heeft het wel goed geholpen. In de bijsluiter staat bij "Gebruik bij zwangerschap en het geven van borstvoeding: Het wordt aangeraden, in deze perioden BlaseCare alleen te gebruiken na overleg met uw (huis)arts."

Denk dat dit komt doordat er ook vitamine C inzit dan? 2 capsules bevat 100mg vitamine C staat er in de bijsluiter. Ik geloof dat er ook D-manose los verkrijgbaar is. Dat is het spul wat zo goed schijnt te werken, maar ik weet niet waar je dat kan krijgen. De BlaseCare heb ik gewoon bij de kruidvat of etos gekocht, als ik het me goed herinner
Cranberrysap drinken is iig goed. Zure sappen maken je urine zuur waar de bacterien dan weer niet tegen kunnen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fame, Ik heb tabletten gehaald, die werken toch hetzelfde?
.
Wennes echt belachelijk dat je ha je laat gaan zonder AB, weet je dat een blaasontsteking een bevalling op kan wekken?

Dus morgen naar de ha en furabid/nitrofurantoine voor laten schrijven, niet mee blijven spelen als je zwanger bent!
Ik heb de vk toch gebeld en ze zei dat haar idd iets bijstond dat je niet teveel vit C mocht hebben, maar ze zei ook dat er nog wel een andere kuur is die ik mag hebben. Bij advies raadplegen hun ook altijd de apotheek in. Ze zei, je kunt de cranberrytabletten gewoon gebruiken en dan maandag weer laten testen. Of eventueel een andere apotheek om advies vragen.

Nu heb ik ook een andere apotheek gebeld en hun vertelden mij dat ik idd maar 100 mg vit C per dag mag omdat meer schadelijk kan zijn voor de ongeboren baby. Ze gaf nog wel een naam door van een kuur die ik wel mag hebben. Ze zei ook dat cranberrytabletten meer om een blaastonsteking te voorkomen is dan echt om te genezen. Ze raadde me aan om toch de huisarts weer te bellen.

Pff nu weet ik het ook niet meer hoor. Mij is wel duidelijk dat als de vk en 2 apothekers zeggen dat je niet teveel vit C mag (dan heb ik het dus over 1000 mg) dat dat dan ook echt niet goed is.

Maar zal ik morgen dan weer naar de huisarts bellen? Waarschijnlijk zit er nu een andere dan vandaag, dus misschien dat die ander advies kan geven? Of moet ik idd de cranberrytabletten nemen en dan maandag alsnog mijn urine na laten kijken?
zie bericht boven jouw verhaal
.
quote:qwertu schreef op 19 november 2009 @ 13:08:

Maar laat je urine dan goed controleren op sporen, met een kweekje dus, zodat je niet over twee weken weer aan de weeën-remmers moet omdat er nog een restantje ontsteking over was.

Dat sowieso, ook als je wel een medicijnkuurtje krijgt. Bij mij bleek de blaasontsteking er na het kuurtje nog steeds te zitten. Pas na het tweede kuurtje was mijn urine schoon.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ben allergisch voor Amoxicilline en heb tijdens mijn zwangerschappen verschillende keren blaasontsteking gehad. Furadantine heb ik ervoor gekregen en dat mag gewoon tijdens een zwangerschap, tenzij je vlak voor de bevalling zit.

En er zijn meerdere antibiotica die ook mogen tijdens een zwangerschap hoor. Slecht van de huisarts.
Ik heb net terug gebeld naar de assistente van de huisarts en ik heb de Nitrofurantoine voorgelegd. Vandaag was er een andere huisarts en zij wist dat dit idd bij de zwangerschap in mijn termijn mag dus ze schrijft het voor!

De assistente gaf ook aan dat deze huisarts jonger is dan die er op de andere dagen is. Nou sorry hoor, maar dan moet die andere huisarts misschien toch beter bijgeschoold worden?

Ik ben in ieder geval ontzettend opgelucht dat ik iets voorgeschreven krijg en ik hoop echt dat hierdoor ook de harde buiken minder worden/over gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven