Gezondheid alle pijlers

Zwangerschapssuiker

10-07-2013 10:54 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames.

6 weken geleden ben ik bevallen.

En toen is er aan het eind van de zwangerschap pas zwangerschapssuiker geconstateerd. was 38 weken toen ze het vonden .

Moet binnenkort naar de huisarts om opnieuw te laten controleren .

Maar zijn der ook mensen die klachten hebben aan overgehouden na bevalling ?
Ik had ook zwangerschapssuiker. Gelukkig niets aan over gehouden. Ook geen insuline meer nodig. Maar bij mij ging er een dieet en insuline aan vooraf (vanaf 28 weken zwangerschap). Dus ik weet niet of dit goed te vergelijken is.
Meestal is het over na de bevalling, maar heb je verhoogd risico op suikerziekte als je oud of echt heel veel zwaarder wordt.

De kans dat er niks meer is, is het grootst.
Je hebt 40 % risico op het ontwikkelen van diabetes type 2 binnen10 jaar. Maar je kunt zelf wel eraan meehelpen om bij de 60% te horen: je gewicht onder controle houden en vooral voldoende bewegen/ sporten. Mijn oudste is nu bijna 9 en tot nu toe gaat het nog goed ...

Vraag je huisarts ook nog even goed hoe je nu verder gecontroleerd gaat worden! Mijn huisarts vindt bloedonderzoek eens per 2 jaar ofzo wel voldoende.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Na je zwangerschap zijn meestal de problemen verholpen. De kans op het krijgen van dm type 2 is volgens mij zelfs nog hoger dan hierboven.

Je gewicht is de belangrijkste voorspeller voor t krijgen van diabetes.

Laat elk jaar (of twee jaarlijks) je nuchtere bloedsuiker controleren.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven